Stránka 4 z 5
Napsal: úte 30.12.2014 19:46
od Teddy
filiposvw píše:
Neprijde, ale je to tak a uz nekolik let fungunguje a nikomu to nevadi. Tim chci rict, ze pokud se provozuje takovato evidence, nebude problem rozjet evidenci KM pouze na VIN, protoze duvod proc to nezridit, ze soused me bude lustrovat kolik jsem najel KM je k smichu, haha.
Nějak mi přijde, že nevíš co chceš. Brojíš tu za to, že vin stačí. Pak sám uznáš, že to neni správně. Nakonec ale argumentuješ něčim o čem zase víš, že je to špatně.
Takže podle tebe by se to nejdřív mělo udělat špatně a pak léta křičet po nápravě?
Fakt mi to už uniká. Někdo ve státní správě začal v tomhle případě přemejšlet správně, ale lidem se to pořád nelíbí, protože by si najednou neměli na co stěžovat? Tak to už je ale fakt síla.
Tady se přece vůbec nejedná o to, jestli taková evidence (mimochodem ta evidence už existuje) bude, nebo nebude přístupná. Tady jde jen o to, že někdo zapřemejšlel a rozhodl, že tam dá ještě jednu podmínku, aby do toho nemohl lézt kdekdo. Prostě se do toho dostane jen ten, kdo má k dispozici velkej techničák. Co je na tom špatně? Náklady na zpřístupnění do 100 tis. Ta druhá podmínka je nijak nezvýší. Naopak zásadně ochrání soukromí nás běžných lidí.
Napsal: úte 30.12.2014 19:49
od Hanz
Tohle jsou přesně ty argumenty, který me točí... Původně dobrý navrh se postupne zvrhne ve s_ačku o ničem...
Může mi někdo chytřejší říct, kde vezmu cisla protokolů, kdyz bude mit auto novy TP?
Stáčení tacho se neděje po kabelu, ale demontáži ŘJ, jejich rozborkou a přehráním/výměnou čipů v nich. Pouze méně zdatní mění pouze stav na displeji, případně u aut typu e36 (kde nic jiného ani není), ale tam je vcelku jedno, kolik svítí, když jde o káry za 50tis Kč a každý soudný ví, že mají 200plus všechny.
Pokud jsem se někoho dotknul, omlouvám se, vidím to prostě všude a tady už mě to asi úplně dojalo

Napsal: úte 30.12.2014 19:54
od Hanz
A k tomu katastru- jsou běžně dostupné sw, kde stačí zadat např rč a vypíše ti VŠE co má dotyčný na sebe napsáno, včt data vložení a pod z listu vlastnictví... Nebo klikneš na parcelu (z mapy jako rastrovej podklad) a máš hned vlastníka vct trvalého bydliště a rč.
Průměrnej Lojza by se z toho nejspíš vyvrátil v pantech...
Proto mi přijde tohle drama kolem VIN - Km absurdní...
Napsal: úte 30.12.2014 19:55
od Teddy
Hanz píše:
Může mi někdo chytřejší říct, kde vezmu cisla protokolů, kdyz bude mit auto novy TP?
Co třeba....... od prodávajícího?

Napsal: úte 30.12.2014 19:56
od Hanz
Teddy píše:Hanz píše:
Může mi někdo chytřejší říct, kde vezmu cisla protokolů, kdyz bude mit auto novy TP?
Co třeba....... od prodávajícího?

Jakože by se sám nabonzoval?

Napsal: úte 30.12.2014 19:57
od Teddy
Absurdní je akorát tak to, že víte, že je to špatně, ale když je špatně tolik věcí okolo, tak na tohle už sere bílej tesák.
No a to že to chce někdo udělat správně ještě napadáte.
Napsal: úte 30.12.2014 20:00
od Teddy
Hanz píše:Teddy píše:Hanz píše:
Může mi někdo chytřejší říct, kde vezmu cisla protokolů, kdyz bude mit auto novy TP?
Co třeba....... od prodávajícího?

Jakože by se sám nabonzoval?

Proč nabonzoval? Jestli nic nestočil, tak se nemá k čemu přiznat. No a jestli to stočil a maskuje to tim, že ti neumožní podívat se do evidence a ty to i tak koupíš, tak je to jen a jen tvoje blbost.
Tušim, že v Belgii, nebo kde je auto bez kompletní dokumentace neprodejný. Ke kompletní dokumentaci patří veškerý záruční listy, veškerý protokoly z stk, účtenky od všech dílů, který se do auta koupily atd. atd. Ten kdo to nemá, tak to prodá akorát tak pod cenou českýmu stáčeči.
Napsal: úte 30.12.2014 20:03
od filiposvw
Teddy píše:filiposvw píše:
Neprijde, ale je to tak a uz nekolik let fungunguje a nikomu to nevadi. Tim chci rict, ze pokud se provozuje takovato evidence, nebude problem rozjet evidenci KM pouze na VIN, protoze duvod proc to nezridit, ze soused me bude lustrovat kolik jsem najel KM je k smichu, haha.
Nějak mi přijde, že nevíš co chceš. Brojíš tu za to, že vin stačí. Pak sám uznáš, že to neni správně. Nakonec ale argumentuješ něčim o čem zase víš, že je to špatně.
Takže podle tebe by se to nejdřív mělo udělat špatně a pak léta křičet po nápravě?
Fakt mi to už uniká. Někdo ve státní správě začal v tomhle případě přemejšlet správně, ale lidem se to pořád nelíbí, protože by si najednou neměli na co stěžovat? Tak to už je ale fakt síla.
Tady se přece vůbec nejedná o to, jestli taková evidence (mimochodem ta evidence už existuje) bude, nebo nebude přístupná. Tady jde jen o to, že někdo zapřemejšlel a rozhodl, že tam dá ještě jednu podmínku, aby do toho nemohl lézt kdekdo. Prostě se do toho dostane jen ten, kdo má k dispozici velkej techničák. Co je na tom špatně? Náklady na zpřístupnění do 100 tis. Ta druhá podmínka je nijak nezvýší. Naopak zásadně ochrání soukromí nás běžných lidí.
Me je uplne fuk jak to bude jestli samotne VIN, nebo neco k tomu. Jen jsem porovnal s katastrem co tam jde zjistit a neni to nijak omezeno tak nake km se lepe zabezpecovat nebudou, proc taky.
Hlavne nic z tohoto co se zde pise nezamezi lhani v poctu najetejch km. Vse jde a pujde nejak obejit, chce to vzdy jen cas.
Mozna nakej on-line zapis pri kazde jizde do central databaze podobne jak to zacne fungovat zivnostnikum pri vyberu danni.
Napsal: úte 30.12.2014 20:06
od filiposvw
Hanz píše:A k tomu katastru- jsou běžně dostupné sw, kde stačí zadat např rč a vypíše ti VŠE co má dotyčný na sebe napsáno, včt data vložení a pod z listu vlastnictví... Nebo klikneš na parcelu (z mapy jako rastrovej podklad) a máš hned vlastníka vct trvalého bydliště a rč.
Průměrnej Lojza by se z toho nejspíš vyvrátil v pantech...
Proto mi přijde tohle drama kolem VIN - Km absurdní...
Presne tak, v tom nahlizeni je vse jak rikas a proto nake sousedovy kilaky jsou uplne nic.
Napsal: úte 30.12.2014 21:00
od matiz
Je to zvlastni, ale naprosto souhlasim s Teddym... Ja teda spis vyjimecne -))) Nicmene at to bude jak chce, tak v podstate je to uplne o nicem, protože to dopadne tak ze se bude stáčet nejen před prodejem, ale každý rok nebo dva. Hotovo dvacet. Budete mit historie jak z pohádky a mnozi stejne ojete herky. Mimochodem něco se rozebirat ani nemusi a jde to. A nemyslim si ani ze by mel mit každý moula pristup k mym udajum u zcela soukromého auta jen ze zna vin.
Napsal: úte 30.12.2014 21:16
od Teddy
matiz píše:Je to zvlastni, ale naprosto souhlasim s Teddym... Ja teda spis vyjimecne -)))
Taky jsem si poslední dobou říkal, že jsem ti podezřele často dával za pravdu.

)) asi se děje něco nadpřirozenýho.

))
Napsal: úte 30.12.2014 22:18
od Filozof
No myslím si osobně že by to prospělo zemím jako je ČR a podobně kde se stáčí krade a podvádí i za bílého dne.... To by vyjelo napovrch stočených aut. A víte o kolik by klesla cena aut ? Když by 7aut z deseti měli třeba 2x tolik co uváděli předtím? Logicky by šli ceny hodně dolu.
Defakto 5leté auto co má natočeno 280tis nebo 110tis km má uplně jinou hodnotu a defakto nás tímto okrádají. Že nám někdo prodá dejme tomu zánovní auto do 5-6let stáří a má stočeno o kilo nebo dvě méně.
Pokud si kupuji auto z devadesátých let je mi fakt jedno zda to má na tacho 200 nebo 400.Tam se dívám na stav auta a opotřebení motoru, převodovky , a všech komponent vč karoserie atd.
Ale pokud je to auto jen pár let staré tak jde o velké prachy, tam je člověk okrádán o dost peněz.
Pokud vlastním auto nebo chci koupit auto měla by bejt možnost si auto ověřit.
Cebii se bohužel jak jsem čelt nedá věřit, tam je to dobrej bussines pro velké autoservisy. Které se domluví a cebia upraví dle přání zákazníka. Pokud je to tedy pravda je to zlodějina velkého formátu.
Nemá smysl se dohadovat. Myslím si, že nikoho nebude zajímat kolik má soused najeto. To je uplná utopie. A pokud by to někoho zajimalo zjistí si to stejně. Uvidí prostě BMW a je jasné že je pracháč a někde bud krade nebo má dobrou pozici ve firmě. Atd.
Ten kdo nezávidí, to pak ani neřeší. A těch znám taky plno. Lidí co je jim to uplně jedno, zda má člověk BMW nebo oktávku.

Napsal: úte 30.12.2014 23:17
od maxmin
Stáčení by se dalo zabránit asi jedině systémem jako e-call, který by průběžně odesílal data o pohybu vozu někam na centrálu... a tam by mohla být úplně kompletní historie pohybu (vč. rychlosti a.t.d.) což ale samozřejmě lidé nechtějí.
Co se týká cen, pokud by žádné auto nebylo stočené, na ceny by to podle mě nemělo až tak podstatný vliv, protože by kdejaké 10-leté auto mělo najeto 400 a více tis. km. Nebyly by to ojedinělé výjimky a lidi by z toho asi neměli ani takový strach. Naopak si myslím, že by to mělo být v zájmu výrobců, protože by pak jejich auta i v 500tis. km byly ve stavu, jako konkurenční s 200tis

A co se týká pojišťoven, opravdu by se mi nechtělo jim vysvětlovat, že mé auto s pravdivými km je v lepším stavu a má vyšší hodnotu, než auto v bazaru s polovinou km..
Ale možná stačí už jen pár let vydržet, až budou všechna auta jako tesla

Napsal: úte 30.12.2014 23:24
od Filozof
Něco jako dejte do aut několik krabic které budou hlídat nájezd km stejně jako v palírně plomby hlídají kolik proteče alkoholu ze kterého se odvádí daň.
Tak aby za to byl obrovskej trest a postih stím cokoliv dělat.
Ale bacha at to tady nečtě nějakej poslanec. Třeba by to zavedli a chtěli ještě daň za každej najetej kilometr auta
Něco jak chtějí zavést mýtné brány všude na silnicích a budeme platit za ujeté kilometry

Napsal: úte 30.12.2014 23:26
od Fx
Daň za každej ujetej kilometr už máme v podobě spotřební daně na benzinu. To mi přijde zároveň i dostatečně spravedlivý - ne jako nějaký zasr. emisní zóny, který podle zkušeností ze zahraničí nic neřeší, jen je to buzerace "chudých". Je docela rozdíl, když auto má sice piko-nano emise, ale najede třeba 100tis km ročně, a auto používané jako víkendovka, která sice žere a čmoudí, ale najede třeba 8tis km ročně.
Napsal: úte 30.12.2014 23:34
od vita11
Vy tady teda válíte. Výroky typu
maxmin píše:Stáčení by se dalo zabránit asi jedině systémem jako e-call, který by průběžně odesílal data o pohybu vozu někam na centrálu... a tam by mohla být úplně kompletní historie pohybu (vč. rychlosti a.t.d.) což ale samozřejmě lidé nechtějí.
mě přivádí k citátu Benjamina Franklina: "Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí!"
Napsal: stř 31.12.2014 00:10
od Filozof
vita11 píše:Vy tady teda válíte. Výroky typu
maxmin píše:Stáčení by se dalo zabránit asi jedině systémem jako e-call, který by průběžně odesílal data o pohybu vozu někam na centrálu... a tam by mohla být úplně kompletní historie pohybu (vč. rychlosti a.t.d.) což ale samozřejmě lidé nechtějí.
mě přivádí k citátu Benjamina Franklina: "Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí!"
toto napsat na BMWKLUBU kde si každej aspon jednou za rok protáhne to své auto 200+. To by tady nikdo pak nejezdil. A opravdu orwel hadra.
Už tak stačí že nás odposlouchávají jak počítače tak mobilní telefony i vypnuté ... no kdyby lidi viděli co se vše děje a kdo nás vše poslouchá a co se o nás ví ... tak by byla asi revoluce.
je vidět všechna bankovní konta , majetky které má na sebe psané i auta, rodinné styky atd.
Prostě to o čem se nemluví ale jen šeptá... žádná svoboda neexistuje. Jen si myslíme že máme svobodu... poznáme to až pokud začneme vyskakovat moc vysoko... .
Ví o nás takové věci na které člověk ani nepomyslí.

Napsal: pát 02.01.2015 14:45
od Quido
Tak už to funguje
http://www.kontrolatachometru.cz/
Nutné zadat číslo pouze posledního protokolo a ostatní předchozí vypadnou sami..
Napsal: pát 02.01.2015 16:03
od matiz
No, moc jim to ale nefunguje, protože mam jenom dva záznamy a ten uplne první chybi... přitom tam musí byt, jelikož to bylo pritahnute a muselo projit dovozovou stk... jsou tam jenom ty co jsem delal ja...
Napsal: pát 02.01.2015 16:05
od Fx
Já tam mám taky jen poslední dva záznamy... Ale všiml jsem si, že v TP u těch dřívějších není zaneseno ani číslo protokolu, tj. kdoví, jestli to někdo do PC naklapal kompletně (protože k čemu to vlastně je... stejně jako dříve s emisní normou - a jaké jsou z toho problémy dnes, že?).