Stránka 4 z 5

Napsal: stř 02.07.2014 11:38
od Vesa88
Jak se tomuhle problemu vyvarovat? Krom kazdorocni vymeny funkcniho termostatu? Taky jsem mel oxidaci u kontaktu v ridici jednotce, takze me ceka vymena termostatu, ale prijde mi to jako skoda, kdyz vsechn funguje :(

Napsal: stř 02.07.2014 11:42
od Quido
V mém případě se jednalo o původní termostat, tzn. 13 letý.

Napsal: stř 02.07.2014 11:52
od Fx
Zas tak často se to dělat nemusí, ale ten termostat resp. vyhřívací tělísko prostě nevydrží věčně...

Už jsem zažil u E46 325i i to, že se opravila jednotka, klukovi jsem řekl, ať si nechá vyměnit ten termostat, protože ta oprava jednotky byla řešení následků a ne příčiny. No a za dva měsíce a 1500 kilometrů byla jednotka ve stejném stavu jako před opravou, prostě se na to vybodl. Tak to měl dražší o další opravu jednotky...

Ta nemrzka v kabelech umí udělat slušný bordel - rozežere všechno, co jí přijde do cesty, tj. všechno, co je v tom svazku.

Napsal: stř 02.07.2014 11:56
od Vesa88
Co kdyz nemam nemrzku , ale jen vodu? :)

Napsal: stř 02.07.2014 11:58
od Fx
Voda sama o sobě spolu s prachem dokáže elektrolýzu taky. Jedině snad, že sama nerozežírá bužírky, ale na to bych moc nespoléhal.

Napsal: stř 02.07.2014 12:00
od Vesa88
je mi to jasne, jdu do noveho termostatu, jine reseni neni :)

Napsal: stř 02.07.2014 18:29
od ThomasOFP
Díky za tip, hned zítra po práci se vrhnu pod kapotu a mrknu na elektriku. Je ale možný aby to mělo takovej vliv na tlak v okruhu?

Napsal: stř 02.07.2014 18:34
od Fx
To asi ne, ale jak už tady padlo - pokud nemáš v chladicím okruhu komponenty typu chladič apod. nové, existuje určitá míra pravděpodobnosti, že už prostě neustály tlak, který je u tohoto motoru standardní. Motor totiž běží na provozní teplotě cca 115 stupňů, což značí podstatně vyšší tlak než u u BMW jinak celkem standardních 88 stupňů. Já jsem měnil u sebe chladič kvůli prasklině v plastovém kusu u víčka expanzky vloni, byl tam od roku 2004.

Napsal: stř 02.07.2014 19:40
od ThomasOFP
no mám novou vodní pumpu, opravený chladič, veškerá těsnění ve vodním okruhu nová, víčko nádržky z druhého auta, díky tlaku dvě nové hadice a zítra mrknu na ty kabely. Je fakt možný, že se na to ty hadice prostě vyprdly no.

Napsal: stř 02.07.2014 21:34
od Vesa88
Mas vanosovej motor?

Napsal: čtv 03.07.2014 09:47
od ViktorDDD
ja mám 540i (M62TU), nový termostat, nový chladič, niektoré hadice, expanzku, tesnenia, po zahriatí sa teplota chladiacej kvapaliny drží medzi 105 a 106st., keď stojím v kolóne tak 108
chladič som menil z dôvodu, že bol z časti upchatý, a správalo sa to tak, že zrazu z prevádzkovej teploty 105st. to behom pár sekúnd vybehlo na 115 a vtedy som to rýchlo odstavil a vypol, takže treba si dať veľký pozor na stav chladiaceho systému, pri tej prevádzkovej teplote motora stačí málo a zrazu je voda na 120

Vesa88: pri tom tlaku a teplote čo je v chladiacom systéme týchto motorov, by som tam ja osobne nechcel mať len vodu, je to iné ako na aute kde otvára termostat pri 80 a tlak systému ledva meratelný v desatinách baru

a teraz otázka do publika:
vrtá mi hlavou výmena termostatu za typ, ktorý otvára skôr, pre e31 840ci sa vyrábajú aj termostaty ktoré otvárajú pri 95st., alebo pri 85st., problém je, že ja mám vanosový motor, kde sa prichytáva hadica na obal termostatu tým systémom "quick-fit", avšak tie 85 a 95st. termostaty sú ešte na klasické hadice
otázka, neskúšal niekto, či sú samotné termostaty v tých obaloch rozmerovo totožné pre M62 a M62TU? a či sa dá z toho obalu bez poškodenia vybrať ten termostat a vymeniť
výhodou tohto "upgrade", by bolo spolu so znížením teploty vody aj čiastočné zníženie teploty oleja, a stíchnutie vanosov, tie mi začnú poklepkávať keď sa voda dostane nad 100st.

ďakujem

Napsal: čtv 03.07.2014 12:22
od ThomasOFP
Veso mam bezvanos

Napsal: čtv 03.07.2014 13:43
od Vesa88
Tak to nic, ja mam Vanos a kdyz mi odchazela loziska na alternatoru (vodou chlazeny) mel jsem pekne natlakovany system a voda od altiku slysitelne varila :) Tak jsem si myslel jestli to nemuze byt tvuj problem :)

Napsal: čtv 03.07.2014 16:06
od tanner540i
ViktorDDD: Cteni pro tebe - http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostat-mod-

Pokud by nekdo chtel, tu hlinikovou redukci muzu vyrobit..

Napsal: čtv 03.07.2014 17:57
od ThomasOFP
tak jsem koukal na kabliky a jsou ok..

Napsal: čtv 03.07.2014 18:03
od Fx
A na jednotku jsi koukal? I dovnitř? Jak jsem tu psal, může být problém i přímo v konektoru k čidlu hladiny oleje ve vaně, tam shora nevidíš...

Napsal: čtv 03.07.2014 21:03
od ThomasOFP
jednotka tez ok, cidlo oleje jsem mel jeste nedavno vyndany i s vanou tim to neni.

Napsal: čtv 03.07.2014 21:14
od ACDC
Jako čerstvému majiteli 540i se mi ten návod velice zamlouvá. M62 má přece jen víc hadic (obzvláště s plynem), než 328i, kde jsem s tímto neměl problém. Napadali mne i šílenosti, jako z vadného termostatu opatrně odstranit spálený topný element a nacpat tam něco jako žhavičku, ale správně zregulovanou:-))) Pokud to někdo fakt zkoušel a osvědčilo se to-chápu že ano, dejte víc zkušeností..

Napsal: pát 04.07.2014 07:25
od ViktorDDD
tanner540i píše:ViktorDDD: Cteni pro tebe - http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostat-mod-

Pokud by nekdo chtel, tu hlinikovou redukci muzu vyrobit..
diki za link, toto poznám, len som chcel vedieť či by nefungovalo také elegantné riešenie, že z M62TU obalu by som vytiahol termostat, a vložil tam termostat z 840ci, bez nejakých prerábiek
u bezvanos verzií je to plug&play

EDIT:
našiel som to, moc po nemecky neviem, ale podľa obrázkov to vyzerá že sa to dá spraviť aj na vanosovej verzii, vymeniť termostat v obale
cez leto to asi skúsim s tým 85st. termostatom

http://dremeier.gotdns.com/ionosphere/i ... stat-m62tu

Napsal: sob 05.07.2014 12:31
od ThomasOFP
Včera jsem odemkl skryté menu a motor ukazuje teplotu 65-75 stupňů, Ale má určitě víc a ručička teploty klesá když třeba jedu z kopce a brzdím motorem, termostat je asi zaseklej a nějaký čidlo teploty bude v háji.