Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#501 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

První se začne šoupat to logo BMW a to velmi snadno. Na tom mým je to hezky vidět. Po čase se začne odlupovat i kufr a šipka. Já v tom rozdíl vidím, kor když jsou vedle sebe a koupil bych si pouze originál, resp. mě to taky čeká, protože mám jen jeden klíč.
Co se týče elektroniky v něm, tak s tím taky nejsou úplně dobrý zkušenosti, ale to teď nemluvím za sebe.
Přílohy
FF2166D5-B094-486A-914D-54961E4C1387.jpeg
FF2166D5-B094-486A-914D-54961E4C1387.jpeg (3.28 MiB) Zobrazeno 3590 x
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#502 Příspěvek od pavproch »

Kura!

Z ničeho nic se bramborovi2 rozsfítilo červené varování - zadní brzdy (a nejde tomu vynulovat ingterval) - zřejmě probroušený senzor opotřebení zadních desek. Už sem obojí (desky a senzor) OEM objednal, doufám, že po výměně to vynulovat půjde.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#503 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Neboj, jde. 8-)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#504 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ale postrašil dobře! :D
Pajk85 píše:První se začne šoupat to logo BMW a to velmi snadno. Na tom mým je to hezky vidět. Po čase se začne odlupovat i kufr a šipka. Já v tom rozdíl vidím, kor když jsou vedle sebe a koupil bych si pouze originál, resp. mě to taky čeká, protože mám jen jeden klíč.
Co se týče elektroniky v něm, tak s tím taky nejsou úplně dobrý zkušenosti, ale to teď nemluvím za sebe.
To logo co vím by mělo být nalepovací a vyměnitelný, jak je vidět viz:
https://www.sbazar.cz/autoklice.Olomouc ... 93-e81-e87
Není problém podle mě sehnat kolečko za pár korun nějak líp zalitý v tom plastu aby se neloupal a vyměnit.

Měl jsem spíš na mysli tenhle vystřelovák, došel mi spolu v krabičce i znáček k nalepení takže haluz.
https://www.sbazar.cz/tamu/detail/11988 ... 9-e38-e53-

Ale to se řeší v jiných vláknech "tož sorry za off topic, nechcu nikoho nic propagovat", jen pro ilustrační účely.
Naposledy upravil(a) Totic dne pon 30.05.2022 12:58, celkem upraveno 1 x.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#505 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

double..
Naposledy upravil(a) Totic dne pon 30.05.2022 12:58, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#506 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

pavproch píše:Rád si přečtu názory, zajíma mě to:

Brambor2 má (jako každá e90) ukazatel servisního intervalu (výměny oleje), vyměním olej, vyresetuju ten interval (= ukazuje 15.000km) a jezdím - jak přibývají kilometry na tachu, tak ubývají (v tisících km) z toho ukazatele. Co je mi ale divné (jezdím pořád stejně - zahřát a pak ráth a často redline), že na začátku to víceméně koresponduje - najedu ca 1000km a z toho intervalu zmizí jedna tisícovka, když ale od výměny oleje najedu 8-10tis km, ten servisní interval zrychlí ubývání (odečítá 1000km po každých skutečně ujetých už 500 až 700 km) - PROČ?
Záleží na poměru studených startů a způsobu jízdy. U BMW většinou je ten interval nastavený na vyjeté litry paliva (bráno podle signálu otevření vstřiků, známého tlaku paliva a průtoku vstřikovačů). Tím se nějakým způsobem dá alespoň přibližně určit jízdní styl a poměr studených startů, po kterých je spotřeba vyšší. Pokud spotřeba koresponduje s průměrem v TP, servisní interval odpovídá odečtu, pokud je spotřeba vyšší, interval mizí rychleji.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#507 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

pavproch píše:Rád si přečtu názory, zajíma mě to:

Brambor2 má (jako každá e90) ukazatel servisního intervalu (výměny oleje), vyměním olej, vyresetuju ten interval (= ukazuje 15.000km) a jezdím - jak přibývají kilometry na tachu, tak ubývají (v tisících km) z toho ukazatele. Co je mi ale divné (jezdím pořád stejně - zahřát a pak ráth a často redline), že na začátku to víceméně koresponduje - najedu ca 1000km a z toho intervalu zmizí jedna tisícovka, když ale od výměny oleje najedu 8-10tis km, ten servisní interval zrychlí ubývání (odečítá 1000km po každých skutečně ujetých už 500 až 700 km) - PROČ?
Záleží na poměru studených startů a způsobu jízdy. U BMW většinou je ten interval nastavený na vyjeté litry paliva (bráno podle signálu otevření vstřiků, známého tlaku paliva a průtoku vstřikovačů). Tím se nějakým způsobem dá alespoň přibližně určit jízdní styl a poměr studených startů, po kterých je spotřeba vyšší. Pokud spotřeba koresponduje s průměrem v TP, servisní interval odpovídá odečtu, pokud je spotřeba vyšší, interval mizí rychleji.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#508 Příspěvek od pavproch »

Tak. Náhradní (druhý=nový) klíč s dálkou mám a funguje - už sem s ním i nastartoval a zamknul. Hurá.
Desky a čidlo taky mám, zítra to kolega aftoměchánik vymění, tak to potom zkusím vynulovat.
Úspěšný den, uvidíme jak zítra (esli ta úspěšnost bude mít pokračování).
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#509 Příspěvek od pavproch »

Tak jo, úspěšný den aji neska: Už zase brzdím i vzadu bez červené výstrahy (desky a čidlo vyměněné, resetováno). Čidlo bylo rozpadlé na několik kusů, proto ta neresetovatelná hláška.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#510 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Tak. Náhradní (druhý=nový) klíč s dálkou mám a funguje - už sem s ním i nastartoval a zamknul. Hurá.
Jo, klíč funguje, yezdi. Akurváth bylo pro ten nový klíč třeba zase nastavit trojblik, zamykání po rozjezdu a ešče cosyk v BC. Mám nastaveno, sem spokojen, yezdim.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#511 Příspěvek od pavproch »

ph132008 píše: Kdybys ale chtěl někdy zase používat CA, tak s ním jdou najednou používat jen dva klíče. To znamená, že pokud nemáš ten ztracenej klíč v CAS zablokovanej, tak ti ten novej s CA nebude fungovat
Přesně tak to je - s novým klíčem CA nefunguje - HURÁ! (Nemusím jet za matizem to CA vypnout). Hezky!
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#512 Příspěvek od pavproch »

N52B30 v bramborovi 2 celou dobu co ho mám (= od 70 tis km na tachu) papká wolej - dyž to honím, řekne si klidně i o víc než litr na tisíc km (5w40 Millers CFS = což je svým způsobem i výhoda, protože v motoru je pořád "čerstvý" wolej, jak dolívám). Na tachu se blíží 150kkm, kdy plánuju udělat "opravdu velký" preventivní servis (= vyměnit díly na půlce auta), ale do (mechaniky) motoru jsem uvažoval nešahat.

Otázka - rád si poslechnu názory: Mám změnit názor a při tom servisu udělat i GO motoru (= aby žral toho woleje míň)?.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#513 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Generální oprava motoru ve smyslu, že bude opravdu generální a ne nějaký splácání sraček dohromady stojí opravdu docela dost peněz - protože v tvém případě by to třeba mohlo znamenat nákup nového bloku včetně pístů a jen tímhle dílem začínáš aktuálně na 108tis (teda pokud to ještě vůbec mají). Tím chci říct, že se může v konečném důsledku dostat na opravdu odpornou sumu , kdy nejlevnější je furt dolevat s každou druhou nádrží flašku oleje :D Osobně bych teda preferoval 5w50 - sám ji jezdím už asi 120tis km v N54 s nulovou spotřebou oleje ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#514 Příspěvek od pavproch »

Nový blok NE! (Už sem to jednou zažil s N53 v bramborovi1 - 3x "nový" = repas, nepovedený Nikasil - motor, 3x životnost jednotky tisíc km. Takže tudma ceta pro mě nevede.)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#515 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak v tom případě do toho vůbec nehrabej :D protože jiná cesta není ... každopádně repasovaný motor a nový blok můžou být dvě odlišné věci ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#516 Příspěvek od pavproch »

Ten "nový" N53B30 byyl jako nový deklarovaný přímo BMW (autorizák) - až když se to začalo "srát" jeden za druhým, tak jsem (až následně) zjistil, že BMW deklaruje jako nový repas.

Ale to je jedno, gabat teda do toho nebudu, OK.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#517 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ideální by bylo , kdyby nový blok byl jako opravdu nový z první výrobní šarže ještě :) žádný pojebaný repas nikasilu který nikdy nikomu nikdy nefungoval :D

Osobně bych přešel na o něco vyšší viskozitu, která tu spotřebu decentně sníží a dolíval bych - nejlevnější řešení :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#518 Příspěvek od pavproch »

Ty jo, zase sem měl záchvat paniky - kilometry na tachu brambora2 přibývají, do "opravdu velkého preventivního" servisu 150kkm už moc nezbývá, díly mám nakoupené... ale.... budu mj. (preventivně) měnit všemožná čidla aj. mechanická ai elektrická hejblátka na motoru (na mechaniku motoru se ale šahat nebude) - aby se po výměně s něčím nepřihlásila diagnostika, že to chce registrovat nebo zapasat do řj.... to by Michal se svou univerzální auto. diag nezvládnul .... chjo no, panika, no.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#519 Příspěvek od pavproch »

Brambor2 neska dostal nové papuče - Michelin Pilot Sport 5, doposud sem tam měl PS4 a byly vynikající na hlubové vodě (+ na suchu takové prostě normálně dobré, jen v kolejích tahaly za volant), uvidíme jak ty PS5, Až s tím najedu nějaké km, písnu sem pocity.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#520 Příspěvek od pavproch »

Kručiš, brambor2 začal mít "problém" - během jízdy (bez jakéhokoli poklesu výkonu, cuknutí či jiného projevu) se rozsfítila kuntrolka motoru .... taxem to byl přečíst a vynulovat na diag = " nedostatečná funkce katalyzátoru. Chjo no, holt 16 let staré auto. Nakoupím, vyměním (při servisu 150tis km, který už je "za rohem")
Odpovědět