Stránka 4 z 5
Napsal: stř 26.02.2014 15:22
od Totic
Tohle téma nemůže jen tak zapadnout..

Když si to shrneme tak brzdy na dieslu s automatem jěžděným po městě a okreskách budou hořet mnohem rychlejc, než třeba benzin manual na dálnici. Tam ujedeš navíc stovky km za stejnej čas a bez brždění (jde to motorem). Pak se brzdový kotouče na 150tis třeba dokážou dostat.
Ale teď k výrobcům zajímavý počtení, je teda už několik let na známým místě. Zní to trochu jako marketingová propaganda, ale jsou tam docela překvapivý fakta a zjištění.
http://www.elit.cz/produkty/textar.html
http://www.elit.cz/produkty/brembo.html
Napsal: stř 26.02.2014 15:31
od Filozof
Jo tak to máš pravdu. Strašně záleží kde jezdíš a jak jezdíš.
Prostě auto co má 1,8tuny s lidma a kramama 2tuny většinou tak ikdyž má kotouče velké jako kráva tak velice záleží kde jezdíš a jak.
Borec co bude lítat 50-60tis ročně prostě těch 150-200tis km si myslím dá. Protože prostě za 3-4roky má 150-200tis jak nic a pak výměna brzd je v pohodě.
Ten co to tady bere pouze po ČR tak vlastně oproti němu dá třeba jen 100-150tis km a má je taky na výměnu.
Asi k tomu připočteme nějakej styl jízdy a je to jasné že tam to klidně může oscilovat dejme tomu 20-50procent na životnosti kotoučů.
A pak nám vychází zajimavé čísla.
300tis km je fakt extrém stejně jako 60tis km.
Napsal: stř 26.02.2014 15:58
od Filozof
Díky TOTIC:
TOTO MLUVI UPLNE ZA VŠE O ČEM SE TADY DOHADUJEME DLOUHE ROKY:....
TEXTAR vyrábí svoje brzdové destičky pro tyto vozy automobilek uvedených výše, ale dodává je přes dodavatele celých brzdových systémů. V Evropě jsou tyto značky největšími dodavateli brzdových systémů: ATE, BOSCH, TRW a u vysoce výkonných vozů hlavně BREMBO. Žádný z nich z nich si ale brzdová obložení nevyrábí vlastními silami a kupuje je pro prvovýronu právě nejvíce od TMD Friction (Textar). Destičky, které již ale koupíte v aftermarketu pod značkami těchto výrobců jsou již z jiných, vlastních zdrojů. Těmto značkám na aftermarket už TMD Friction destičky totiž nedodává (kromě Bremba)!
TEXTAR je však největším z těchto 4 hlavních hráčů a jak bylo uvedeno výše - právě hlavně tam, kde se ta hraje nejvyšší liga (střední třída vozů, vyšší střední třída vozů, sportovní vozy) . Nároky a protichůdné požadavky na parametry jsou zde nejvyšší, tudíž si zde jen tak "nezahraje" každý. Dostat do prvovýroby není snadné, ale dodávat destičky pro malé lehké vozy bez větších nároků, případně pro zadní nápravy (zde probíhá max.30% celkového brzdného výkonu vozu) je jistě nesrovnatelné se zmiňovanou "nejvyšší ligou". TEXTAR je zde se svým podílem zcela největší. Ať tedy desky vyrobil kdokoliv s TEXTAREM máte vždycky jistotu, že jste namontovali, prodali nebo koupili vůbec to nejlepší, co jde.
Brzdová obložení TEXTAR vznikají z více než 160 různých receptur, přičemž některé nich zahrnují více než 20 různých surovin. Jsou speciálně vybírány podle konkrétních vozidel, jejich brzdového systému, výkonu motoru, jízdní zátěže a požadované brzdové charakteristiky.
Napsal: stř 26.02.2014 19:12
od Totic
No a u Bremba je to obzvlášť vypečený počtení:
Kotouče a bubny Brembo
S kotouči Brembo máte garanci stejné kvality kotoučů jako v OE a hlavně vyrobených u nás v Evropě, ve stejných slévárnách a obrobnách jako pro OE, avšak prodávané za ceny nižší než v OE (odpadá jeden distribuční článek). To je naprosto zásadní rozdíl oproti téměř všem ostatním prémiovým značkám, které jsou v aftermarketu pouze baliči kotoučů vyrobených v Číně nebo „vyzobávají“ nejlevnější položky jiných malých výrobců (obrobny) a ty pak přebalují do svých krabic. Společným jmenovatelem obou způsobů je fakt, že fyzicky tyto kotouče nemají s originálem nic společného. Pouze se za originalitu schovává marketing těchto značek. Kotouče BREMBO tak stále naleznete v OE v největším počtu vozidel v Evropě, protože je BREMBO dodává téměř všem automobilkám – bez ohledu na to jaké jméno nese brzdový systém.
Chápete..? Tohle je celou dobu normálně na Elitu
A to si dole otevřte to .PDF jak pochcali ATE aftermarket se nedivím co tady celou dobu řešíme tyhle pajcungy..

Napsal: stř 26.02.2014 19:23
od Jendix
Filozof píše:Jo tak to máš pravdu. Strašně záleží kde jezdíš a jak jezdíš.
Prostě auto co má 1,8tuny s lidma a kramama 2tuny většinou tak ikdyž má kotouče velké jako kráva tak velice záleží kde jezdíš a jak.
Borec co bude lítat 50-60tis ročně prostě těch 150-200tis km si myslím dá. Protože prostě za 3-4roky má 150-200tis jak nic a pak výměna brzd je v pohodě.
Ten co to tady bere pouze po ČR tak vlastně oproti němu dá třeba jen 100-150tis km a má je taky na výměnu.
Asi k tomu připočteme nějakej styl jízdy a je to jasné že tam to klidně může oscilovat dejme tomu 20-50procent na životnosti kotoučů.
A pak nám vychází zajimavé čísla.
300tis km je fakt extrém stejně jako 60tis km.
Nezlob se ale 300tkm je hlavně u těžký e60 na brzdy absolutní pitomost, i kdybys nebrzdil tak ti ty brzdy takovym způsobem oreznou že je za chvíli zahodíš (stalo se to bejvalýmu šefovi u passat cc 3,6 kdy furt brzdil motorem a jedzil zdrženlivě a při 80tkm mu museli komplet bzrdy vyměnit za nový protože se ten rachot nedal vydržet).. nevim do jaký míry to máš jen načtený z netu nebo vžitý z praxe.. přiklánim se spíš k tomu netu..
Ať se zeptáš jakýhokoliv automechanika kterej dělá brzdy víc jak jednou do měsíce, tak ti potvrdí že na brzdy se dá najet v průměru 60-150.. s tim že těch 150 bude styl jízdy dědy co vyváží v neděli báby do kostela.. Samozřejmě že najdeš výjimky, který najedou víc (u bmw jsou třeba ze zásady auta určený pro úřady, plicii apod vždy vybavena brzdama o třídu silnějšíma).. ale rozhodně neni bmw natolik zázračný aby jsi s origo brzdama najel několik stovek tisíc km..
Pro příště si ověř trochu realitu než tady začneš šířit nesmysly...
Napsal: stř 26.02.2014 19:27
od Jendix
Tady se jinak nechá najít pár info o tom jak to vypadá v realitě:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
Napsal: stř 26.02.2014 20:10
od beny-maser
realita má být topík kde se někdo ptá jak dlouho maj vydržet kotouče na hyndai?
To snad né?
nevím jak by mi měly ty kotouče oreznout,když auto používám deně a kotouč je ošetřen mimo styčná místa proti korozi,teda pokud se bavíme o značkovém kotouči neřeším aftermarket.
40tis. je na značkové kotuče strašně málo i na blbé felicii pick-up mi vydržely kotouče hodně přes 100tis. a to bych si troufnul říct,že ve srovnání s kotouči na e34 jsou z bláta.
Na žádném autě mi nevydrželi kotouče takhle málo a myslím ,že ani desky.
Na současné e34 máme najeto cca 40tis za 3roky,jezdí převážně mezi vesnicema a nechystám se měnit ani destičky,i když to auto delší dobu stálo, tak to kotouče normálně přežili.
Napsal: stř 26.02.2014 20:22
od Totic
Viděl jsem E60 s původní spojkou i čepy/silentbloky a tlumičema co vydrželi nájezd 200tis. (samozřejmě už povětšinou na hranici jezditelnosti) tam je to dimenzovaný, ale brzdový kotouče.. to nevím.. to nejde 7 prosolenejch zim.

Napsal: stř 26.02.2014 21:00
od Teddy
Škoda, že se tak pěkný vlákno sasvinilo kecama o výdrži kotoučů. Jeden druhýho stejně nepřesvědčíte. Bohužel na zanesení vlákna jsem se přičinil i já.
Vys... se už na kecy kolik vydrží kotouče na kundaji, na filcce i na bmw. Zakladateli vlákna šlo spíš o to jaký kotouče koupit, aby to dobře a dlouho brzdilo a nestálo to ranec.
Jestli se chcete dál dohadovat, tak si založte nový vlákno třeba s názvem životnost brzd. Určitě bude dobrý přečíst si kolik vydrží brzdy od kterého výrobce.
Napsal: stř 26.02.2014 21:12
od beny-maser
opdověď dostal hned druhé odpovědi
Napsal: stř 26.02.2014 21:21
od Filozof
Jo asi tak. Kamarád jezdí jako kurýr po celé evrope v blbé oktávce a dává 80tis ročně.
Brzdy řešil po 3letech. to máme 240 tis km cca plus minus. Takže ???
Moje mají 150tis na e34 a lítám s autem slušně poslední roky rychleji a rychleji většinou do práce a dlouhé trasy . Do práce zabrzdím asi 4x a jen lehce před firmou.... někdy ani nesáhnu na brzdy prostě doletím k práci a motorem a brzdama přibrzdím. 150 000km na kotouče origo a ještě 0,9mm zbývá podle digitální posuvky.
Ten kdo prostě lítá brzda plyn brzdy rychleji zruší jak ten co jezdí dlouhé trasy a vlastně jen lechtá brzdy to je velkej rozdíl zda jen zlehka přibržduji a spíše předjíždím nebo furt brzdím.
Lidi co umí jezdit a mají statisíce km za sebou umí dobře předvídat a nemusí ty brzdy stále hrotit. To mě fakt nebaví tady rozebírat.
Prostě at koupí bud origo kotouče s deskama nebo TRW má kamarád a jsou taky super. Případně BREMBO ty jsou taky ok. Nebo někdo kombinuje BREMBA kotouče s TEXTAR deskama prej taky super kombinace.
Jak zde dodal Totic informace tak se píše že TEXTAR vyrábí pro několik výrobců brzdy a jsou výše vyjmenované. Takže už jen koupit u kvalitního prodejce.
Takže spíše dejte odkazy na prodejce kde prodávají skutečně kvalitní brzdy výše uvedených výrobců. At si může vybrat a ukončeme dohadování o výdrži.

Napsal: stř 26.02.2014 22:48
od tom955i
tak jsem se dockal, dekuji, nez jste se vymackli, krome reci kup origo, tak jsem koupil ATE,na doporuceni jineho clena co je ma na E60 a bez problemu, snad vydrzi, pokud ne tak je vratim, dekuji vsem
Napsal: čtv 27.02.2014 01:12
od Totic
Vzal jsi teda nějakej set ATE tzn. desky/kotouče .. aftermarket z Autorozvodů? Tak po zajetí cca 2000 km bych se těšil na nějakou recenzi. Předpokládám, žes měl doteď origo. By mě zajímalo jestli to bude taky "jedovatě" brzdit na ťuknutí do pedálu => zákus.
Jinak jsme ti myslím poradili podobně už od začátku.
Hele takže velkej brzdovej nájezd jsme si vyjasnili

s origo brzdama to za zmíněných podmínek asi jde, nebo se prostě stalo. Každopádně to už musí brzdit tragicky.
No a ten malej nájez 40-50tis. neberte za slovo spíš spojte se souvislostma a to, že servis chtěl vydělat a ještě na výměnu nebyly. A nebo to muselo být celou dobu předváděcí auto i třeba na okruhu, tam pak je toho na výměnu mnohem víc.

Napsal: stř 18.06.2014 01:49
od JH76
1)
Pod dojmem předchozích příspěvků mě nejspíš pošlete kamsi, ale stejně mi to nedá: Mám E61 530xd (170 kW), momentální nájezd 259 tis. km. Teď se mi rozsvítila signalizace zadních desek na výměnu (sepnulo čidlo opotřebení) a na předku mi to ukazuje 7 tis. km do výměny, tj. taky rovnou na výměnu. Je ale vůbec možný, že by moje auto mělo ještě původní brzdy, tj. všechny kotouče, nedejbože destičky?

Vím, zní to jako hrozná blbost, ALE: Auto mám jako 2. majitel od 225 tis. km a nic od brzd za mé éry nebylo měněno. První majitel to kupoval jako nové v ČR, šlo o velkou a.s. a bylo to služební auto generálního ředitele. Jezdil s tím denně trasu 160 km dlouhou, ze 3/4 po dálnici, člověk středního věku, žádné palby, plynule, max. tak do 150 km/h. Po pár letech přesedlal na nové a tohle zůstalo k dispozici na ředitelství. Jezdilo se s tím pro delegace na letiště (po dálnici) nebo do toho skočil panský kočí, do kufru dal nějaké vzorky a vezl je na otočku třeba do Španělska apod. Řidiči víceméně chlapi středního věku. Ke konci používáno na služebky po ČR. Celou dobu servis v autorizáku, poslední nedlouho před tím, než jsem to koupil. Z autorizáku, kam to jezdilo, mám oskenované veškeré faktury. Je tam všechno možné, ale od brzd jen několikrát výměna brzdové kapaliny. O výměnách kotoučů a dokonce ani destiček nic, jen checky, že pořád OK a ještě několik desetitisíců km životnosti. Co mám auto já, jezdím s ním celkem rychleji, ale zároveň plynule a hlavně skoro vůbec po městě (pár delších cest po Evropě a jinak v ČR půl na půl dálnice/okresky). Jo a dodávám, že je to manuál a 4x4, takže dobře brzdí motorem. Samotnýmu mi přijde neuvěřitelný, že by brzdy byly ještě původní, ale proč by zase nebyly na fakturách? Ledaže by si to autorizák zapomněl naúčtovat, zapomněl mi nějakou fakturu oskenovat, nebo to první majitel na brzdy odvezl jinam, ale to nedává logiku, když jinak se vším do poslední chvíle jezdili do BMW. (Mimochodem původní jsou pořád tlumiče, turbo, vstřiky, spojka, dvouhmota atd.).
2)
Má někdo nějaké nové reference, co koupit v nejlepším poměru cena/výkon? (např. tom955i - jak se zatím jeví tvoje ATE?). Váhám, jestli vzít ATE, Textar nebo origo z autorizáku (zatím má nejvíc preferencí třetí varianta, ale po nacenění se to může změnit).
Napsal: stř 18.06.2014 07:41
od Filozof
Podle mě to určitě možné je. Moje origo kotouče na 5er koupeny 2007 vydrželi doteď po 150tis km a mají ještě mm na kotoučích. Auto jsem už prodal ale kdybych jezdil jen dlouhé jízdy věřím že přes 200tis km dají.
Desky nevím ty by asi byli na výměnu dříve ale kotouče jsou prostě dimenzovány že se používají na tak velké auto hodně a pokud se využívají málo a jezdí se dlouhé štreky klidně těch 2-250 by mohli dát v pohodě podle mě ještě navíc u manuálu kde ty brzdy na dálnici vlastně ani nepoužíváš skoro.
Napsal: pát 20.06.2014 06:42
od JH76
Jak objednáváte brzdy na E60/E61? Katalog origo dílů nabízí buď celou sadu obložení s čidlem (nazývá to VALUE LINE - objednací č. sady na předek 34112339271 a na zadek 34212339279) s tím, že je k tomu bezpodmínečně nutno koupit dál ještě lepidlo brzdového segmentu (č. 83192158851) a u starších aut přídržné pružiny - na předek č. 34116757253 a na zadek č. 34216758059, nebo je to možné objednat zvlášť (samostatně čidla, samostatně destičky atd.). To samé ruční brzda, buď servisní opravná sada brzdové čelisti VALUE LINE včetně všech pérek atd. pod č. 34212213314, nebo jen čelisti a příp. nějaké ty drobnější díly samostatně. Je lepší vzít celé ty sady, nebo to brát podle čísel jednotlivých dílů a vynechat třeba ty pružiny atd.?
Napsal: úte 24.06.2014 08:39
od JH76
UP
Zkusím se zeptat ještě jednou. Je důležité objednávat celou sadu VALUE LINE, nebo stačí vzít čistě destičky, čidla a hotovo (tzn. pružiny, lepidlo atd. neobjednávat)? Předem díky.
Napsal: úte 24.06.2014 08:59
od Vlasta
To není lepidlo, ale vazelína, tu ale mají většinou v každém servisu. Já ty přítlačný pružiny měnil po 6 letech, v cca 90 tis. km. Měnit je při každé výměně destiček je zbytečné
Napsal: úte 24.06.2014 09:41
od JH76
Aha, tak ona je to vazelína

Mě zmátnul v realoem název "lepidlo brzdového segmentu", asi chyba v překladu. Kromě toho je tam jinde uvedeno i "pasta na brzdový segment". Jinak dík za vyčerpávající odpověď.
Napsal: pát 04.07.2014 23:14
od JH76
Jen ověřovací dotaz pro mé poznání - myslím si správně, že přední brzdové kotouče na E61 530xd a na E61 530d (stejný výkon motoru, stejný měsíc a rok výroby) jsou různé a nejsou tudíž mezi všehrabem a zadohrabem zaměnitelné?