Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
První se začne šoupat to logo BMW a to velmi snadno. Na tom mým je to hezky vidět. Po čase se začne odlupovat i kufr a šipka. Já v tom rozdíl vidím, kor když jsou vedle sebe a koupil bych si pouze originál, resp. mě to taky čeká, protože mám jen jeden klíč.
Co se týče elektroniky v něm, tak s tím taky nejsou úplně dobrý zkušenosti, ale to teď nemluvím za sebe.
Co se týče elektroniky v něm, tak s tím taky nejsou úplně dobrý zkušenosti, ale to teď nemluvím za sebe.
- Přílohy
-
- FF2166D5-B094-486A-914D-54961E4C1387.jpeg (3.28 MiB) Zobrazeno 3588 x
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kura!
Z ničeho nic se bramborovi2 rozsfítilo červené varování - zadní brzdy (a nejde tomu vynulovat ingterval) - zřejmě probroušený senzor opotřebení zadních desek. Už sem obojí (desky a senzor) OEM objednal, doufám, že po výměně to vynulovat půjde.
Z ničeho nic se bramborovi2 rozsfítilo červené varování - zadní brzdy (a nejde tomu vynulovat ingterval) - zřejmě probroušený senzor opotřebení zadních desek. Už sem obojí (desky a senzor) OEM objednal, doufám, že po výměně to vynulovat půjde.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Neboj, jde. 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ale postrašil dobře!
https://www.sbazar.cz/autoklice.Olomouc ... 93-e81-e87
Není problém podle mě sehnat kolečko za pár korun nějak líp zalitý v tom plastu aby se neloupal a vyměnit.
Měl jsem spíš na mysli tenhle vystřelovák, došel mi spolu v krabičce i znáček k nalepení takže haluz.
https://www.sbazar.cz/tamu/detail/11988 ... 9-e38-e53-
Ale to se řeší v jiných vláknech "tož sorry za off topic, nechcu nikoho nic propagovat", jen pro ilustrační účely.

To logo co vím by mělo být nalepovací a vyměnitelný, jak je vidět viz:Pajk85 píše:První se začne šoupat to logo BMW a to velmi snadno. Na tom mým je to hezky vidět. Po čase se začne odlupovat i kufr a šipka. Já v tom rozdíl vidím, kor když jsou vedle sebe a koupil bych si pouze originál, resp. mě to taky čeká, protože mám jen jeden klíč.
Co se týče elektroniky v něm, tak s tím taky nejsou úplně dobrý zkušenosti, ale to teď nemluvím za sebe.
https://www.sbazar.cz/autoklice.Olomouc ... 93-e81-e87
Není problém podle mě sehnat kolečko za pár korun nějak líp zalitý v tom plastu aby se neloupal a vyměnit.
Měl jsem spíš na mysli tenhle vystřelovák, došel mi spolu v krabičce i znáček k nalepení takže haluz.
https://www.sbazar.cz/tamu/detail/11988 ... 9-e38-e53-
Ale to se řeší v jiných vláknech "tož sorry za off topic, nechcu nikoho nic propagovat", jen pro ilustrační účely.
Naposledy upravil(a) Totic dne pon 30.05.2022 12:58, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
double..
Naposledy upravil(a) Totic dne pon 30.05.2022 12:58, celkem upraveno 2 x.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Záleží na poměru studených startů a způsobu jízdy. U BMW většinou je ten interval nastavený na vyjeté litry paliva (bráno podle signálu otevření vstřiků, známého tlaku paliva a průtoku vstřikovačů). Tím se nějakým způsobem dá alespoň přibližně určit jízdní styl a poměr studených startů, po kterých je spotřeba vyšší. Pokud spotřeba koresponduje s průměrem v TP, servisní interval odpovídá odečtu, pokud je spotřeba vyšší, interval mizí rychleji.pavproch píše:Rád si přečtu názory, zajíma mě to:
Brambor2 má (jako každá e90) ukazatel servisního intervalu (výměny oleje), vyměním olej, vyresetuju ten interval (= ukazuje 15.000km) a jezdím - jak přibývají kilometry na tachu, tak ubývají (v tisících km) z toho ukazatele. Co je mi ale divné (jezdím pořád stejně - zahřát a pak ráth a často redline), že na začátku to víceméně koresponduje - najedu ca 1000km a z toho intervalu zmizí jedna tisícovka, když ale od výměny oleje najedu 8-10tis km, ten servisní interval zrychlí ubývání (odečítá 1000km po každých skutečně ujetých už 500 až 700 km) - PROČ?
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Záleží na poměru studených startů a způsobu jízdy. U BMW většinou je ten interval nastavený na vyjeté litry paliva (bráno podle signálu otevření vstřiků, známého tlaku paliva a průtoku vstřikovačů). Tím se nějakým způsobem dá alespoň přibližně určit jízdní styl a poměr studených startů, po kterých je spotřeba vyšší. Pokud spotřeba koresponduje s průměrem v TP, servisní interval odpovídá odečtu, pokud je spotřeba vyšší, interval mizí rychleji.pavproch píše:Rád si přečtu názory, zajíma mě to:
Brambor2 má (jako každá e90) ukazatel servisního intervalu (výměny oleje), vyměním olej, vyresetuju ten interval (= ukazuje 15.000km) a jezdím - jak přibývají kilometry na tachu, tak ubývají (v tisících km) z toho ukazatele. Co je mi ale divné (jezdím pořád stejně - zahřát a pak ráth a často redline), že na začátku to víceméně koresponduje - najedu ca 1000km a z toho intervalu zmizí jedna tisícovka, když ale od výměny oleje najedu 8-10tis km, ten servisní interval zrychlí ubývání (odečítá 1000km po každých skutečně ujetých už 500 až 700 km) - PROČ?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak. Náhradní (druhý=nový) klíč s dálkou mám a funguje - už sem s ním i nastartoval a zamknul. Hurá.
Desky a čidlo taky mám, zítra to kolega aftoměchánik vymění, tak to potom zkusím vynulovat.
Úspěšný den, uvidíme jak zítra (esli ta úspěšnost bude mít pokračování).
Desky a čidlo taky mám, zítra to kolega aftoměchánik vymění, tak to potom zkusím vynulovat.
Úspěšný den, uvidíme jak zítra (esli ta úspěšnost bude mít pokračování).
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak jo, úspěšný den aji neska: Už zase brzdím i vzadu bez červené výstrahy (desky a čidlo vyměněné, resetováno). Čidlo bylo rozpadlé na několik kusů, proto ta neresetovatelná hláška.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Jo, klíč funguje, yezdi. Akurváth bylo pro ten nový klíč třeba zase nastavit trojblik, zamykání po rozjezdu a ešče cosyk v BC. Mám nastaveno, sem spokojen, yezdim.pavproch píše:Tak. Náhradní (druhý=nový) klíč s dálkou mám a funguje - už sem s ním i nastartoval a zamknul. Hurá.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Přesně tak to je - s novým klíčem CA nefunguje - HURÁ! (Nemusím jet za matizem to CA vypnout). Hezky!ph132008 píše: Kdybys ale chtěl někdy zase používat CA, tak s ním jdou najednou používat jen dva klíče. To znamená, že pokud nemáš ten ztracenej klíč v CAS zablokovanej, tak ti ten novej s CA nebude fungovat
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
N52B30 v bramborovi 2 celou dobu co ho mám (= od 70 tis km na tachu) papká wolej - dyž to honím, řekne si klidně i o víc než litr na tisíc km (5w40 Millers CFS = což je svým způsobem i výhoda, protože v motoru je pořád "čerstvý" wolej, jak dolívám). Na tachu se blíží 150kkm, kdy plánuju udělat "opravdu velký" preventivní servis (= vyměnit díly na půlce auta), ale do (mechaniky) motoru jsem uvažoval nešahat.
Otázka - rád si poslechnu názory: Mám změnit názor a při tom servisu udělat i GO motoru (= aby žral toho woleje míň)?.
Otázka - rád si poslechnu názory: Mám změnit názor a při tom servisu udělat i GO motoru (= aby žral toho woleje míň)?.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Generální oprava motoru ve smyslu, že bude opravdu generální a ne nějaký splácání sraček dohromady stojí opravdu docela dost peněz - protože v tvém případě by to třeba mohlo znamenat nákup nového bloku včetně pístů a jen tímhle dílem začínáš aktuálně na 108tis (teda pokud to ještě vůbec mají). Tím chci říct, že se může v konečném důsledku dostat na opravdu odpornou sumu , kdy nejlevnější je furt dolevat s každou druhou nádrží flašku oleje
Osobně bych teda preferoval 5w50 - sám ji jezdím už asi 120tis km v N54 s nulovou spotřebou oleje ...

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Nový blok NE! (Už sem to jednou zažil s N53 v bramborovi1 - 3x "nový" = repas, nepovedený Nikasil - motor, 3x životnost jednotky tisíc km. Takže tudma ceta pro mě nevede.)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak v tom případě do toho vůbec nehrabej
protože jiná cesta není ... každopádně repasovaný motor a nový blok můžou být dvě odlišné věci 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ten "nový" N53B30 byyl jako nový deklarovaný přímo BMW (autorizák) - až když se to začalo "srát" jeden za druhým, tak jsem (až následně) zjistil, že BMW deklaruje jako nový repas.
Ale to je jedno, gabat teda do toho nebudu, OK.
Ale to je jedno, gabat teda do toho nebudu, OK.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ideální by bylo , kdyby nový blok byl jako opravdu nový z první výrobní šarže ještě
žádný pojebaný repas nikasilu který nikdy nikomu nikdy nefungoval
Osobně bych přešel na o něco vyšší viskozitu, která tu spotřebu decentně sníží a dolíval bych - nejlevnější řešení


Osobně bych přešel na o něco vyšší viskozitu, která tu spotřebu decentně sníží a dolíval bych - nejlevnější řešení

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ty jo, zase sem měl záchvat paniky - kilometry na tachu brambora2 přibývají, do "opravdu velkého preventivního" servisu 150kkm už moc nezbývá, díly mám nakoupené... ale.... budu mj. (preventivně) měnit všemožná čidla aj. mechanická ai elektrická hejblátka na motoru (na mechaniku motoru se ale šahat nebude) - aby se po výměně s něčím nepřihlásila diagnostika, že to chce registrovat nebo zapasat do řj.... to by Michal se svou univerzální auto. diag nezvládnul .... chjo no, panika, no.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Brambor2 neska dostal nové papuče - Michelin Pilot Sport 5, doposud sem tam měl PS4 a byly vynikající na hlubové vodě (+ na suchu takové prostě normálně dobré, jen v kolejích tahaly za volant), uvidíme jak ty PS5, Až s tím najedu nějaké km, písnu sem pocity.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kručiš, brambor2 začal mít "problém" - během jízdy (bez jakéhokoli poklesu výkonu, cuknutí či jiného projevu) se rozsfítila kuntrolka motoru .... taxem to byl přečíst a vynulovat na diag = " nedostatečná funkce katalyzátoru. Chjo no, holt 16 let staré auto. Nakoupím, vyměním (při servisu 150tis km, který už je "za rohem")