Stránka 5 z 8

Napsal: sob 15.01.2011 16:15
od lama-e34
Světe div se, počasí polevilo a auto chytlo. :potlesk:

Uvdím co s tím udělá výkyv teplot, pokud opět to nepujde za mrazu, je problém nejspíš opravdu v relé žhavení.

Kdyby jste věděli jakou mám radost. :lol:

Napsal: úte 01.02.2011 20:24
od kizby
ahoj lidi mám podobnej problém s E34 525 tds, zkrátka jakmile je větší zima auto nechytá. Kolem 0st. C chytne třeba na druhý pokus, nad 0 i napoprvé po několikátém převalení motoru, ale jakmile teploty klesají mám větší a větší problém. a Třeba teď když je venku -7 už se nečapu. Po několikanásobném pokusu se má tendenmci motor rozbíhat ale vždy hned chcípne, počítám že běží ale tak na 2 -3 válce. Nafta do čerpadla jde, žhavící svíčky OK, žhavící relé proměřena a maká. Zkrátka, když chci jezdit musím čekat až se oteplí. Jsem bezradný. Jo a ještě jedna věc jakmile motor naskočí běží nejdřív takna 4 válce pak doběhne zbytek, ale když jej hned chcípnu tak už chytne pokaždé hezky. Ale nechám jej stát a vychladnout třeba 5 hodin a zas aní ťuk. Poradíte?

Napsal: úte 01.02.2011 22:35
od beny-maser
kizby píše:ahoj lidi mám podobnej problém s E34 525 tds, zkrátka jakmile je větší zima auto nechytá. Kolem 0st. C chytne třeba na druhý pokus, nad 0 i napoprvé po několikátém převalení motoru, ale jakmile teploty klesají mám větší a větší problém. a Třeba teď když je venku -7 už se nečapu. Po několikanásobném pokusu se má tendenmci motor rozbíhat ale vždy hned chcípne, počítám že běží ale tak na 2 -3 válce. Nafta do čerpadla jde, žhavící svíčky OK, žhavící relé proměřena a maká. Zkrátka, když chci jezdit musím čekat až se oteplí. Jsem bezradný. Jo a ještě jedna věc jakmile motor naskočí běží nejdřív takna 4 válce pak doběhne zbytek, ale když jej hned chcípnu tak už chytne pokaždé hezky. Ale nechám jej stát a vychladnout třeba 5 hodin a zas aní ťuk. Poradíte?

koukal jsi na předvstřik?podle toho co píšeš bych to tak typoval.

Napsal: úte 01.02.2011 22:51
od kizby
no nekoukal, ale maník co jsem to u něj měl říkal že je to vpořádku, ale moc mu nevěřím.... to auto sem od něj totiž kupoval :( popravdě abych řekl tak nevim jak pořádně předvstřik správně nastavit :( vím jen to že nějak natočením čerpadla ale to je asi z teorie vše :(

Napsal: úte 01.02.2011 23:14
od beny-maser
na tom není nic složitého stačí metoda pokus omyl,označ si nastavení čerpadla proti motoru,pro případ že by to nebylo předvstřikem tak to vrátíš zase zpět.
nech to vystydnout a sundej sání povol lehce čerpadlo a kousek s ním pootoč nejlepší je začít na prostředku,lehce dotáhnout a zkusit nastartovat když budete dva tak to nemusíš dotahovat a podržíš to rukou,povol to jen lehounce, aby se to čerpadlo nevzpříčilo.
pokud máš trochu cit a sluch tak to podle ucha nastavíš stejně dobře jako s indikátorem
tedy alespoň mě se to povedlo,ale možná je to začátečnický štěstí :D
tak ho třeba budeš mít taky :wink:

Napsal: úte 01.02.2011 23:35
od kizby
no vystydnout to nebude problém, když to momentálně ani nenatočím :) no tak to zkusím stejně nemám co ztratit. Myslíš že to opravdu může být tím? KDyž to nechatá až od určitých teplot? Četl jsem že na start si stejnak přidává předvstřik čerpadlo samo... tak nevim , v každym případě díky

Napsal: stř 02.02.2011 19:38
od beny-maser
nastavuje se to samo,ale běhá to jen v určitém rozsahu,takže to teplý ještě stačí doladit, ale studený už ne,taky to může být,že ti točerpadlo nechodí jak má a samo si předvstřik neupravý,ale za pokus nic nedáš
pokud ti chodí žhavení a jde tam nafta tak další možnost je časování,taky je možný že to už nemá tlaky,ale s tím jsem se u BMW ještě nesetkal a ani tomu nevěřím
když jsi kontroloval jestli to žhaví zkusil jsi to změřit na svíčce?

Napsal: stř 02.02.2011 22:00
od kizby
tak mi docházej nápady, dnes sem sundal sání, hnul předvstřikem a stále stejný, tak jsem to nastavil zpět jak to bylo. Zajímalo by mě jak má téct rychle nafta za filtrem, když odpojím haničku tak jen teče dá se číct čurkem, nemělo by čerpadlo v nádrži tlačit taky pod nějakým tlakem?? Jo a když jsem zkusil na vstřiku povolit matku od trubek na naftu a pozoroval ji při startování tak taky jen trochu nafty teklo, němělo by vstřikovací čerpadlo tlačit naftu do vstřiků taky pod velkym tlakem? Díky za odpovědi. jo a svíčky proměřeny i na svíčkách, zdají se ok.

Napsal: stř 02.02.2011 22:23
od beny-maser
a zkusil jsi to na jednu i na druhou stranu?s tím hnout? jinak podávací čerpadlo z nádrže naftu jen podává,aby bylo vstřikovací čerpadlo plné nafty,jakmile se ti nafta začne vracet do nádrže závada tu určitě není,
když povolíš vstřik tak je tam tlak velkej, ale dávka je strašně malá takže toho pouhým okem moc nepoznáš když nemáš ve voku kolik to dává jinde
taky může být špatně nastavená el.hlava čerpadla
jak se ta závada projevila?koupil jsi to s tím, postupně to začlo dělat nebo se v tom někdo rejpal?

Napsal: čtv 03.02.2011 00:12
od kizby
koupil jsem to když bylo teplo a auto chytalo, začaly mrazy o ouvej, koupil jsem žhavičky a žádná změna, pak odečel starter, koupil jsem jinej a odvezl puvodnimu majiteli co dela bavoraky aby se na to mrknu, vymenil starter, zkoumal ale nic nevykoumal. auto mi vracel v +2 st kdy chytalo sice se melo tendenci rozbihat a starter se muse podrzet dyl ale chytalo to. Až teď než začalo zas mrznout, v -3 jsem to ještě nastartoval ale asi na 10 pokus, pak to den stalo, teploty klesly víc a ted už se nečapu, když to dlouho trapim tak má tendenci chytat ale tak na 2 valce. Předvstřik jsem zkousel ubrat i přidat ale zadna zmena. No v pruhledny hadičce vidím bublinku ta se ale nehybe, čerpadlo sice nejak tlačí naftu ale nijakmoc. Sáni mám ted sundany a ze dvou valcu se čudí když to zkouším, z ostatnich nic.

Napsal: čtv 03.02.2011 01:28
od ViktorDDD
štartovacia dávka sa samo nastavuje na max., pohybom hlavy čerpadla sa nastavuje len normálna dávka paliva ale bez diagnostiky aby si mohol sledovať tú dávku by som to nebabral, a keď máš správne nastavené rozvody na vačke aj na čerpadle a predvstrek, resp. čerpadlo nastavíš cca. do stredu tak to musíš za studena naštartovať, väčší problém by potom robili teplé štarty so zlým predvstrekom, ale keď za tepla štartuje na otočenie tak predvstrek bude OK

Napsal: čtv 03.02.2011 01:29
od Levrone
kizby píše:ahoj lidi mám podobnej problém s E34 525 tds, zkrátka jakmile je větší zima auto nechytá. Kolem 0st. C chytne třeba na druhý pokus, nad 0 i napoprvé po několikátém převalení motoru, ale jakmile teploty klesají mám větší a větší problém. a Třeba teď když je venku -7 už se nečapu. Po několikanásobném pokusu se má tendenmci motor rozbíhat ale vždy hned chcípne, počítám že běží ale tak na 2 -3 válce. Nafta do čerpadla jde, žhavící svíčky OK, žhavící relé proměřena a maká. Zkrátka, když chci jezdit musím čekat až se oteplí. Jsem bezradný. Jo a ještě jedna věc jakmile motor naskočí běží nejdřív takna 4 válce pak doběhne zbytek, ale když jej hned chcípnu tak už chytne pokaždé hezky. Ale nechám jej stát a vychladnout třeba 5 hodin a zas aní ťuk. Poradíte?
Ahoj. Jen jsem nepostrehl jak pises "zhavicky OK" jestli jsou vymeneny a skutecne jdou a jsou tam tam typy jake maji byt nebo jesli jsi jen skrknul o zavit zhavicky "plusem" a tim jsi odhadnul ze je dobra ze to zajiskrilo. Jinak na cerpadlo to moc nevypada. Malokdy ze by nad nulou tlacilo naftu a pod nulou uz neee. Tohleto je typicke na zhavicky. Znamy mel 525 TDS a cerpadlo uz odchazelo ale v zime mu to chytlo vzdycky. Naopak byl problem u tepleho motoru. Pak se dalo cerpadlo se zachovaleho 325 TDS a byl pokoj.

Napsal: čtv 03.02.2011 09:19
od beny-maser
jak píše kolega předemnou na čerpadlo to nevypadá,ještě jsem myslel na pístek co tlačí naftu do rozdělovače, ale to by mělo zlobit spíš teplý než studený
na rozvody taky moc nevěřím kdyby tam bylo něco lehce špatně tak to čerpadlem o proti motoru doženeš,jestli máš čerpadlo plus mínus na střebu tak to rozvodama spíš nebude než bude,protože to by pak nestartovalo ani teplý
podle toho co jsi zkusil mě zbývá už jen nastavovač předvstřiku,jestli u něj není špatnej drát, zkontrolovat jestli to má tlaky a vada v elektrice,že to nedává správně dávku

Napsal: čtv 03.02.2011 09:26
od ThatsMe
Zkoušel jsi to roztáhnout? Jestli to vůbec chytne?
Pokud jo, můj tip by byl jednoznačně žhavky, ale pokud za ně dáš ruku do ohně, tak bych šel po startéru a baterce. Neutočí ti studený motor. U dieselu zápalná teplota vzniká kompresí, u studeného motoru ale hodně tepla přechází do studených stěn válců. Tohle mají kompenzovat právě žhavky, ale u starého motoru, kde už tlaky nejsou, co by měly, musíš startovat o to "rychleji", abys stihl vzduch ve válci ohřát dřív, než ti stihne vystydnout. :) Zvlášť v takovéhle kose.
Vem to na lano, zkus s tím cuknout a budem řešit dál...

Napsal: čtv 03.02.2011 10:40
od beny-maser
ThatsMe píše:Zkoušel jsi to roztáhnout? Jestli to vůbec chytne?
Pokud jo, můj tip by byl jednoznačně žhavky, ale pokud za ně dáš ruku do ohně, tak bych šel po startéru a baterce. Neutočí ti studený motor. U dieselu zápalná teplota vzniká kompresí, u studeného motoru ale hodně tepla přechází do studených stěn válců. Tohle mají kompenzovat právě žhavky, ale u starého motoru, kde už tlaky nejsou, co by měly, musíš startovat o to "rychleji", abys stihl vzduch ve válci ohřát dřív, než ti stihne vystydnout. :) Zvlášť v takovéhle kose.
Vem to na lano, zkus s tím cuknout a budem řešit dál...

to je svatá pravda!pokud je to líná lemra tak se tomu moc chytit nechce!
jak jsi psal o tom startétu tak jsi dal jiný starý nebo nový či repas? je to strašně moc znát,já mám startér po repasy a točí to tak min o 50% víc,další věcí je baterka,aby měla velké startovací proudy a byla v poho. Ty proudy jsou taky důležitý nová Starline netočí tolik co stará Varta silvrline mám s tím osobní zkušenost teť v zimě a je tam velký rozdíl!
a to se starline vyrábí v čechách takže to není žádná čínská mrdka.

Napsal: čtv 03.02.2011 18:10
od kizby
tak muj starter odečel právě když to tenkrát nechtělo chytnout, to jsem kupoval i nový žhavičky, ale starý fungovaly. Starter jsem dával jiný starší, ale vypadá že točí normálně. Baterka zkoušena 100 Ah Straline a teď je tam 80 Ah silverline, která je v poho. Auto bohužel roztáhnout nejde páč je to automat. No tak fakt už nevim, co kdo říkal o tom pístku? O jaký jde? jak to vyzkoušet? Díky

Napsal: čtv 03.02.2011 19:53
od beny-maser
ten pístek asi doma nedáš,je to tak vyndat čerpadlo a odvést do Bosche,já to taky tak dělám když jsem v koncích,abych měl jistotu že to není v čerpadle.

Napsal: čtv 03.02.2011 19:56
od ThatsMe
Ajaj, tak to je horší.
Ještě jednou jsem to celé pročítal a teda nevím... Baterka se zdá být dobrá, ale jedna věc je kapacita a druhá startovací proud. Možná bych přeci jen zkusil buď od nějakého mechanika půjčit nějakou tu startovací nabíječku anebo aspoň propojit ty dvě zmiňované baterky dohromady, třeba startovacími kabely. Mně to furt ukazuje na ten startér nebo něco kolem něj...
Přesuvník vstřiku by neměl mít vliv, předvstřik je díky pružině standardně na "později", přesuvník ho posouvá na "dřív". S malým předvstřikem bys ale podle mě nastartoval spíš než s velkým. Souvisí to s rychlostí vznícení nafty. Když tam naftu stříkneš moc brzo, začne při malé pístové rychlosti (startovací otáčky) hořet a tlačit na píst ještě před HÚ a brání roztočení. Teoreticky vzato. Možná mě teď ukamenujou. :) Takže za mě pokud hýbat s čerpadlem, tak předvstřik zmenšit. Ale pokud jsi to zkusil a nepomohlo, tak nevím. Já bych to prostě zkusil nějakou cestou víc roztočit...

Napsal: čtv 03.02.2011 20:14
od beny-maser
ThatsMe píše:Ajaj, tak to je horší.
Ještě jednou jsem to celé pročítal a teda nevím... Baterka se zdá být dobrá, ale jedna věc je kapacita a druhá startovací proud. Možná bych přeci jen zkusil buď od nějakého mechanika půjčit nějakou tu startovací nabíječku anebo aspoň propojit ty dvě zmiňované baterky dohromady, třeba startovacími kabely. Mně to furt ukazuje na ten startér nebo něco kolem něj...
Přesuvník vstřiku by neměl mít vliv, předvstřik je díky pružině standardně na "později", přesuvník ho posouvá na "dřív". S malým předvstřikem bys ale podle mě nastartoval spíš než s velkým. Souvisí to s rychlostí vznícení nafty. Když tam naftu stříkneš moc brzo, začne při malé pístové rychlosti (startovací otáčky) hořet a tlačit na píst ještě před HÚ a brání roztočení. Teoreticky vzato. Možná mě teď ukamenujou. :) Takže za mě pokud hýbat s čerpadlem, tak předvstřik zmenšit. Ale pokud jsi to zkusil a nepomohlo, tak nevím. Já bych to prostě zkusil nějakou cestou víc roztočit...

já tě majznu kamenem!! :D
pro start potřebuješ větší předvstřik,aby se nafta ohřála společně se vzduchem vznikl odparek a ten se pak lépe vznítil.

Napsal: čtv 03.02.2011 20:22
od beny-maser
jinak ještě jednou starej startér co má najeto 300 a těch je tak 95% točí minimálně o 50% míň,když ho rozebereš zjistíš,že má sjetou kotvu tak o 3mm na každý straně,viděl jsem to na vlastní oči a u žádnýho jinýho auta jsem to neviděl,jen u tds snad u všech. Jo a něco jinýho je kapacita a startovací proudy. Od té doby co jsem porovnal starline a vartu je to rozdíl jak prase. I supr startér točí pak ještě víc. Byl jsem z toho hotovej a se slzou v oku jsem vracel starou vartu co jsem měl jen pučenou.