Stránka 5 z 5

Napsal: pát 01.02.2013 12:40
od shade741
naftové motory- tmavé, benzínové světlé . Používáš nevhodný olej který je pak dost k prdu, doporučuji aby sis toto tema přečetl ještě jednou kolikrat se ti tu doporučil jaký olej, páč to tady opakujem stále dokola a dokola :roll:

Napsal: pát 01.02.2013 15:06
od Totic
No a snad už bych tu demagogii zakončil jen tím, že Bixxol stojí v regálech každé OMV prodejny. Někdo mi říkal, že je to prakticky stejné jak origo Castrol. V mojí 323i M52 funguje skvěle a nežere olej. Stojí cca 200,- kč / litr, ale u dobrých mechaniků najdeš na dílnách 60litrový soudek, už od 130,- / litr. :wink:


Každopádně pokec o olejích je hned v prvním tématu : http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=8945

Napsal: pát 01.02.2013 16:53
od paveld
Ta tabulka mi uplně nejde do hlavy, to jako že 10W40 pro benzinový motor nad 15° C přestane fungovat jak má?

Napsal: pát 01.02.2013 17:06
od beann
myslim si ze to sou teploty studenych startu...

Napsal: pát 01.02.2013 17:06
od Rady523i
paveld :přesně tohle nechapu taky tak kdyz mam 5w30 do benzinu i nafty tak jakej je rozdíl kdyz je olej v obou autech na 90 stupnich a venku je 30 tak jak muze byt 5w30 u nafty do +30 a v benzinu jen do -5 stupnu todle nechapu celou dobu a pak nechapu proc vsichni rikate že 5w 30 do m 52 nepatri tak jsou v bmw a technici výzkumu castrolu asi pekní blbci kdyz to teda podle lidí nepatri do tohoto motoru a jinak ten mazaci plan je pro čr a je pry postavený na naše klima ,,,a je tam jen 5w30a 5w40 tak mi to nekdo vysvětlete jinak olej 10w 40 už pojedu koupit když je tedy lepší ale vysvětlete mi tu 5w30 ku

Napsal: pát 01.02.2013 17:13
od beann
beann píše:myslim si ze to sou teploty studenych startu...


mimo jine tam sou preci nejvetsi naroky na opotrebeni motoru. start kdy motor par vterin se da rict jede na sucho.

cim hustsi olej (viskozita) od 0wX do 15wX tim hur bude mazat za studena a i v zimnich teplotach. Kdezto Xw30 - Xw60 je teplotni index oleje... motor ktery ma mit treba 10w40, ale ty tam nalejes 10w60 ma vyskozitu stejnou, ale olej se da vice zatizit.

v severskych zemich budou pouzivat treba 5w30, kdezto u nas 5w40, 10w40 nebo na zavodeni 10w60 a treba u rovniku tam budou davat 10w40 a casteji 10w60 nez u nas na normalni provoz.
samozrejme vsechno se odviji od toho jaky ma auto chlazeni... proto treba ma bmw specialni upravy pro staty v indonesii atd.

Napsal: pát 01.02.2013 17:19
od beann
jeste pro doplneni prehratej olej ztraci vyskozitu a proto ti pak treba po jizde na dalnici (160+) cvakaj hydra

Napsal: pát 01.02.2013 17:34
od Francis
Je to marný, je to marný, je to marný. Ach jo.

Co tady neustále řešíte? Nové lehkoběžné oleje 5W-30 patří do nových motorů, které už z výroby na ně mají malé vůle mezi součástkami. Ekoterroristi, oteplovači a jiní zelenozmrdi zblbli nejen sami sebe ale i část veřejnosti a tlačí svoje náboženství a z něj odvozené polopravdy a nepravdy kam to jen jde.
S lehkoběžným olejem bude mít motor o 0,0000001 litru na 100 km nižší spotřebu, o to ekozmrdům jde. Ale i nový motor M52Bxx půjde s tímto olejem daleko dřív do šrotu. To je vedlejší úmysl těch, kdo poňoukají a využívají ekozmrdy k navyšování svých zisků (podobně jako úsporné zářivky na studené chodbě, které umřou dříve než klasická žárovka atd.).
Pro motor M52Bxx s naběhanými statisíci km je lehkoběžný olej zrychlená jízdenka na vrakoviště. To, co se u těchto motorů stává v zátěži s 10W-40, tzn. cvakají hydrozdvihátka během driftování nebo "závodění" na okruhu, to se stává s olejem 5W-30 za nižších teplot, tedy dříve, tedy už při ostré jízdě na okresce.

To jste tak tupí nebo tak zblbnutí ekonáboženstvím? Budete stále věřit povídačkám v novinách a reklamních materiálech a nedáte se poučit od lidí z praxe?

Napsal: pát 01.02.2013 17:55
od beann
naprosto souhlasim.

Napsal: pát 01.02.2013 18:14
od paveld
beann píše:myslim si ze to sou teploty studenych startu...

Jo to zní rozumně, nedošlo mi to. Zmátlo mě to, že by to měli být benzinový/naftový motory, to je fakt kravina...

Napsal: pát 01.02.2013 19:04
od tanner540i
Je to marný, je to marný, je to marný. Ach jo.

Co tady neustále řešíte? Nové lehkoběžné oleje 5W-30 patří do nových motorů, které už z výroby na ně mají malé vůle mezi součástkami. Ekoterroristi, oteplovači a jiní zelenozmrdi zblbli nejen sami sebe ale i část veřejnosti a tlačí svoje náboženství a z něj odvozené polopravdy a nepravdy kam to jen jde.
S lehkoběžným olejem bude mít motor o 0,0000001 litru na 100 km nižší spotřebu, o to ekozmrdům jde. Ale i nový motor M52Bxx půjde s tímto olejem daleko dřív do šrotu. To je vedlejší úmysl těch, kdo poňoukají a využívají ekozmrdy k navyšování svých zisků (podobně jako úsporné zářivky na studené chodbě, které umřou dříve než klasická žárovka atd.).
Pro motor M52Bxx s naběhanými statisíci km je lehkoběžný olej zrychlená jízdenka na vrakoviště. To, co se u těchto motorů stává v zátěži s 10W-40, tzn. cvakají hydrozdvihátka během driftování nebo "závodění" na okruhu, to se stává s olejem 5W-30 za nižších teplot, tedy dříve, tedy už při ostré jízdě na okresce.

To jste tak tupí nebo tak zblbnutí ekonáboženstvím? Budete stále věřit povídačkám v novinách a reklamních materiálech a nedáte se poučit od lidí z praxe?



Presne tak, na kazdy dalsi dotaz na olej v tomto topicu je tohle jedina mozna odpoved.


paveld :přesně tohle nechapu taky tak kdyz mam 5w30 do benzinu i nafty tak jakej je rozdíl kdyz je olej v obou autech na 90 stupnich a venku je 30 tak jak muze byt 5w30 u nafty do +30 a v benzinu jen do -5 stupnu todle nechapu celou dobu a pak nechapu proc vsichni rikate že 5w 30 do m 52 nepatri tak jsou v bmw a technici výzkumu castrolu asi pekní blbci kdyz to teda podle lidí nepatri do tohoto motoru a jinak ten mazaci plan je pro čr a je pry postavený na naše klima ,,,a je tam jen 5w30a 5w40 tak mi to nekdo vysvětlete jinak olej 10w 40 už pojedu koupit když je tedy lepší ale vysvětlete mi tu 5w30 ku


Tohle snad nemuzes myslet vazne, jako ze benzinovy a naftovy R6 bude mit stejne naroky na teplotni odolnost oleje? Rika ti neco odpadni teplo, ucinost motoru? Zapomen na to, ze olej koluje v motoru s konstantni teplotou 90°.

Napsal: úte 26.03.2013 18:07
od TM
Vrátil bych se zas trochu na začátek...

Vyměnil jsem pružinu napínáku a žádná změna. Takže výměna mě asi nemine.

Zajímalo by mě tedy, co obnáší výměna rozvodového řetězu? Je třeba sundavat hlavu? Jak náročná je to práce (= kolik za ní budu muset zaplatit :-))?

Díky...

Napsal: stř 27.03.2013 00:08
od Fw190
ja beru tento olej , prd tomu rozumim ale tesi me ze je BMW - predpokladam ze to smejd nebude i kdyz asi spicka treba taky ne. Dal splnuje specifikace a navic ma i obrazek meho motoru :-) A cena je taky good :-)

http://www.bmwoleje.cz/4-o-81229407547.html

Napsal: stř 27.03.2013 09:37
od pragdejf
TM píše:Vrátil bych se zas trochu na začátek...

Vyměnil jsem pružinu napínáku a žádná změna. Takže výměna mě asi nemine.

Zajímalo by mě tedy, co obnáší výměna rozvodového řetězu? Je třeba sundavat hlavu? Jak náročná je to práce (= kolik za ní budu muset zaplatit :-))?

Díky...


sundej ventildekl. pak se koukni na zuby rozvodovyho ustroji. vyfot telefonem a fotku sem nahod. pokud sou na hornim kole zuby projety, tak vymenit cely. pokud ne, tak oba napinaky a smitec. kdyz k tomu das dohromady vanos, tak to proste musi ztichnout. mozna by se teda hodil jeste nekdo s endoskopem, aby se ti kouknul na vodici listy. ale ja kuchal svuj dvoulitr, kterej mel teoreticky najeto jenom 210tkm (praxe mohla bejt odlisna) a na vodich listach byly jenom lehky znamky oteru, nic dramatickyho.

projety rozvody poznas tak, ze se retez casem natahuje a tim meni geometrii zubu na retezovejch kolech. takze pokud sou "spicaty", tak uz to ma dost, pokud ne, tak ok a neresit.

hlava se nesundava, pokud nekdo vi, co dela, tak je to prace na den. matros je zhruba za desitku, bral sem druhovyrobu co se dalo sehnat (v normalni kvalite, zadny starline) a origo to, co neni k sehnani jinak.

Napsal: stř 27.03.2013 11:16
od TM
Matroš jsem teda myslel za míň, koukal jsem, že sada řetěz + napínák by se měla dát sehnat za 2500 a ozubená kola dejme tomu za 1200 jedno... tak jsem čekal spíš tak 5 za materiál. Ale právě nevím, jeslti bude třeba vyměnit jen ten větší spodní řetěz, nebo nedejbože oba... tys měnil jak?

Zkusím někdy sundat ten ventildekl a snad z toho pak půjde poznat víc...

Napsal: čtv 28.03.2013 14:57
od pragdejf
pokud to chces udelat kulturne, tak retez+ kolo k olejovymu cerpadlu, vnitrek olejovyho cerpadla, kolo na klice, retez+vodici listy+napinak retezu nahoru, horni retez+napinak+kola nahore. naky tesneni, gufero kliky, zjistis ze mas v prdeli nakou rolnu, remen, vodni pumpu a nakonec budes rad, ze to ubrzdis na nakejch 15K. ja nemenil, na stavbu novyho motoru mam rozvody z dvoulitra, kterejm po 210tkm nic nechybi. tazke to zuzitkuju, mozna prohodim kolo na klice.

Napsal: ned 05.05.2013 10:48
od norespect
zdravicko :)

vyuziji tohodle tematu na to abych si udelal jasno v rozvodovych sadach ..
nejakym zpusobewm trosku kulturnim motor m50b25

vim (pri demontazi) ze mam tuhle rozvodovou sadu tj do rv94
http://www.autokelly.cz/ImageView.aspx? ... FB%2030409

ale za lepsi cenu je sada od rv94
http://www.autokelly.cz/ImageView.aspx? ... FB%2030410

a ted z moji otazkou .. ten od rv94 bude zrejme na pouziti vanos.. ale koukam ze napinak i lista je oproti prvni sade jiny... je nejaky moznost ze by sada pasovala i na bezvanos verzi ? popripade co je jine ..

dekuji :)