Ahoj,
brácha si koupil BMW 520i E60 (125kW) rv 2004 s automatickou převodovkou.
Po nějaké době mu auto občas padlo do nouzáku (vesměs při prudší akceleraci do kopce).
Auto odvezl do autorizovaného BMW servisu v Ostravě, tam mu bylo řečeno, že zjistili úbytek oleje v převoodovce.
Proběhl následný servis:
-výměna průchodky v převodovce
-výměna filtru v převodovce
-výměna oleje v převodovce
-výměna vany převodovky
-smazání adaptačních hodnot
Po vyjetí ze servisu auto jelo mnohem lépe, nicméně po pár KM (10) to začalo padat do nouzáku, brácha tedy vypl motor, nastartoval, chvíli to jelo dobře, pak zase nouzák.
Po dalších KM (50) auto už bylo stabilně v nouzáku a zároveň k tomu vyskakuje i chyba tempomatu (která před servisem nevyskakovala).
Chybu palubní PC vypisuje takto: Transmission fult: Certain transmission functions may be faulty. Gear may be engaged without braking. Drive moderately!
No a dnes už auto ani nejde nastartovat.
Kromě úniku oleje servis zjistil ještě jednu věc: řidící jednotka je údajně nějak napůl rozprogramovaná (prý se někdo možná pokoušel o CHIP). Za 1200,- CZK jsou schopni ji zkusit přeprogramovat, ale prý je 50% šance, že se to podaří.
Chci se zeptat - je zde někdo, kdo se s tímto setkal nebo je odborník přes programování jednotek, diagnostiku apod. ?
Předokládám, že po vymazání adaptačních hodnot auto do nouzáku padat nemá.
Děkuji za postřehy !
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E60 520i - Automat - po servisu nouzák
Re: E60 520i - Automat - po servisu nouzák
Jde o to zjistit, z jaké příčiny převodovka spadne do nouzáku. Takhle ti tady nikdo neporadí, potřebuješ vědět přesnou chybu, aby se dalo najít řešení. Vůbec to nemusí být převodovkou.