Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Kultivovanost chodu motoru N53 a N43 na volnobeh-zkusenosti

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#61 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Má to klasickej dual vanos, nebo ne? Stávalo se borcům, že otáčky pomalu padaly buď horším vanosem, váhou vzd. popř. lambdy. Event. horší odvzdušnění klik. skříně.
Ale v případě tohoto přetechnizovanýho motoru bych řekl spíš přehrát soft, nebo nějaká elektronika .. čidlo..
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#62 Příspěvek od pavproch »

@Víťa: taktak, bé je správně... nedozvěděl sem se od nich nic, jen že je to vlastnost EURo5...

@totič: N53 vanos nemá
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#63 Příspěvek od vita11 Moderátor »

N53 vanos má, a double. Valvetronic z toho vyhodili
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#64 Příspěvek od pavproch »

jo, sorry, došlo u mně ke zmatení pojmů s průjmy....
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#65 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

vita11 píše:N53 vanos má, a double. Valvetronic z toho vyhodili
Aha takže proměnný zdvih ventilů už tady zas není jako byl předpokládám u N52.. ?

No s tím vanosem a spol. o důvod víc to prověřit, ale takhle mladej motor, nevím.. Spíš aby ti zdejší "aIŤáci" přehrály softy :) Je to jak s posledními automaty.. blbě se chová jak řadí, kope a nakonec je to softem.

Ale tak to se asi všechno zkoušelo ne.. :/
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#66 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Myslím jsem někde četl, že se jim to nevešlo do palice spolu s přímým vstřikem.

Vzhledem k tomu, že to dělá od novoty, tak bych to taky typoval spíš na ty jedničky a nuly. Ale je teoreticky možné, že se někde sešly výrobní tolerance..
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#67 Příspěvek od pavproch »

vita11 píše:Myslím jsem někde četl, že se jim to nevešlo do palice spolu s přímým vstřikem.

Vzhledem k tomu, že to dělá od novoty, tak bych to taky typoval spíš na ty jedničky a nuly. Ale je teoreticky možné, že se někde sešly výrobní tolerance..
nestraš.... :twisted:

já furt doufám v nějaké čidýlko či tak něco... zrovna fčara sem udělal malý pokus - vystříkal sem Kontoxem ten spínač/senzor co je pod pedálem plynu a prvních pár km naznačilo, žeby.... :idea:

uvidím zítra, mám naplánováno asi 500km....
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#68 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Pedál mě taky napadl, ale to by dělalo furt nebo sporadicky náhodně ale ne v určitém režimu ...

Třeba by fakt pomohlo přehrát ten soft ... kdysi jsem si u naftové Octy stěžoval na díru v zátahu kolem 2tis rpm, tak mě v servisu přehráli soft v ŘJ a připadalo mě, že jsem vlezl do jiného auta ... díra pryč, menší turboefekt, celkově příjemnější motor .. teda v rámci pumpe-düse měřítek :lol:

Prostě tam nahrát, co tam patří ještě jednou a pořádně :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#69 Příspěvek od pavproch »

to už sa samozřejmě dělalo, minimálně 3x.... v autorizáku, když byl brambor v záruce, 2x na mou žádost a 1x byla svolávačka...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#70 Příspěvek od pavproch »

no tak nic, no... nebo teda skoro nic... vystříkání snímače pod pedálem plynu pomohlo snad (placebo efekt?) jen trochu.... otáčky pod větším než malým zatížením stále nepadají, totéž, co se týče brždění motorem...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#71 Příspěvek od pavproch »

normálně začínám uvažovat o výměně komplet celé vysokotlaké vstřikovací jednotky.... to zas bude raketa....
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#72 Příspěvek od Poldav6 »

Mám N54, o necem podobném jsem neslyšel..
Než začneš utrácet za věci co fungují, zkusil bych live data na diagnostice. Někde musí být problem, nedávno známý řešil N54, která za jízdy chcipla a nešla nastartovat. Po jednom dní různých pokusů zjistili, že řídící jednotka přestala posílat signál do starteru. Další typický problém s ŘJ je že přestane posílat signál k některým cívkám. Stačí vyměnit jeden tranzistor. Nebo vyměnit ŘJ.
Takže, asi bych zkusil nejdřív zapatrat po zahraničních fórech a pak naše, někoho,kdo bude ochotný se v tom pohrabat.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#73 Příspěvek od pavproch »

ŘJ už je vyměněná... na záruku, když byl problém s tempomatem... taky dva vstřiky ze šesti...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#74 Příspěvek od vita11 Moderátor »

možná blbost ... ale nemá vstřikování taky svoji ŘJ?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#75 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:znovuotevřu otázku "podivného" chování N53 MY2011 3.0i 200kW (v autě s 6MT):

jedu dynamicky, ale ne na doraz, tj řadím nahoru okolo 4000-4500 otáček: pravá noha z plynu, levá sešlapuje spojku - otáčky místo aby začaly okamžitě padat dolů, tak se drží cca 1-2 sekundy, než začnou pomalu padat, někdy dokonce okamžitě vyletí o 100-300 výše, sekundu podrží a pak teprve začnou padat

nedělá to při jízdě na 1/4 plynu a řazení do 3000toček ani když jedu pilu a řadím v červené oblasti otáčkoměru....

a hlavně - dělá to JEN při venkovní teplotě mezi nulou a plus 15, dyž mrzne, nebo je teplo, tak se motor chová při řazení téměř normálně (tj, otáčky skoro normálně padají dolů)


Uživatelé N53, pozorujete taky někdo něco takového?

prý je to SW naladění kvůli EURo5, ale nějak se mi tomu nechce věřit, že by tu práci v Mnichově tak odflákli... a taky proto, že mám srovnání s ostatníma motorama v domácnosti a ve firmě : N52 tohle nedělá, dvoulitr i osmnáctisovka TSI VW taky ne...

váhu vzduchu sem už vyměnil. Co ještě zkusit?
diag (v autorizáku) neukazuje vůbec nic...
jo a dělá mi to od novoty (tj 2.5 roku @100tis km, furt stejně, ani sa to nelepší ani nehorší... akorát mám vypozorováno, že na to má vliv benzín - na Vervu 100 nebo maxxMotion 100 je to nepratně lepší, ale stále strašně otravné)
ňa z teho asi yebne.... sem ráno vyjel, venku vlhko a lehce nad nulou, malý provoz, taxem po zahřátí (cca 20km) nasadil trošku (ale ne moc) tempo a.... takle moc to ešče snad neblblo.... po odřazení otáčky napřed vyletěly (pravá noha v tu chvíli vůbe c nebly na pedálu plynu!) o 300 výš a pak teprve začaly padat strašně pomaaaaaalu dolů.... děs běs, sem to chtěl chodit ze skála y jít pěšky.... taxem se šel uklidnit vyčůráním (auto na volnoběh stálo vedle mě) a pak pokračoval v jízdě, přičemž bez jakéhokoli zásahu sa to od prvního metru změnilo o 180st - naprosto normální chování (otáčky padají okamžitě rychle dolů) auž sem ani záměrně nedokázal navodit situaci, aby nepadala.... až sem zastavil na jídlo, zhasnul a pak sa raze rozjel a ..... už to kura zase blbne.... ne tak moc jak ráno, ale stejně jako vždycky.... prostě nepadají....

večer to píchnu na diag, ale na 100% čekám, že to bude čisté jak lilie...

Kura, které čidlo dělá tenhle bordel? )řečniská otázky a stížnost zároveň)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od matiz »

Chce to jeste vic a vic kontoxu a za chvili ho muzes dat tak na dily. Plechum to neublizi :mrgreen:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#77 Příspěvek od pavproch »

zbytek nešní služebky už proběhl tak nějak normálně čili nepadaly, ale ne tak extrémně jak ráno...

chjo, no...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#78 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Diag nic jo.. Asi to chce ty live data a projet. Je to čudovačka.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#79 Příspěvek od pavproch »

neska sem projel celou republiku od západu na jih a pak na váchod, vzhledme k podmínkám venku to bylo trošku dobroružnější, ale bylo to náááádherných a řidičsky vděčných 500km.... akorát, že jsem během dne měl asi 100X chuť to hodit ze skály a dojít dom pěškobusem....

A proto:

a) @matiz - píšu SZ

b) all: nenašla by se tu nějaká dobrá duša s N53 a manuálem, která by mně umožnila se chvilku s tím jejich svézt pro srovnání?
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#80 Příspěvek od vita11 Moderátor »

pokud ti nevadí, že to bude přiškrcená vezre a euro4 tak ti to na chvílu klidně pujčim :wink:
Odpovědět