Da, Da. Óčeň charašódsvatos píše:Ten Castrol 10W-60 je do toho opravdu nevhodnej. Kup tam olej třídy 10W-40 splňující normu ACEA A3. Pokud motoru chceš dopřát, nebo často poskakuješ se studeným motorem kup třídu 5W-40 ACEA A3. Výrobce oleje vybírej z těch známějších značek. Nemusíš se toho bát a dělat z toho kovbojkuall píše:To Major: Mám takovou otázku, četl jsem tohle téma ob stránku, ale nedozvěděl jsem se co by bylo vhodné pro moje auto? Takže se zeptám, mám 1,6 m43 najeto 220000 měnim olej,prěd ti jsem tam měl Castrol formula 10w60 A všichni mi říkali, že je to zbytečné a nevhodné. Proto se ptám jaký olej bys doporučil? Značku, tak i tip oleje....
Diky za odpověd ... (pánbůh ti to oplatí na dětech)![]()
M43 1,6 je docela starej a jednoduchej dvouventilovej motor, nepotřebuje žádné hyper-super-ultra oleje
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jaký olej?
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
major píše:Da, Da. Óčeň charašódsvatos píše:Ten Castrol 10W-60 je do toho opravdu nevhodnej. Kup tam olej třídy 10W-40 splňující normu ACEA A3. Pokud motoru chceš dopřát, nebo často poskakuješ se studeným motorem kup třídu 5W-40 ACEA A3. Výrobce oleje vybírej z těch známějších značek. Nemusíš se toho bát a dělat z toho kovbojkuall píše:To Major: Mám takovou otázku, četl jsem tohle téma ob stránku, ale nedozvěděl jsem se co by bylo vhodné pro moje auto? Takže se zeptám, mám 1,6 m43 najeto 220000 měnim olej,prěd ti jsem tam měl Castrol formula 10w60 A všichni mi říkali, že je to zbytečné a nevhodné. Proto se ptám jaký olej bys doporučil? Značku, tak i tip oleje....
Diky za odpověd ... (pánbůh ti to oplatí na dětech)![]()
M43 1,6 je docela starej a jednoduchej dvouventilovej motor, nepotřebuje žádné hyper-super-ultra oleje
.
Spasíbo
-
all
- Registrovaný
- Příspěvky: 1548
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Kutná Hora
- Klubové ID: 1018
dsvatos píše:major píše:Da, Da. Óčeň charašódsvatos píše: Ten Castrol 10W-60 je do toho opravdu nevhodnej. Kup tam olej třídy 10W-40 splňující normu ACEA A3. Pokud motoru chceš dopřát, nebo často poskakuješ se studeným motorem kup třídu 5W-40 ACEA A3. Výrobce oleje vybírej z těch známějších značek. Nemusíš se toho bát a dělat z toho kovbojkuM43 1,6 je docela starej a jednoduchej dvouventilovej motor, nepotřebuje žádné hyper-super-ultra oleje
.
Spasíbo
Ok děkuji,
Castrol Formula RS 0W40 Kluci a co tohle? má to specifikaci pro BMW..
Myslel jsem nejdřív tenhle Castrol GTX Magnatec 5W-40, ale tam jsem nenešel BMW
Tak?
major píše:A jaký máš podíl jízdy město/mimo město? Pokud jezdíš většinou jen po městě, je to v pořádku.ferlin píše:Zdravím, majore.
Používám olej Q8 Formula 5w40, (má specifikaci BMW) tak bych se rád zeptal, jestli to není nějaký nevhodný shit.
Také mám problém s ukazatelem oilservisu. Zelené ledky mi ubývají, jak jsem zjistil asi po tisíci kilometrech jedna. Mám dva, maximálně tři studené starty denně, nijak to nehoním, jezdím téměř "klobouka," kombinovaná spotřeba kolem 7l.![]()
Takže bych se rád zeptal, jestli se na ty ledky můžu vysr.. a měnit olej normálně po 10 tis km. Díky.
Jo jo, jezdím do práce 16 kiláčů tam a zpět a semtem po městě plus občas tak jízdy 100 až 150 km za den. Po dálnici nejezdím. U nás na východě není.
Kurňa, ale chystám se v létě do Francie.
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Ty nevíš co s lovama nebo podnikáš jízdy za polární kruh, že chceš kupovat olej 0W-40 ??? Nevymýšlej ptákoviny a kup si 10W-40, nebo 5W-40.. Do 20 let starýho motoru kupovat olej 0W-40 je házení perel sviním.. Jak jsem ti psal, hledej na obalu normu ACEA A3. Do motoru M43 je v našich klimatických podmínkách naprosto dostačující 10W-40 ACEA A3..all píše:dsvatos píše:major píše:Da, Da. Óčeň charašó.
Spasíbo
Ok děkuji,
Castrol Formula RS 0W40 Kluci a co tohle? má to specifikaci pro BMW..
Myslel jsem nejdřív tenhle Castrol GTX Magnatec 5W-40, ale tam jsem nenešel BMW
Tak?
Čau Majore,
velice zajímavé téma, pročet jsem ho celý a leccos to objasnilo. Nicméně bych tě poprosil o jednoznačnou odpověď na tuto otázku.
Mám E38 744i steptronic. Půjde do ní vstřik LPG, takže to ber, jako by tam už bylo.
Jaký olej do motoru, steptronicu a diferáku. Dosud byl v motoru 10W-40 polosyntetika, nevím jaké značky. Pokusím se zjistit od předchozího majitele. Převodovka a diferák nevim.
Brzdovka asi DOT IV a Fridex prostě pro hliníkový motory. Do serva můžu asi nalejt to samý, co do automatu, ne?
Jinak bych od tebe odebral nějaké ty kvalitnější ARAL oleje, tak napiš, co všechno můžeš dodat a ceny. Pokud byste se někdo chtěl složit na soudek toho převodovýho ATF, tak já bych do toho šel.
Díky
velice zajímavé téma, pročet jsem ho celý a leccos to objasnilo. Nicméně bych tě poprosil o jednoznačnou odpověď na tuto otázku.
Mám E38 744i steptronic. Půjde do ní vstřik LPG, takže to ber, jako by tam už bylo.
Jaký olej do motoru, steptronicu a diferáku. Dosud byl v motoru 10W-40 polosyntetika, nevím jaké značky. Pokusím se zjistit od předchozího majitele. Převodovka a diferák nevim.
Brzdovka asi DOT IV a Fridex prostě pro hliníkový motory. Do serva můžu asi nalejt to samý, co do automatu, ne?
Jinak bych od tebe odebral nějaké ty kvalitnější ARAL oleje, tak napiš, co všechno můžeš dodat a ceny. Pokud byste se někdo chtěl složit na soudek toho převodovýho ATF, tak já bych do toho šel.
Díky
-
fix
- Registrovaný
- Příspěvky: 562
- Registrován: úte 11.10.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1145
- Kontaktovat uživatele:
našel jsem tento přehled olejů pro BMW - Übersicht der Motorölqualitäten
http://home.arcor.de/theemigrant/BMW/%D6linfo_BMW.pdf
http://home.arcor.de/theemigrant/BMW/%D6linfo_BMW.pdf
Ahoj, pokračuj dále s SAE 10W-40, popřípadě doporučuji SAE 5W-40. Můžeš mít ode mne celý sortiment ARALu v různých baleních. Kluci tu ode mne berou hodně ARAL High Tronic 5W-40 za 220Kč/litr. Pokud něco budeš chtít, tak mailem či přes SZKozoun píše:Čau Majore,
velice zajímavé téma, pročet jsem ho celý a leccos to objasnilo. Nicméně bych tě poprosil o jednoznačnou odpověď na tuto otázku.
Mám E38 744i steptronic. Půjde do ní vstřik LPG, takže to ber, jako by tam už bylo.
Jaký olej do motoru, steptronicu a diferáku. Dosud byl v motoru 10W-40 polosyntetika, nevím jaké značky. Pokusím se zjistit od předchozího majitele. Převodovka a diferák nevim.
Brzdovka asi DOT IV a Fridex prostě pro hliníkový motory. Do serva můžu asi nalejt to samý, co do automatu, ne?
Jinak bych od tebe odebral nějaké ty kvalitnější ARAL oleje, tak napiš, co všechno můžeš dodat a ceny. Pokud byste se někdo chtěl složit na soudek toho převodovýho ATF, tak já bych do toho šel.
Díky
Do automatu pouze plně syntetický olej dle specifikace GM Dexron IID například ARAL ATF E-S, do serva můžeš dát klasický minerál dle GM Dexron IID či IIIF, např. ARAL ATF 22 nebo ATF 55, popřípadě i ten ATF E-S. Ta syntetika je ale dvakrát dražší. Brzdovka a nemrzka je OK. Výměnné lhůty motoráku, při provozu na plyn, sniž na 6-7tis. km.
Pěkný přehled, bohužel ale některé oleje již mají jiné názvy. Je to info z roku 2001.fix píše:našel jsem tento přehled olejů pro BMW - Übersicht der Motorölqualitäten
http://home.arcor.de/theemigrant/BMW/%D6linfo_BMW.pdf
Oleje SAE 0W a 5W-30
Oleje s SAE 30(ale i 20) se vyrábí již od konce 80.tých let a jsou určeny pro provoz v chladnějším podnebí. V našich klimatických podmínkách je možno tyto SAE používat také i u starších motorů, zakázané to není a záleží na tom jaký rozsah SAE výrobce motoru doporučuje. Výhodou této SAE je nižší spotřeba paliva a nevýhodou pak menší odolnost proti vysokým pracovním taplotám. U olejů těchto SAE (20,30) dochází k narušení celistvosti mazacího filmu a snížení kinematické viskozity při nižších pracovních teplotách než např. u SAE 40,50 či 60, kteréžto jsou určeny pro vyšší tepelné zatížení motoru. Ty poslední dvě pro zatížení při závodech, kravení v driftu, jízdu v zemích s vysokou prům. roční teplotou atd. Tyto mají zase ale nevýhodu ve vyšší spotřebě paliva z důvodu vyšších hodnot viskozity při standartních pracovních taplotách motoru(kladou rotujícím částem motoru vyšší odpor).
Toto vše platí pro oleje s normální HTHS, tedy větší než 3,5 mPa.s. HTHS je tzv. vysokoteplotní viskozita a udává, zjednodušeně řečeno, sílu mazacího filmu. Oleje se s níženou HTHS pod 3,5 jsou moderní oleje SAE většinou 5W-30 či 0W-30. Tyto oleje mohou být provozovány JEN v moderních motorech, které jsou ovšem na tyto oleje přizpůsobeny. Někdy je nesrávně každý olej s SAE 0W či 5W-30 považován za olej s HTHS<3,5. Těchto produktů, ale na trhu zatím noho není a jsou dostatečně označeny na obalu. Ostatní produkty ač s SAE 30 jsou s normální HTHS a tedy použitelné ve všech motorech dle ůdajů výrobce.
Nicméně to nemění nic na tom, že použití olejů SAE 30 a to jakýchkoli v motorech BMW NEDOPORUČUJI právě z důvodů nižší tepelné odolnosti.
Oleje s SAE 30(ale i 20) se vyrábí již od konce 80.tých let a jsou určeny pro provoz v chladnějším podnebí. V našich klimatických podmínkách je možno tyto SAE používat také i u starších motorů, zakázané to není a záleží na tom jaký rozsah SAE výrobce motoru doporučuje. Výhodou této SAE je nižší spotřeba paliva a nevýhodou pak menší odolnost proti vysokým pracovním taplotám. U olejů těchto SAE (20,30) dochází k narušení celistvosti mazacího filmu a snížení kinematické viskozity při nižších pracovních teplotách než např. u SAE 40,50 či 60, kteréžto jsou určeny pro vyšší tepelné zatížení motoru. Ty poslední dvě pro zatížení při závodech, kravení v driftu, jízdu v zemích s vysokou prům. roční teplotou atd. Tyto mají zase ale nevýhodu ve vyšší spotřebě paliva z důvodu vyšších hodnot viskozity při standartních pracovních taplotách motoru(kladou rotujícím částem motoru vyšší odpor).
Toto vše platí pro oleje s normální HTHS, tedy větší než 3,5 mPa.s. HTHS je tzv. vysokoteplotní viskozita a udává, zjednodušeně řečeno, sílu mazacího filmu. Oleje se s níženou HTHS pod 3,5 jsou moderní oleje SAE většinou 5W-30 či 0W-30. Tyto oleje mohou být provozovány JEN v moderních motorech, které jsou ovšem na tyto oleje přizpůsobeny. Někdy je nesrávně každý olej s SAE 0W či 5W-30 považován za olej s HTHS<3,5. Těchto produktů, ale na trhu zatím noho není a jsou dostatečně označeny na obalu. Ostatní produkty ač s SAE 30 jsou s normální HTHS a tedy použitelné ve všech motorech dle ůdajů výrobce.
Nicméně to nemění nic na tom, že použití olejů SAE 30 a to jakýchkoli v motorech BMW NEDOPORUČUJI právě z důvodů nižší tepelné odolnosti.
ten TWS/RS je porad ve stejnejch flaskach. Novy flashule ma ten EDGE.dsvatos píše:Můj osobní názor je ten, že aby to zdražení ospravedlnili, nazvali to trochu jinak, přebalili do hezčích flašek a připsali pár reklamních kecůSpeedy píše:Jak je to teďka s olejem Castrol RS/TWS? Koukal jsem na stránky Castrolu a dělaj nějaký EDGE Sport 10W-60. RS hodne zdrazil mi prislo. Díky
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
A není to třeba jen doprodej skladovejch zásob?Speedy píše:ten TWS/RS je porad ve stejnejch flaskach. Novy flashule ma ten EDGE.dsvatos píše:Můj osobní názor je ten, že aby to zdražení ospravedlnili, nazvali to trochu jinak, přebalili do hezčích flašek a připsali pár reklamních kecůSpeedy píše:Jak je to teďka s olejem Castrol RS/TWS? Koukal jsem na stránky Castrolu a dělaj nějaký EDGE Sport 10W-60. RS hodne zdrazil mi prislo. Díky
No vzhledem k tomu bordelu v názvech co ve světě u svých produktů Castrol vytvořil a vzhledem k reklamním akcím typu "magnetický Magnatek" si dovoluji tvrdit, že prostě z jednoho produktu udělali dva (běžná praxe, nejen u Castrolu). U toho dražšího bude maximálně nalepená nějaká vyšší specifikace (nejlépe API). Vše je jen o tom jak z nás dostat více prachů.dsvatos píše:Můj osobní názor je ten, že aby to zdražení ospravedlnili, nazvali to trochu jinak, přebalili do hezčích flašek a připsali pár reklamních kecůSpeedy píše:Jak je to teďka s olejem Castrol RS/TWS? Koukal jsem na stránky Castrolu a dělaj nějaký EDGE Sport 10W-60. RS hodne zdrazil mi prislo. Díky
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Máš zase naprostej rechtmajor píše:No vzhledem k tomu bordelu v názvech co ve světě u svých produktů Castrol vytvořil a vzhledem k reklamním akcím typu "magnetický Magnatek" si dovoluji tvrdit, že prostě z jednoho produktu udělali dva (běžná praxe, nejen u Castrolu). U toho dražšího bude maximálně nalepená nějaká vyšší specifikace (nejlépe API). Vše je jen o tom jak z nás dostat více prachů.dsvatos píše:Můj osobní názor je ten, že aby to zdražení ospravedlnili, nazvali to trochu jinak, přebalili do hezčích flašek a připsali pár reklamních kecůSpeedy píše:Jak je to teďka s olejem Castrol RS/TWS? Koukal jsem na stránky Castrolu a dělaj nějaký EDGE Sport 10W-60. RS hodne zdrazil mi prislo. Díky
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Nemůžeš ho tam dát.Brody píše:Tak sem dnes koupil olej do diferaku!Tak doufam ze ho tam budu moc dat!Je to Mogul trans 90H SAE 90 API GL5 MAN Typ N. O specifikaci pro BMW sem se nedocet tak snad ho tam budu moc dat!![]()
