Stránka 5 z 5

Napsal: úte 15.09.2015 08:57
od Vlasta
Nakódovat jde i vyšší kapacita než 90 Ah.

Napsal: úte 15.09.2015 09:10
od hurvajs77
ano, nakódovat jde i 110. Psal jsem jen, že BMW nedělá vyšší kapacitu než 90

Napsal: úte 15.09.2015 10:36
od inspi1981
Ale no tak, samozřejmě ze dělá vyšší kapacitu
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_2369

Napsal: úte 15.09.2015 10:39
od hurvajs77
ok, nebudu se hádat. Pro E65 jinou AGM než 90Ah nenabízeli, když ji kupoval. V jiných netuším

Napsal: úte 15.09.2015 12:26
od JaraX
i pro E65 se dělá 110Ah, akorát se to musí nastavit přes Istu konverze na 110Ah,
pokud odpojíte baterku a nabíjíte mimo auto tak to chce nastavit přes diag novou baterii, to auto totiž neví že ju někdo dobil.
lepší je dobíjet přes kontakty u motoru, pak auto ví kolik baterka "přijala" proudu

Napsal: úte 15.09.2015 12:34
od hurvajs77
je to nějaký divný, nedalo mi to a koukám přímo do ETK, pro moji E66 je tu napsáno: "Pro výměnu se vždy použije 90Ah AGM, i když je ve vozidle namontován 110Ah."

Pokud se podívám na kapacitu nové originální baterie (part number: 61 21 6 924 023), tak je uváděna 90Ah. To, že jde nakódovat 110Ah, je jasný, už se to tu řešilo.

Jinak je to divný, já kupoval novou origo AGM cca před 3/4 rokem a jiná než 90Ah objednat nešla. Nijak mě to netrápí, protože 90Ah bohatě stačí. Žena má skoro trvale zapnutý výhřev sedačky na plný pecky, i když je vypnutý motor, k tomu hraje rádio atd. Baterie je v pořádku

Ale souhlasím s JaraXem, že je lepší nabíjet baterku v autě. Chápu, že každý nemá tu možnost a baterii musí vyndat.

Napsal: úte 15.09.2015 12:48
od matiz
JaraX píše:pokud odpojíte baterku a nabíjíte mimo auto tak to chce nastavit přes diag novou baterii, to auto totiž neví že ju někdo dobil.
lepší je dobíjet přes kontakty u motoru, pak auto ví kolik baterka "přijala" proudu
No, to opravdu teda ne... I kdyz guru Jarax radi registraci pri kazdem dobiti mimo auto, ja tuto hovadinu rozhodne nesdilim. Ani tu s dobijenim jen v aute, protoze samozrejme ze kdyz dojde k dobiti zvenku, tak po par chvilich zjisti ze baterka je dobita protoze tu baterii meri a pocita z namerenych udaju a tudiz je mu uplne jedno kde se tan naboj vzal. Ale dobiti v aute je mnohem pohodlnejsi a z toho duvodu jej kazdy uprednostni, coz je logicke. :wink:

Napsal: úte 15.09.2015 12:51
od hurvajs77
ano, pohodlnější to je rozhodně. Místo rezervy mám toroid s LPG... :-D

Napsal: úte 15.09.2015 13:00
od JaraX
matiz píše:
JaraX píše:pokud odpojíte baterku a nabíjíte mimo auto tak to chce nastavit přes diag novou baterii, to auto totiž neví že ju někdo dobil.
lepší je dobíjet přes kontakty u motoru, pak auto ví kolik baterka "přijala" proudu
No, to opravdu teda ne... I kdyz guru Jarax radi registraci pri kazdem dobiti mimo auto, ja tuto hovadinu rozhodne nesdilim. Ani tu s dobijenim jen v aute, protoze samozrejme ze kdyz dojde k dobiti zvenku, tak po par chvilich zjisti ze baterka je dobita protoze tu baterii meri a pocita z namerenych udaju a tudiz je mu uplne jedno kde se tan naboj vzal. Ale dobiti v aute je mnohem pohodlnejsi a z toho duvodu jej kazdy uprednostni, coz je logicke. :wink:
zkus se někdy podívat do livedat powermodulu v E65 a pochopíš, podle napětí si jen orientačně zjistí dobití baterii a klidně i u dobíte baterky pak hlásí recharge battery a až po nějaké době kdy proteče baterkou určitý objem energie teprve zjistí jeji kapacitu.
když spočítáš nabíjecí proud nabíječky a dobu nabíjení, vyjde ti o kolik Ah má baterka víc, ale absolutně to nesouhlasí s udajem co ukazuje powermodulu.
takže dobíjet v autě u motoru, je to nejpoholdnější a pro auto i nejlepší

Napsal: stř 16.09.2015 06:11
od buddy87
takže prostě baterku z auta neodpojovat a dobíjet jí nabíječkou v autě a nebo vyndat, dobít a zaregistrovat novou baterku, což si sám neudělám, takže musím první možnost

Napsal: stř 16.09.2015 06:21
od JaraX
nemusí se registrovat když se nabije mimo auto, ale mám vyzkoušený že to je lepší, klidně ti pak hlásí dál vybitou baterku i když je nabítá, ale po čase si zvykne.
správně dle popisu powermodulu se má dobíjet přes kontakty u motoru nebo na baterce bez odpojení kontaktů.
případně se dá nabíjet přes servisní funkcní kdy se vzadu přepínáčem baterky nastaví režím nabíjení přes zapalovač v interieru, samozřejmě s omezenym proudem