Stránka 4 z 6
Napsal: úte 17.12.2013 10:41
od Totic
Má to klasickej dual vanos, nebo ne? Stávalo se borcům, že otáčky pomalu padaly buď horším vanosem, váhou vzd. popř. lambdy. Event. horší odvzdušnění klik. skříně.
Ale v případě tohoto přetechnizovanýho motoru bych řekl spíš přehrát soft, nebo nějaká elektronika .. čidlo..
Napsal: úte 17.12.2013 10:47
od pavproch
@Víťa: taktak, bé je správně... nedozvěděl sem se od nich nic, jen že je to vlastnost EURo5...
@totič: N53 vanos nemá
Napsal: úte 17.12.2013 11:00
od vita11
N53 vanos má, a double. Valvetronic z toho vyhodili
Napsal: úte 17.12.2013 11:47
od pavproch
jo, sorry, došlo u mně ke zmatení pojmů s průjmy....
Napsal: úte 17.12.2013 14:55
od Totic
vita11 píše:N53 vanos má, a double. Valvetronic z toho vyhodili
Aha takže proměnný zdvih ventilů už tady zas není jako byl předpokládám u N52.. ?
No s tím vanosem a spol. o důvod víc to prověřit, ale takhle mladej motor, nevím.. Spíš aby ti zdejší "aIŤáci" přehrály softy

Je to jak s posledními automaty.. blbě se chová jak řadí, kope a nakonec je to softem.
Ale tak to se asi všechno zkoušelo ne.. :/
Napsal: úte 17.12.2013 15:18
od vita11
Myslím jsem někde četl, že se jim to nevešlo do palice spolu s přímým vstřikem.
Vzhledem k tomu, že to dělá od novoty, tak bych to taky typoval spíš na ty jedničky a nuly. Ale je teoreticky možné, že se někde sešly výrobní tolerance..
Napsal: úte 17.12.2013 15:29
od pavproch
vita11 píše:Myslím jsem někde četl, že se jim to nevešlo do palice spolu s přímým vstřikem.
Vzhledem k tomu, že to dělá od novoty, tak bych to taky typoval spíš na ty jedničky a nuly. Ale je teoreticky možné, že se někde sešly výrobní tolerance..
nestraš....
já furt doufám v nějaké čidýlko či tak něco... zrovna fčara sem udělal malý pokus - vystříkal sem Kontoxem ten spínač/senzor co je pod pedálem plynu a prvních pár km naznačilo, žeby....
uvidím zítra, mám naplánováno asi 500km....
Napsal: úte 17.12.2013 15:53
od vita11
Pedál mě taky napadl, ale to by dělalo furt nebo sporadicky náhodně ale ne v určitém režimu ...
Třeba by fakt pomohlo přehrát ten soft ... kdysi jsem si u naftové Octy stěžoval na díru v zátahu kolem 2tis rpm, tak mě v servisu přehráli soft v ŘJ a připadalo mě, že jsem vlezl do jiného auta ... díra pryč, menší turboefekt, celkově příjemnější motor .. teda v rámci pumpe-düse měřítek
Prostě tam nahrát, co tam patří ještě jednou a pořádně

Napsal: úte 17.12.2013 17:04
od pavproch
to už sa samozřejmě dělalo, minimálně 3x.... v autorizáku, když byl brambor v záruce, 2x na mou žádost a 1x byla svolávačka...
Napsal: stř 18.12.2013 20:11
od pavproch
no tak nic, no... nebo teda skoro nic... vystříkání snímače pod pedálem plynu pomohlo snad (placebo efekt?) jen trochu.... otáčky pod větším než malým zatížením stále nepadají, totéž, co se týče brždění motorem...
Napsal: stř 18.12.2013 20:13
od pavproch
normálně začínám uvažovat o výměně komplet celé vysokotlaké vstřikovací jednotky.... to zas bude raketa....
Napsal: čtv 19.12.2013 00:26
od Poldav6
Mám N54, o necem podobném jsem neslyšel..
Než začneš utrácet za věci co fungují, zkusil bych live data na diagnostice. Někde musí být problem, nedávno známý řešil N54, která za jízdy chcipla a nešla nastartovat. Po jednom dní různých pokusů zjistili, že řídící jednotka přestala posílat signál do starteru. Další typický problém s ŘJ je že přestane posílat signál k některým cívkám. Stačí vyměnit jeden tranzistor. Nebo vyměnit ŘJ.
Takže, asi bych zkusil nejdřív zapatrat po zahraničních fórech a pak naše, někoho,kdo bude ochotný se v tom pohrabat.
Napsal: čtv 19.12.2013 07:53
od pavproch
ŘJ už je vyměněná... na záruku, když byl problém s tempomatem... taky dva vstřiky ze šesti...
Napsal: čtv 19.12.2013 10:55
od vita11
možná blbost ... ale nemá vstřikování taky svoji ŘJ?
Napsal: stř 08.01.2014 13:35
od pavproch
pavproch píše:znovuotevřu otázku "podivného" chování N53 MY2011 3.0i 200kW (v autě s 6MT):
jedu dynamicky, ale ne na doraz, tj řadím nahoru okolo 4000-4500 otáček: pravá noha z plynu, levá sešlapuje spojku - otáčky místo aby začaly okamžitě padat dolů, tak se drží cca 1-2 sekundy, než začnou pomalu padat, někdy dokonce okamžitě vyletí o 100-300 výše, sekundu podrží a pak teprve začnou padat
nedělá to při jízdě na 1/4 plynu a řazení do 3000toček ani když jedu pilu a řadím v červené oblasti otáčkoměru....
a hlavně - dělá to JEN při venkovní teplotě mezi nulou a plus 15, dyž mrzne, nebo je teplo, tak se motor chová při řazení téměř normálně (tj, otáčky skoro normálně padají dolů)
Uživatelé N53, pozorujete taky někdo něco takového?
prý je to SW naladění kvůli EURo5, ale nějak se mi tomu nechce věřit, že by tu práci v Mnichově tak odflákli... a taky proto, že mám srovnání s ostatníma motorama v domácnosti a ve firmě : N52 tohle nedělá, dvoulitr i osmnáctisovka TSI VW taky ne...
váhu vzduchu sem už vyměnil. Co ještě zkusit?
diag (v autorizáku) neukazuje vůbec nic...
jo a dělá mi to od novoty (tj 2.5 roku @100tis km, furt stejně, ani sa to nelepší ani nehorší... akorát mám vypozorováno, že na to má vliv benzín - na Vervu 100 nebo maxxMotion 100 je to nepratně lepší, ale stále strašně otravné)
ňa z teho asi yebne.... sem ráno vyjel, venku vlhko a lehce nad nulou, malý provoz, taxem po zahřátí (cca 20km) nasadil trošku (ale ne moc) tempo a.... takle moc to ešče snad neblblo.... po odřazení otáčky napřed vyletěly (pravá noha v tu chvíli vůbe c nebly na pedálu plynu!) o 300 výš a pak teprve začaly padat strašně pomaaaaaalu dolů.... děs běs, sem to chtěl chodit ze skála y jít pěšky.... taxem se šel uklidnit vyčůráním (auto na volnoběh stálo vedle mě) a pak pokračoval v jízdě, přičemž bez jakéhokoli zásahu sa to od prvního metru změnilo o 180st - naprosto normální chování (otáčky padají okamžitě rychle dolů) auž sem ani záměrně nedokázal navodit situaci, aby nepadala.... až sem zastavil na jídlo, zhasnul a pak sa raze rozjel a ..... už to kura zase blbne.... ne tak moc jak ráno, ale stejně jako vždycky.... prostě nepadají....
večer to píchnu na diag, ale na 100% čekám, že to bude čisté jak lilie...
Kura, které čidlo dělá tenhle bordel? )řečniská otázky a stížnost zároveň)
Napsal: stř 08.01.2014 19:46
od matiz
Chce to jeste vic a vic kontoxu a za chvili ho muzes dat tak na dily. Plechum to neublizi

Napsal: stř 08.01.2014 19:49
od pavproch
zbytek nešní služebky už proběhl tak nějak normálně čili nepadaly, ale ne tak extrémně jak ráno...
chjo, no...
Napsal: stř 08.01.2014 20:22
od Totic
Diag nic jo.. Asi to chce ty live data a projet. Je to čudovačka.
Napsal: úte 21.01.2014 21:08
od pavproch
neska sem projel celou republiku od západu na jih a pak na váchod, vzhledme k podmínkám venku to bylo trošku dobroružnější, ale bylo to náááádherných a řidičsky vděčných 500km.... akorát, že jsem během dne měl asi 100X chuť to hodit ze skály a dojít dom pěškobusem....
A proto:
a) @matiz - píšu SZ
b) all: nenašla by se tu nějaká dobrá duša s N53 a manuálem, která by mně umožnila se chvilku s tím jejich svézt pro srovnání?
Napsal: úte 21.01.2014 22:14
od vita11
pokud ti nevadí, že to bude přiškrcená vezre a euro4 tak ti to na chvílu klidně pujčim
