Stránka 3 z 4

Napsal: pon 07.09.2015 00:06
od paveld
Sweden píše:Celkem rad bych vedel kolik mm udela 50kg na sportovni pruzinu.Jak jsem psal jiz vyse,pruziny H&R,zadni naprava, po prilozeni zive vahy 110kg a rozdil vzdalenosti lem blatniku/stred kola oproti vzdalenosti bez zatizeni nemeritelny (rozumej nemeritelny klasickym metrem)
Doufám, že si to odvozuju správně, ale podle mě je dost rozdíl 110kg váhy na zadních sedačkách vs. 110kg v kufru. Kdyby se to dalo změřit/zvážit, tak dle mě větší zatížení na zadní nápravě bude když dáš 110kg do kufru, než když dáš 110kg na zadní sedačky.
Takže možná proto si to o tolik nesedlo.

Napsal: pon 07.09.2015 12:32
od Corleone2309
To Francis: Je to daná hodnota na E91/92/93 celkově moc rozdělený dále to není. Ještě je nabídka vogtlandu a tam je 1020/1315 což je zase rozdíl na zadku cca 130 kg ale já mám ted zadek docela nízko tak by s to možná i vyrovnalo. No je to docela věda ještě chci zjistit origo M-paket zda je přímo na udávané zatížení a uvidíme co s tím. Mám možnost jetej M-paket (pružiny) za 5000 Kč ale nevím jak moc se jetej vyplatí mno a je to s Chotětova. Jinde jsem nesehnal.

Napsal: pon 07.09.2015 12:45
od MattyX
Ted jsem byl u kamaráda v obchodě s bmw dily a origo pružiny se objednávají vždy podle dané výbavy. Je jich několik desítek druhu, takže ty použité ve finále na jednom autě budou opět vypadat jinak bez u tebe... Takže koneckonců je to jedno asi co koupis :-D

Napsal: pon 07.09.2015 13:05
od Francis
Corleone2309: Ptáš se stále dokola na to samé. Chceš radu a nebo chceš potvrdit tvůj názor?

U jetých/použitých pružin platí to samé, použít je ze stejného modelu, stejné motorizace a podobné výbavy jako je tvůj vůz.
Pružina z jiné "váhové kategorie" bude mít nejistý výsledek stejně jako pružina universální pro celou řadu E9x.

Napsal: pon 07.09.2015 16:07
od Corleone2309
Francisi dekuji za info zatim jsem z tvych odpovedi mimo jizlivosti nic nevycetl. Dle clenu tu je rozdil zatizeni 100 kg dosti a to znamena ze asi nemohu koupit nic nez original jelikoz at jsem hledal jak chtel tak presne na me auto jsem zadne pruziny nenasel. Nikdo s podobnym autem jako mam ja mi sem sve zk nenapsal tak to budu muset zkusit cestou jistoty formou novych m paket pruzin. Timto dekuji za info v tomto topicu predevsim matixovi a at to jezdi

Napsal: pon 07.09.2015 16:13
od Francis
Jaká jízlivost? Pouze dokola opakuju, ať si koupíš pružiny na svůj typ auta a nekupuješ universální. Na to se vztahuje i koupě na vrakáči, pokud nemáš jistotu, z jakého modelu pružiny jsou.
Howgh

Napsal: pon 07.09.2015 16:20
od Sweden
Tak s paketovymi pruzinami si fakt pomuzes,ale tak kdo chce kam........ 8)

Koukni na bmwsyndikat.de,jsou tam fotostory,kluci v nemecku radi snizujou sve wageny,mozna tam pochytis nejake moudra,popripade pokud ovladas jazyk muzes s nima podebatovat.

Napsal: ned 04.10.2015 18:58
od pavproch
pavproch píše:
xyron píše:Tak jestli podložky znamenají 1) lepší vzhled a 2) lepší jízdní vlastnosti... tak proč ještě otálíš u E91 ? :wink: :wink: :wink:
žeby?!?
:twisted:
Tvá přání sou mi rozkazem... už sou tam... vepředu i vzadu 10mm... včetně prodloužených OZ bezpečnostních šroubů.... po ingstalaci následovala pouze krátká projížďka, takže na nějaký field report je ešče čas.

Ale vypadá to líp, to zase jo...

Napsal: ned 04.10.2015 22:53
od MattyX
Jak dopadly teda vůbec pružiny na E91 autora tématu ? :)

Napsal: úte 06.10.2015 10:20
od BouDa_BMW_
MattyX píše:Jak dopadly teda vůbec pružiny na E91 autora tématu ? :)
Taky to tu celou dobu sleduju a docela mě to zajímá:D:)

Napsal: úte 06.10.2015 10:23
od Sweden
Majitel auta objednal sadu pružin Eibach Pro Kit a čeká na její doručení.

Já už mám stejnou sadu doma,akorát čekám až bude nějaký volný čas. :wink:

Napsal: stř 21.10.2015 10:18
od Corleone2309
MattyX píše:Jak dopadly teda vůbec pružiny na E91 autora tématu ? :)
Tak pruziny nainstalovany, subjektivne komfort se zlepsil, a celkove i chovani vozu mi prijde vyvazenejsi nez na unavenych seriovych pruzinach. Podvozek klesl o cca 2cm+-. Pokud o teto uprave nekdo uvazuje ale mel obavy tak bych doporucil.

Napsal: stř 21.10.2015 10:38
od Francis
Nechval den před večerem a počkej 20-30k km, jak udrží výšku.

Napsal: stř 21.10.2015 11:58
od Corleone2309
Francis píše:Nechval den před večerem a počkej 20-30k km, jak udrží výšku.
Kdyz nevydrzi vymenim financne to vyslo velmi slusne bych rekl nehlede na to ze za 30 000 km uz ho zcela jiste mit nebudu takze zatim jsem spokojenej :D

Napsal: stř 21.10.2015 12:38
od pavproch
to auto fajne prohlídlo.... daj temu ešče podložky, stačí 10mm, budeš překvapen, jak moc se zlepší stabilita....

btw, zadek máme zhruba stejně, ale předek mám o dost níž....

ať slouží

Napsal: stř 21.10.2015 13:37
od Corleone2309
pavproch píše:to auto fajne prohlídlo.... daj temu ešče podložky, stačí 10mm, budeš překvapen, jak moc se zlepší stabilita....

btw, zadek máme zhruba stejně, ale předek mám o dost níž....

ať slouží
Kuju kuju podlozky jsou v planu po zime ale asi jen zadek uvidime jeste. A chtel jsem max 15 mm aby to bylo bez skrtani ale to doladime po odskouseni

Napsal: stř 04.05.2016 02:11
od madmarty
Sice pozdě vzhledem k datu vlákna... Mám zkušenosti se zvyšováním, ne snižováním, ale fyzikální zákony měří všem stejně. Nejde řešit jen pružiny, ale i tlumiče. Mnoho lodí podléhá tomu, co je snadné a levné.... :( Spousta lidí, ověřeno v terénu, si nazvedala auta a nechala sériové tlumiče. Divila se, ta fůra lidí, jak jim podvozky ztvrdly a jak to mlátí, jak je to nestabilní. Nešel jsem jejich cestou a k zvednutí podvozku jsem dal odpovídající výšku tlumičů. Tyto lidé se pak mohli posrr... z toho jak super mám podvozek. Přitom měli stejné pružiny, nebo opačně jen stejné tlumiče. Jediný rozdíl byl v tom, že si představím jak je tlumič plánován, výkyv do kladné i záporné strany, pohlížím-li z bodu 0, tedy ideální stav kdy auto stojí na rovině a optimálně zatížené. Pokud auto snížím, či zvednu, tak toto změním. Pokud ovšem změním i délku tlumičů, tak aby odpovídala délce pružin (nebrat tak že oboje je stejně dlouhé :) ) tak výsledek je úplně jinde a spokojenost z jízdy řádově výše.

Vliv to má i na životnost tlumičů, kromě požitku z jízdy. Neděláme to proto, abychom jezdili co nejlevnějc, ale proto abychom si to UŽILI!

Napsal: stř 29.06.2016 21:41
od pesa
řeším podobný problém - chtěl bych snížit předek o 3cm a vybral jsem tyto pružiny - snad nebudu drhnout o blatníky.
pokud mě z toho nikdo nezradí, tak bych to mohl do měsíce nainstalovat
http://www.escape6.cz/sportovni-pruziny ... -id245648/

Napsal: čtv 07.07.2016 18:08
od Laetry
Jak píše kolega výše... K pružinám musí být adekvátní tlumiče. Nestačí koupit o 3cm kratší pružiny a vrazit to na auto s tím, že to bude ok. Tlumiče mají jasně daný parametry vzhledem ke světlé výšce vozu. Pokud tu ovlivníš, tak ovlivníš i jejich vlastnosti, případně životnost. Osobně bych šel jedině do celého setu, ale tam je to cenově trošku jinde.

Napsal: čtv 07.07.2016 18:26
od pavproch
Enem praktická poznámka - šak sem si tež i "nabil hubu".... první snížení (e91 xDrive) byla komplet sada KW V1 a.... bylo to strašně fajn, ale jen krátce, během pár tisíc km (méně než 20) ty KW tlumiče prostě "umřely".... proto druhý pokus byl pružiny H+R Sport a tlumiče Koni Yellow a..... životnost tlumičů se zdá být výrazně lepší/delší....

Jak se všude píše, že ke zkráceným pružinám MUSÍ být i tlumiče s kratší dráhou (sníženou praovní polohou), tak lehce nesouhlasím - m4Zlik má aktuálně H+R Sport pružiny a k nim stock DCC tlumiče a funguje to spolu sqěle už druhou sezonu (dohromady cca 12tis km)