Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e92 325i n52 - údržba, pravidelný servis

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
angellinoo
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 22.03.2019 18:24

e92 325i n52 - údržba, pravidelný servis

#1 Příspěvek od angellinoo »

Ahoj borci
Rad bych se obohatil o nejake info tykajici se udrzby(Benzin).V jakych intervalech delate male a velke udrzby a co do nich zahrnujete,kolik cca investujete?popripade co si delate sami....A co rozvody,pozna schopny mechoš podle zvuku ci jinak,ze je potrebu vymenit napr.napinaci kladku?
Predem diky za prinosne nazory..(e92 325i,170tis)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba,pravidelný servis

#2 Příspěvek od JaraX »

- olej 10-15 tisíc km nebo 1 za rok, 5W40 když jezdíš jak člověk, pokud jak prase tak 5W50, 10W60, pokud jen krátké trasy do 10km a žádné dálky, tak 5W30
- vzduchový filtr a pylový filtr co 2 oleje
- rozvody u N52 jsou nesmrtelny, není třeba řešit
- kladku poznáš tak že shodíš řemen a kladka si zatočíš
- co 4 roky vyměnit chladící kapalinu
- co 4 roky vyměnit brzdovku, pokud jezdíš ostře tak i časteji
- co 50tkm nebo 4 roky olej v převodovce a diffu,
angellinoo
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 22.03.2019 18:24

Re: Údržba,pravidelný servis

#3 Příspěvek od angellinoo »

Jezdím kratké trasy,mel sem tam 10w40 od castrolu,,takze kdyz tam ted hodim 5w30 tak by to nemelo delat paseku?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba,pravidelný servis

#4 Příspěvek od JaraX »

no z 10w40 je 5w30 velkej skok, dal bych asi 5w40, pak pojedeš na vylet a budeš to zbytečně kurvit
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Údržba,pravidelný servis

#5 Příspěvek od Filozof »

5w30 nikdy to už nevyslovuj ve spojení s tvým autem... jedině u naftového motoru toto je hanba automobilky BMW že to tam cpala od výroby ... do benzínových motorů jedině 5w40 nebo 10w40 či lepší a taky podle nájezdu. Ale 5w30 se dost přepalovaly a karbonovaly motory.

Jinak co píše jarax je pravda plus si dohledej INSPEKCI I. a INSPEKCI II.

Taky je důležitá kontrola a prevence. Když vidíš popraskanou hadici apod tak raději vyměnit.
Kontrola všech komponent v autě aspon 2x do roka je taky základ at víš co je ok a co už umírá nebo je na výměnu.
angellinoo
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 22.03.2019 18:24

Re: Údržba,pravidelný servis

#6 Příspěvek od angellinoo »

Díky za rady
Auta si cením,tudíž sleduju kdejaky nepatrny zvuk v motoru nebo vizualni projev...Olej je pro me samozrejme zaklad a 5w40 je udajne o neco lepsi volba nez 10w40,momentantalne resim ze auto vyjimecne nenastartovalo uplne čistě,ale lehce pridušeně po kratkych zrasach..Takze ihned lamentuju s preventivnima udrzbama,takze kazda rada je pro me prinosna...inspekce jsem zatim na foru nenasel,ale budu se nadale snazit :D díky.
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: Údržba,pravidelný servis

#7 Příspěvek od inspi1981 »

Inspekce I+II je z éry E46, E39....
Tak to ani nemusíš hledat
Zase rada jak...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Údržba,pravidelný servis

#8 Příspěvek od Filozof »

Tak inspekce byla vždy to že skončila u e90 je klidně možné ale technická příručka či dílenská k opravám auta by se hodila kde to budou popisovat to samé.

Každé auto má nějaké prohlídky a výměny dílů po jistém nájezdu. To právě obsahovali Inspekce I a II u starších aut.
U novějších bude taky seznam servisu co se mění po jakých kilometrech a není to jen o spotřebáku co je vidět na palubce či display.

Já se vždy učil začátky u knihy service manual. Byl pro některé vozy i v CZ jazyce jinak AJ.

Například http://www.georgebelton.com/335i.tech/bentley.php

https://www.techbooks.cz/techbooks/esho ... -E90-05-12

to že tam není coupé nevadí ono je to se sedanem dost podobné a motor je stejný. Naučíš se spousty věcí si opravovat.
Plus uvidíš i ty ruzné prevence co se kdy mění to má každé auto. U starších modelů se to jmenovalo inspekce 1 a 2.

Plus dobrá diagnostika je základ pro každého fandu a nadšence co chce sám spousty věcí opravovat a umět si aspoň vyčíst a smazat chyby.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Údržba,pravidelný servis

#9 Příspěvek od pavproch »

opakuju se - tutaj
Odpovědět