Stránka 4 z 4
Napsal: úte 26.11.2013 10:13
od _stalker_
Když už se tu bavíte o těch kotoučích a destičkách. Máte někdo zkušenosti s
http://jpvyfuky.cz/brzdy-a-brzdove-sestavy.php a jejich plovoucím kotoučem. Jinak ty Zimmermann, mám je na jednom autě jak vepředu tak v zádu je to teda opel signum, ale zatim držej normál. Kotouče Zimmermann a desky brembo. Jinak když jsem stím sjížděl v Itálii serpentiny z 1400m do 900m tak bylo znát, že uvadaj... ale to bylo jedinkrát

Napsal: pát 28.03.2014 20:36
od rejdy
Ahoj, právě řeším nový brzdy na předek. Do teď tam byly Brembo Max a destičky Textar. Přemýšlím, jestli nejít do vrtaných Zimmermanů, viz autorozvody.cz, cena 1790/kus a co k tomu případně za desky. Má cenu dávat ty vrtaný koutouče? Auto je víkendovka, okruh pravděpodobně jezdit nebude, hlavně okresky a asi nějaký svezení na Grossglockner apod. Ty Bremba se na Stelviu lehounce zvlnily, ale možná to bylo nedostatečným dochlazením...
díky za rady
Napsal: pát 28.03.2014 20:55
od Francis
O kterých brzdách je řeč? 280mm seriové 328i a nebo 315mm M3?
Napsal: pát 28.03.2014 21:20
od rejdy
sériové 328
Napsal: pát 28.03.2014 21:22
od _stalker_
Znamej ma 330 kotouče plus čtyřpist trmen na e36 a neskutecnej mazec.
Napsal: pát 28.03.2014 21:50
od Francis
Průměr není všechno. Důležitý je odvod tepla a tepelná stabilita. V tomto ohledu jsou E36 M3 brzdy lepší, neb i přes menší průměr mají větší tloušťku kotoučů (315x28mm M3 vs. 325x25mm 330i E46). Důležitá je i ventilace jako taková, proto M3 kotouče nemají radiální přímé kanály. ale spirálové směrové kanály (tím pádem rozdílný pravý a levý kotouč) a lepším prouděním vzduchu a tím lepším chlazením.
Seriové 280x22mm kotouče asi nejsou to pravé na intenzivní používání pří sjíždění Stelvia nebo Grossglockneru

Nedochlazením a ponecháním desky v kontaktu s horkým kotoučem dochází ke změně krystalové struktury v jednom místě a i když je kotouč posléze srovnán na soustruhu, změna struktury zapříčiní pulsační brzdění i v budoucnu.
Opět sem vložím odkaz na zajímavý článek o brzdách:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=111273
Napsal: pát 28.03.2014 21:54
od _stalker_
Kotouče to jsou 330x28,5 a desky jsou ferodo 2500 + kotouce jsou dělaný na tuto směs destiček.
Napsal: pát 28.03.2014 22:03
od Francis
Původně diskuse vznikla jako vodítko pro náhradu sériových neM3 brzd soustavou z M3. Samozřejmě je možné použít speciální polozávodní sady, jenže ty mohou i ztrojnásobit cenu běžné E36

Napsal: sob 29.03.2014 11:53
od rejdy
jasny, jasny... nechme ted stranou pripadny upgrade na vetsi brzdy. jde o to, co dat jako standard velikost na 328i na sviznejsi okreskovy jezdeni, jestli zase brembo max, vrtanej zimmerman, pripadne brembo sport, kery ale na autorozvody.cz zatim nema a davat za to elitu 7k kč se mi nechce...
dik
Napsal: sob 29.03.2014 20:09
od Francis
7k za 280mm kotouče je nesmysl.
Ony M3 brzdy nemají extra větší účinek, už se sériovými 328i přední kola dostaneš do smyku / ABS, ale M3 brzdy jsou podstatně odolnější. Avšak i M3 brzdy lze na okreskovém ježdění ohřát do modra

Napsal: sob 29.03.2014 21:27
od koki
Jakou máte zkušenost s ATE deskama a kotouči na e36 328i? díky. Rozhoduji se mezi značkou Brembo nebo ATE
Napsal: ned 30.03.2014 21:44
od MattyX
asi takovej jako jet po větru a nebo proti větru... sto lidí, sto názorů na stejný typ desek, takže asi tak

Napsal: pon 17.11.2014 15:16
od rapka
No a je možné teda vyměnit na 325i origo kotouče a třmeny za M3 3,0 bez úprav? Měly by sednout do 325i těhlic bez problému ne?

Napsal: pon 17.11.2014 15:33
od Francis
rapka: NE