Stránka 4 z 6
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 10:21
od Arnie_one
Tak sem se trochu vyspal dal pivko a proste to vzal tak, ze jsem koupil auto na zakldae pocitu a natesenosti ne rozumem, to se me moc nevyplatilo. Jedina utecha je cena za kterou sem koupil kazdopadne ted sem v tom uz za 220 tusim, za coz by me asi Jarax sehnal neco o trochu lepsiho

Jo tohle byla blbost jet to koupit sam, pred koupi jsem ani nevedel jaka vybava se v 7er pohybuje sel sem z Feldy a Laguny takze predemnou stalo i tak neco z jineho sveta, zvenku bylo nadherny vevnitr to bylo booom, rikam beru motor vrci co vic si prat.
Takze pokud by tady bylo vlakno hned nahore "vole podivej se nez koupis" bylo by to fajn. Na stranky jsem totiz zavital az pri prvnim problemu tot celej pruser.
Auto nehodlam prodavat, ale dotahnout do stavu kdy bude pekny a plne funkcni a nebude se chovat jako vanocni stromecek, tot muj trest za blbost.
Tohle by melo viset na zacatku fora, at si tu hubu nekdo nerozbije jako ja.
Jinak k vvt, je v haji. SNejk rikal ze na poslech ma motro dobry chod, ale vvt to kazi auto se neochotne vytaci nema tak dobry chod na neutral, proste ten ko vvt je znat, navic to nejhorsi, nyni pokud jedu do 100-110 je to ok, nat tuto rychlost na dalnici uberu plyn a blik a je to tam jako vzdy jedu na 7 valcu, vcera na d11 asi 5x a to uz cloveka sere. Takze ano spatny vvt clovek s citem citi vic nez dost. Ten projev auta je znat.
Co mam ted za zavady a je potreba resit je na 100% vvt.
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 11:20
od horan
A co obnasi oprava? To se delaji komplet hlavy (myslim sedla, ventily....) a pak celej ten mechanismus? Zajima me, co do budoucna prijde.
Pisete tu o tom, ze je tam hodnota max. 0,8 a ze se da menit. Tak jak se tam dostala ta 0,8? To si motor sam meni na zaklade adaptaci? Co na to ma vliv? Meri nejak ventilove vule, nebo jak pozna kolik? Nebo podle "spotreby vzduchu" pozna ze je ventil nedovreny.......? A co se stane, kdyz se zmeni ta 0,8 na treba 0,5.bez jakekoliv opravy? Jeste jsem to nevidel rozlozeny na vlastni oci, tak proto se tak blbe ptam.
Docela me to zajima.
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 11:49
od Arnie_one
Pokud dal Snejk 0,2 tusim pak 0,5 auto se zblaznilo poskakovalo, jak na 3 vavlce, motor se nedal pomalu ani vytocit, na 0,8 se choval korektne. Doufam ze to neprezenu, ale ted bych ten spatnej vvt poznal sam, auto proste neni tak ochotny k vytoceni a chod neni zrovna sametovej.
Jo a tu 0, uz tam dal nekdo kdo vedel, ze to je vprrr muj nazor.
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 13:48
od RomanM3
Jsem zvedavy jestli se da tohle nejak rozumne opravit?
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 16:23
od TANN3R
Záleží, co je podle tebe rozumně. Ten systém nemá se samotnou hlavou nic společného, takže se prostě mění jen valvetronik a zase to zřejmě bude jedna z věcí, kterou dojebe dřív 5w-30. Jinak si nedokážu vysvětlit, proč to někomu odejde a jinej na to nesáhne 500k km. Ještě teda měli nějakou slabší sérii, kdy to třeba v US měnili i na záruku, co sem někde viděl. Tam se pak měnila sada koníků i s excentrickou vačkou, což je cenou z dnešního pohledu docela mimo. Jak psal Jarax, on je to v celku nesmrtelnej systém a pokud to nekoupíš už dojebany, je to na furt.
Jo, tu hodnotu zdvihu si motor sám naadaptuje po nějaké době. Je to podobny jako s klapkou - málo vzduchu/moc vzduchu..
To je třeba jeden z důvodů, proč nikdy nepochopím, že někdo jde a koupí takovy auto jen tak na pocit, bez diag. I když se v tom člověk hrabe pořád, tak není jednoduchy bez diagnostiky určit, jestli ten motor vůbec valvetronik používá a nejede jen na klapku.
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 17:29
od JaraX
když se to posere, tak se prostě jen vymění vačkovej komplet ze staršího auta, ale já tu nikdy neměl nikoho s vadnym VVT takže nevím, akorát jednu X5 s rezavyma vačkama, ale ten se při odhadu ceny opravy 20k otočil ve vratech a už sem ho neviděl.
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 17:33
od TANN3R

klasika X5/5er. Tohle se stává u standardních majitelů nafty už při poloviční částce.
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 17:38
od JaraX
jenže on to pak zavezl jinam kde na to nemohli přijít a dělal se i spodek motoru atd, nakonec to vyšlo prej přes 200 než vyměnili vačku

, ale ten servis už zkrachoval

Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 17:43
od TANN3R
To proto, že na to jdeš špatně. Nesmíš hned určit diagnózu, musíš začít postupně úplně z druhé strany. Ten člověk je pak rád, že se nejdřív vymění 100 věci po 2k než rovnou jedna za 20k

Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 18:17
od Arnie_one
Muze byt vsechno jinak. U x5 sem mel stejnej problem vanos se vycistil a bylo to ok. Tady to blika za jizdy se to samo strati, zase ecu blika a sviti jak semafor. Musi se na to mrknout nekdo kdo ma na to cas a chut, potom se daj delat zavery. Jsem ale pripravenej na to jiny vvt.
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 18:38
od horan
Jarax: takze se meni uplne mrtvy vvt za polomrtvy? Hledal jsem nejaky info o tom systemu a udajne se dela nekolik druhu vacek...... S ruznyma tolerancema..... Ze to neni jen vzit dil z jinyho motoru. Jak se to pak dosklada aby to fungovalo jak ma?

Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 19:19
od Arnie_one
Horan na aute z 250kkm budes mit taky polomrtvy na 0,5 napr. Jak se psalo jedes 500kkm a je stale funkcni na 0,8 . Tot muj nazor
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 20:09
od JaraX
na autech 250k km byva skoro vždy 0,2mm, hodnoty jako 0,5mm mají auta co mají tak 400k, a většinou to stejně jde naprogramovat na 0.2.
v praxi je to asi tak že ani BMW neumí vyrobit vačku v dané toleranci, tak vyrobi vačku, tu poměří a k ní vyrobí přesně koníky (intermediate leveler) a když se VVT posere, tak máš tu vačku nějakyma BMW přípravkama poměřit a pak si podle toho objednat sadu těch koníků, jenže ta stojí mnohem víc jak funkční vačka a nejde vratit, a už si nikdo nelajzne do těchdle starejch aut riskovat že to nesedne. těch aut tady jezdí mraky a valna většina ma 0,2mm, i ta 750Li co jsem měl z vlady na dily měla 360k najeto a měla 0,2mm, takže nevidím duvod proč ty vačky nepoužít, a hlavně tendle problem je fakt mega ojediněly,
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 20:09
od JaraX
na autech 250k km byva skoro vždy 0,2mm, hodnoty jako 0,5mm mají auta co mají tak 400k, a většinou to stejně jde naprogramovat na 0.2.
v praxi je to asi tak že ani BMW neumí vyrobit vačku v dané toleranci, tak vyrobi vačku, tu poměří a k ní vyrobí přesně koníky (intermediate leveler) a když se VVT posere, tak máš tu vačku nějakyma BMW přípravkama poměřit a pak si podle toho objednat sadu těch koníků, jenže ta stojí mnohem víc jak funkční vačka a nejde vratit, a už si nikdo nelajzne do těchdle starejch aut riskovat že to nesedne. těch aut tady jezdí mraky a valna většina ma 0,2mm, i ta 750Li co jsem měl z vlady na dily měla 360k najeto a měla 0,2mm, takže nevidím duvod proč ty vačky nepoužít, a hlavně tendle problem je fakt mega ojediněly,
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 20:23
od TANN3R
horan píše:Jarax: takze se meni uplne mrtvy vvt za polomrtvy? Hledal jsem nejaky info o tom systemu a udajne se dela nekolik druhu vacek...... S ruznyma tolerancema..... Ze to neni jen vzit dil z jinyho motoru. Jak se to pak dosklada aby to fungovalo jak ma?

Právě proto se vymění celej mechanizmus vvt na dané hlavě. Ne jen vačka nebo jen koníky. Neřešil bych zrovna u tohohle, že dáváš použitej díl. Když ti proletí ojka blokem, taky nepůjdeš do BMW pro novej blok. Prostě koupíš starej a na ten najedes dalších 500k km. Nemá smysl dávat použity věci jako tlumiče, řemenice atd. ktery stojí pár Kč a mění se každou chvíli. U věcí co se běžně neserou není důvod nepoužít jetej díl.
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 20:32
od JaraX
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 20:40
od Jaris330D
Ja budu prodavat vyjetej olej, najedu jen 8000 km a jezdim na lpg, takze je cistej. Jeste na nej nekdo 8000 najede.

sice bude rok stary, ale ani bych se nedivil, ze to nekdo neresi.
Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 20:43
od TANN3R
Pošuků je všude dost. Něco jako koupit použitou napravnici kvůli utrženejm silentblokum

Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 20:48
od Jaris330D
Mam tu cepy rizeni, ktere jsem menil zbytecne ze zoufalosti a nejake to rameno. Dokonce i jednu vodici kladku, kterou jsem menil, abych to mel komplet nove.

Re: R: E65 - elektrika ?
Napsal: ned 20.08.2017 21:53
od Snejk
to vvt je 0,3.. ale budiz..
kazdopadne to je kus od kusu, ja mam skoro 700 000km a vvt stale na 0,3 a nevykazuje zadne anomalie... spousta srotu jezdi maj pres 500 a nemaji s tim problem. pak dojede x5 se 150ti a clovek cumi jak je to v prdeli... nebo sem mel e63 650i s 80 000km uz davno tak pred peti lety a tam to jelo jen na 0,8 a vvt v prdeli. opticky na nem nikdy neni nic videt, ty tolerance na tom jsou v desetinach milimetru a poridit nove soucastky na vvt je 40 000kc s buhvi jakym vysledkem... jinej vvt je idealni reseni, uz jsem k nemu musel asi 5x pristoupit u ruznych aut... e63,65,53,70