Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e92 325i n52 - údržba, pravidelný servis
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát 22.03.2019 18:24
e92 325i n52 - údržba, pravidelný servis
Ahoj borci
Rad bych se obohatil o nejake info tykajici se udrzby(Benzin).V jakych intervalech delate male a velke udrzby a co do nich zahrnujete,kolik cca investujete?popripade co si delate sami....A co rozvody,pozna schopny mechoš podle zvuku ci jinak,ze je potrebu vymenit napr.napinaci kladku?
Predem diky za prinosne nazory..(e92 325i,170tis)
Rad bych se obohatil o nejake info tykajici se udrzby(Benzin).V jakych intervalech delate male a velke udrzby a co do nich zahrnujete,kolik cca investujete?popripade co si delate sami....A co rozvody,pozna schopny mechoš podle zvuku ci jinak,ze je potrebu vymenit napr.napinaci kladku?
Predem diky za prinosne nazory..(e92 325i,170tis)
Re: Údržba,pravidelný servis
- olej 10-15 tisíc km nebo 1 za rok, 5W40 když jezdíš jak člověk, pokud jak prase tak 5W50, 10W60, pokud jen krátké trasy do 10km a žádné dálky, tak 5W30
- vzduchový filtr a pylový filtr co 2 oleje
- rozvody u N52 jsou nesmrtelny, není třeba řešit
- kladku poznáš tak že shodíš řemen a kladka si zatočíš
- co 4 roky vyměnit chladící kapalinu
- co 4 roky vyměnit brzdovku, pokud jezdíš ostře tak i časteji
- co 50tkm nebo 4 roky olej v převodovce a diffu,
- vzduchový filtr a pylový filtr co 2 oleje
- rozvody u N52 jsou nesmrtelny, není třeba řešit
- kladku poznáš tak že shodíš řemen a kladka si zatočíš
- co 4 roky vyměnit chladící kapalinu
- co 4 roky vyměnit brzdovku, pokud jezdíš ostře tak i časteji
- co 50tkm nebo 4 roky olej v převodovce a diffu,
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát 22.03.2019 18:24
Re: Údržba,pravidelný servis
Jezdím kratké trasy,mel sem tam 10w40 od castrolu,,takze kdyz tam ted hodim 5w30 tak by to nemelo delat paseku?
Re: Údržba,pravidelný servis
no z 10w40 je 5w30 velkej skok, dal bych asi 5w40, pak pojedeš na vylet a budeš to zbytečně kurvit
Re: Údržba,pravidelný servis
5w30 nikdy to už nevyslovuj ve spojení s tvým autem... jedině u naftového motoru toto je hanba automobilky BMW že to tam cpala od výroby ... do benzínových motorů jedině 5w40 nebo 10w40 či lepší a taky podle nájezdu. Ale 5w30 se dost přepalovaly a karbonovaly motory.
Jinak co píše jarax je pravda plus si dohledej INSPEKCI I. a INSPEKCI II.
Taky je důležitá kontrola a prevence. Když vidíš popraskanou hadici apod tak raději vyměnit.
Kontrola všech komponent v autě aspon 2x do roka je taky základ at víš co je ok a co už umírá nebo je na výměnu.
Jinak co píše jarax je pravda plus si dohledej INSPEKCI I. a INSPEKCI II.
Taky je důležitá kontrola a prevence. Když vidíš popraskanou hadici apod tak raději vyměnit.
Kontrola všech komponent v autě aspon 2x do roka je taky základ at víš co je ok a co už umírá nebo je na výměnu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát 22.03.2019 18:24
Re: Údržba,pravidelný servis
Díky za rady
Auta si cením,tudíž sleduju kdejaky nepatrny zvuk v motoru nebo vizualni projev...Olej je pro me samozrejme zaklad a 5w40 je udajne o neco lepsi volba nez 10w40,momentantalne resim ze auto vyjimecne nenastartovalo uplne čistě,ale lehce pridušeně po kratkych zrasach..Takze ihned lamentuju s preventivnima udrzbama,takze kazda rada je pro me prinosna...inspekce jsem zatim na foru nenasel,ale budu se nadale snazit
díky.
Auta si cením,tudíž sleduju kdejaky nepatrny zvuk v motoru nebo vizualni projev...Olej je pro me samozrejme zaklad a 5w40 je udajne o neco lepsi volba nez 10w40,momentantalne resim ze auto vyjimecne nenastartovalo uplne čistě,ale lehce pridušeně po kratkych zrasach..Takze ihned lamentuju s preventivnima udrzbama,takze kazda rada je pro me prinosna...inspekce jsem zatim na foru nenasel,ale budu se nadale snazit

Re: Údržba,pravidelný servis
Inspekce I+II je z éry E46, E39....
Tak to ani nemusíš hledat
Zase rada jak...
Tak to ani nemusíš hledat
Zase rada jak...
Re: Údržba,pravidelný servis
Tak inspekce byla vždy to že skončila u e90 je klidně možné ale technická příručka či dílenská k opravám auta by se hodila kde to budou popisovat to samé.
Každé auto má nějaké prohlídky a výměny dílů po jistém nájezdu. To právě obsahovali Inspekce I a II u starších aut.
U novějších bude taky seznam servisu co se mění po jakých kilometrech a není to jen o spotřebáku co je vidět na palubce či display.
Já se vždy učil začátky u knihy service manual. Byl pro některé vozy i v CZ jazyce jinak AJ.
Například http://www.georgebelton.com/335i.tech/bentley.php
https://www.techbooks.cz/techbooks/esho ... -E90-05-12
to že tam není coupé nevadí ono je to se sedanem dost podobné a motor je stejný. Naučíš se spousty věcí si opravovat.
Plus uvidíš i ty ruzné prevence co se kdy mění to má každé auto. U starších modelů se to jmenovalo inspekce 1 a 2.
Plus dobrá diagnostika je základ pro každého fandu a nadšence co chce sám spousty věcí opravovat a umět si aspoň vyčíst a smazat chyby.
Každé auto má nějaké prohlídky a výměny dílů po jistém nájezdu. To právě obsahovali Inspekce I a II u starších aut.
U novějších bude taky seznam servisu co se mění po jakých kilometrech a není to jen o spotřebáku co je vidět na palubce či display.
Já se vždy učil začátky u knihy service manual. Byl pro některé vozy i v CZ jazyce jinak AJ.
Například http://www.georgebelton.com/335i.tech/bentley.php
https://www.techbooks.cz/techbooks/esho ... -E90-05-12
to že tam není coupé nevadí ono je to se sedanem dost podobné a motor je stejný. Naučíš se spousty věcí si opravovat.
Plus uvidíš i ty ruzné prevence co se kdy mění to má každé auto. U starších modelů se to jmenovalo inspekce 1 a 2.
Plus dobrá diagnostika je základ pro každého fandu a nadšence co chce sám spousty věcí opravovat a umět si aspoň vyčíst a smazat chyby.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Údržba,pravidelný servis
opakuju se - tutaj