Stránka 3 z 3

Napsal: sob 19.07.2014 11:40
od Lucifer
Při určitých teplotách vody ještě po zastavení chvilku běží přídavná elektrická vodní pumpa, je uplně na spodu na plastové sahaře chladiče , je nejlépe vidět ze spodu u e39. On je problém že 99% e39 co jsem měl na diagnostice tak píšou v klimě chybu přídavný vodní pumpy (zkrat, nebo rozpojený obvod) :D

Napsal: ned 20.07.2014 18:47
od kubikula420
ale v kasliku jsou pokud vim jen jednotky kde je tam presneji to rele?

Napsal: ned 20.07.2014 18:59
od Don
Ne nejsou tam RJ, je tam nekolik "pater" rele a RJ je za nimy ;)

Napsal: ned 20.07.2014 19:03
od kubikula420
aha asi si pletu teda s x5 a pojistku to teda nema samostatnou?

Napsal: ned 20.07.2014 19:32
od Don
To si nepamatuji :( Ale pojistek je tam hromada, tak treba jo. Zkus pohledat rozpis, jsou vsechny popsane

Napsal: ned 20.07.2014 19:36
od kubikula420
tak tam samostatne nini tak jedine ze je u neceho spolecna

Napsal: pát 24.10.2014 18:52
od rakeesh
Je normalni, ze visco spojka po nastartovani auta maka naplno? Nez se mi zahreje motor, mam zvuk jak letadlo, vetrak se toci a huci ostosest. Jakmile se auto zahreje, prestane to. Teplota oleje stoupa straaasne pomalu (treba po 10ti km se teprv dostanu rucickou na stred) a kdyz dupnu na plyn, rucicka po chvili klesne jakoby se ochladil. Vymenil jsem termostat i viscospojku a zadnej rozdil, mozna je to naopak horsi. Kde muze byt problem?

Napsal: pát 24.10.2014 20:22
od starML
rakeesh píše:...visco spojka po nastartovani auta maka naplno? Jakmile se auto zahreje, prestane to.
Před chladičem je elektrický větrák http://i5.photobucket.com/albums/y167/l ... insitu.jpg a za chladičem směrem k motoru je další větrák, který spíná visko spojka, když se motor přehřeje http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/k/1.png . A teď se přiznej, která ta vrtule maká naplno?

Při nastartování studeného motoru se z důvodu snížení exhalací fouká elektrickým ventilátorem http://www.realoem.com/bmw/diagrams/u/d/32.png čerstvý vzduch přímo za výfukové ventily. V podstatě to naředí výfukové plyny a ekologové jsou spokojeni. Tohle pracuje cca do dosažení teploty chladící kapaliny 40 stupňů Celsia.

Naopak při vysoké teplotě chladící kapaliny se spouští elektrický větrák před chladičem. Ten ale nemusí běžet jen při přehřátí motoru, ale i pro ochlazování chladiče klimatizace. Ale pomáhá i chlazení motoru. A pokud je teplota motoru opravdu vysoká, tou teplotou dojde k roztažení materiálu visko spojky a ta připojí i tu vrtuli mezi chladičem a motorem.

Pointa:
Máš přehozené kabely mezi tím elektrickým větrákem před chladičem a tím větrákem, co fouká studený vzduch do výfuku při studeném motoru. Proto Ti při studeném motoru běží elektrická vrtule před chladičem a když se to trošku ohřeje, tak to vypne. Ta vrtule mezi chladičem a motorem, kterou spíná viskospojka se točí vždy, ale na studeném motoru se dá zastavit třeba stočenými novinami, rukou to nezkoušej. A při přehřátí by došlo k dalšímu paradoxu - místo vrtule před chladičem by se Ti spustil ten větrák, co fouká vzduch za výfukové ventily. Stalo se mi to u Opel Vectra - po startu něco hučelo, pak to stichlo - myslel jsem běží ten větrák do výfuku. A při poskakování v koloně v ucpané Plzni jsem zoufale sledoval ručičku teploměru a čekal, jestli se konečně sepne vrtule před chladičem, nebo to začne vařit. Potom se konečně něco spustilo a motor stejně začal vařit. Tak jsem otevřel topení naplno a kapotu. Běžel ten větrák, co fouká vzduch za sací ventily. Přehození konektorů trvalo asi 10 minut - oni jsou totiž úplně stejné a kabely přibližně stejně dlouhé. :D

Napsal: pát 24.10.2014 21:19
od rakeesh
starML píše:
rakeesh píše:...visco spojka po nastartovani auta maka naplno? Jakmile se auto zahreje, prestane to.
Před chladičem je elektrický větrák http://i5.photobucket.com/albums/y167/l ... insitu.jpg a za chladičem směrem k motoru je další větrák, který spíná visko spojka, když se motor přehřeje http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/k/1.png . A teď se přiznej, která ta vrtule maká naplno?
hmm... na tohle se zitra podivam a dam vedet, ale jsem presvedcenej ze je to vrtule od visca. kazopadne dik)

Napsal: sob 25.10.2014 17:51
od rakeesh
Tak je to 100% vrtule od visca, vrtule pred chladicem se ani nehne. Hukot je to hroznej a sledoval jsem ten pokles teploty-jakmile drzim plyn v podlaze, niceho si nevsimnu, ale chvilku potom, co ho pustim, klesne teplota skoro az k prvni carce smerem ke studenemu. Jak moc se v tuhle chvili toci podle zvuku nepoznam.

Napsal: sob 25.10.2014 18:25
od starML
V tom případě platí to, co napsal JaraX ve vláknu Visko spojka. Kolega Bratn měl ten samý nápad, jako já. Ta viskospojka bude nějaká divná.