Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Brzdy 745Li
Brzdy 745Li
Ahoj, po dlouhe dobe bych prosim potreboval radu. Budu musek koupit zadni brzdy (kotouce i desticky), jake byste doporucily? Predpokladam, ze zadni nejsou asi, az tak dulezite, jakou znacku. Jenze mne budou zachvilku cekat predni a tam je to u druhovyroby loterie. Originalni pry taky uz nejsou ty co bejvaly. Nejaky typ? Nekde jsem se docetl, ze bud vse Textar, nebo Jurid. Diky
Re: Brzdy 745Li
jurid není špatny, vše ostatní mraky reklamaci,
já ted dávám vše origo,reklamaci jsem na to zatím neměl. vše ostatní už cca 30-40 procent reklamací a to se fakt nedá.
případně napiš mattyxovi at ti naceni hawk
já ted dávám vše origo,reklamaci jsem na to zatím neměl. vše ostatní už cca 30-40 procent reklamací a to se fakt nedá.
případně napiš mattyxovi at ti naceni hawk
Re: Brzdy 745Li
Ok, dik za info. Zkusim ho. Nejezdim zadnou kudlu, ale zabijet cas reklamacema se mne fakt nechce. Navic by u me byla stejne neuspesna. Co zadni, tam asi s tema Juridama nebo Textarama chybu neudelam.
Za kolik by, kdo dokazal predni original? Tam asi jedine original vse komplet, jak desky tak i kotouce.
Jen pro info, ted predni jsou ATE, nejspis je tam daval DON, ale to byla asi jeste kvalita pred 6 lety.
Jaky je prumerny najezd na desticky, na prednich mam 40 000 km a uz od cidla opotrebeni moc nezbejva.
Za kolik by, kdo dokazal predni original? Tam asi jedine original vse komplet, jak desky tak i kotouce.
Jen pro info, ted predni jsou ATE, nejspis je tam daval DON, ale to byla asi jeste kvalita pred 6 lety.
Jaky je prumerny najezd na desticky, na prednich mam 40 000 km a uz od cidla opotrebeni moc nezbejva.
Re: Brzdy 745Li
Netuším jak na e65 ale e38 jsem dával vše ATE a fungovalo to 95tis km.
Pak jsem dával TRW desky ATE kotouč nevím proč ale pískají. Fungují dobře už asi 15tis km ale pískají. Jsou to předky. Moje blbost že jsem vzal TRW desky a prý je to jejich vlastnost.
Na zadky budu dávat komplet ATE. Ikdyby to vydrželo 50tis km budu spokojenej. Originály jsou 3x dražší a 150tis km to jistě nevydrží ikdyž jistě budou nejlepší.
Někde jsem slyšel že jsou od stejného výrobce různé kvality materiálu. Ale netuším zda je to pravda nebo je to myšleno tak že třeba skladovky co 3roky leželi někde na skladě mají jiné složení materiálu a jinou výdrž jako nově vyrobené... takže možné to je jen prostě jiná šarže roku výroby.
Zdali tomu je i pro aftermarket a nebo země výroby jako je to u svíček kde jsou různé kvality to netuším.
Pak jsem dával TRW desky ATE kotouč nevím proč ale pískají. Fungují dobře už asi 15tis km ale pískají. Jsou to předky. Moje blbost že jsem vzal TRW desky a prý je to jejich vlastnost.
Na zadky budu dávat komplet ATE. Ikdyby to vydrželo 50tis km budu spokojenej. Originály jsou 3x dražší a 150tis km to jistě nevydrží ikdyž jistě budou nejlepší.
Někde jsem slyšel že jsou od stejného výrobce různé kvality materiálu. Ale netuším zda je to pravda nebo je to myšleno tak že třeba skladovky co 3roky leželi někde na skladě mají jiné složení materiálu a jinou výdrž jako nově vyrobené... takže možné to je jen prostě jiná šarže roku výroby.
Zdali tomu je i pro aftermarket a nebo země výroby jako je to u svíček kde jsou různé kvality to netuším.
Re: Brzdy 745Li
Ted sem o vikendu daval vsechny brzdy nove na 745Li. Textar Pro + Epad desky a pred mesicem to same na SLK, tak jsem zvedavy, co podle info pujdu driv reklamovat
Na SLK dostavaji obcas dost zabrat, tak teda sazim na ne...

Re: Brzdy 745Li
Tak textar byl vždy považován za elitu mezi brzdama. Věřím že by to mohlo vydržet dlouho u 7er určitě.
Jde o to co dělají poslední rok za směs a jak se to potkalo s ekonomickým laděním součástek poslední doby.... jak rychle se budou sjíždět.
Jde o to co dělají poslední rok za směs a jak se to potkalo s ekonomickým laděním součástek poslední doby.... jak rychle se budou sjíždět.
Re: Brzdy 745Li
brzdy z náhrady málo kdy sjedeš.
Re: Brzdy 745Li
Ted nechapu, jak malo kdy sjedes? Jako, ze se driv zkroutej, nez kdyz je sjedes?
Re: Brzdy 745Li
jj většina se zkroutí dřív než by měla min. tlouštku
Re: Brzdy 745Li
Tak to ty co tam mam meli dlouhy vek. Minimalni tloustka je 28,4 mm a ja mam 27,8 mm. Predni desticky jeste nesvitej, ale nechyby do toho daleko. Zadni se uz rozsvitili a vypadaj, ze jsou pred smrti. Premyslim na zadek od Jurid a predek jeste vybiram a zjistuju. Origa jsou jistota, ale zase je rozdil dat 13 000 kc nebo 5000 kc. Jsem ted financne omezen, tak musim zvolit nejaky kompromis.
Re: Brzdy 745Li
Na všechny své auta dávám kotouče brembo a desky textar. Vždy to fungovalo perfektně.
Re: Brzdy 745Li
Psal mne Mattyx, ze chveni kotouce ma za nasledek spatne zvolene brzdove desticky. Ja ted mam Textary, brzdi fakt dobre, ale strasne prasej. Umyju kola a zachvilku jsou zase uplne cerny.
Jeste jsem cetl dobre reference na kotouce Zimmerman, ale nederovane. Jurid jsou pry momentalne nedostupne. Premyslim nad kombinaci kotoucu Zimmerman a desticek od Hawk performance ceramik. Taky jsem slysel nazor, ze brzdy jsou jedno z nejdulezitejsich veci na aute, coz je asi pravda. Tak jestli neobetuju 2500 kc na vic za ty lepsi desticky.
Jeste jsem cetl dobre reference na kotouce Zimmerman, ale nederovane. Jurid jsou pry momentalne nedostupne. Premyslim nad kombinaci kotoucu Zimmerman a desticek od Hawk performance ceramik. Taky jsem slysel nazor, ze brzdy jsou jedno z nejdulezitejsich veci na aute, coz je asi pravda. Tak jestli neobetuju 2500 kc na vic za ty lepsi desticky.
Re: Brzdy 745Li
Nechapes, ze to vsetko je smejd, predrazeny odpad? Kup origo a mas klud. Milion ludi sa popalilo, a furt sa najdu, ktori nechapu...
Re: Brzdy 745Li
Ty zas pochop, ze jsou lidi, kteri zvolili kombinaci, ktera funguje dobre a maji jeste lepsi ucinnost za polovic. Od toho je diskuze, aby kazdy napsal sve zkusenosti a z toho si udelal kazdy usudek. To, co jsi poradil ty, je nejdrazsi cesta.
Re: Brzdy 745Li
mě by to taky zajímalo, co je nejlepší, resp. ne nejlepší, co funguje, všude tady čtu originál, originál a pak Snejk napíše tohle... Tak jak to teda je!?
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0#p1142232


http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0#p1142232
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: Brzdy 745Li
Asi si na papirky napisu znacky a budu losovat, jak ve stastnych 10. Nebo mam lepsi napad, prodam to
.

Re: Brzdy 745Li
Problém je, že o prachy jde až na prvním místě.
Dlouho se v kvalitě pohybuji a prvních 7 let jsem strávil ve velké automotive firmě, která shodou okolností vyráběla sedačky do E65
Každá firma má na svých webovkách slib managmentu, že kvalita je na prvním místě a žeji dávají maximální prioritu, problém je v tom, že ta kvalita se prostě zadarmo neudělá, ta prostě něco stojí a nikdo to nechce platit. Z dlouhodobého hlediska to tak opravdu funguje, bohužel tabulky a cíle jsou ve firmách nastavený na rok, tzn já potřebuju mít prodeje tenhle rok xxx mil€ a že za 2 roky přijdou warranty cost xx mil€ mě netrápí, to bude problém někoho jiného.
Jednoduchý příklad: dostneš z výroby reklamaci, že šroubky jsou rezavé. Obrátíš se na dodavatele a chceš to reklamovat, ten on ti odpoví velice jednoduše: během naceňování jsem upozorňoval Váš nákup, že je riziko koroze a doporučoval jsem povrchovou úpravu, která by zvedla cenu kusu o 0,02 centu - to bylo zamítnuto. Tak jdu na nákup a ten mi řekne, že určitě přidávat na ceně nebude, že nemá budget a je z toho nekonečný kruh....
Z toho důvodu jsem odešel před 4 roky do HVAC businessu, protože v automotive už je to prostě a jenom o nákladech, kvalita je tam z mého pohledu už jen tak do počtu a na audity. Když jde do tuhého, tak tě prostě prodej vždycky přetluče. Cenu to má už jenom dělat přímo pro OEM (BMW, ŠKODA, AUDI atd) jelikož jsou na vrcholu toho řetězce a maj velký páky něco prosadit a dodavatele dotlačit tam, kam chtějí...
A mohu potvrdit, že se dělali třeba výrobky pro Audi a Škoda, kde tu samou vadu Audi normálně odmítla a do Škody se to posílalo standardně.
Dlouho se v kvalitě pohybuji a prvních 7 let jsem strávil ve velké automotive firmě, která shodou okolností vyráběla sedačky do E65

Každá firma má na svých webovkách slib managmentu, že kvalita je na prvním místě a žeji dávají maximální prioritu, problém je v tom, že ta kvalita se prostě zadarmo neudělá, ta prostě něco stojí a nikdo to nechce platit. Z dlouhodobého hlediska to tak opravdu funguje, bohužel tabulky a cíle jsou ve firmách nastavený na rok, tzn já potřebuju mít prodeje tenhle rok xxx mil€ a že za 2 roky přijdou warranty cost xx mil€ mě netrápí, to bude problém někoho jiného.
Jednoduchý příklad: dostneš z výroby reklamaci, že šroubky jsou rezavé. Obrátíš se na dodavatele a chceš to reklamovat, ten on ti odpoví velice jednoduše: během naceňování jsem upozorňoval Váš nákup, že je riziko koroze a doporučoval jsem povrchovou úpravu, která by zvedla cenu kusu o 0,02 centu - to bylo zamítnuto. Tak jdu na nákup a ten mi řekne, že určitě přidávat na ceně nebude, že nemá budget a je z toho nekonečný kruh....
Z toho důvodu jsem odešel před 4 roky do HVAC businessu, protože v automotive už je to prostě a jenom o nákladech, kvalita je tam z mého pohledu už jen tak do počtu a na audity. Když jde do tuhého, tak tě prostě prodej vždycky přetluče. Cenu to má už jenom dělat přímo pro OEM (BMW, ŠKODA, AUDI atd) jelikož jsou na vrcholu toho řetězce a maj velký páky něco prosadit a dodavatele dotlačit tam, kam chtějí...
A mohu potvrdit, že se dělali třeba výrobky pro Audi a Škoda, kde tu samou vadu Audi normálně odmítla a do Škody se to posílalo standardně.
Re: Brzdy 745Li
Nejen v automotivekabyr01 píše:protože v automotive už je to prostě a jenom o nákladech

Re: Brzdy 745Li
A hledání a schvalování dodavatelů to probíhá v podobném duchu.
Potřebuješ najít dohodu o ceně (nákup) a ověřit, zda dodavatel splňuje všechny zákaznické požadavky (audit od kvality).
Přiletíš a jenom slyšíš: Ty vole kabyre, maj perfektní cenu a ty jim dáš jenom 37%, když potřebuju aby dostali 80% a já jim mohl dát ten bussiness, dej do toho trošku osobní odvahy, vem si je do zlepšovacího programu na dva roky, ob týden tam lítej jak čuráček, protože mě dal o 2 centy lepší cenu a je jedno, že ČSA mezitím dáme milión za letenky, já potřebuju zelenou tabulku a letenky jdou z jiného budgetu...
Zase na druhou stranu si řikám, že každej by si to měl aspoň chvilku v tom automotive zkusit, jsou to hodně dobré zkušenosti
Potřebuješ najít dohodu o ceně (nákup) a ověřit, zda dodavatel splňuje všechny zákaznické požadavky (audit od kvality).
Přiletíš a jenom slyšíš: Ty vole kabyre, maj perfektní cenu a ty jim dáš jenom 37%, když potřebuju aby dostali 80% a já jim mohl dát ten bussiness, dej do toho trošku osobní odvahy, vem si je do zlepšovacího programu na dva roky, ob týden tam lítej jak čuráček, protože mě dal o 2 centy lepší cenu a je jedno, že ČSA mezitím dáme milión za letenky, já potřebuju zelenou tabulku a letenky jdou z jiného budgetu...

Zase na druhou stranu si řikám, že každej by si to měl aspoň chvilku v tom automotive zkusit, jsou to hodně dobré zkušenosti

Re: Brzdy 745Li


S váma musí bejt radost obchodovat. Čí to byl bratranec?
