Stránka 4 z 5
Napsal: úte 12.05.2009 09:35
od VlastikS
To moje má taky mnohem "traktorovější" chod než má být,ale myslím že tomu z velké části napomáhá právě jak už tu bylo řečeno nastavení čerpadla...
Ano z 90% tomu tak je. Ovšem nedoporučuju si s čerpadlem hrát, 100% to nikdo nenastaví lépe než ve fabrice. Jestli říkáš traktorovější, tak na volnoběhu ti sem tam jeden válec netrefí čas. Špatný časování chodu motoru, volný řetěž a možná ti to zabije dvě mouchy jednou ranou, třeba ti rachotí ten řetěz když bouchá o sjeté vodící lišty. Takhle naslepo to nemusíš brát, že je tomu tak...
Napsal: úte 12.05.2009 12:49
od PetacekBE
Ahoj. Dneska jsem se zaposlouchal do zvuku motoru. Sklonil jsem se k výfuku a poslouchal pravidelnost chodu motoru na základě výfuku... Sem tam sem uslyšel nějakou tu vynechávku - prej je to čerpadlo v mém případě natočené skrz předvstřik a proto aby to asi lépe startovalo za tepla. Nevím no... Nemám čistě traktorový chod ale občas mi tam něco klepne - určo nemám takový zvuk jak on na tom videu..... Jde mi o to esi vyměnit rozvody - mám doma rozvoďák novej i z novým napínákem ale kolik by stálo to ostatní ??? A esi to čerpadlo zase zpět nastavit do původní polohy,případně seřídit trysky aby to mělo sametovej chod jako každý super TDeSo.
Napsal: úte 12.05.2009 13:31
od VlastikS
PetacekBE píše:Ahoj. Dneska jsem se zaposlouchal do zvuku motoru. Sklonil jsem se k výfuku a poslouchal pravidelnost chodu motoru na základě výfuku... Sem tam sem uslyšel nějakou tu vynechávku - prej je to čerpadlo v mém případě natočené skrz předvstřik a proto aby to asi lépe startovalo za tepla. Nevím no... Nemám čistě traktorový chod ale občas mi tam něco klepne - určo nemám takový zvuk jak on na tom videu..... Jde mi o to esi vyměnit rozvody - mám doma rozvoďák novej i z novým napínákem ale kolik by stálo to ostatní ??? A esi to čerpadlo zase zpět nastavit do původní polohy,případně seřídit trysky aby to mělo sametovej chod jako každý super TDeSo.
Nahraj to a pošli odkaz sem...

Napsal: úte 12.05.2009 13:42
od PetacekBE
chlape já nemám jak a čím

Napsal: úte 12.05.2009 14:08
od Karl325iX
Ten zvuk na tom videu opravdu skresluje, zas takovej traktor to neni a proto mě sere že tam je slyšet to cvakání....
Napsal: úte 12.05.2009 16:56
od Kail
VlastikS píše:Ano z 90% tomu tak je. Ovšem nedoporučuju si s čerpadlem hrát, 100% to nikdo nenastaví lépe než ve fabrice. Jestli říkáš traktorovější, tak na volnoběhu ti sem tam jeden válec netrefí čas. Špatný časování chodu motoru, volný řetěž a možná ti to zabije dvě mouchy jednou ranou, třeba ti rachotí ten řetěz když bouchá o sjeté vodící lišty. Takhle naslepo to nemusíš brát, že je tomu tak...
Silně pochybuji o tom že tak jak je to nastavený teď je z fabriky,někdo se do toho už určitě hrabal,a je to celkem běžný - řetízek se vytahává,tím se mění předvstřik atd...Ten motor má dle tacho najeto 280tis. (a věřím tomu)...
Napsal: pát 15.05.2009 17:17
od PetacekBE
Možná napíšu hovadinu ale TDS má napínák který vytáhání řetězu eliminuje - jinak já mám za to že ten traktorovej zvuk mám taky skrz to že má vytahanej řětěz..... Auto má tachometrově 240 000 - je možný že po tolika km to tak zlobí že ten motor má takovej tvrdej chod ???? Díkesss.
Napsal: pon 18.05.2009 08:35
od gyrous
PetacekBE píše:Možná napíšu hovadinu ale TDS má napínák který vytáhání řetězu eliminuje - jinak já mám za to že ten traktorovej zvuk mám taky skrz to že má vytahanej řětěz..... Auto má tachometrově 240 000 - je možný že po tolika km to tak zlobí že ten motor má takovej tvrdej chod ???? Díkesss.
Šak jasný, za všecko může mazání. TDSko je háklivé na specifika oleje jako žádný jiný motor. A jak je vytahaný řetěz tak tam má pak velmi důležitou roli olej. Motor má olejový napínák řetězu, který tlačí na rozvodový řetěz a je tedy závislý na tlaku oleje. Vytahaný řetěz poznáš na výkonu hlavně za studena(ten spodní tedy co pohání čerpadlo, ten vrchní se dá poznat protože na něj vidíš skrz víčko), jako by ten motor chtěl sám sebe doběhnout(sešlápneš plyn, nicnic a po půl sekundě to najednou letí pomalounku nahoru až pak jak dosáhne 2500ot. tak už tu ručičku nemusíš tlačit očima, ale to je už extrém)...
Tvrdý chod, co to jako pro tebe je?
Napsal: pon 18.05.2009 09:27
od PetacekBE
Když vidívám kolem mne projízdět zdravá TDeSka anebo i Td motory 2.5 tak Ti si tak ševelí radost poslouchat. A ten můj motor má opravdu zvuk,kterej se k tomuto nedá srovnat... Prej TDeSka z let 1996-1998 byli dosti náchylný na vylágrování... Kolik by stála ta olejová pumpa + ty rozvody. Já mám doma jen novej napínák z řetězem na rozvody... A na kolik by vyšla ta oil. pumpa. Díky. Je pravda že za studena mi kontrolka mazání zhasíná pomalejc... A za tepla je to v pohodě...
Napsal: pon 18.05.2009 12:24
od gyrous
No tak příklad, stojíš na křižovatce vedle tebe Tdičko nebo diesel HDI atd.(krom novějších rok asi nad 2003) a ty slyšíš víc vlastní motor při staženém okně tak to je pak jasný, jezdit jezdit nedávat už do něj nic, motor je dobrý tak na vyježdění, takové motory byly buď uvařené nebo zadřené, němci jsou takoví, někteří jsou schopní zadřít aj porsche a měnit motor ještě v záruce, km můžou být skutečné ale jak je to auto přidřené, nebo dostalo látu, jezdí a řve jak minibus nebo dodávka, to jsem si myslel, jak jsem skouknul video...
Tak a teď k výměně olejové pumpy, takže zkouška zda je funkční jak má...Nastartuj, otevři víčko oleje a uvidíš jak to prská, jak se z toho vyvyne pár kapiček, tak je to špatně, musí to prskat abys měl tendenci okamžitě víčko zavřít, pak víš že autíčko má dobrý mazání a zároveň vrchní řetěz správně napnutý...

Napsal: pon 18.05.2009 13:09
od PetacekBE
mne to prská fest - hrozně
Napsal: pon 18.05.2009 13:10
od PetacekBE
asi mám posunuté to čerpadlo a ten předvstřik nepsrávně seřízený jak mi říkal minulý majitel. Jak by se to dalo spravit ? Dělá se to přes diagnostiku nebo jak ?
Napsal: pon 18.05.2009 22:54
od gyrous
Klidně si hrej s předvstřikem, udělej si rysku a pak s tím čerpadlem lomcuj jsou tam upevňovací šrouby stačí mírně povolit a čerpadlo se dá posouvat dopředu dozadu jak to jde, co víc dodat, jo chce to náhradní baterku(jestli seš frajer a máš sluch jak ladič tak to posouvej za chodu motoru jo též připoj že volnoběh ti samosebou může jet jinak a vytáčení motoru jinak a startování též) a trpělivost a ruku s přesností chirurga to je jako trefit bod v trojrozměrném prostoru přitom hýbat pouze dopředu a dozadu...

Napsal: úte 19.05.2009 06:57
od gyrous
Kecám, o předvstřiku je toho tady napsáno docela dost....
Sám to nedělej, může to skončit odtahem do servisu, při špatném manipulování můžeš odkráglovat čerpadlo především těsnění.
Zajdi na diagnostiku, dobrá diagnostika to nahlásí.
Především Bosh Diesel Servis. Je drahý(až jsem si tady musel zanadávat), no je to BMW...

Napsal: úte 19.05.2009 11:31
od PetacekBE
gyrous píše:Klidně si hrej s předvstřikem, udělej si rysku a pak s tím čerpadlem lomcuj jsou tam upevňovací šrouby stačí mírně povolit a čerpadlo se dá posouvat dopředu dozadu jak to jde, co víc dodat, jo chce to náhradní baterku(jestli seš frajer a máš sluch jak ladič tak to posouvej za chodu motoru jo též připoj že volnoběh ti samosebou může jet jinak a vytáčení motoru jinak a startování též) a trpělivost a ruku s přesností chirurga to je jako trefit bod v trojrozměrném prostoru přitom hýbat pouze dopředu a dozadu...
Hihihi - zase takovej odborník nejsem-samozřejmě že to nechám servisu - mám mý TDeSko velice rád je to už mazel rodiny.

Napsal: sob 08.08.2009 13:50
od Karl325iX
Zdravim Chlapci. Měl bych dotaz, po všech těch problémech co jsem měl s mim motorem sem měl možnost koupit jinej a vyšlo to o hodně levněji než kdybych měl dělat na svim ventily a rozvody. Tak sem ho vyměnil, vše je zkomletovaný ale nejde nastartovat, svítí kontrolka žhavení a toho vstřiku hned vedle a to pořád. když se vymění motor nebo-li když se rozpojí elektryka tak se to pak musí vzít na diagnostiku? Nebo jak to vyřeším? Díky
Napsal: sob 08.08.2009 13:52
od Karl325iX
Karl325iX píše:Zdravim Chlapci. Měl bych dotaz, po všech těch problémech co jsem měl s mim motorem sem měl možnost koupit jinej a vyšlo to o hodně levněji než kdybych měl dělat na svim ventily a rozvody. Tak sem ho vyměnil, vše je zkomletovaný ale nejde nastartovat, svítí kontrolka žhavení a toho vstřiku hned vedle a to pořád. když se vymění motor nebo-li když se rozpojí elektrika tak se to pak musí vzít na diagnostiku? Nebo jak to vyřeším? Díky
Napsal: pon 10.08.2009 11:24
od PetacekBE
máš připojený řídící vstřik ?
Napsal: pon 10.08.2009 13:18
od Karl325iX
připojený je všechno

Napsal: stř 12.08.2009 07:52
od gyrous
Máš problém s elektrikou, řídící jednotka nekomunikuje, nebo nevím. Měl by to být shodný typ s motorem, na fóru už výměna motoru byla probrána...
Být tebou tak to rozeberu a rozprodám, TDSka jsou auta bez hodnoty, předražené diesly a u tebe to je jak implantovat mrtvému nové orgány...
To byl obrovský omyl sundat ten motor, vždycky vyjde levněji motor obnovit. Ale člověk si to musí udělat sám a pokud na to nemá hlavu, tak se toho zbavit. Jinak to není auto, ale bezedná studna.