Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#601 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

BudVlad píše:... Někdo říka že jednohmota je hlučná, někdo zase že není ...
Jednohmota jako taková hlučná není, nemá co hlučet, když je to jeden kus obrobeného ingotu :-)
Hlučná je převodovka s jednohmotou NA VOLNOBĚH, "cinká". V běžných provozních otáčkách už rázy u R6 nejsou, kola v převodovce jsou v zátahu, ložiska zatížená, hluk není.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N53B30O0

#602 Příspěvek od BudVlad »

Na e90 foru někdo říká že je to hlučné na volnoběh a někdo že jen při akceleraci. Většinu života jsem jezdil s jednohmotou a nikdy se mi nezdálo že by to bylo hlučný. Uvidim jestli se to u E90 chová jiínak.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#603 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

BudVlad píše:Dost lidí mění dvouhmotu za jednohmotu, například od Valeo. Na e90post je dost napsáno o problémech s dvohmotou. Někdo říka že jednohmota je hlučná, někdo zase že není. Brzo to poznám, kopupil jsem hlinikový setrvák od SPEC který je o polovinu lehčí. Potřebuji lehčí strvák aby šel motor líp do otáček. Můj max výkon je nad 7000 RPM.
Často jednohmota cuká při rozjezdech tj. po městě otrava, ale na lítačku okruh jednoznačně přínos.
BudVlad píše: BTW: Na vstřikách mám najeto přes 100K km bez problému. Zajímavé ale je, že mi je v Německu měnili zdarma i když jsem problém neměl. Tady o žádné výměně vstřiků zdarma nevím. Koupil jsem auto v Budějovicích a tady o žádné výměně vstřiků nevěděli. (do Německa jsem jezdil na sevis poté co jsem měl problém s HPFP a tady si stím nevěděli rady)
No s tou ochotou k výměně na svolávačkách u nás je to vůbec napováženou, informovanost marná třeba v Renocaru naposled s airbagama k ničemu se nemají jakoby to museli platit ze svýho. :) :roll:
pavproch píše:Bramborovo vyhřezlé vřitnosti :twisted:
No tak to vyloupli komplit :) Co z toho se bude dávat z5? Koukám podvozeček, stabíky, brzdy, gearbox..
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: N53B30O0

#604 Příspěvek od laik »

Musím se Renocaru zastat, o svolávačce bagu jsem se dozvěděl tady a udělali bez připomínek. Dokonce půl roku po akci mi přišel zvací dopis na výměnu.
Nepamatuji se, kdo dopis posílal, ale někdo mě musel zradit a kde zjistili, že jsem koupil v Rakousku 15ti letý auto? Ale čuměl jsem.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N53B30O0

#605 Příspěvek od BudVlad »

Asi Renocar upozornili z Rakouska. Já jsem koupil nové auto v ACR auto a jediné svolávání bylo na výměnu vadného vzuchového filtru a na přehrání novéhp SW. Měl jem pět let servis zdarma, tak jsem tam byl několikrát na výměnu oleje. V Německu mi zdarma měnili vstřiky a cívky. Tady mi o takovém svolávání nic neřekli.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#606 Příspěvek od pavproch »

@totič: z5 z toho vyfoceného pude akoráth podvozek, ostatní bude /už je nové
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: N53B30O0

#607 Příspěvek od tommee »

Je svolávačka a svolávačka. Ty airbagy jsou vcelku vyjímečný, jedná se o bezpečnost, dohledávají se majitelé v registru a přijde to víceméně každému, koho se to týká. Vstřiky, HPFP a podobný věci co já vím z autorizáku, záleží většinou na lenosti technika co to má na starosti a přijde to např pouze těm, co auto koupili nové a v daném servisu servisují. Po změně majitele už mnohdy ne. Dalším případem je (a stalo se mi to osobně, i když u jiný automobilky), že přijdete do servisu s nějakým problémem a oni řeknou: "počkejte, mrknem jestli na to nebyla nějaká svolávačka", nebo jinak krásně řečeno "metodický pokyn", ale jinak by nepřišlo lautr nic.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#608 Příspěvek od pavproch »

Nebo si to svou naléhavostí musíš "vydupat" sám.... 3er mi od novoty při delší jízdě v dešti bez použití brzd silně táhnul doleva při prvním následném brždění... po mém opakovaném naléhání na autorizák z nich nakonec vypadlo, že na to byla svolávačka a udělali tam zdarma nějaké dodatečné náfuky a úpravu SW
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: N53B30O0

#609 Příspěvek od tommee »

To máš pravdu, a to je o té lenosti technika.. Práce navíc
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#610 Příspěvek od pavproch »

Starý motor je doslova na prvočísla - zjišťuju co mu teda bylo, až to zistím, písnu sem.

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#611 Příspěvek od pavproch »

Příčinou je enormní opotřebení ložisek na klice a velké opotřebení pistnich kroužků. Olej ve spalovacím prostoru pak zakarbonoval ventily.
Ložiska na klice se i protocila.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N53B30O0

#612 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Kolik by stála oprava, kdyby jsi udělal jen tohle, jsi už ze zvědavosti zjištoval? Teda ono je to spíš moje zvědavost asi. :D
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

Re: N53B30O0

#613 Příspěvek od de-nitro »

to sem si myslel ze zrovna spodek vydrzi trochu vic teda
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#614 Příspěvek od TANN3R »

Spodek by vydržel, ale těžko říct, co si ten motor díky vstřikům zažil. Třeba za tak brzkou smrt může zrovna víc benzínu v oleji, než je zdrávo.

Btw. neměl ten motor jít celej jako vratnej díl? Že je teď rozebranej..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#615 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No podle všeho prostě uchcávaly vstřikovače, klasickej problém N53/54 ... A to že jsou zasraný sací ventily je prostě nemoc přímovstřikových motorů - seriové PCV funguje jak bolavá noha a bere si z odvětrání i když nemá a pak jsou na ventilech krápniky jak prase - a pokud to každých 200tis km vyčistíš, ničemu neuškodíš ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#616 Příspěvek od pavproch »

ref cena GO: Nezjišťoval.

ref rozborka : jo, původně měl, ale nejde, ta byl rozebrán. Z bloku si udělám konferák.

ref vtřikovače: nemyslím si, protože tam za 1/4 mio byla už třetí sada vstřiků (ale je fakt, že jsem fyzicky nekontroloval, ze které byly série)

Dyž to shrnu: sem ráth, že ten motor dal 1/4mio km a vzhledem k tomu, že neska díky Bruseli (dle vzoru prdel) si už žádné "rozumné" nové auto koupit nemůžu, tak mi vlastně drahá GO výměnným způsobem nevadí. Zadělávám na dalších 10+ let provozu....
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#617 Příspěvek od MattyX Moderátor »

já mám 161tis a třetí sadu vstřiků v motoru + třetí HPFP...
Dokud tam nebudu mít index 12, tak taky nebudu mít klidný spaní :)
Podle toho kolik jsi na nich měl najeto to byly index 7 nebo 9 - ty jsou dneska na bazoši občas v prodeji za dobrý peníze ale vydrží tak 50tis km :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#618 Příspěvek od pavproch »

Tak bude i nová nápravnice - stávající je dost zkorodovaná (puchýře, zřejmě hloubková koroze , asi od soli) a dyž už sa měnilo gufero na předním diffu, tak do něj šly i nová ložiska.
er2171
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.09.2017 06:58

Re: N53B30O0

#619 Příspěvek od er2171 »

Zdar chalani,

Jedna chyba, ktoru som mal 29f2 dme: vysokotlaky palivovy system-tlak paliva.

Dnes vymenene hpfp, bez zmeny jedine co tak ked prechadza do reduced power modu tak,to s autom necukne. Tlak paliva je rovnaky 5,8bar pred hpfp aj za nim na railu.

Co z toho plynie ?
Co,poradite?
Hpfp bolo na kok... a treba dalsie?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#620 Příspěvek od pavproch »

Tak.

Brambor je po implantaci nového drivetrainu. Ještě ho ale nenastartovali, brzo i k tomu dojde.... :twisted:

Koncem týdne bych možná moh brmbrmbrm.... :idea:
Odpovědět