Stránka 5 z 6
Napsal: sob 13.10.2012 14:51
od Filozof
pavproch píše:jako řidič 3er možná nejsem povolán zasahovat do diskuse o 5er, ale zkusím to....
lépe řečeno vnesu ještě jeden/dva možné úhly pohledu:
zaprvé - aktivní řízení, AT, navi, idrive, kůže, dřevo, všeliké ty asistenty, HUD, noční vidění aj. jsou všechno fíčury které mi nesmí přes práh garáže..... jinýmy slovy, auto má být k řízení a ne k hraní si s hejblátky....
a další úhel pohledu: čím starší, tím lepší protože méně ovlivněno připičatělým bruselem.... s láskou vzpomínám na 318i e36 (myslím EURO2 nebo 3), jak bezprostředně to reagovalo, jakou to mělo chuť do života a jak jasná, přímá a bezprostřední byla vazba pilot-auto.... moje stávající 330i e91 je v tomhletom naprostý filajový hnus (tím nemylsím absolutní výkon/rychlost, ale feeling z řízení)....
prostě obsah mota "sheer driving pleasure" je tím jasnější, čím starší brambor je.... howgh
Souhlasím s tvým názorem. Surové BMW se mi líbí taky a není to protože nevlastním moderní BMW. Staré auta roky 90-02 to byly dlě mě ideální motorizace. Ted mají všechna kolem 2tun a jsou to přetechnizovaná monstra. Blikne ti čidlo a auto stojí - to se mě nikdy nestane
Ideální jsou surové M3 (E30/e36/e46) na víkendy a chlapské uspokojení ze sportovní jízdy .... a luxusní 7er či 6er na dlouhé cesty po světě a dovolenky a podobně.
5er je prostě kompromis sport/luxus.
Líbí se mi všechna BMW krom X3 , X5 a X6 které mi nic neříkají.
Škoda že poslední roky jsou BMW takové obludy 2tuny a více - to jsou už tanky a na okreskách jim kdejakej fokus ST dává naprdel....
JARAX: Souhlasím, poslední dobou máme na věc, hodně podobné názory.
Napsal: sob 13.10.2012 20:48
od ACDC
V autě v podstatě stačí dálkáč, klima a muzika..
Napsal: sob 13.10.2012 21:39
od JaraX
ACDC píše:V autě v podstatě stačí dálkáč, klima a muzika..
jak komu

Napsal: sob 13.10.2012 22:07
od KKKuba
jj, el. vokna, zrcátka a šíbruc se taky hodí...

Napsal: sob 13.10.2012 23:27
od LukesE39
ACDC píše:V autě v podstatě stačí dálkáč, klima a muzika..
Tak ono tam v podstatě stačí jen volant, pedály a šajtr klacek...
Napsal: ned 14.10.2012 09:32
od ST3Pi
ACDC píše:V autě v podstatě stačí dálkáč, klima a muzika..
jo hlavne s tim spravnym logem

Napsal: ned 14.10.2012 20:08
od ACDC
Šestivál taky není na škodu :-)
Napsal: pon 15.10.2012 08:26
od Marda
JaraX píše:prase007 píše:Ještě k tomu co jsem psal výše, F10 je o 200 kilo těžší než E60, což beru taky jako mínus.
no a? to že je těžší znamená že je bezpečnější.
Doufám, že si děláš srandu a nemyslíš to vážně???
Větší blbost jsem na tomto fóru ještě nečetl a to je tady hodně ptákovin

Napsal: pon 15.10.2012 10:10
od JaraX
samozřejmě pokud bouráš do jinyho auta, tak je vyšší váha než jeho vždy vyhodou, nepříznivě na tebe pusobi hmotnost pokud bouráš do pevné překážky co neuhne, strom, barák, apod.
Napsal: pon 15.10.2012 10:54
od Marda
JaraX píše:samozřejmě pokud bouráš do jinyho auta, tak je vyšší váha než jeho vždy vyhodou, nepříznivě na tebe pusobi hmotnost pokud bouráš do pevné překážky co neuhne, strom, barák, apod.
Bohužel nemáš pravdu, vyšší váha tělesa nezaručí menší deformaci než u tělesa s nižší váhou. Ony ty deformační síly působí na obě tělesa (auta).
Koukni třeba na toto:
http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
Renault Modus s poloviční hmotností než Volvo. U Modusu po srážce posádka bez zranění, u Volva motor takřka v kabině
V případě Modusu se pěkně projevil účinek vratné elastické energie.
Proto se u aut řeší deformační zóny...
Napsal: pon 15.10.2012 11:00
od JaraX
u modusu se projevilo hravně že to je o dost novější auto.
ja si teda z fyzikálního semináře pamatuju že pokud narazí dvě kostky o ruzné hmotnosti, výsledná směr síly je směrem k lehčí kostce, že ta větší ju posune dál, tím pádem těžší kostka má menší záporné zrychlení(přetížení). a lehčí kostka má větší přetížení.
Napsal: pon 15.10.2012 11:18
od Marda
No jo, ale platí 3. Newtonův zákon - působení těles je vždy vzájemné, neboli působí na sebe stejnou silou opačného směru.
Účinky akce a reakce se samozřejmě neruší a výsledná hybnost soustavy je vektorovým součtem hybností jednotlivých těles. Protože hybnost je dána součinem rychlosti a hmotnosti, bude výsledný pohyb samozřejmě ve směru těžšího, nebo rychlejšího. Deformační síly jsou však nejvyšší při vyrovnání rychlostí a působí na obě tělesa... Snad si to z vysoké pamatuji správně, případně mě někdo opraví.
Trochu jsme odběhli od tématu

Napsal: pon 15.10.2012 15:16
od berkelay
ještě trochu OT: musím se zastat Jaraxe, ty zmíněné zákony od Marda jsou sice v pořádku, ale nic neříkají o účincích, které působí na člověka a tím je především maximální hodnota přetížení a jeho doba po kterou na tělo a jeho části působí. Taky je potřeba vzít v úvahu fakt, že automobil není homogenní těleso a tak jen 3NZ na určení, kdo při nehodě "vyhraje" nestačí. Troufám si říci, že v případě srážky lehčího auta s těžším, kdy při srážce zafungují deformační zóny obou aut správně tak, že prostor pro cestující bude zachován, tak menší šanci na přežití v případě dostatečně vysoké rychlosti má právě posádka lehčího vozu. Důvodem bude delší doba přetížení, která na jejich těla (mozek, vnitřní orgány) působilo.
viz
http://k622.fd.cvut.cz/downloads/Micunek_PHD_2010.pdf
jinak video vypovídá jen o tom, že nové "tvrdé" auto je bezpečnější než staré rezavé volvo, nic o hmotnosti
Napsal: pon 15.10.2012 15:49
od JaraX
prostě a jednoduše, F10 je určitě bezpečnější než E60 a ta vyšší hmotnost tomu jen pomůže

Napsal: pon 15.10.2012 19:34
od ada540i
Tak s tím bych souhlasil. Když je auto dobře udělané, tak je váha plus co se týče bezpečnosti. Nicméně je dobré najít nějaký kompromis mezi bezpečností a zábavou

protože jezdit v pětitunovém autě by asi zábava moc nebyla.
Napsal: pon 15.10.2012 19:37
od eisy
Jak to tady nekdo uz napsal po par letech se o kazde rade napise, ze to je posledni poctivej bawor

E60 je nadcasove auto a osobne jsem si na jeji design zvykal hodne dlouho a ted je to u mne designova jednicka. O podvozku vubec nemluvim, znam jen malo aut, ktery ma takove jizdni vlastnosti. Interier by mohl byt z kvalitnejsich materialu, ale to same si myslim i o E39...
Komfort...drive jsem taky razil, ze staci volant, pedal atd. ale po ranu je prijemne mit vyhrivani sedacek, zrcatek, parkovaci cidla. Tempomat na dlouhe cesty, stresni okno na letni pocasi a vyvetrani auta, skvely zvuk atd....
Napsal: pon 15.10.2012 19:44
od ada540i
Na tak zrovna ta kvalita interiéru je jedna z mála věcí v čem je e39 lepší než e60, nic nevrže neloupe se a všechno vypadá stále jako nové (pokud se k tomu umíš chovat) jinak s tebou souhlasim co se týče vzhledu a podvozku. Výbava je dobrá věc, ale všechno cos napsal má e39 taky.
Napsal: úte 16.10.2012 10:45
od m.deejay
ada540i píše:Na tak zrovna ta kvalita interiéru je jedna z mála věcí v čem je e39 lepší než e60, nic nevrže neloupe se a všechno vypadá stále jako nové (pokud se k tomu umíš chovat) jinak s tebou souhlasim co se týče vzhledu a podvozku. Výbava je dobrá věc, ale všechno cos napsal má e39 taky.
...mě teda zrovna v E60 nic nevrže,neloupe - uvnitř ticho a pohoda...

Napsal: úte 16.10.2012 12:42
od ada540i
Tak samozřejmě, neni to interiér z fábie, ale kvalita použitých materiálů v interiéru šla u e60 i e65 dolu oproti svým předchůdcům. Jestli ti nic nevrže, je jedině dobře, ale u e60 je to častý jev. Zrovna nedávno tady byl odkaz na slovenský bmwklub, kde týpek vypsal všech asi 30 možných zdrojů vrzání e60tek. Ještě jsem nejel v e39, kde by něco vrzalo v interéru a to počítám i auta před smrtí, navíc při stejným nájezdu vypadá interiér v e39 zachovalejší. Ošoupané prahy, madla, tlačítka na volantu to je velmi častý jev u e60, u e39 ten interiér prostě vydrží víc. Tím nechci říct, že je e60 špatný auto, už jsem psal že je celkově lepší než e39, ale zrovna v kvalitě interiéru lepší neni.
Napsal: úte 16.10.2012 12:51
od m.deejay
ada540i píše:Tak samozřejmě, neni to interiér z fábie, ale kvalita použitých materiálů v interiéru šla u e60 i e65 dolu oproti svým předchůdcům. Jestli ti nic nevrže, je jedině dobře, ale u e60 je to častý jev. Zrovna nedávno tady byl odkaz na slovenský bmwklub, kde týpek vypsal všech asi 30 možných zdrojů vrzání e60tek. Ještě jsem nejel v e39, kde by něco vrzalo v interéru a to počítám i auta před smrtí, navíc při stejným nájezdu vypadá interiér v e39 zachovalejší. Ošoupané prahy, madla, tlačítka na volantu to je velmi častý jev u e60, u e39 ten interiér prostě vydrží víc. Tím nechci říct, že je e60 špatný auto, už jsem psal že je celkově lepší než e39, ale zrovna v kvalitě interiéru lepší neni.
...kvalita a vzhled asi mohla být lepší, protože ač jsem si již zvykl na vnitřek, tak mohl být celkově lépe udělán...