Stránka 5 z 10

Napsal: sob 23.03.2013 21:54
od kubito
Kozi- jak rikam presne jak jsem to koupil ja jen to dyl startovalo jinak nic jezdilo to vsechno ale jednou jsem nenastartoval vubec... potom se to stavalo cim dal casteji a tedka uz to neslo vubec takze sem zacal resit 3 vstriky po vymynen 3 byli ok. cerpadla kpoupeny novy zhavice rozdelana nadrz abych vymenil O krozky a porad nic.... tedka uz to je ok az na nejake dalsi problemy ale taky jsem pod tim lezel kazdy den vic to opravuji nez s tim jeszdim a to jestli mas jeste automat tak to je dalsi vec.... ;)

nestrasim jen konstatuji jak to bylo u me....


Bart- jasny vyhledej original Bosch car service a dej jim to tam

Napsal: sob 23.03.2013 22:01
od starML
Ten přepouštěcí ventil (č.8 ) jsem na výkresu blbě ukázal - je to pod tou průhlednou hadičkou, proti měrce oleje směrem k blatníku LP kola.

1. foto je to T-éčko s průhlednou hadičkou a díl č.8
2. foto je ten podezřelý černý díl (přepouštěcí ventil)

http://vs31.sweb.cz/Kubito/IMAGE_00456.jpg
http://vs31.sweb.cz/Kubito/IMAGE_00458.jpg

Sry, foto je z mobilu. Venku při denním osvětlení bylo zima a v garáží jen -1.

Napsal: ned 24.03.2013 11:02
od all
Jako s tím tlakem řeším (neřeším) také problém....
já tam mám 3,8baru, když po pár dnech vyčtu chyby v RJ motoru, mám tam chybu nedostatku tlaku s popisem 3,4baru.

ALE: už sem dal jiné čerpadlo, měl jsem ho na e46 kde dávalo 4.1bar
jiný regulátor z e39 kde byl tlak 3,9bar pořád

teď už sám nevím :-D

ale auto mi jede a nic neděla, tak to neřeším, jen bude možná problém s tím, že jakmile jednotka vyhlásí problém, ubere "plyn"

Podle mě je to takhle:

Obrázek

edit:

Tak jsem se doběhl podívat jak to je:

z obrázku modrý -> neprofouknu, když sem to zkoušel, drží tlak. kolem 4bar (zkouška vzduchem)

z obrázku červený -> funkčnost neznámá :-D jde profouknout všema směry a pořád , teplota byla 0°C takže nevím co to dělá :-D

Napsal: ned 24.03.2013 11:33
od jarda
all - mné to dělá to samé, hlásí že snížil výkon kvůli low pre-supply pressure a hlásí to pří tlaku klidně 3.8. Mám repasované všechny vstřiky, vstřikovací čerpadlo, čerpadlo pod řidičem a už druhý senzor tlaku... jezdí normálně, jen tak jednou za měsíc nastartuje až napodruhé..

Napsal: ned 24.03.2013 13:13
od all
Jarda: to už sem jednou řešil, pokud né vždy to startuje a pak zahlási tuto chybu, koukni po relé čerpadla! K96 u pojistek v kastlíku před spolujedcem.

Asi tam dám měřák a budu měřit reálnou hodnotu. Nevím čím by to mohlo být?

1. buď to nedostatečně tlačí (čerpadlo pod řidičem)
2. regulační ventil na tlak 4bar propouští dřív
3. velký odběr na výstupu podávacího čerpadla a neschopnost dotlačit na požadovaný tlak....

vstřiky mi neprotýkají,
CR čerpadlo ? netuším....

možná že by stálo za to, si nakreslit jak jsou hadice, čerpadla,chladič a ventily zapojený....

Napsal: ned 24.03.2013 18:02
od kubito
aha tak ja uz taky teda nevim....

cerpadlo pod ridicem mam dve obe stejny tlak 3.7-3.8 bar
VT cerpadlo??? nevim
vstriky vymenene a po repasi
cerpadlo v nadrzi nove
filtr novy


ty ventily jsem jeste nezkousel ale kdyz ani nevim jak funguji tak si nejsem jisty ze zjistim ze pracuji spravne.....

starty mam uplne bez problemu. ale jak pridam vic plynu tak mi okamzite chcipne motor....

Napsal: ned 24.03.2013 19:38
od kubito
tka jsem dneska zkousel ty live data.

tlak na podavacim cerpadle katastrofa nekdy to spadlo i na 2.5 bar. :oops:

zavada v jednotce: Raildruck-plausibilitaet

1. fotka- jizda volnobezny otacky pomalu zadna zatez

2. fotka- jizda do kopce cca 1700 otacek na 3 kvalt

3. fotka- screen chyby v ECU

4. fotka- zapsana ta stejna chyba pri tom kdyz to chciplo za jizdy


ten tlak podavaciho cerpadla je otresne maly a kvuli tomu to asi nejede ale proc kdyz je to nove? :oops:

Edit: zkouseno s cca 15 litry v nadrzi potom dotankovano na 30 litru a porad nic takze hladinou paliva to nebude.

Napsal: ned 24.03.2013 19:45
od starML
Podle toho, co píšeš Ty i all, to vypadá na VT čerpadlo. Ale dokázat mu to nemůžeme, tak alespoň u technických věcí zachováme presumci neviny. Navíc já tyhle výměny dílů systémem pokus - omyl nesnáším, vyškubnutí toho čerpadla a jeho repas stojí peníze.

Zkus ještě několik kontrol a měření, které jsi schopen udělat sám a skoro zadarmo:
- sežeň si manometr do 6 Barů, třeba ten na měření tlaku v pneumatikách. Vyřeš jeho těsné připojení na hadici, která jde od středotlaku do filtru a potom do VT čerpadla a změř tlak nafty na obou místech. Tlak by měl být na obou místech +/- stejný. Pokud ne, propouští jeden z těch přepouštěcích ventilů. Pro objektivnost kontroly raději připoj nabíječku, aby v palubní síti bylo okolo 13 Voltů jako při jízdě a ne 11.
- vezli si PET flašku o limonády (1,5-2litry) a po zapnutí klíčku vyzkoušej plynulost dodávky paliva. Něřeknu Ti, jestli to má tu flašku naplnit za 15 nebo 30 vteřin. Ale proud paliva musí být souvislý, trvalý a bez pěny, jako když se jdu vyčůrat po 6-ti pivech, žádná cákání jako prostatik.

Taky se mi (trošku) nelíbí plnící tlak přes 1000 mBarů, jako by turbo dávalo moc velký tlak. Ale přesnou hodnotu, kdy čidlo tlaku v sacím potrubí B2014 http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 102042.png nahlásí ŘJ motoru jeho překročení, nemůžu najít. Ale vím, že plnící tlak by měl být okolo 1 Baru, při jeho překročení ŘJ motoru taky vypíná vstřikování. Jenže pořád by měl být ten Vorfördedruck větší než 3,21 Baru. V jakém okamžiku byl ten PrintScreen pořízen víš jenom Ty. Pokud tohle chceš vyzkoušet, odpoj hadici nahoře na vstupu do sání, u EGRu, díl č. 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40 a zkus to projet. Rovnou Tě upozorňuji, že to auto nepojede jako obvykle, protože nebude mít přeplňování - pojede jako "hladký diesel". Ale protože turbo bude funět mimo, určitě nedojde k překročení plnícího tlaku. Ale zjistíš, jestli to bude při 2500rpm zase vypínat vstřikování, nebo to půjde do vyšších otáček, i když zrychlení nebude jako obvykle. Tohle Ti zabere jen 5 minut na povolení a opětovné utažení spony na hadici. Ale eliminuješ možnost, že by to mohlo být vyšším plnícím tlakem.

Napsal: ned 24.03.2013 21:22
od kubito
tak jsem jen na rychlo vyzkousel ten test s hadici od turba. auto jede uplne stejne jako kdyby tam byla coz nechapu??? ale stejne to prestane jet takze tady problem nebude....

Zitra napichnu manometr hned dole u cerpadla a potom nahore tesne pred filtrem a dam vedet co jsem nameril...

Napsal: ned 24.03.2013 21:55
od starML
Dole u ST čerpadla nebo před filtrem je jeden měřící bod - to jsou dva konce jedné hadice. Druhý měřící bod je za filtrem nebo před VT čerpadlem - ale tady se to už rozbočuje i na ten omezovač tlaku a ventil předehřevu.

Napsal: ned 24.03.2013 22:08
od kubito
dobre zitra to okouknu a zmerim co a jak.... jen otazka kde ta diag bere ten tlak podavaciho cerpadla kde to meri? na filtru?

Napsal: ned 24.03.2013 22:44
od starML

Napsal: ned 24.03.2013 23:24
od all
starML: proč se ti nelíbí plnící tlak?

viz moje a jezdí ok:

http://www.youtube.com/watch?v=pI8Nt05nnJo

normálně na volnoběh je tesně pod 1000mbar
je to způsobeno odpojeným egr

Napsal: pon 25.03.2013 00:31
od Jendix
starML píše:Když jsme si telefonovali, říkal jsem Ti, že máš udělat "flaštičkový test". Výsledky máme, vstřikovač na 5. válci definitivně neudrží tlak a do přepadu protéká 4-5 více, než u vstřikovačů 1,2,6. Válec 3 je na cestě. Ale to už jsem Ti psal do SZ, že nový vstřik brzo utahá ty ostatní.


K tomu nový vstřik utahá ty ostatní bych měl dotaz. Slyšel jsem o tom od pár lidí, ale další hromada lidí mi to vyvrátila že je to blbost. Můžete mi to prosím nějak osvětlit?

Chápu to správně, že když dám jeden novej vstřik ke starým, tak bude výkon v daném válci v podstatě vyšší, díky dokonalejšímu rozprášení a ostatní vstřiky se budou snažit dohnat výkon prodloužením doby vstřiku a tím i zvýšením termického zatížení?

Doufám že jsem to napsal srozumitelně. ;-)[/b]

Napsal: pon 25.03.2013 00:32
od starML
ááááále ... chtěl jsem vyzkoušet, jestli mu to náhodou z důvodu "overboostingu" nepadá do nouzáku. Jenže jsem zapoměl, že to čidlo ukazuje absolutní hodnotu air pressure, tj. včetně atmosférického tlaku 1 Bar.

Takže 1400 mBar je vlastně relativní přetlak 0,4 Baru a to je OK, respektive málo, ale nevím v jakých otáčkách to bylo. Tovární seřízení plnícího tlaku turba je v rozmezí 0,8-1,1 Baru.

Tobě to tlačí ve 49 sekundě 2250 mBaru, tj. 1,25 Baru relativní, protože to máš čipnuté. Principem čipu je dostat do motoru více paliva a také více vzduchu, aby to palivo mělo v čem shořet. Takže se v ŘJ motoru upraví mapa http://ecupower.cz/index.php/ecu/23-zvy ... turba-mapy aby dávala více paliva a povolila vyšší plnící tlak. Ale jen na určitou hodnotu, aby se motor nerozletěl. V okamžiku překročení hodnoty plnícího tlaku ŘJ motoru přeruší vstřikování (jako omezovač) a tím chrání motor před poškozením.

Napsal: pon 25.03.2013 08:39
od kubito
ano chip tam mam ( neni problem tam swapnout origo mapu). dobre takze dneska jeste vyzkousim ten manometr.

Tim padem jsme ale vyloucily to ze turbo s tim nema nic spolecneho takze doopravdy za to muze asi mala dodavka nafty. ale proc? a co to zpusobuje?

EGR mam off.

Napsal: pon 25.03.2013 16:20
od kubito
Ahoj, tak jsem zkousel vse jak rekl Milan vysse.

Vysledky mereni:

nafta z filtru jde stalym proudem bez bublin - OK
manometr pripojen na hadici co jde do VT cerpadla tlak - 2 bary
odpojim ten T-kus co je pod nim ventilek na obrazku č.5 dam manometr primo mezi filtr a VT cerpadlo bez toho T kusu a je tam 4 bary

tzn ten ventilek č 5 Pierburg je spatny a propusti naftu zpet do nadrze.

Zkousel jsem ho vzduchem mel by udrzet 4 bary a kdyz tam ma 2 bary tak porad propousti takze je KO. snad to bude tim....


1. obrazek - ventilek Pierburg
2. obrazek - cele vedeni s ventilkem a T kusem

Napsal: pon 25.03.2013 17:53
od kubito
jeste jak moc dulezita je podtlakova nadoba

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45

bude to fungovat i bez ni? na zkousku jsem ji vyhodil a auto je porad stejne takze podtlaku to ma dost i bez ni.

Jeste dneska jsem procital Milanuv prispevek nekde o podtlakove regulaci silentbloku motoru elektroventilem takze to musim taky zkontrolovat jestli to tam vubec je. Ventil jsem nasel ten je pod sanim ale hadicky jsem nekontroloval ani to jestli jsou vubec napojene do silenbloku.

Napsal: pon 25.03.2013 19:29
od all
starML: kolik je normální plnící tlak u M57 ? je jedno jestli absolutní nebo relativní :-D

kubito: je tam potřeba, jinak by tam nebyla :-D je to zásoba podtlaku pro regulování turba! protože než podtlak dojde hadičkou o průmeru 2,5mm cca metr daleko po motoru, trvá to dlouho... tak je tam zásobník vakua ;-)

Napsal: pon 25.03.2013 19:31
od starML
... děláš mi radost kubito. Teď jdu na schůzi AMK, musíme přípravit závody na http://dlouha-plocha.cz/ . Cca po 21. hodině se "vymňouknu" :D