Stránka 3 z 4
Napsal: úte 06.01.2015 16:07
od Fx
Jestli jsem se někde neutnul, tak mi vychází sbíhavost vzadu (pro 17" kola) před novým seřízením na 2,24 mm proti středu náboje, po seřízení 1,25 mm.
BTW 12 mm? To nebylo vidět okem, že je něco špatně?
EDIT: Samozřejmě z hlediska klasického použití sbíhavosti v milimetrech jsou vypočtené hodnoty sbíhavosti poloviční.
Napsal: úte 06.01.2015 16:08
od Teddy
matiz píše:
Dokaze nekdo spočítat jaka byla nastavena sbihavost v mm na te zadni naprave?
goniometrické funkce (někdy se říká trigonometrie)
čísla už si snadno dosadíš sám. odhaduju kolem milimetru
edit Fx byl rychlejší.

12 mm samozřejmě uvidí okem každej
Napsal: úte 06.01.2015 16:12
od matiz
Rozdil je v tom ze ty predni nemusely byt striktne za ty 2k km.
Toto bylo udelane na 4 stejnych kolech, vzdyt jsem několikrát psal ze to tragicke ovladani auta zaclo při prezuti na 16", ty samozrejme jsou všechny stejne...
Dival ses nejspis do svého technicaku a ty tam muzes mit všechny stejne, ale ja mam jiné auto, i když je to v petkach protože predpokladam ze s puvodnim dotazem byly sance vyssi, tak fyzicky se jedna o trojku, a tam je to tak, jak jsem psal, cili predek i zadek rozdilne sirky vcetne jinych et...
Napsal: úte 06.01.2015 16:14
od Fx
Taky mám zapsané pro 17" a 18" kola tzv. "staggered" rozměry, tj. jiná šířka i ET pro předek a zadek.
Napsal: úte 06.01.2015 16:15
od matiz
12mm uvidíš pokud se na to zameris a podivas se na to, jinak to nikoho nenapadlo promerovat okem...
Napsal: úte 06.01.2015 16:19
od Fx
Poté, co jsem dal před rokem a půl auto do servisu na geometrii a vrátil jsem se dřív, než byla hotová, to dělám pokaždé. Taky už tam nikdy nepojedu... Pán auto zvedl sloupákem, postavil na čtyři barové stoličky, na kterých měl otočné mističky, a lup ho nastavit sbíhavost vpředu a zbytek sral pes. Jak jsem to viděl, řekl jsem mu ať to okamžitě sundá (a to jsem měl ještě bobky ať to na nás nespadne) a zavezl jsem to do BestDrive, kde geometrii udělali bezchybně a trochu mi upravili některé hodnoty na přání (u E36 jsem měl štelovák a některé hodnoty jsem tehdy přepočítával, to mi to ještě trochu myslelo).
Jsem "pro každou špatnost", ale tohle bylo moc i na mě.
Jinak - sbíhavost 12 mm mi přijde, že musí člověka mlátit do očí, i když je pravda, že vepředu se to hodnotí hůř, když člověk nevidí, jak je natočená druhá strana. Vzadu by to asi razilo víc.
Napsal: úte 06.01.2015 16:41
od Teddy
matiz píše:Rozdil je v tom ze ty predni nemusely byt striktne za ty 2k km.
Tohle jsi psal v úvodu: "po 2k km gumy na sracku"
matiz píše:Toto bylo udelane na 4 stejnych kolech, vzdyt jsem několikrát psal ze to tragicke ovladani auta zaclo při prezuti na 16", ty samozrejme jsou všechny stejne...
No trochu jsem se v těch neustálých změnách a rozměrech ztratil.
Takže jsi obul 16" zimáky, zajel na geometrii (cestou tam to bylo OK a ani se před tím nesjížděly letní 19"?) Udělali ti geometrii a pak se to sjelo?
Nebo se ti sjely 19" lení, tak jsi to přezul na 16" a zajel na geometrii?
Nebo máš letní 16" balony a zimní 19" snížený?
Píšeš, že se geometrie dělala na 16", ale ke zhoršení ovládání došlo až po přezutí na 16"?
Napsal: úte 06.01.2015 17:19
od matiz
Jo je to zakove velmi slozite a to myslim bez ironie... Když pominu všechno co bylo předtím, tak:
udelala se geometrie, auto tyden jezdilo
prijel mistr serizovac a řekl ze je spatne zkalibrovana
zkalibroval
nastavila se znovu geo viz obrazek co jsem tady daval.
Ujelo cca 2,5k km a gumy další obrazek, na vnejsku 3,5mm vzorku na vnitrku 0mm
To ale jezdilo stále na tech 19" a stabilita a ovladatelnost auta v unosnych mezich, proto mi to ani neprislo na mysl.
Nejvetsi tragedie byla po prezuti z 19" na zimni 16", v tu chvili auto neovladatelne, neprijemne, tragicke, proste zhorseni o 500% a zjisteni toho smeteni kraju.
Nyní udelana geo jinde, výsledky v poslednim obrazku.
Napsal: úte 06.01.2015 18:21
od Teddy
Teda to je laborování....
psal jsi ale, že geo se dělala na 4 stejnejch kolech. Takže proto jsem se v tom ztratil. Ona se teda dělala na těch 19"?
Napsal: úte 06.01.2015 20:56
od RomanM3
taky jsem si s geo užil na moji e39 v8. Po vyměně tyče řízeni usem to tak blbě nastavil že jsem to dal na nejbližši geo co tu je a tam jsou takovi křupici že jsem stahnul dva mm vzorku na předku za tis km a ještě mi urvali jeden excentr na ktery jsem pravě ten měsíc čekal a mezitim šly gumy do kytek. Takže dalši geo už byla jinde a od te doby super svezeni a spokojenost
Napsal: stř 07.01.2015 08:07
od JaraX
proletěl jsem to tema jen v rychlosti, nikde nic nečtu o závaží???
nastavit GEO na trojce znamená nutně zatižit auto dle toho jak si řekne geometrie, bez toho zatížení je to sice cely hezky zeleny, ale totálně napiiiič. nastavený. Jednou jsem dělal geo na nějaké E46, přijedu tam a borci že jim to nejde nastavit, že sou v dorazech a nic. podívám se do auta a nic. tak se to zatížilo jak mělo a okamžitě vše ok.
Ono to není jen o mašině za pul mega ale taky o tom aby s tím ti lidi uměli dělat a to zaváží do BMW je opravdu nutnost, většinou stačí aby si tam sedl patřičnej počet lidí. u trojky se STD podvozkem to strašně změní geošku.
ad2 řešil jsem podobnej problém asi 8let zpět na svojí 7er, dělal se servis, pak geoška a vyrazil jsem do řecka, po návratu z řecka gumy které měli tak 70procent byli na předku KO, pan nastavil na GEO že to je E32 i když to byla E38 a ja ho na to upozornil tak řekl že to je to samy a hotovo.
po návratu z řecka reklamace geometrii v jiném servisu, hodnoty uplně jinde.
nechtěli mi nic zaplatit, tak jsem řekl, mate pneuservis, navalte dvě gumy, klidně starší.
pán mi dal 12leté pneu!!!!!! to jsem nevydržel a celou story napsal jmenovitě včetně názvu servisu na asi 5 největších autofor v ČR, tuning forum, bmwklub apod, vše jsem pak odeslal s odkazama majiteli servisu. do týdne jsem měl dvě nové gumy.
a závěr? pokud se s lidma nedá domluvit, člověk není dost tvrdej. ten postup se špatnou zkušeností funguje perfektně.
2 roky zpět jsem koupil za 11k motorovku dolmar, při prvním řezu (25cm kmen) shořela spojka. nasledovala reklamace. tam mi řekli že jsem musel s pilou nařezat minimalně 30m3, přitom byla uplně cela jak nova, nezaprašena a byla to 3 dny po zakoupení, neměla ani odřenou lištu ani škrabaneček nic.
nasledovala opět zkušenost na všechny zahradnicke a hobby fora. nasledně byla pila zdarma opravena.
bohužel kokoti se najdou na obou stranach. znám borce co vstaval z postele a šlap si na display notebooku kterej prošlapl. zabalil ho do krabice kterou prorazil v mistě poškozene displaye a pak to "vratil" zpět at to na oko drží tvar a poslal ho do servisu že mu zlobí nějaká klávesa nebo nějaká blbost. no a přišel mu novej notas

Napsal: stř 07.01.2015 08:28
od matiz
To spatne nastaveni bylo na 19", nynejsi na 16". Ale při mereni v uhlech se nezadava velikost disku, nemá na to vliv. Zavazi samozrejme ze bylo, dokonce tak na dve kila presne.
Napsal: stř 07.01.2015 17:49
od RomanM3
to jarax: v mem případě měli záváží v autě při obou geo. u te první jsem ale bohužel nebyl od začátku, takže nevím co tam ti tupci nastavili za auto apod. jinak na geo si vždy udělám čas a celou dobu jim koukám pod ruce a říkám co kde a jak...ta geo jim to píše všecko, ale bohužel asi to pro mechoše není dost názorné nebo je chyba ve velikosti IQ obsluhy. mně to z toho bylo jasné, al ejá svoje auto znám. kdybych u toho nebyl bůh ví jak by to dopadlo. protože oni obvykle moc neví co je e32, e39, e61 apod, jestli je to comfort podvozek, nebo sportovní....u toho dycky jsem...a pak se jednou trápili a trápili se zadní nápravou....a ukázalo se že odklon štelujou na sbíhavosti a sbíhavost na odklonech....rpostě ten borec vubec nepochopil ten obrázek co mu ta geo ukazovala. jinak běžná prqaxe je, že nemají dost závaží jak by měli mít. a pak auta s měchama taky....když to zatížíš, auto čapne, ale když to startneš měchy si dofouknou apod....prostě bmw jw na klasické české mechoše moc složité. ještěže mám jen bmw....myslím, že jsou i složitější auta.
jinak ale dobrej způsob jak se domoci svého bez nutnosti soudů...
Napsal: stř 07.01.2015 20:35
od JaraX
jj třeba Audi, A8 s měchama když zvedneš na zvedák a nenastavíš to přes diag tak se zkurví tlumiče
Napsal: čtv 08.01.2015 08:15
od Giovany1971
JaraX píše:jj třeba Audi, A8 s měchama když zvedneš na zvedák a nenastavíš to přes diag tak se zkurví tlumiče
Já jsemA8 vždy zvedal aniž bych ji aretoval v MMI,,po sundání se vrátila vždy zpět do původního nastavení a tak jsem to dělal celé 4 roky co jsem ji měl,,ale je pravdou že některé Q7 a Tuaregy jim lehly na zem a pak si s tím neveděli rady... s tím je pak boj
Napsal: čtv 08.01.2015 09:53
od Teddy
S kamarádem jsme dělali tuarega po bouračce. Dávala se celá zadní náprava, měchy atd.
Složili jsme to, postavili na zem, nastartovali a po nějaký chvilce se to samo zvedlo.
Mimochodem, to jako když se na heveru mění píchlý kolo, tak musí každej vozit diagnostiku?
Napsal: čtv 08.01.2015 11:31
od horan
Teddy: ono to ma takovy dementni tlacitko, ktery musis podrzet a pockat az se rozblika aretace podvozku. Proste vergl.

Napsal: čtv 08.01.2015 12:49
od Teddy
horan píše:Teddy: ono to ma takovy dementni tlacitko, ktery musis podrzet a pockat az se rozblika aretace podvozku. Proste vergl.

Tak to netušim.

Nicméně při tý bouračce asi nikdo nic nemačkal a taky se to zvedlo.
Teda asi mačkal, ale tlačítko to nebylo. Podle rozsahu zboření možná řidič neudržel ani svěrač.

Napsal: čtv 08.01.2015 14:20
od matiz
Ono jsou automobilky vychcane ve smyslu co a kde "usetrit", ale nejsou zase debilni, takze fakt nejde verit zase kazde pohadce, zvlaste tady na bmwklubu -))) Ja audi a koncerny vůbec neznam, ale vim ze tuarag ma aretaci tusim nekde na stredove konzoli. A to jen proto ze to ma kdosi z rodiny. Uprimne receno rokem tusim 2005 a srovnani s BMW je tristni. Jak s trojkou, o petce uz vůbec nemluvim. Zpracovani interieru nic moc extra, tlacitek jak v zaoceanske lodi a konkretne navigace je z dob krale klacka... Nemuzu si pomoct, baworak byl v te době o mnoho dal.
Napsal: čtv 08.01.2015 16:23
od RomanM3
jj, tuareg má šéf od tchána a aretace podvozku tam je...když to měli v dílně prvně tak an to celkem koukali co že to tam je a právě mi popisoval tu hypotetickou otázku výměny kola na kraji cesty....no myslím že s tím by se stejně jeho šéf nešpinil. bud by si zavolal odtah, nebo některého ze svých mechošů...přpídně by se na to vysral a dojel to na prázdným kole
