Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 Facelift - zase elektrika Airbagmodul + Lichtmodul

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
MaRi86
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: pon 25.06.2007 00:00
Bydliště: Českobudějovicko

E39 Facelift - zase elektrika Airbagmodul + Lichtmodul

#1 Příspěvek od MaRi86 »

Ahoj holky a kluci,
poctivě jsem hledal, ale odpověď na svou otázku jsem nenašel, tak jsem si dovolil založit téma.

Před pár měsíci jsem koupil manželce jako nouzovku, než bude hotová generálka Cadillaca, E39 525D touring, rok 2000 - facelift.

Auto bylo za pár kaček a dle všeho toho hodně zažilo. A jak to tak u mě bývá, tak nakonec manželka s ním jezdila asi týden a já ho nějak dával dokupy. Nějak jsem si nemohl pomoci, i když ho budu stejně prodávat :). Bohužel už jsem se investicemi za cca 2 měsíce dostal na x násobek pořízovací ceny. Nebudu tu vypisovat, co jsem vše dělal nebo nechal dělat mechanika, ale půjdu k věci, respektive ke dvěma věcem, které jsem nedokázal vyřešit:

1. Airbag modul číslo dílu: 65.77-6900727
Diagnostika:
Airbag
F0 - Řídící jednotka - vnitřní chyby
11 - Napájení
05 - Boční airbag řidiče
02 - Napínač bezpečnostního pásu řidiče

Auto jsem měl asi 3 týdny a žádná chyba se nezobrazovala. Pak jsem ho dal známému na vymačkání důlku, opravu různých předchozích šrámů atd. Nejvíc byly zvalchované dveře řidiče. Vymačkává to pomocí různých drátu atd, které prostrčí mezi sklo a dveře. Ale důlky a máčkliny od parkujících byly všude okolo, takže oblezl celé auto včetně střechy. Když jsem auto vyzvedl, tak se rozsvítil aribag. Tvrdil mi,že nikde nic neodpojoval. Tak jsem měl podezření, že poškodil kabeláž při vyrovánání dveř (možná někde jinde.?)í. Tak jsem doma sundal tapec, rozmotal komplet elektriku ve dveřích, ale kabely k aribagu byly OK. Tak jsem zajel k mechanikovi a diagnostika hlásila boční airbag řidiče + interní chyba + chyba napájení. Zkusili jsme dát jiný airbag, ale stále nešla chyba smazat. Teď to hlásí nově i napínač pásů. Spíš bych to viděl na jednotku aribagu. Je mi divné, že by to takhle odešlo naráz. Z Polska se dá koupit shodný airbag modul za cca 400-500kč s poštovným. Musím nechat airbag modul naprogramovat a nebo ho stačí pouze vyměnit? Případně napadá Vás jiný zdroj problému?

2. Licht modul číslo dílu: 61.35-6 901 225
Diagnostika: Asi nic. Hlásilo to chybu v jednotkách LRA a ZKE, ale to jsou asi jiné jednotky.?
Centrální jednotka světel - LRA
000 - neznámý chybový kód

Centrální řízení karosérie ZKE
148 - LED dioda pro alarm násilným vniknutím - rozpojený obvod

V 5.dveřích bylo snad vše špatně... Nedrželi otevřené, nešel ostřikovač a stěrač, nefungovalo venkovní tlačítko otevírání kufru, při otvírání se uvnitř dveří něco elektrického spínalo... Tak jsem se rozhodl, že trošku poladím kabeláž, rozebral jsem dveře a zjistil jsem, že na každé straně je kabelový svazek snad na 5 místech opravovaný + jsem zjistil, že je přetrhnutý jeden silnější kabel. Ten jsem napojil a najednou začal jít ostřikovač se stěračem. Jenom jsem překontroloval opravované spoje a raději to nechal být. No a od té doby když jsem zapnul světla a šlápnul na brzdu, tak palubní PC zahlásí prasklou žárovku na levé straně + rychle blikali blinkry doleva i doprava. Přitom všechny žárovky byly OK. Když se nezaply světla, tak to tuto chybu nezahlásílo a blinkry šli normálně. Zkoušel jsem dát na levý blinkr 25W a pak i 50W odpor,ale nepomohlo to. Tak jsem nechal mechanika svěsit stropnici a vyměnit kabely od střechy až do dveří u vnitřních světel za průchodkou - nepomohlo. Pak jsem sehnal z jiné E39 slušnou kabeláž ve dveřích a tu také nechal vyměnit - nepomohlo. Pak jsem raději koupil obě vnitřní světla (Jedno mělo opravovanou diodu na obrysovce a 2. bylo naprasklé) - nepomohlo. Mechanik pak ještě udělal nové kostry - nepomohlo, pak jsem ještě koupil originál držák žárovek do levého vnitřního světla (byl nejorezlejší), ale nic z toho nepomohlo... Stále rychle blikají blinkry a při sešlápnutí brzdy to zahlásí prasklou žárovku vzadu nalevo... Tak mě napadá, že by to mohl dělat ten lichtmodul. Zase z Polska stejný za cca 400Kč s poštou. Musí se nějak programovat nebo se zase vyměnit? Jestli jsem to dobře pochopil, tak všichni píšou, že tato jednotka se označuje jakolichtmodul, ale podle zahraničních webů je to spíš body modul (komfortní jednotka). tak si úplně nejsem jistý abych její výměnou něco nepohnojil... Ještě tedy zbývá vyměnit zbývající 3 držáky žárovek a bude vše nové. Ale ty už tak orezlé nejsou a nechce se mi dávat dalších skoro 2500Kč za ty držáky...

Pak ještě diagnostika hlásila chyba motoru - větrák chladiče a ovládání topení/klimatizace - vadné pomocné čerpadlo. Nejspíš spojitost žádná, ale raději to napíšu...

Případně kdyby to někdo dokázal poladit na jihu Čech, tak bych byl vděčný a samozřejmě bych zaplatil :).
Odpovědět