Stránka 3 z 5

Napsal: ned 07.12.2014 02:02
od Filozof
Když jsem ji koupil ještě v obchodě měla 12,66V a borec říkal at jedu delší trasu nebo ji dobiju a udržuji nad 12,5V že se pak ničí pod tuto hodnotu a rychle odchází.
Altík dobíjí krásně na 13,8V

Takže jsem nabíjel baterku pul dne a ted večer co jsem dojel měla baterka 12,91V.
Uvidíme kolik bude mít ráno to bude asi mnohem lepší údaj. Dobitá baterka přes 100km autem svižnou jízdou pouze uspané auto a ráno musí bejt ok.

Očekávám nad 12,8V abych byl spokojenej. Pokud bude 12,5-12,6 tak mě to moc nepotěší protože dle tabulky to je jen 80procent kapacity.

Plná má bejt 12,8V co zde píšou.
12,5V - 75procent kapacity.

Poslední možnost co mě napadá je zjistit ampérmetrem odběr auta zda je ok a nebere více než by mělo.

Napsal: ned 07.12.2014 11:13
od JaraX
plná baterka je 12,6

Napsal: ned 07.12.2014 21:43
od Filozof
no tak jsem došel k autu a měla baterka 12,44. To je podle mě hodně málo. To měla baterka po 6-ti letech co jsem měl ve staré 5er 12,3-12,4V.

Co stím ? Poslední možnost je že je něco někde ve zkratu na kostru více či méně a spotřebovává něco a nebo je někde vyšší odběr. Jinak už nevím.

Nová baterie po nabití a projetí 100km svižně a ráno naměřeno 12,44 mi přijde jako by měla jen 70-75procent kapacity dle tabulky. :-(

A to mi chlap říkal že ji musím hlídat napětí nad 12,5V nechápu když má méně hned po jedné noci.

Napsal: pon 08.12.2014 10:04
od hurvajs77
BudaShadow píše:...ze vlastne kdyz to neni AGM tak to vlastne stoji za ho.no. Mel jsem za to, ze baterie AGM se pouzivaji do aut se systemem Start/Stop (osobne nevidim zadnou super vyhodu, ze mi auto na krizovatkach bude chcipat)
Ano, AGM se primárně používají u aut se Start/Stop. Ale jsou také doporučované u aut, které mají hodně velké odběry, resp. spotřebičů. Což zrovna E65 je. I samotné BMW doporučuje dávat AGM, přímo v ETK je napsáno, že pokud se mění baterie a je v autě 110Ah, máš při výměně dát vždy AGM 90Ah. Jinak normální baterie je a není na hovno. Prostě vydrží tak 2 roky a je totálně v prdeli. V 750 jsem měl původní baterku, tj. 8 let starou. Před měsícem jsem si všiml, že mi nejde keyless atd, že baterka nevydrží při vypnutém motoru. Ale jinak jsem byl schopný startovat a vše bylo v pohodě. Snejk dokonce na baterku v podobném stavu jezdí přes dva roky, alespoň co říkal.

Předpokládám, že u E65 je v celku jedno jestli altík dává 13.8V nebo třeba 18V. Nabíjení je řízeno elektronicky a ne jako u starších aut, kdy altík krmil přímo baterku.

S tou zárukou bych se moc neoháněl, zákonem sice je daná 2 roky, ale silně pochybuji, že už po 1 roce se zárukou uspěješ. Budou ti říkat, že sis ji zničil sám, že jsi ji špatně nabíjel apod.

Napsal: pon 08.12.2014 12:33
od Filozof
dneska si půjčím pro jistotu kleštovej ampermetr a proměřím si po uspání auta kolik si bere miliampér uspané zamknuté auto.
To bude důležitej údaj který potřebuji vědět.

Bylo mi řečeno že nová plně nabitá baterie 20h odpočinutá bez zátěže má ukazovat 12,8V.

Pokud mi bude ukazovat 12,6V asi nebude na reklamaci mám ten pocit. :?

Napsal: pon 08.12.2014 13:31
od hurvajs77
Filozof píše:dneska si půjčím pro jistotu kleštovej ampermetr a proměřím si po uspání auta kolik si bere miliampér uspané zamknuté auto
no, nevím jak jsou na tom klešťáky dnes, ale když jsem byl na škole, tak nám říkali, že kleštáky jsou spíče jen orientační, takže nevím jestli změříš něco adekvátního. Spíše by to chtělo opravdu vřadit ampérmetr.

Napsal: pon 08.12.2014 15:11
od kabyr01
Pro majitele E65 - ve skrytém menu v budíkách se dá najít napětí na baterce a dá se to nechat na budíkách i za jízdy - tam je vidět, kolik V má v záběru, na volnoběh, bez motoru atd...

Napsal: pon 08.12.2014 15:57
od Filozof
hurvajs77 píše:
Filozof píše:dneska si půjčím pro jistotu kleštovej ampermetr a proměřím si po uspání auta kolik si bere miliampér uspané zamknuté auto
no, nevím jak jsou na tom klešťáky dnes, ale když jsem byl na škole, tak nám říkali, že kleštáky jsou spíče jen orientační, takže nevím jestli změříš něco adekvátního. Spíše by to chtělo opravdu vřadit ampérmetr.
Takže myslíš rovnou multimetr s nastavený jako ampermetr mezi plusovou svorku...nebo mínusovou.
To mohu vyzkoušet.

Napsal: pon 08.12.2014 16:08
od hurvajs77
fakt nevím, já jsem sice vyučen v oboru elektroniky, ale i na VŠ nám říkali, že klešťáky jsou spíše informativního charakteru a spíše na vetší odběry. Je to už sice dávno co jsem ze škloly (matura 1995), ale myslím si, že se toho moc nezměnilo. V podstatě mi to i povtrzoval kdysi otec, který dělal na VVN a trafech - tam se sice kleštáky používaly, ale při 21kV to asi jinak nejde.

Nevím jak jsi na tom s elektrikou, ale raději napíši, že ampérmetr musí být vřazen do obvodu, tj. opdpojíš kladnou svorku. Jeden kabel ampérmetru připojíš na + bateriie, druhý kabel z ampérmetru pak na odpojený kabel z baterie. Samozřejmě musí být i příslušný průřez měřících kalelů, ale pokud nebudeš startovat nebude odběr moc velký, tipnul bych ne víc jak 5A (měřáky jsou většinou do 20A) - ale nikdy jsem neměřil odběr auta, takže netusím, kolik je

Napsal: pon 08.12.2014 16:13
od hurvajs77
kabyr01 píše:Pro majitele E65 - ve skrytém menu v budíkách se dá najít napětí na baterce a dá se to nechat na budíkách i za jízdy - tam je vidět, kolik V má v záběru, na volnoběh, bez motoru atd...
nejsem si jistý, jestli to je přímo napětí na baterii. Ale minimálně se podle toho může poznat, jestli je špatný altík nebo ne. Co vím, při nastartovaném autě, by měla být hodnota kolem 13.6 až 14V. Já mám kolem 13.8V a napětí se mění v závysloti na otáčkách a záběru

Napsal: pon 08.12.2014 16:55
od vlastnemec
Tenhle odběr změříš jedině multimetrem jak píše hurvajs, klešťovím co auto bere při startu a na kabelu co jde ke startéru, aspoň takhle to měřili mě. Jinak ten klešťový nebyl zas tak nepřesný.

Ve skrytém menu podle mě vidíš palubní napětí, takže při běžícím motoře to co pouští altík a když máš chcíplo měl bys vidět baterku.

Napsal: pon 08.12.2014 17:03
od tesil
hurvajs77 píše:
kabyr01 píše:Pro majitele E65 - ve skrytém menu v budíkách se dá najít napětí na baterce a dá se to nechat na budíkách i za jízdy - tam je vidět, kolik V má v záběru, na volnoběh, bez motoru atd...
nejsem si jistý, jestli to je přímo napětí na baterii. Ale minimálně se podle toho může poznat, jestli je špatný altík nebo ne. Co vím, při nastartovaném autě, by měla být hodnota kolem 13.6 až 14V. Já mám kolem 13.8V a napětí se mění v závysloti na otáčkách a záběru
Tak mně to ukazuje cca 14,6v jak na volnobeh tak pri jizde... :?:

Napsal: pon 08.12.2014 17:41
od BudaShadow
hurvajs77 píše:Předpokládám, že u E65 je v celku jedno jestli altík dává 13.8V nebo třeba 18V. Nabíjení je řízeno elektronicky a ne jako u starších aut, kdy altík krmil přímo baterku.
No jo,ale ja to napeti 15,2 meril primo na baterce

Napsal: sob 03.01.2015 22:11
od BudaShadow
Tak uz to nedobiji vubec

Napsal: čtv 05.02.2015 00:13
od Pilsner
jakej typ baterie mam pouzit do 760Li?
musí bejt v hajzlu, hodinu necham radio a nenastartuju :x

diky P.

Napsal: čtv 05.02.2015 08:20
od JaraX
jestli necháš hodinu hrát logica tak to vybije každou baterku :)
já dávám Bosch S6, ale ty ted nejsou tak dávám Exide AGM a asi je to origo baterka, má dokonce IBS certifikaci

Napsal: čtv 05.02.2015 08:34
od Pilsner
A ty voe,to zere baterku jak benzin.
Ma teda cenu menit?myslel sem ze je v hajzlu. Ale treba kdyz vickrat za sebou nastartuju 5 x cca a treby bych jen popojel pres ves,pak to zamknu prijdu odpoledne a taky mrtvo. Je i toto normalni?

P.

Napsal: čtv 05.02.2015 08:35
od Pilsner
Jo a da se dat Varta? Mam s nima dobrou zkusenost.

P.

Napsal: čtv 05.02.2015 08:41
od JaraX
to už není moc normalni, to bude už problem.
chce to změřit baterku.
Vartu jsem dal akorat tchanovi a drží zatím, ale musí to byt VARTA START STOP, né žadná silverdynamic, ta vydržela v E65 pul roku

Napsal: čtv 05.02.2015 09:01
od Pilsner
Ok. Takze vymena.

P.