Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 EGR ...bacha na něj...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Joshuax »

Mozna to zkusim vratit zpet k EGR a svemu dotazu :) Nevite ?

Co se stane, kdyz se proste nebude ten ventil otevirat ? Jako rozumim tomu, ze to v zasade bude slepe rameno vyfuku, ale cemu to skodi ? Pripadne proc se takhle neodpojuje egr normalne a nahrazuje se to jinyma trubkama, nebo zaslepovanim svodu a podobne ? Pro auto by to krom toho, ze se mu ten bordel nevraci zpet do motoru, by to melo byt uplne stejne, co se tyce tlaku ve vyfuku, praci termostatu atd, nebo v cem je hacek ?
Je to jenom kvuli tomu, aby se predeslo uniku chladici kapaliny ?
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#42 Příspěvek od tommy_romeo »

No ted jsem se dival ze tam kde ty ten unik nemam. Para mi jde ze strany spolujzdce na konci chladice tam kde jsou nejake plnici trubicky.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Joshuax »

A ted babo rad.

Jak jsem podle vseho zprovoznil ten EGR, tak auto paradoxne zacalo nadavat, ze mam prilis velke emise o.O
Ze by to uz nekdo prekopal a premapoval, aby to jelo bez EGR ?

Kdyz jsem na to na sport slapl, auto zahlasilo chybu motoru, ze mam vysoke emise, vycetl jsem chyby, podle vseho tam nahazel vsechno, co s tim muze byt spjato, predtim ani jedna z tech chyb problemem nebyla, nevidim duvod, proc by se to najednou rozbilo, na te strane u MAFu jsem nic nedelal, sundaval jsem sani, na vahu jsem nesahl.

3FF0 Air Flow Meter
4501 Exhaust Gas Recirculation- Negative Deviation or Air Mass too High

Edit: Tak jsem se docetl, ze to jeste muze byt ovladacim ventilem. Na ten jsem hrabal, to je fakt, ale paradoxne jsem ho cistil, protoze v nem byl olej a dost mozna nefachal vubec. Toho oleje tam z tech klapek (doufam ze jenom z klapek) bylo na tom motoru docela dost.
Tak jako tak, ted mi egr spaliny do motru pousti, predtim jsem ho pracovat nevidel, muze to byt naopak prave tim, ze to ted funguje ?
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Joshuax »

Problem vyresen. Vadna vaha vzduchu. Kdyz nebyl funkcni egr, tak se nic nesnazilo dorovnavat nesmyslne hodnoty vzduchu, takze motor tahl dobre. Ve chvili, kdy se egr zapojil, zacal fungovat podle udaju z vahy a posilalo to do motoru nesmysl tech spalin, takze se motor dusil a odspoda spatne tahl.
Dneska jsem daval vahu jinou a uz podle diag ukazovala uplne jine hodnoty a daleko stabilnejsi. Egr pak neposila kraviny, auto jede krasne plynule a hlavne to nehlasi zadne chyby zvysenych emisi :)
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#45 Příspěvek od tommy_romeo »

Kdyz je ten chladic EGR v prd... tak se projevuje unik tedy i pri stojicim vozidle? Ted po rozhozeni celeho motoru kdy mi delali rozvody atd tak se mi zacla nejak tratit voda. Pri zahratem aute mi jde dokonce i z vchni casti spolujezdcovi ledvinky slaba para. Ted sleduju vodu jak magor a rano jsem nalil full auto stoji stale stejne a ted uz zase full nadrzka nebyla. Nikde zadna kaluz neni poradne videt ale. :cry:
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Giovany1971 »

tommy_romeo píše:Kdyz je ten chladic EGR v prd... tak se projevuje unik tedy i pri stojicim vozidle? Ted po rozhozeni celeho motoru kdy mi delali rozvody atd tak se mi zacla nejak tratit voda. Pri zahratem aute mi jde dokonce i z vchni casti spolujezdcovi ledvinky slaba para. Ted sleduju vodu jak magor a rano jsem nalil full auto stoji stale stejne a ted uz zase full nadrzka nebyla. Nikde zadna kaluz neni poradne videt ale. :cry:
Zvedni auto sundej plasty pod mot..pořádně prohlídni zdali někde neteče...pokud ne..ještě je jedna možnost radiatorem topení..Ale to by jsi cítil v interieru smrad z chladící kapaliny..a taky by se ti rosily skla...nevim myslím že u bmw jako jedno z mála neteče jako u Fiatů a koncernů.

Pak už jen zbývá že to vodu co proteče chladičem..konzumuje motor..v oleji ji nehledej...zaměř se po ránu na kouřivost..tedy vodní páry..u mě to byl extrém ..viz muj příspěvek..nateklo to do válců..
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#47 Příspěvek od tommy_romeo »

Nj ale DPFko mi dym jako ve tvem OFF stavu nepusti ne?
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Giovany1971 »

[quote="tommy_romeo"]Nj ale DPFko mi dym jako ve tvem OFF stavu nepusti ne?[/quot

Vodní páru ano..každé auto i s funkčním dpf po ranu vysráženou vodu promění v páru nežli se zahřeje
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Giovany1971 »

Problém je že pokud je únik malý..tak se po zahřátí nic neděje..nejde to moc poznat... pokud je to již moc tak to kouří jak lokomotiva..kolik doleváš kapaliny..a za jak dlouho??
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#50 Příspěvek od tommy_romeo »

Tak ted mi bude auto stat az do patku na stejnem miste takze se uvidi pokud tam bude chybet nejak moc vody a dym bude nejaky ohromny tak je jasne ze je to ten chladic asi co :evil:
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#51 Příspěvek od tommy_romeo »

Tak auto tyden stalo. Voda neubyla a dym(para) pri startu zaden. Tudiz tratim vodu nekde za chodu proto i ta para z ledvinky spolujezdce ale jak na to prijit sakra :?:
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od Giovany1971 »

tommy_romeo píše:Tak auto tyden stalo. Voda neubyla a dym(para) pri startu zaden. Tudiz tratim vodu nekde za chodu proto i ta para z ledvinky spolujezdce ale jak na to prijit sakra :?:
Může někde mezi voštinami téct chladič..proto tá pára z ledvin...
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#53 Příspěvek od Asfix »

Chlapy dotaz, existuje nejaka kontrastni UV latka ktera se da nalit do chladici kapaliny a tim zjistit nasvicenim ve tme kde je jeji unik? Podobne jako u naplni klimatizaci..existuje neco na stejnu zpusob nebo se da pouzit tato latka do klimatizaci i do chladici kapaliny? Nejak se me nedari o tom neco naji. Diky 8)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od JaraX »

k čemu by takovej nesmysl byl když se da okruh chlazeni v pohodě otlakovat?
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#55 Příspěvek od Asfix »

okey, nevim, tak se ptam. A jak otlakovat? Diky za radu..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od JaraX »

bud zajed za někym kdo tomu rozumí a nebo si vyrob tlakovací víčko, (staré víčko expanzky, provrtat a vlepit autoventilek) tímto už jsme odhalily desítky uníků vody, našroubuješ, natlakuješ na 1,5 baru u Dieselu nebo 2 bary u benzínu a hned víš kde to teče.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#57 Příspěvek od ACDC »

JaraXi Prosím tě, a zkoušet jenom tlakem vzduchu bez vody je asi blbost, že.
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#58 Příspěvek od Asfix »

Zkusim na to otestovat takto, diky za tip..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od JaraX »

ACDC píše:JaraXi Prosím tě, a zkoušet jenom tlakem vzduchu bez vody je asi blbost, že.
jakým zase tlakem vzduchu, voda tam snad je, když tam foukáš vzduch tak jen prostě tlačíš tu vodu, je to vlastně princip darlingu, voda nejde stlačit ale mužeš vodu tlačit vzduchem. říkám, takto jsme přišli na desítky uniků vody, dokonce se prodává i taková sada ale stojí to zbytečně nesmysl. jenom to hlavně nepřetlakujte at neměníte potom třeba radiator
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#60 Příspěvek od ACDC »

Ale to je mně jasný, s vodou to zkouším normálně. Ale když něco složím, tak než naleju vodu, zkusit to hned bez ní.
Odpovědět