Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

pozdrav noveho clena klubu F10 (520d, automat)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#61 Příspěvek od Dyx »

Uplne jsem zapomel na 8. bod.To mne totalne s***e a nechapu proc musi byt u F10 klic 2x tak velke bago jako u 118d 2006.
Nevite nekdo jestli se to da prekodovat na jiny mensi klic? Je to neprakticke kdyz mam svazek klicu a to velke plastove BAGO mi nesmyslne zabere skoro celou kapsu... :twisted:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Dyx: Lidí s F10 je tu minimum a ještě míň je střelců, co budou tankovat bionaftu jen proto, aby někomu, kdo se na fóru zeptal, mohli poreferovat, jestli jim při použití neshváleného paliva odešel motor či ne.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#63 Příspěvek od Filozof »

Mě stále nejde do hlavy že někdo koupí Fko min za 600K a více a pak chce lít bionaftu.
Je jasně dokázáno že když dám kvalitní naftu mám i o litr menší spotřebu než z nejlevnější sračkou z benzínky bionaftou a podobně.

Osobně VERVA DIESEL a VIF aditiva v 530xda touring e61 a cesta přes 400km byla za 7l/100km.

U toho efka ´520d bych šel stejnou cestou. Kvalitní palivo + VIF a nechal si to načepovat ono to pak taky jede úsporněji cca o 0,5-0,7litru na sto by mělo skočit dolu takže se investice taky vrátí a hlavně to líp pojede.
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387
Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..

#64 Příspěvek od prase007 »

Dyx píše:
prase007 píše:Bionaftu tam nelej, odejdou ti vstřiky, neni to teoretizování, je to realita. Oproti 118 d z 2006 se bavíme o úplně jinym motoru. Spotřeba 520D F11 v automatu je v průměru těch 6-7 litru. Stop and go nemám, ale jezdim spíš mimoměsto, tak je mi to jedno.

Ty 16" si zkus nejdřív jestli je tam vůbec nasuneš přes disky, jsou poměrně velký a mám pocit, že těch 17 fakt bude minimum.

Audio USB zásuvku mám pod opěrkou ruky mezi předníma sedačkama. Ta v kastlíku spolujezdce je fakt jen na dobíjení.


V cem jsou vstriky tak uplne rozdilne? Jaka realita vis konkretne komu se to na F10stalo a ze to bylo bionaftou?
No ja bohuzel USB zasuvku zadnou pod operkou nemam
Mám jednu konkrétní zkušenost. V 70.000 mi začal jít motor hrubě za studena a dělal podivnej kravál. Na diagnostice to jednou hodilo, že maj měnit vstřiky, podruhý když jsem přijel, tak to nehodilo nic. V servisu jsem to nechal dva dny ať si to zkusej ráno. Pak mi na to dali nějaký aditivum (parafín, kerosin a nitro-něconevimco), což mi pomohlo a problém zmizel. Důvod uváděli právě možné použití bionafty nebo naftu s moc velkym obsahem biosložky (bionaftu jsem nikdy nepoužíval) a varovali mě, že opravdu ale opravdu nemám nikdy bionaftu používat, že to neni žádnej vtip.
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#65 Příspěvek od mcconrad »

no vykládám si to tak, že majitel má pravěpodobně kohoutek s bionaftou doma, jinak se nedá moc pochopit, proč by chtěl někdo do takového vozu rvát bionaftu, ikdyž mu výrobce a spousta členů radí to tam nelít (neříkejte mi, že se jedná o úsporu za spotřebu?!)...pokud by tu někdo rval do bmw motoru bionaftu, i do staršího, tak by se asi ozval popř. podělil o zážitky. faktem je, že jeden nejmenovaný dodavatel výše zmíněného výrobce nepovoluje danému výrobci používat naftu s bio podílem v palivu větším než 7% (čemuž odpovídá specifikace pro evropská paliva EN590), tím pádem také výrobce dává uživateli na jevo, že do těchto aut prostě bionafta s větším podílem nepatří - důvody - viz výše. no ale když chce někdo kam, pomozme mu tam...
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#66 Příspěvek od horan »

mcconrad: já mám zkušenost s bionaftou. Konkrétně SMN30. Daval jsem to ale do e46 s rotačkou. Používal jsem ji téměř 50000km a nebyl jediný problém Ani v zimě. Naopak jsem byl jednou nucen natankovat normální naftu (no byl to papoil, takže použiti slova normální je diskutabilní) a s tou jsem se potrápil. 3x jsem zamrzl a byl jsem rád, že jsem ji vyjel. Tankoval jsem to s VIFem. První natankování ucpalo filtr. Udajně rozpouští usazené sračky z normální nafty ( pro změnu to zanáší zase něčím jiným) :lol: Potom už bez problémů. Tankováno z důvodu, že se nedalo odolat ceně. Do e39 s CR jsem si to ovšem netroufnul. E46 najeto 360000km, čerpadlo pravděpodobně originál. Spotřeba byla na bio o trošku vyšší. Cca 0,5l. Nikdy jsem to nepočítal nějak extra.
Ale tazatel chtěl konkrétní zkušenost s jeho motorem, tak jsem to nepsal.
No a vzhledem k tomu, že se nám v práci množí auta s mrtvýmy vstřiky a jde téměř vždy o CR, tak to asi nebude tak super a odolný jak si zakladatel topicu myslí. Ale komu není rady, až se ucho utrhne.
:lol:
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#67 Příspěvek od mcconrad »

horan: no právě, CR je trochu něco jiného...jinak já jsem měl na mysli to, že když si někdo pořídí takový vůz, tak řešit vyšší náklady za spotřebu je trochu z cesty...na spotřebu jsou jiná auta...a to že se mu zatím neprojevil problém neznamená, že to tam můžu vesele lít dál...ale už to bylo řečeno několikrát. ať si to spočítá každý sám pro sebe na kolik ho vyjde oprava vs. ušetřené háky za spotřebu...mně je to šumák, když to tam někdo chce lít, tak prosím... :D [/b]
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od ZaK »

Dyx píše:
ZaK píše:Asi spíš nečekal takové ukamenování za tu bionaftu :roll:
Ale když jsem řešil dojebané vstřiky já a telfonicky to konzultoval se StarML, téměř první jeho věta byla >>>"podivej se, lejete do toho sra_čky, naftu od jézáďáků, a pak se divíte že to nejede"
Těžko potom zpytovat svědomí a nebo přemýšlet kdy, kde a co do toho vůbec kdo nalil...
Má smysl takhle šetřit na palivu, když se to pak odrazí na údržbě/opravách :?:

Samozrejme ze jsem cekal ze se najdou lidi kterych se to skoro "osobne dotkne" s tim se musi pocitat. Zajimaji mne predevsim fakta.
Dojebane striky? Cim prosim konkretne? Naftou od JZDaku nebo BIONAFTOU ? Tankovanou kde a kolik km? Pridavane nejake aditiva? Na jakem aute/motoru presne a v kolika km?
Bez techto konkretnich informaci se moc nepohnu....
Km jsou celkem bezpředmětné, jelikož pokud koupíš auto jeté, jistotu nemáš nikdy. Stav na tacho byl někde kolem 220t. Motor m57 obsah 2,5.

Pokud máš o naftě jako takové něco nastudované, tak jistě víš co obsahuje, jaká je legislativa v podílech biosložky (v každé naftě ne jen v bio), a co který výrobce či prodejce jako biosložku používá. Čím vyšší je podíl biosložky mající původ v "rostliných olejích" , tím více je palivo náchylné k absorbci vzdušné vlhkosti a následné kontaminaci vodou. A voda nemá v palivovém systému co dělat. Důsledkem jest, že pomalu a jistě začíná korodovat palivový systém, rez se uvolňuje, koluje , zakládá nové ložiska svého působení, přicpává kde co, atd. Není to krátkodobý jev, ale i jedním natankováním "špatné" nafty si zaděláš na pořádný problém který se prostě jednou projeví. CR je na to zvlášť náchylný.
U mě byly vstřikovače ve vnitř zrezlé až zhnilé. V dieselserivsu mi bylo řečeno, že jsou neopravitelné a pochybují že to v BOSCHi vezmou jako protikus. A není to jen o vstřicích. Když jsem otevřel railovou lištu, nebylo přes ni vidět jak byla zarostená. Dále tu máme VTčerpadlo a spoustu dalších kurvítek.
Osobně tankuji pouze premiové nafty u OMV, Benzina a Agip, jelikož nepřidávají biosložku původu rostliného, nýbrž syntetického a to jetště na takových kde předpokládám že mají velkou výtoč a nafta jim v těch nádržích neleží dlouho. Ty jsou samozřejmě i aditivované a tím pádem VIF přidávám tak do každé páté nadrže. Škoda že to nepraktikovali i předchozí majitelé...
O bio a jzd naftě se bavit nebudu protože jinak bych takhle nereagoval. Prostě to netankuju, netankoval jsem a tankovat nebudu. Pokud jsem napsal něco co není pravda, prosím ostatní více znalé ať to uvedou na pravou míru a nebo doplní aby nedocházelo k nějaké mystifikaci.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#69 Příspěvek od Dyx »

Pazdi píše:baví mě, že chceš fakta a ne domněnky a na každou odpověď, co dostaneš reaguješ - domnívám se, myslím si, předpokládám... :roll:

možná nejlépe uzavřít téma bionafty - tankuj, co libo a za nějakou dobu dej referenci - to budou ta pravá fakta a konkrétní zkušenost... (btw. nenadarmo se říká, že chybami se člověk učí, přičemž ty cizí bolí méně jak ty vlastní)
Trefil ses do cerneho, radsi se poucim z chyb druhych (a pokud jsem sam nejake udelal tak zase rad pred nimi varuji druhe) a tam kde fakta zatim nemam nebo ne dostatecna (konkretne co se tyka F10ky) tak se snazim je pomoci dotazu zjistit predem :-)) Kdo se nepta nic se nedozvi
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#70 Příspěvek od Dyx »

prase007 píše: Mám jednu konkrétní zkušenost. V 70.000 mi začal jít motor hrubě za studena a dělal podivnej kravál. Na diagnostice to jednou hodilo, že maj měnit vstřiky, podruhý když jsem přijel, tak to nehodilo nic. V servisu jsem to nechal dva dny ať si to zkusej ráno. Pak mi na to dali nějaký aditivum (parafín, kerosin a nitro-něconevimco), což mi pomohlo a problém zmizel. Důvod uváděli právě možné použití bionafty nebo naftu s moc velkym obsahem biosložky (bionaftu jsem nikdy nepoužíval) a varovali mě, že opravdu ale opravdu nemám nikdy bionaftu používat, že to neni žádnej vtip.


Dekuju opravdu za info a tvou ochotu poradit, bohuzel ani ta tvoje zkusenost neni pro mne moc relevantni a me dotazy nezodpovedela protoze:
1. Jak pises tak jsi NIKDy na bionaftu (B100) nejezdil
2. pokud by byl uz skutecne nejaky problem se vstriky tak by zadne aditivum nepomohlo (pokud vubec tka jako prevence problemu)
3. To ze nekdo nekde neco tvrdi (s oblibou autorizovany mechosi nebo radobymechosi se superdiagnostikou, tim se nechci nikoho dotknout) a specielne konkretne ohledne bionafty, neni bohuzel v praxi moc relevantni
4. Aditiva muzou mit i cistici ucinek podobne jako bionafta, bionafta bordel rozpousti (z klasicke nafty) takze pokud jezdis na bionaftu tak se ti tam ten bordel ani neusadi.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#71 Příspěvek od Dyx »

horan píše:mcconrad: já mám zkušenost s bionaftou. Konkrétně SMN30. Daval jsem to ale do e46 s rotačkou. Používal jsem ji téměř 50000km a nebyl jediný problém Ani v zimě. Naopak jsem byl jednou nucen natankovat normální naftu (no byl to papoil, takže použiti slova normální je diskutabilní) a s tou jsem se potrápil. 3x jsem zamrzl a byl jsem rád, že jsem ji vyjel. Tankoval jsem to s VIFem. První natankování ucpalo filtr. Udajně rozpouští usazené sračky z normální nafty ( pro změnu to zanáší zase něčím jiným) :lol: Potom už bez problémů. Tankováno z důvodu, že se nedalo odolat ceně. Do e39 s CR jsem si to ovšem netroufnul. E46 najeto 360000km, čerpadlo pravděpodobně originál. Spotřeba byla na bio o trošku vyšší. Cca 0,5l. Nikdy jsem to nepočítal nějak extra. Ale tazatel chtěl konkrétní zkušenost s jeho motorem, tak jsem to nepsal. No a vzhledem k tomu, že se nám v práci množí auta s mrtvýmy vstřiky a jde téměř vždy o CR, tak to asi nebude tak super a odolný jak si zakladatel topicu myslí. Ale komu není rady, až se ucho utrhne.
:lol:
no ze v zime byva bionafta lepe filtrovatelna protoze neobsahuje zadne parafiny ktere ucpou filtr to je celkem zname..
Pises ze se Vam v praci mnozi auta s mrtvymi CR vstriky: Jsi si na 100% jisty ze jedinou pricinou je Bionafta B100? Nebo jde proste o konstrukcni problem CR vstriku? Jedna se o vstriky jake generace a jakych vyrobcu?
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#72 Příspěvek od Dyx »

mcconrad píše: horan: no právě, CR je trochu něco jiného...jinak já jsem měl na mysli to, že když si někdo pořídí takový vůz, tak řešit vyšší náklady za spotřebu je trochu z cesty...na spotřebu jsou jiná auta...a to že se mu zatím neprojevil problém neznamená, že to tam můžu vesele lít dál...ale už to bylo řečeno několikrát. ať si to spočítá každý sám pro sebe na kolik ho vyjde oprava vs. ušetřené háky za spotřebu...mně je to šumák, když to tam někdo chce lít, tak prosím... :D

Nechtel jsem tu vubec resit takoveto veci, nybrz jen konkretni zkusenosti a fakta (mezi to nepocitam ze "jedna pani ze servisu povidala a proto to tak bude"), ale kdyz uz si to nakousl:
Proc by melo byt z cesty resit naklady na spotrebu? To ze CR-vstriky nevydrzi tak dlouho jako napriklad vydrzely vstriky predkomurkovych motoru s radovym cerpadlem je samozrejme znama vec a umysl VSECH vyrobcu a bohuzel at se nam to libi nebo ne nic s tim neudelame.
Nechapu proc se tu nekolikrat pletou hrusky s jablky a sice nekvalitni nafta z JZD a prumyslove vyrabena bionafta B100.
Vstriky odchazi i kvuli nekvalitni nafte z JZD apod. na F10 se daji sehnat ve slusnem stavu od ca. 90€/kus coz neni malo ale at uz tankuju cokoliv je samozrejme dobre vedet a do budoucna s necim takovym pocitat.
To ze B100 je narocnejsi na skladovani a je dobre ji tankovat nekde kde ji toceji dokola (a nenechavat auto stat treba pul roku s B100 v nadrzi) je tak znama vec ale neresi to moje dotazy na konkretni zkusenosti.
Nenapadlo te ze B100 bionaftu muze nekdo tankovat nejen z duvodu uspory 29.90CZK/litr) ale take i z presvedceni a zajmu o ekologii a podporu lokalni vyroby ?
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#73 Příspěvek od Dyx »

[/i]
ZaK píše: Pokud máš o naftě jako takové něco nastudované, tak jistě víš co obsahuje, jaká je legislativa v podílech biosložky (v každé naftě ne jen v bio), a co který výrobce či prodejce jako biosložku používá. Čím vyšší je podíl biosložky mající původ v "rostliných olejích" , tím více je palivo náchylné k absorbci vzdušné vlhkosti a následné kontaminaci vodou. A voda nemá v palivovém systému co dělat. Důsledkem jest, že pomalu a jistě začíná korodovat palivový systém, rez se uvolňuje, koluje , zakládá nové ložiska svého působení, přicpává kde co, atd. Není to krátkodobý jev, ale i jedním natankováním "špatné" nafty si zaděláš na pořádný problém který se prostě jednou projeví. CR je na to zvlášť náchylný.
U mě byly vstřikovače ve vnitř zrezlé až zhnilé. V dieselserivsu mi bylo řečeno, že jsou neopravitelné a pochybují že to v BOSCHi vezmou jako protikus. A není to jen o vstřicích. Když jsem otevřel railovou lištu, nebylo přes ni vidět jak byla zarostená. Dále tu máme VTčerpadlo a spoustu dalších kurvítek.
Osobně tankuji pouze premiové nafty u OMV, Benzina a Agip, jelikož nepřidávají biosložku původu rostliného, nýbrž syntetického a to jetště na takových kde předpokládám že mají velkou výtoč a nafta jim v těch nádržích neleží dlouho. Ty jsou samozřejmě i aditivované a tím pádem VIF přidávám tak do každé páté nadrže. Škoda že to nepraktikovali i předchozí majitelé...
O bio a jzd naftě se bavit nebudu protože jinak bych takhle nereagoval. Prostě to netankuju, netankoval jsem a tankovat nebudu. Pokud jsem napsal něco co není pravda, prosím ostatní více znalé ať to uvedou na pravou míru a nebo doplní aby nedocházelo k nějaké mystifikaci.
Ano vim ze bioslozka je nachylnejsi na adsorbpci vody to same se tyka bioethanolu E85. Proto se u bionafta priklanim jednak k pridavani aditiva pohlcujici vodu, jednak nenechavat B100 v aute dlouho stat (B100=100% podil bioslozky)
Pises ze u tebe byly vstrikovace zarezle, at uz tankovali predesli majitele cokoliv, proc to hned hazes na Bionaftu B100 ? Predesli majitele ti predpokladam neoznamili ze tankovali pouze bionaftu nebo ano?
Naftu z JZD samozrejme take netankuju ani nebudu, maximalne v budoucnosti kvalitni naftu vlastni vyroby z mikro-rafinerky (z vyjeteho motoroveho oleje) ovsem pokud se mi podari si ji dat dohromady a to je projekt na delsi dobu a potrva minimalne 1-2 roky pokud se vubec podari (na youtube jsou k tomu zajimava videa a nakonec to neni az tak slozite).

Dalsi dotaz k B100 ktery jsem jeste nepolozil je vliv B100 na DPF. Nejdriv jsem uvazoval ze DPF kvuli zbytecne zvysene spotrebe rovnou deaktivuju (necham deaktivovat) jenze to bych ho musel predpokladam i nechat vymontovat. Navic jsem slysel ze udajne DPF v modelech F10 ma byt daleko mene poruchove jako v predeslych modelech. Predpokladam ale ze (dlouhodobe) zkusenosti tu s tim take nebude nikdo mit?
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#74 Příspěvek od Dyx »

mcconrad píše:no vykládám si to tak, že majitel má pravěpodobně kohoutek s bionaftou doma, jinak se nedá moc pochopit, proč by chtěl někdo do takového vozu rvát bionaftu, ikdyž mu výrobce a spousta členů radí to tam nelít (neříkejte mi, že se jedná o úsporu za spotřebu?!)...pokud by tu někdo rval do bmw motoru bionaftu, i do staršího, tak by se asi ozval popř. podělil o zážitky. faktem je, že jeden nejmenovaný dodavatel výše zmíněného výrobce nepovoluje danému výrobci používat naftu s bio podílem v palivu větším než 7% (čemuž odpovídá specifikace pro evropská paliva EN590), tím pádem také výrobce dává uživateli na jevo, že do těchto aut prostě bionafta s větším podílem nepatří - důvody - viz výše. no ale když chce někdo kam, pomozme mu tam...


kohoutek s bionaftou doma bohuzel nemam i kdyz jsem skutecne jeden cas o domaci vyrobe vlastni bionafty uvazoval (je k tomu potreba moc chemikalii, moc casu a prostoru a jeste se blbe shani zakladni surovina) ale pak si to rozmyslel. Misto toho jak zminuju v jinem predeslem prispevku uvazuju do budoucna o male domaci mikro-rafinerce na vyrobu klasicke ciste nafty z vyjeteho motoroveho oleje s vykonem/kapacitou neco okolo 1-2 litru za minutu...
Ptas se proc davam i do F10 bionaftu? Protoze jak se vsemi predeslymi tak i s jinym autem BMW 118d 2006 (sluzebni) ktere mame od ca. 100tis km a ted ma asi 220tis km a ktere z 99% tankuje bionaftu B100 mam zkusenosti pouze pozitivni ! Tudiz mne zajimaji prakticke zkusenosti druhych konkretne s timto motorem a ne co tvrdi vyrobce (nevim jak ty ale ja neberu NIKDY tvrzeni ZADNEHO vyrobce NICEHO za svata a neomylna). Ja jsem tu nechtel a nepotreboval RADIT bez udani konkretnich zkusenosti se stejnym motorem co se dava do rady F10, to jsem psal ale prece ferove a otevrene hned na zacatku. Prece jen se F10 vyrabi uz 4. rokem.. takze nejde o nejak extra nove auto, jak vime da se poridit za cenu nove relativne slusne vybavene Octavie a pritom je s ni logicky naprosto nesrovnatelna, tak jsem myslel ze tu nekdo s F10ou nebo autem se stejnym motorem nejake zkusenosti bude mit ...
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#75 Příspěvek od horan »

Dyx: jde o chybu vstřiků. Rakušáci na bio nejezdí. A není to nějak jednoznačný, co je horší. Jednou přijede něco se vstřikama denso, pak zase bosch. Jen ty densa asi zvládnou o něco nižší nájezd.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#76 Příspěvek od horan »

Ještě poznatek z předchozího zaměstnání, kde se dělaly kamiony. Např. u Scanie je také výrobcem zakázáno používat biopaliva, ale na žádost firmy nakonec povolil tankovat bio s podmínkou zkrácení servisních intervalů na polovinu. Takže to asi tak horký s bio nebude. Je to opravdu jen na tobě. Ty si poneseš PŘÍPADNÉ následky.
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#77 Příspěvek od mcconrad »

dyx: evidentně nemá cenu ti to rozmlouvat, protože to tam lít prostě chceš. je to na tobě...akorát ohánět se ekologií a pak chtít vyřazovat nebo demontovat DPF nejde nějak do kupy...
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#78 Příspěvek od ZaK »

Já ti Karle nevim, ja se ti někdy divim...
tím pádem platí to co jsem psal jako první 》》》

LEJ TO TAM A NEJLÍP POD TLAKEM !!!

už teď je mi toho auta líto
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#79 Příspěvek od Filozof »

Asi má prostě naftu zadarmo nebo si doma bionaftu vyrábí tak to tam bude lít a ušetřené prachy jednou za čas vrazí do oprav no ono to pak vyjde možná na stejnou nebo bude prostě oprava dražší. Je to prostě loterie.
Do staré e34-e39 525tds je to v pohodě ale novější motory už bych bionaftu nedával. Čím novější tím více problémů. a Fko je nejnovější :lol:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#80 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Však to tam lej jestli je to tak výhodné.. já myslím, že to technika nějaký roky vydrží teda pokud to tam nestojí už od novoty v nádrži a po pěti letech to ještě třeba v poho prodáš. Pochopitelně s tím, že se to tam nikdy nedávalo a bude to zase cajk. ;)
Njn.. "Czechtrade". :P
Odpovědět