Stránka 4 z 4

Napsal: stř 08.02.2012 16:38
od beann
žabomyší válka.... kdyz pujdes do extremu a das vedle sebe 316 a M3... je vetsi pole na setreni s 316, ano rozestup mezi 323 a 330 neni takovej, ale porad je.

a to jestli bych jel stejne a s tim stejne.... jak maly parchanti :lol:

Napsal: stř 08.02.2012 17:09
od Madthomas
Resil bych to jen pokud je auto nutne potreba a najede se velkej najezd za rok (v tom pripade bych ale nezivil ani jedno z uvedenych). Jinak je ten rozdil malinkej a na celkovy naklady ma vliv tolik veci, ze to je ve vysledku jedno, presne jak rika pazda, matal a dalsi..

Napsal: stř 08.02.2012 17:19
od beann
Madthomas píše:Resil bych to jen pokud je auto nutne potreba a najede se velkej najezd za rok (v tom pripade bych ale nezivil ani jedno z uvedenych). Jinak je ten rozdil malinkej a na celkovy naklady ma vliv tolik veci, ze to je ve vysledku jedno, presne jak rika pazda, matal a dalsi..
kdyz by byly auta naprosto totozny po velkym servise tak startovaci podminky sou stejny, opotrebeni stejny....

Napsal: stř 08.02.2012 17:23
od pazda
beann: ocividne taky nechapes, ze je jsi stale v toleranci par deci rozdilu v prumernych hodnotach. Ale spotreba neni absolutni hodnota, ale promenna a u obou motorizaci se rozsah spotreb v 95% prekryva. U 316 a M3 to bude sakra jiny. A pises ze spotrebak je drazsi, ja ti reknu prekvapeni.. neni :-D rozdily jsou tak minimalni ze je nema smysl resit, kdo by resil rozdil 300,- u dilu ktery menis jednou za 40tis km :lol:

Napsal: stř 08.02.2012 17:27
od pazda
beann píše:
Madthomas píše:Resil bych to jen pokud je auto nutne potreba a najede se velkej najezd za rok (v tom pripade bych ale nezivil ani jedno z uvedenych). Jinak je ten rozdil malinkej a na celkovy naklady ma vliv tolik veci, ze to je ve vysledku jedno, presne jak rika pazda, matal a dalsi..
kdyz by byly auta naprosto totozny po velkym servise tak startovaci podminky sou stejny, opotrebeni stejny....
to ale nikdy nebudou, i kdyz budou po velkym servisu. Dokonce by byl i velky rozdil za rok kdybys mel dve 323i, klidne po velkym servisu. Vsadim boty, ze obe budou ve vysledku stat jinou castku ;-)

Napsal: stř 08.02.2012 17:32
od beann
[quote="pazda"][/quote]

nerikej mi ze 330 bude jezdit za uplne to samy jako 323... i kdyby si mel jezdit o pulitr mene tak proste setris a kdyz pak prijde velky servis zase setris... ano sou to castky maly pro nekoho zanedbatelny a nekdo jak rikal si za to koupi treba novej telefon... :D

ale ve svy podstate nikdo si nehraje na to ze kdyz cepuje benzin rika si tak ted sem usetril 200kc a dam si je do kasicky, protoze kdybybych mel 3,0 tak je utratim automaticky... nebo jestli takovyho zprominutim magora znate kterej si hraje na ziznivejsi auto... :lol:

Napsal: stř 08.02.2012 17:58
od pazda
beann: no tohle je prave ta predstava lidi kteri v tom v zivote nesedeli "nerikej mi ze 3l jezdi za stejny penize jako 2,5" :-D je to proste modernejsi motor. M54 je na trhu od roku 2001, M52 od 1995. Stejna situace je M50 vs M52 a tam i dvoulitr M50 zere vic jak 2,8 M52 (zajimavy ze tohle prijde vsem jasny a u M54 tomu porad lidi neveri).

Ale porad nechapu kde beres tu jistotu ze setris, proste to nevis :-) nejede za tebou zadny kolega s 330i abys vedel ze jede draz nez ty. Obe auta dokazou jezdit mezi 8-12l a nikde neni 100% receno ze 330i zere v KAZDE situaci vic.

A co je pro tebe velky servis? Spotrebak je stejny, jiny jsou jen prkotiny co jsem napsal a s M54 zase setris s delsim intervalem vymeny oleje.

Napsal: stř 08.02.2012 18:04
od beann
ale tak ja jezdim za stejny penize jako u 2,0 s 2,5 to ano resp po meste o neco vic a mimo o neco min. velky servis - brzdy, ramena, tlumice gumy bla bla...

kolegu nepotrebujes, staci kdyz jedes do prace stejnou trasu...
ja sem spokojenej, na klobouka mam spotrebu 7,5 s tim ze 70% mimo mesto 30% mesto a 8x studenej start.

Napsal: stř 08.02.2012 18:49
od pazda
kolegu potrebujes.. Stejnou trasu, pro me treba Brno - Znojmo dokazu zajet s 540i za 7,2l/100km a stejne tak za 18l/100km. Pokud nepojedes ve stejnou chvili, stejne rychle, za stejnych podminek pocasi, provozu a ja nevim ceho jeste tak se opet vloudi urcity odchylky, ktery zkreslujou vysledek. Proto pocitam s urcitou toleranci par procent nahoru i dolu a do te se s prehledem vejde i rozdil mezi 323i a 330i :-)

Napsal: stř 08.02.2012 20:17
od pragdejf
nesmysl. jediný, co je podstatný je to, že kloudná kára dokáže vykouzlit úsměv na tváři. a když člověk jezdí za prací (bohužel někteří z nás musí pracovat) v autě, který dělá radost, tak podává lepší výkony, vydělává víc peněz a ty může investovat právě do svý radosti.

samozřejmě to berte s rezervou, ale neni to to ono?

Napsal: stř 08.02.2012 21:24
od beann
pragdejf píše:nesmysl. jediný, co je podstatný je to, že kloudná kára dokáže vykouzlit úsměv na tváři. a když člověk jezdí za prací (bohužel někteří z nás musí pracovat) v autě, který dělá radost, tak podává lepší výkony, vydělává víc peněz a ty může investovat právě do svý radosti.

samozřejmě to berte s rezervou, ale neni to to ono?
ve svy podstate se tesim az skoncim abych si zase sedl za jeho volant :lol:

Napsal: pát 10.02.2012 01:57
od Zachs
Ahoj, docela zajímavé počteníčko :D

Každej má svou pravdu, ale pár věcí mě zarazilo...

Když jsem pročítal jiná témata okolo spotřeby často zde stálo: "když si kupuješ 6ti válcový benzín BMW tak asi spotřebuz neřešíš ne ?" tady je najednou 0,5 litru navíc kruciální problém. Pokud přistoupím na hypotetickou a nereálnou úvahu o autech ve stejném stavu / konstantní ceně PHM / stejných trasách, stylu jízdy atd.. tak se pravděpodobně dostaneme s 323i o něco níže. Ceny náhradních dílů se liší minimálně, rozdíl je vykompenzovaný delším intervalem výměny oleje, který hraje zase pro 330i.
Pokud se tedy zaměříme na spotřebu, tak rozdíl je cca 5% za rok - cca 5000,-
Pokud k částce na údržbu přidáme i cenu všech ostatních oprav/údržby, které jsou stejné, tak se z 5ti procent rozdílu stanou 3% protože těch 5k počítáme z většího objemu prostředků. Fajn stále je tu úspora nákladů na provoz 3% z celkových prostředků hrajících pro 323i.
Naproti tomu zde máme 60koní navíc, kterými disponuje 330i. Těch 60koní je o cca 36% víc.

Takže pro toho komu nevadí obětovat 36% výkonu ve jménu 3% úspoře na provozních nákladech je určitě 323 úspornější. Jako tvrzení je to prostě nesmysl. Z tohoto pohledu je uplně nejúspornější Octavia 1.9 TDi 66kw, nebo rovnou jezdit autobusem.

Já řikam dejte mi dalších 36% výkonu navrch a já si strašně rád připlatím další 3%...

+ Pokud někdo jezdí méně než těch 25k ročně, tak procentuální rozdíl ještě klesá
+ Samozřejmě většina lidí ten plný výkon využije minimálně, takže pro ně je tam jen ta úspora, ale to už se můžeme rovnou bavit o tom, že auta se slabší morotizací bývají většinou víc uhoněný, protože jejich plný výkon je využíván častěji a v důsledku toho mají větší poruchovost.
+ V některých situacích je 330i dokonce úspornější právě kvuli většímu výkonu (zejména když se jezdí svižně, tak na 323 se musí prostě trošku víc šlapat aby držela s 330i krok).

Závěrem 323 je super, pokud ji někdo koupí protože je v super stavu, gratuluju a tleskám, kdybych si měl vybrat mezi vorajtovanou 330i a krasnou 323i beru taky 323i, ale lidi proboha neřikejte, že kupujete 323i protože je úspornější/ekonomičtější/levnější na údržbu než 330i. Ten rozdíl je v kontrastu na celkové náklady na provoz tak malý, že řešit to je asi jako :
Pojedu na dovolenou na Šumavu protože mě to vyjde na 10 000, kdybych letěl do Řecka, tak by mě to vyšlo na 10 300,-
Jasně Šumava je kráásnáá, náádherná, ale moře jednomu vykouzlí úsměv na tváři...

Napsal: pát 10.02.2012 08:25
od michal09
Zachs: Pěkně napsaný, pěkně shrnutý, víceméně s tebou souhlasím...

Ale zásadní rozdíl je v pořizovací ceně, když vemu obě auta v top stavu, stejně zachovalá, s velmi podobnou výbavou, zjistím že za 330 budu muset vyplácnout min o 50k kč více, což jsou pro většinu lidí kteří kupují auto do 200k kč nemalé peníze...

Napsal: pát 10.02.2012 08:54
od pazda
michal09: modelový příklad byl u částky 180tis Kč, za tu se dají sehnat obě motorizace v krásným stavu. Ale samozřejmě když vezmeš průměrný ceny, tak je v zásadě 323i levnější.

Zachs: přesně tak, taky jsem se při výpočtech dostal na 3% v tom "ideálním" světě, kde mají všechny auta jasně danou a neměnnou spotřebu a jsou ve stejným stavu. Někdo řekne, no a za 4roky jsem ušetřil 16tis Kč a koupím si za to nový telefon :lol: ale to že do paliva, oleje a vůbec údržby vrazil půl mega to už si neuvědomí, proti tomu už se 16tis nezdá jako vysoká částka :-) a navíc v ideálním světě nežijeme, tak ta částka může a samozřejmě taky bude úplně jiná třeba +- 10% nebo i víc :-D

Jinak procentuální rozdíl bude stejný s jakýmkoliv nájezdem kilometrů, jen se bude měnit "investovaná" částka za rok :-)