Stránka 4 z 5
Napsal: úte 29.01.2013 18:16
od Rady523i
no pravě že jezdím různě nejezdím drifty nebo okruh ale občas se svezu né že né , na dalnici jej nekdy i tech 200 zkusím ale ne pořád ale tech 150 tam mam docela často a jinak jezdím město hlavně Prahu a znate to kolony a horko v lete dost nepřidá a v zimně zase nekdy jezdím kousky tak zase obraceny , jinak jezdím tak průměr proto řeším ten olej ,,,,ten bixxol nevypada zle ale dodneska jsem o nem nikdy neslysel
Napsal: úte 29.01.2013 19:40
od beann
tohle asi nema smysl.....
jinak pro info mam e36 323i (cili m52, kdyby nahodou) s 298tis. do 288 se lil 5w40 (LL01 cili kazdych 15tis), ja jakozto novy majitel sem dal automaticky 10w40, a to i kdyz se motoru nic nedeje. Proste jako prevenci.
Napsal: úte 29.01.2013 20:49
od Rady523i
co nema smysl,nechapu
Napsal: úte 29.01.2013 20:53
od Francis
Nemá smysl ti něco vysvětlovat, stejně si stále vedeš svou a chceš schválit použití 5W-xx oleje a nechceš použít praxí vyzkoušený 10W-xx.
Napsal: úte 29.01.2013 21:09
od paveld
Ten 10W60 je ale dobrej tip, mě v létě po jízdě po dálnici hydra cvakaji celkem dost jak mám olej starší cca víc jak 5tis km. Bydlím kousek od dálnice a vždycky jak přijedu domu a vylezu z auta otevřít vrata a auto stojí na volnoběh tak to šije jak šicí stroj. Určitě to zkusim, myslel jsem že takovej olej stojí daleko víc...
Napsal: úte 29.01.2013 21:10
od Rady523i
takovýho jsem nic nepsal jen jsem napsal že jsem o tom Bixxolu nikdy neslyšel nic vic ani slovo , pouze chci ted ten nej olej co važne maže a neni to sracka z globusu nebo tesca ,,,, když ho neznám tak se ptám , co je na tom špatnýho ,,,,, jen proč jsem tak obezřetný už jsem si tady naběhl s kolama ktery neměli byt nakopaný a naprosto rovný a jel jsem kvuli tomu 150 km tam a pak zpět a na nic tak se mi nediv ,,,,,,,,,,staré pořekadlo duvěřuj ale prověřuj
Napsal: úte 29.01.2013 23:26
od beann
Kup 5w40, 10w40, 10w60 od renomovaný značky (Klidně i paramo) A motor bude spokojenej.
Napsal: stř 30.01.2013 21:59
od Rady523i
Tak pánové já už dnes nevím a připadám si jak debil , dnes jsem byl v bmw servisu nejmenovanem tady u nas v Praze a když jsem jim řekl co potřebuji tak mi bylo řečeno že 10w40 pokud naleju do motoru a auto jezdilo na 5w30 že sice hydroštelum udělam dobře ale můžu skurvit šály na klice a jiné věci v motoru , ukazal mi mazací plan castrol kde skutečně je jen 5w30 ll01 bmw a castrol edge 5w30 tfs , potom jsem viděl mazací plan od mobilu a opět 5w30 mobil 3000, a když jsem se ptal jaky olej po 200 tis. km bylo mi řečeno toto ,,,,cituju : pokud chceš oddělat zbytek motoru nalej tam klidně 10w40 ,,,,,ale patři tam 5w30 ,,,, a že namam byt líný a ty hydra udělat a mam klid ,,,,pan má v kanceláři hromadu věnců ze závodní ery a dokonce staví motory pro lidi co jezdí kopce a barumku ,,takže asi o motorech něco ví ,,,,tím nechci nikoho ani slůvkem podráždit ale už nevím co vlastně ma byt za olej v mí vrtuli

Napsal: stř 30.01.2013 22:55
od beann
To ne zajímavý že v mazacím plánu třeba shellu je 10w40 jako standart a 5w40 jako Premium. Kazdopadne Xw 30 mě přijde prosté málo obzvlášť v létě. Do kazdyho motoru sem vždycky lil 10w 40 a nikdy sem neměl zadnej problém, naopak kolikrát se motoru ztišili (vymezeni vůli). Dělej jak myslíš, at tam nalejes cokoliv (vyjma 0wX, a 15wX)tak ten motor stejně pojede. A má před sebou klidně dalších 100tis životnosti. Co se Tyče motoru na závodění, tam to bude Mit samozřejmě mnohém větší vliv a motor co má Špatný Olej nedojede ani sezonu. Motory co Maji turba sou zase víc náchylnější na olej atd atd.
Napsal: čtv 31.01.2013 01:22
od shade741
Jako jen tak pro zajimavost sem se mrkl do mazaciho planu valvoline a pro stejný motor m52, v 323i e 36 je tam vpohodě psanej 10w 40 ale u e 39 tam není

a je to to samý. Nicméně vždy jsem lil a auta co znám také dostávají kvalitní 10 w 40 ať tam předtím bylo co bylo, vycházím z praktických zkušeností, auta neumřely motory běží stejně dobře m50 i m52. Dle toho pána kterého jsi se ptal už mi asi motor běhá v pístovém nebi stejně jako mým kamarádům a mnoha lidem tady z klubu takže už je natobě jak si vybereš

Hlavně do staršího motoru jako jsou tyhle nemá cenu dávat nic supr extra drahýho, dnešní oleje jsou zas o dost jinde, věnce na zdi nemám ale vesele leju 10w 40 a budu dál, vic ti k tomu už nebudu povídat

Napsal: čtv 31.01.2013 08:16
od tanner540i
Tak pánové já už dnes nevím a připadám si jak debil , dnes jsem byl v bmw servisu nejmenovanem tady u nas v Praze a když jsem jim řekl co potřebuji tak mi bylo řečeno že 10w40 pokud naleju do motoru a auto jezdilo na 5w30 že sice hydroštelum udělam dobře ale můžu skurvit šály na klice a jiné věci v motoru , ukazal mi mazací plan castrol kde skutečně je jen 5w30 ll01 bmw a castrol edge 5w30 tfs , potom jsem viděl mazací plan od mobilu a opět 5w30 mobil 3000, a když jsem se ptal jaky olej po 200 tis. km bylo mi řečeno toto ,,,,cituju : pokud chceš oddělat zbytek motoru nalej tam klidně 10w40 ,,,,,ale patři tam 5w30 ,,,, a že namam byt líný a ty hydra udělat a mam klid ,,,,pan má v kanceláři hromadu věnců ze závodní ery a dokonce staví motory pro lidi co jezdí kopce a barumku ,,takže asi o motorech něco ví ,,,,tím nechci nikoho ani slůvkem podráždit ale už nevím co vlastně ma byt za olej v mí vrtuli
Na tohle se neda vubec nic rict, snad jen ze dementi jsou vsude a casto v presile.. V dobe vzniku techto motoru se jeste tyto lehkobezne oleje typu 5w-30 vubec nepouzivaly, na ty se preslo pozdeji zasluhou prisnejsich norem - ekoterorismus. Navic u takto konstrukcne "stareho" motoru s velkym odpadnim teplem jsou na hranici pouzitelnosti.
Btw. bmw pro tento motor doporucuje oleje 5w-30, 5w-40, 5w-50, 10w-40, 10w-50, 15w-40 atd atd. To znamena priblizne vsechny tridy oleju, co na svete jsou

(tohle je v manualu k autu).
Lidi by si uz konecne mohli uvedomit, ze olej je zalezitost konkretnich potreb a pouzivani motoru a podnebi. Takze pokud budu jezdit v teplotach stale pod nulou, dam 5w-30, u nas (protoze mame i leto) 5w-40/10w-40, na floride budu lit klidne 20w-50.
Napsal: čtv 31.01.2013 09:38
od Francis
Francis píše:Žádáš o radu nebo o potvrzení tvého názoru? ...
Francis píše:Nemá smysl ti něco vysvětlovat, stejně si stále vedeš svou a chceš schválit použití 5W-xx oleje a nechceš použít praxí vyzkoušený 10W-xx.
Je to marný, je to marný, je to marný.
Rady523i nechce radu, chce od někoho potvrdit jeho názor.
Napsal: čtv 31.01.2013 10:24
od beann
ma tady nekdo tu tabulku rozsahu teplotniho indexu oleje? (w30, w40, w60)
Napsal: čtv 31.01.2013 12:17
od Lucifer
Myslíš tuhle ?
Napsal: čtv 31.01.2013 12:27
od beann
no skoro... jen si myslim ze tam byly i vyssi teploty

Napsal: čtv 31.01.2013 13:00
od paca
tak u 5w40 nebo 10w40 ten sloupek pokračuje nad +30

je to naznačeno tou šipkou nad sloupkem

já používal a používám u 323i 5w40
Napsal: čtv 31.01.2013 13:05
od beann
jasny... logicky asi na +40 to tak vypada. tzn v horkych letnich dnech je to lepe podchycene s xW40
Napsal: čtv 31.01.2013 15:58
od tanner540i
Muzete mi rict, k cemu vam je ta tabulka? Jako ze kdyz bude venku 30° a ja pojedu v 540i s olejem 5w-30 tak je to stejne v poradku, jako s 320d se stejnym olejem? Ta tabulka neni ani orientacni..
Nechapu co se tady porad resi a uz vubec nechapu ze nekdo uvazuje o provozovani tohoto motoru na 5W-30.
Ten dotaz si myslim byl jasne zodpovezen prvnim doporucenim ..W-40.
Napsal: čtv 31.01.2013 16:05
od beann
tak orientacne to jde, ale prednejsi je to co tam dava a doporucuje vyrobce. Ten motor konstruoval.
Napsal: čtv 31.01.2013 18:05
od Rady523i
co znamenaji ty tmevé v levo ,,,ja jen že je tam ta 5w30,,,od -30 do + 30, chjo ja se s toho po,,,,, klucí jsem rád že semnou mate trpelivost