Stránka 4 z 8
Napsal: pon 13.12.2010 10:49
od starML
V noci se mi zdálo o soudruhu ministrovi. Tak se ještě podívej na toho chcípáka Y2009. Konkrétně na připojení toho kabelového oka, jestli je vše OK. Jestli to startuje a současně chcípá, tak to nemůžeme vyhrát.

Napsal: pon 13.12.2010 19:45
od lama-e34
Kontrolu provedu zítra, tj v úterý, nějak jsem s časem na tom dnes nebyl dobře. Jde ale o to co bych tam měl přesněji najít, mohu pouze zkontrolovat, zda-li je dobře připojený, více s ním nejspíše neudělám.
Co píše rádoby chytrá knížka jak na to :
Magnetický vypínací ventil je umístěn na vstřkovacím čepradle nad palivovými přípojkami. Jakmile otočíme klíčkem zapalování do polohy II je ventil zásobován napětím od řídící jednotky DDE a otevře palivový kanál. Bez proudu je píst ventilu tlakem pružiny vysunutý a uazvírá palivový kanál.
Ookud to dobře chápu, tak když otočím do polohy II klíčkem, měl bych na té svorce naměřit proud od DDE jednotky. Pokud ne , je problém tam. tzn, že čerpadlo nedá, pokud bych tam našel střídavě napětí, může být někde kousnutý kabel, vybrací při startu by mohl přerušovaně dodávat proud na ten ventil, tím by čerpadlo mělo popotahávat naftu na vstřiky ale nétak jak má, tzn bez potřebného tlaku, spíše by ukapávalo.
Chytrá kniha píše, že by měl cvaknout, ale když to tak vezmu to už je cvakání z padesáti míst najednou

Problém pak je, ho uslyšet, když mi kousek vedle chrčí ty dva elektromagnetické ventily topení.
Dále je psáno kontrola : zapneme zapalování, ventil musí cvaknout. V opačném případě odšroubujeme elektrické vedení. Pomocným kabelem spojíme kladný pol baterie s ventilem.
tzn. natvrdo ho zapojíme, tím by mělo začít tlačit chtě nechtě a hlavně by měl cvaknout. Pokud necvakne, tak je zrada tam, pokud ano , bude problém v některých z relé, řekl bych že to oranžové, mělo by být u relé žhavení, chápu to dobře?
Napsal: pon 13.12.2010 23:55
od starML
Je to přesně, jak jsi napsal, schéma je níže. Zkontroluj kvalitu připojení a napětí 12 Voltů na tom zeleném kabelu
http://vs31.sweb.cz/E39_Einspritzpumpe.bmp
Napsal: úte 14.12.2010 00:30
od lama-e34
Omlouváme se, ale požadovaná stránka nebyla nalezena.
jde o to , kde jsi myslel. Mohu změřit přívod na čerpadlo přímo u něj, nebo pak ještě od žhavicího relé, tam by měl být dán impuls pokud se nemýlím.
Napsal: úte 14.12.2010 01:31
od starML
Obrázek v JPG nešel, teď je tam BMP a funguje. Ano, myslel jsem přímo na tom kabelovém oku zeleného kabelu u čerpadla. 12Voltů tam jde od ŘJ motoru, ne od relé. Ale jiné relé dává napětí do ŘJ, ale to až jindy.
Napsal: stř 15.12.2010 21:37
od lama-e34
Kdyby to počasí bylo k tomu. Snad zítra.
Snad zítra bude lepší počasí a teď už čas až do 17.1. máme pro letošek padla.
ještě jsem se tě chtěl zeptat, jestli ten chcípák případně kdyby byl v háji je tohle.
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... NOeFTZgAbY
http://www.mjauto.cz/_kfoto/meyle1001300002.JPG
jinak jakmile povolí počasí, jdu na to, zkontroluju kabel, a povolím trubku na vstřiku, jestli teče nebo neteče a jak moc, pokud nepoteče při otočení klíčkem do polohy II, víme kde je nejspíše zádrhel. Více po odzkoušení.
Napsal: pát 17.12.2010 15:35
od lama-e34
já ten bazmecht tam za boha nemohu najít, vzhledem k tomu, že je tam ještě to sání je tam přstup jako k penězům
jak to vidím, budu muset sundat znova to sání .
20.12. Bohužel prší, ale i tak jsem tu mrchu nakonec našel, byla schovaná pod hadicí a krytkou , těžko ji vidět z jakékoliv strany. Jakmile přestane padat ten morkej hnuj z nebe, tak na to vlítnu, baterka dává 12.8V tak by to mělo jít snáze, máme nad nulou.
Napsal: úte 21.12.2010 13:55
od lama-e34
Tak jsem to dnes zdárně měřil, po otočení klíčkem byla hodnota 10,8 a stoupala, při 11,4V cvakl ventil, tím se mi vysvětlilo, proč mi po cca 15-20 vteřinách se kontroly více rozsvítí a od motorového prostoru je slyšet cvaknutí, pak mohu otočit motorem. Tzn. Pokd nemá ventil více jak 11V , nesepne, tudíž motorem ani neotočím, jakmile cvakne, jde s tím otočit.
Ventil je v pořádku, jen mi nejde do hlavy, proč je tam hodnota 10,8 a stoupá, a pak po cca 15-20 vteřinách ventil cvakne.
PS: všiml jsem si, že mi jednou 3x problikla po sobě kontrolka vstřiku (v pravidelném intervalu). Vinu proč to nenatočím dávám spíše špatnému vstřiku, teď jde o to , který to je a případně ještě sehnat tesnící sadu pod vstřik, protože to je daleko větší problém, než samotné vstřiky. Ty seženu bez problémů na netu, ale těsnění, které je pod nimy nikde není.
Napsal: čtv 06.01.2011 13:00
od lama-e34

nikdo neví?
Napsal: sob 08.01.2011 15:47
od beny-maser
těsnění pod vstřikama neřeš je tam měděný kroužek a když to rozumě utáhneš tak to bude těsnit i s tím starým,kdyby to bylo hodně špatný tak se to dá ještě zalepit, ale v 99% to není vůbec potřeba. Vstřiky jsem měl venku a podložky jsem neměnil a vše ok. Vstřiky bych, ale hned neměnil stačí je nechat změřit při kolika dávaj a rovnou zjistíš jestli netečou. Je to rozhodně levnější a víš přesně na čem jsi. Nejezdilo to předtím na nějakou sračku třeba na seta-naftu?
Napsal: sob 08.01.2011 21:40
od lama-e34
Auto jsem bral v létě od kluka co dělá v casinu u něm. hranic, pochybuju, že by tam lil nějakou sračku, navíc má ještě e34 524TD a e30, není z těch co by to zkoušeli. Navíc měnil jsem naftovej filtr a preventivně ten starý rozpáral, jak vypadá uvnitře, jestli tam není nějaký humál jako pozůstatek po někom, filtr byl zašlý , tzn. byl tam asi leta, ale čistý.
Vstřiky vyndám a nechám rovnou změřit, bohužel se mi vysypala ještě záložní octávka, tak je v servisu a nemám jak se dovalit nikam, kde mi to změří. Na diesel service bych rovnou se domluvil předem po telefonu, aby mi objednali nové koružky, vyjdou na 160,- celá sada, to není taková katastrofa.
Napsal: ned 09.01.2011 11:08
od beny-maser
to s tou naftou byl jen takový pokus,už jsem viděl co seta dokáže,osobně si myslím že to vstřikama nebude je jich tam šest a že by nešel ani jeden to se mi nezdá spíš si myslím,že je problém u čerpadla nebo elektriky
Napsal: ned 09.01.2011 14:56
od lama-e34
Tak mě hlavně nejde do hlavy jedna věc, když začnu žhavit. Zhasnou kontrolky, a když otočím klíčkem, je to hluché, tzn. motor netočí, až po 20ti vteřinách vidím, jak se kontrolky více rozsvítí a od motorového prostrou je slyšet cvaknutí, pak mohu točit. Bohužel je to až po 20 vteřinách po nažhavení. Hledal jsem příčinu co to dělá a k té mne dovedl tady v topicu StarML (velice děkuji za pomoc, a cenné rady).
Dělá to elektromagnetický ventil na čerpadle ( jinak řečeno chcípák ). Když jsem otočil klíčkem, a šel ihned měřit kolik tam jde, bylo tam okolo 10,8 V a napětí stoupalo, při 11,4 V teprve ventil cvaknul a mohl jsem otočit, ale je to dost dlouho po žhavení.
Bohužel nikdo mi tu není schopen říci, při kolika Votech se otevře. Chyba může být v něm. Může být vyběhaný a pořebuje více šťavy aby cvaknul a pustil čerpadlo. Ten mi ale nikdo jen tak na zkoušku nepujčí, je součástí čerpadla, nejcennější věci na TDSu z důvodu že se sypou . Stojí 600stovek, ale metody pokus , omyl stojí až až.
Napsal: ned 09.01.2011 16:08
od oldaf
lama-e34 píše:Tak mě hlavně nejde do hlavy jedna věc, když začnu žhavit. Zhasnou kontrolky, a když otočím klíčkem, je to hluché, tzn. motor netočí, až po 20ti vteřinách vidím, jak se kontrolky více rozsvítí a od motorového prostrou je slyšet cvaknutí, pak mohu točit. Bohužel je to až po 20 vteřinách po nažhavení. Hledal jsem příčinu co to dělá a k té mne dovedl tady v topicu StarML (velice děkuji za pomoc, a cenné rady).
Dělá to elektromagnetický ventil na čerpadle ( jinak řečeno chcípák ). Když jsem otočil klíčkem, a šel ihned měřit kolik tam jde, bylo tam okolo 10,8 V a napětí stoupalo, při 11,4 V teprve ventil cvaknul a mohl jsem otočit, ale je to dost dlouho po žhavení.
Bohužel nikdo mi tu není schopen říci, při kolika Votech se otevře. Chyba může být v něm. Může být vyběhaný a pořebuje více šťavy aby cvaknul a pustil čerpadlo. Ten mi ale nikdo jen tak na zkoušku nepujčí, je součástí čerpadla, nejcennější věci na TDSu z důvodu že se sypou . Stojí 600stovek, ale metody pokus , omyl stojí až až.
Zkoušel jsi jinou baterku? Zkontroluj taky kostřící kabel na motoru a plusovej kabel ke startéru (očistit a znovu utáhnout). Pokud začneš startovat ihned po otočení klíčku tak to točí motorem nebo né? Chcípákem to určitě nebude, když si pro něj přijedeš tak ti ho klidně dám. Mám jich kupu.
Napsal: ned 09.01.2011 16:28
od starML
Vrátíme se zpět na příspěvek z5.12.2010 a tento obrázek
http://vs31.sweb.cz//Glow_Modul_Tds.jpg . Píšeš, že když zapneš do druhé polohy (=žhavení), tak Ti zhasnou všechny kontrolky. Ale mě nezhasnou, jiným taky né. Takže někde je odběr jako prase, když dojde k takovému poklesu až na např. 10,8 Voltu. Ano, žhaviče mají velký odběr, ale nemůže dojít k takovému poklesu. Takže buď bude problém v tom relé žhavení nebo v silovém přívodu od baterky, protože žhaviče jsi dal nové. Je jasné, že při takovém poklesu napětí ani nesepne vysouvání starteru, takže nemůžeš s motorem točit. A když už konečně dožhaví, tak se napětí vrací k normálu.
Možnosti :
- zkrat uvnitř relé, ale to je drahé, s výměnou zatím počkat
- zkrat v konektoru relátka, je vypálený, zuhelnatělý a probíjí, vypadá asi takto
http://media.auvito.de/images/cache/92/ ... 1,-1,0,0,0 . Takže odpojit baterku, vypojit konektor žhavení, uvolnit ty držáky okolo DDE a zkontrolovat (+) a (-) přívody, seškvařené dráty, zkontrolovat ten plasto-bakelitový držák relé.
- silová pojistka u baterky, takový plíšek, zkontrolovat dotažení, lehce přepálený vypadá jako dobrý. Ale některá auta mají tyhle pojistky v prostoru pod pravou nohou spolujezdce, takže hledat. Případně tu pojistku (plíšek) odpojit a zjistit, jestli při jejím odpojení zmizí napájení toho relé žhavení, to je to kabelové oko pod tou křídlatou krytkou na prvním obrázku
Silový přívod viz
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325028.png
Teď nevím, jestli jsi to psal. Zkus ještě odpojit (+) od DDE k tomu chcípáku a dej mu (+) přímo na tu svorku a přitom měř napětí. Předpokládám, že cvakne okamžitě a k většímu poklesu napětí nedojde. Ten zkrat by tak mohl dělat ten chcípák (uvnitř je cívka) ale k takhle velkému poklesu napětí by snad dojít nemělo.
Napsal: ned 09.01.2011 19:09
od beny-maser
podle toho co jsi dnes napsal se můžeš na vstřiky vykašlat,je to jednoznačně v elektrice,zkus baterku jestli není špatná a při odběru nemá velký pokles napětí,na tom ventilu by jsi měl mít napětí 12V,mě při žhavení napětí nepadne pod 12V a kontrolky mi ani nepovadnou,buť je slabá baterka nebo je někde odběr jak prase,že to musí být znát,jak už ti tu pasli vytáhni drátek přímo na ten ventil a nech ho připojený na tvrdo,spíš koukni na baterku nebo po nějakém velkém odběru
Napsal: pon 10.01.2011 02:18
od lama-e34
To Oldaf :
Baterka je nová, absolutně bez problému 100/850Ah Varta Silverline. . Kostřící kabely, + svorky jsem očistil všechny na které jsem přišel, včetně od staréru. Když bych nečekal na nažhavení a ihned otočil, tak mi motor netočí, dokud nesepne chcípák na čerpadle, ten když odpojím od jednotky a připojím na pomocnou kostku, tak cvaká normálně. Ale když žhavím, tak až po 20vteřinách cvakne, to je pozdě.
--------------------------------------
To StarML :
Zítra se na to podívám, budu hledat tedy silovou pojistku na baterku, co jsem koukal, co jsem měl relé venku i relátka , nebyly žádné příznaky přepálení, nebo že by bylo něco ohořelého. Preventivně se na to pořádně ještě podívám.
Co se týče toho chcípáku, již jsem to zkoušel, jakmile ho dám natvrdo, po odpojení od DDE tak cvakne bez problému.
---------------------------------------
To Beny-Maser
Baterka je nová, v pořádku silná až až, žhavičky také, filtr nový, do čerpadla nafta jde, z čerpala na vstřiky také.
-----------------------------------------
Ještě mne napadá sehnat někde na zkoušku, jiné kompletní žhavicí relé, jestli není zrada uvnitř celého toho bastlu
Napsal: pon 10.01.2011 10:17
od beny-maser
jo jo jo to máš pravdu,jestli není nikde nic ohořelího tak to bude nejspíš relátko, já můžu začít startovat a ještě nemám dožhaveno a chytne to hned.
Napsal: pon 10.01.2011 16:21
od oldaf
To je nějaký divný, tam těch prvních 20s po otočení klíčku musíš mít nějakej velkej odběr když ti to takhle stahuje napětí. Když odpojíš žhavičky tak to taky netočí hned motorem?
Napsal: stř 12.01.2011 02:13
od lama-e34
Pokusím se sehnat někde celé relé žhavení a vyměnit ho, jaké hodnoty mi to vyhodí, jestli stejné, je chyba někde jinde, jestli to zmizí je vyhráno.
--------------------------
jinak tu silovou pojistku k baterce jsem zaboha nenašel.