Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Už fakt nevim, pomoc (cvakání TDS)

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
VlastikS
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Šenov
Klubové ID: 1467

#61 Příspěvek od VlastikS »

To moje má taky mnohem "traktorovější" chod než má být,ale myslím že tomu z velké části napomáhá právě jak už tu bylo řečeno nastavení čerpadla...

Ano z 90% tomu tak je. Ovšem nedoporučuju si s čerpadlem hrát, 100% to nikdo nenastaví lépe než ve fabrice. Jestli říkáš traktorovější, tak na volnoběhu ti sem tam jeden válec netrefí čas. Špatný časování chodu motoru, volný řetěž a možná ti to zabije dvě mouchy jednou ranou, třeba ti rachotí ten řetěz když bouchá o sjeté vodící lišty. Takhle naslepo to nemusíš brát, že je tomu tak...
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od PetacekBE »

Ahoj. Dneska jsem se zaposlouchal do zvuku motoru. Sklonil jsem se k výfuku a poslouchal pravidelnost chodu motoru na základě výfuku... Sem tam sem uslyšel nějakou tu vynechávku - prej je to čerpadlo v mém případě natočené skrz předvstřik a proto aby to asi lépe startovalo za tepla. Nevím no... Nemám čistě traktorový chod ale občas mi tam něco klepne - určo nemám takový zvuk jak on na tom videu..... Jde mi o to esi vyměnit rozvody - mám doma rozvoďák novej i z novým napínákem ale kolik by stálo to ostatní ??? A esi to čerpadlo zase zpět nastavit do původní polohy,případně seřídit trysky aby to mělo sametovej chod jako každý super TDeSo.
VlastikS
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Šenov
Klubové ID: 1467

#63 Příspěvek od VlastikS »

PetacekBE píše:Ahoj. Dneska jsem se zaposlouchal do zvuku motoru. Sklonil jsem se k výfuku a poslouchal pravidelnost chodu motoru na základě výfuku... Sem tam sem uslyšel nějakou tu vynechávku - prej je to čerpadlo v mém případě natočené skrz předvstřik a proto aby to asi lépe startovalo za tepla. Nevím no... Nemám čistě traktorový chod ale občas mi tam něco klepne - určo nemám takový zvuk jak on na tom videu..... Jde mi o to esi vyměnit rozvody - mám doma rozvoďák novej i z novým napínákem ale kolik by stálo to ostatní ??? A esi to čerpadlo zase zpět nastavit do původní polohy,případně seřídit trysky aby to mělo sametovej chod jako každý super TDeSo.
Nahraj to a pošli odkaz sem... :wink:
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od PetacekBE »

chlape já nemám jak a čím :)
Karl325iX
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08.05.2008 00:00
Bydliště: Halže city
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od Karl325iX »

Ten zvuk na tom videu opravdu skresluje, zas takovej traktor to neni a proto mě sere že tam je slyšet to cvakání....
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#66 Příspěvek od Kail »

VlastikS píše:Ano z 90% tomu tak je. Ovšem nedoporučuju si s čerpadlem hrát, 100% to nikdo nenastaví lépe než ve fabrice. Jestli říkáš traktorovější, tak na volnoběhu ti sem tam jeden válec netrefí čas. Špatný časování chodu motoru, volný řetěž a možná ti to zabije dvě mouchy jednou ranou, třeba ti rachotí ten řetěz když bouchá o sjeté vodící lišty. Takhle naslepo to nemusíš brát, že je tomu tak...
Silně pochybuji o tom že tak jak je to nastavený teď je z fabriky,někdo se do toho už určitě hrabal,a je to celkem běžný - řetízek se vytahává,tím se mění předvstřik atd...Ten motor má dle tacho najeto 280tis. (a věřím tomu)...
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od PetacekBE »

Možná napíšu hovadinu ale TDS má napínák který vytáhání řetězu eliminuje - jinak já mám za to že ten traktorovej zvuk mám taky skrz to že má vytahanej řětěz..... Auto má tachometrově 240 000 - je možný že po tolika km to tak zlobí že ten motor má takovej tvrdej chod ???? Díkesss.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od gyrous »

PetacekBE píše:Možná napíšu hovadinu ale TDS má napínák který vytáhání řetězu eliminuje - jinak já mám za to že ten traktorovej zvuk mám taky skrz to že má vytahanej řětěz..... Auto má tachometrově 240 000 - je možný že po tolika km to tak zlobí že ten motor má takovej tvrdej chod ???? Díkesss.
Šak jasný, za všecko může mazání. TDSko je háklivé na specifika oleje jako žádný jiný motor. A jak je vytahaný řetěz tak tam má pak velmi důležitou roli olej. Motor má olejový napínák řetězu, který tlačí na rozvodový řetěz a je tedy závislý na tlaku oleje. Vytahaný řetěz poznáš na výkonu hlavně za studena(ten spodní tedy co pohání čerpadlo, ten vrchní se dá poznat protože na něj vidíš skrz víčko), jako by ten motor chtěl sám sebe doběhnout(sešlápneš plyn, nicnic a po půl sekundě to najednou letí pomalounku nahoru až pak jak dosáhne 2500ot. tak už tu ručičku nemusíš tlačit očima, ale to je už extrém)...
Tvrdý chod, co to jako pro tebe je?
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od PetacekBE »

Když vidívám kolem mne projízdět zdravá TDeSka anebo i Td motory 2.5 tak Ti si tak ševelí radost poslouchat. A ten můj motor má opravdu zvuk,kterej se k tomuto nedá srovnat... Prej TDeSka z let 1996-1998 byli dosti náchylný na vylágrování... Kolik by stála ta olejová pumpa + ty rozvody. Já mám doma jen novej napínák z řetězem na rozvody... A na kolik by vyšla ta oil. pumpa. Díky. Je pravda že za studena mi kontrolka mazání zhasíná pomalejc... A za tepla je to v pohodě...
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od gyrous »

No tak příklad, stojíš na křižovatce vedle tebe Tdičko nebo diesel HDI atd.(krom novějších rok asi nad 2003) a ty slyšíš víc vlastní motor při staženém okně tak to je pak jasný, jezdit jezdit nedávat už do něj nic, motor je dobrý tak na vyježdění, takové motory byly buď uvařené nebo zadřené, němci jsou takoví, někteří jsou schopní zadřít aj porsche a měnit motor ještě v záruce, km můžou být skutečné ale jak je to auto přidřené, nebo dostalo látu, jezdí a řve jak minibus nebo dodávka, to jsem si myslel, jak jsem skouknul video...
Tak a teď k výměně olejové pumpy, takže zkouška zda je funkční jak má...Nastartuj, otevři víčko oleje a uvidíš jak to prská, jak se z toho vyvyne pár kapiček, tak je to špatně, musí to prskat abys měl tendenci okamžitě víčko zavřít, pak víš že autíčko má dobrý mazání a zároveň vrchní řetěz správně napnutý... :wink:
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od PetacekBE »

mne to prská fest - hrozně
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od PetacekBE »

asi mám posunuté to čerpadlo a ten předvstřik nepsrávně seřízený jak mi říkal minulý majitel. Jak by se to dalo spravit ? Dělá se to přes diagnostiku nebo jak ?
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od gyrous »

Klidně si hrej s předvstřikem, udělej si rysku a pak s tím čerpadlem lomcuj jsou tam upevňovací šrouby stačí mírně povolit a čerpadlo se dá posouvat dopředu dozadu jak to jde, co víc dodat, jo chce to náhradní baterku(jestli seš frajer a máš sluch jak ladič tak to posouvej za chodu motoru jo též připoj že volnoběh ti samosebou může jet jinak a vytáčení motoru jinak a startování též) a trpělivost a ruku s přesností chirurga to je jako trefit bod v trojrozměrném prostoru přitom hýbat pouze dopředu a dozadu... :roll:
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#74 Příspěvek od gyrous »

Kecám, o předvstřiku je toho tady napsáno docela dost.... :wink:
Sám to nedělej, může to skončit odtahem do servisu, při špatném manipulování můžeš odkráglovat čerpadlo především těsnění.
Zajdi na diagnostiku, dobrá diagnostika to nahlásí.
Především Bosh Diesel Servis. Je drahý(až jsem si tady musel zanadávat), no je to BMW... 8)
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#75 Příspěvek od PetacekBE »

gyrous píše:Klidně si hrej s předvstřikem, udělej si rysku a pak s tím čerpadlem lomcuj jsou tam upevňovací šrouby stačí mírně povolit a čerpadlo se dá posouvat dopředu dozadu jak to jde, co víc dodat, jo chce to náhradní baterku(jestli seš frajer a máš sluch jak ladič tak to posouvej za chodu motoru jo též připoj že volnoběh ti samosebou může jet jinak a vytáčení motoru jinak a startování též) a trpělivost a ruku s přesností chirurga to je jako trefit bod v trojrozměrném prostoru přitom hýbat pouze dopředu a dozadu...
Hihihi - zase takovej odborník nejsem-samozřejmě že to nechám servisu - mám mý TDeSko velice rád je to už mazel rodiny. :lol:
Karl325iX
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08.05.2008 00:00
Bydliště: Halže city
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od Karl325iX »

Zdravim Chlapci. Měl bych dotaz, po všech těch problémech co jsem měl s mim motorem sem měl možnost koupit jinej a vyšlo to o hodně levněji než kdybych měl dělat na svim ventily a rozvody. Tak sem ho vyměnil, vše je zkomletovaný ale nejde nastartovat, svítí kontrolka žhavení a toho vstřiku hned vedle a to pořád. když se vymění motor nebo-li když se rozpojí elektryka tak se to pak musí vzít na diagnostiku? Nebo jak to vyřeším? Díky
Karl325iX
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08.05.2008 00:00
Bydliště: Halže city
Kontaktovat uživatele:

#77 Příspěvek od Karl325iX »

Karl325iX píše:Zdravim Chlapci. Měl bych dotaz, po všech těch problémech co jsem měl s mim motorem sem měl možnost koupit jinej a vyšlo to o hodně levněji než kdybych měl dělat na svim ventily a rozvody. Tak sem ho vyměnil, vše je zkomletovaný ale nejde nastartovat, svítí kontrolka žhavení a toho vstřiku hned vedle a to pořád. když se vymění motor nebo-li když se rozpojí elektrika tak se to pak musí vzít na diagnostiku? Nebo jak to vyřeším? Díky
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#78 Příspěvek od PetacekBE »

máš připojený řídící vstřik ?
Karl325iX
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08.05.2008 00:00
Bydliště: Halže city
Kontaktovat uživatele:

#79 Příspěvek od Karl325iX »

připojený je všechno :cry:
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#80 Příspěvek od gyrous »

Máš problém s elektrikou, řídící jednotka nekomunikuje, nebo nevím. Měl by to být shodný typ s motorem, na fóru už výměna motoru byla probrána...
Být tebou tak to rozeberu a rozprodám, TDSka jsou auta bez hodnoty, předražené diesly a u tebe to je jak implantovat mrtvému nové orgány...
To byl obrovský omyl sundat ten motor, vždycky vyjde levněji motor obnovit. Ale člověk si to musí udělat sám a pokud na to nemá hlavu, tak se toho zbavit. Jinak to není auto, ale bezedná studna.
Odpovědět