Stránka 3 z 5
Napsal: ned 27.01.2013 13:20
od Rady523i
ojojoj no tak to jsem nechtěl slyšet a co když je to olejem myslíš že olej bmw qwality 5w30 LL 04 je spatna volba ,,, i když jej predepisují s castrol edge v mazacím planu ,,,, nebo je castrol edge 5w30 lepší než ten original bmw ,,, případně čím to nahradit jako celoročně aby to cvakaní přestalo a olej se udržel v tech hydroštelech díky
Napsal: ned 27.01.2013 14:02
od Francis
Zkus 10W-40, LongLife oleje pro tento motor s náběhem 200kkm a více není ta nejlepší volba.
Napsal: ned 27.01.2013 15:39
od Rady523i
jako loglive nenecham dýl jak 8-10 tis tak by to nemelo vadit ne,,,, mě jde o to že je predepsanej tech 5w30 a nikdo mi nerekl proč když je predepsanej mam lejt jinej chapu ze ty hydra jsou asi zsarana proto nerdrží ale pokud dam oleje dvakrat za sebou na třeba 5 tisíc nemeli by se vyčistit a obnovit se jejich spravna funkce,,,,, řekl bych že nedrží ty ventilky s tou kuličkou (jednocestný ventilek ) nebo jak se tomu říka ,,,,, nebo se pletu a říkam blbosti ,,,,,sere me ten zvuk každý rano je to sice chvilka ale dokaže mi to zkazit celej den ,,,,
Napsal: ned 27.01.2013 16:48
od Francis
Ty každé ráno při startování stojíš u otevřené kapoty?
Nejde o včasnost výměny, jde o viskozitu oleje. 5W-30 který používáš je jedna z doporučených specifikací, na seznamu jsou oleje 5W-20, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 a 15W-40. Ne vždy je to nejdraží řešení to nejelpší, ne vždy je lehkoběžný olej vhodný pro správný chod a dlouhou životnost motoru.
Napsal: ned 27.01.2013 18:27
od Rady523i
no ne otevřenou kapotu ale je to slyset pac mam otevrene dvre a vnimam jestli se to nezhorsuje nebo neco jineho ,,, a jinak oleje pro bmw e 39 m52 jsou jen 5w30 a 5w40 potažmo 10w40 ted jsem mluvil s panem co dela jen bmw asi 20 let a rikal že se toho stejně zřejmně nezbavím že to i kdyz budu davat 10w40 tak se prozmnenu nebude líbyt jiným soucastem motoru . říkal že pokud dam 10w40 tak za nejakych 20tis km to bude delat urcote zase , ,,,,,,,,spis by me zajimalo jestli jsou to gumicky tech pistků ze spoda a nebo jestli to nejsou jen ty ventilky ,,,protože obcas to neudela ani rano to rachtaní , zvlast po delsí jízde kdyz clovek trochu prislapne plyn,,,,,,,jinak ted jsem koupil castrol edge 5w30 a jsem zvedav jestli se neco změní kdyz ne bude jeste jedna vymena a pak asi rovnou ty hydra ,,,,,,,,,ktery olej je lepsi nevim jestli bmw qwality 5w30 LL04 a nebo edge 5w30
Napsal: ned 27.01.2013 19:40
od Francis
Aha, jedna paní povídala, (oprava: jeden pán), jaký olej tam patří. No tak se ptej toho chytrého pána na všechno a nezdržuj se s amatérskámi radami zde
Koukal jsi do příručky k autu, jaký olej tam patří, resp. z jakých olejů si můžeš vybrat? Mám na mysli příručku dobovou, tu co se dávala k autu v době výroby/prodeje nového vozu.
Myslím si, že s otevřenými dveřmi se s každým startem snažíš slyšet "trávu růst". Před startem sedni dovnitř, zavři dveře a případně si pusť radio a budeš happy

Napsal: ned 27.01.2013 20:33
od Rady523i

no joooo máš asi pravdu že to moc řeším ale ja sem si 5ku vymodlil a setril na ni dost dlouho jednu bramboru mi i ukradli tak se mi nediv a neodsuzuj me prosím ,,,,, jsem asi perfekcionista a mam auto pořad jak ze škatulky , ale je to prostě muj koníček a styl života bmw pro mě není jen obyc auto ,,,,,,,, a díky za rady snažím se přijít na nejaké nejjednodusí vychodisko a nebo opravu abych se v to penezne neutopil chapes
Napsal: ned 27.01.2013 21:48
od shade741
nejjednodušší východisko ti bylo řečeno, neřešit to, případně je tu cesta druhá vyměnit hydra takže si vyber

nebo muzes skusit neco do oleje na hydraulicka zdvihátka , ale jeslti to kněčemu je envím
Napsal: ned 27.01.2013 21:58
od Rady523i
spis by me zajimalo jeste tem originam BMW olej qwality 5w30 LL04 jak na tom je jestli to nakonec neni tim olejem ze by tento olej byl jako jen marketingovy tahak a stal za backoru
Napsal: ned 27.01.2013 22:11
od shade741
Ber v potaz, že to není žádný mladík, lejt tam drahý super bůhví co oleje je dle mě nanic. V dnešní době kvalitní 10 w 40 stačí naplno. Co sem vypozoroval prave na castrol se moc chvála nepěje, předražená věc a prý nic moc. Já dávám Texaco, Mobil či liqui moly a není co řešit, je to jako myslet si že rozbitou věc namažu nákou mastí a ono to najednou bude fungovat jak nové
Napsal: ned 27.01.2013 22:37
od Francis
Rady523i píše:spis by me zajimalo jeste tem originam BMW olej qwality 5w30 LL04 jak na tom je jestli to nakonec neni tim olejem ze by tento olej byl jako jen marketingovy tahak a stal za backoru
Nejde o to, zda je cena přehnaná, ale o viskozitní třídu. Je to lehkoběžný olej s nízkou viskozitou, je moc "řídký". Zkus 10W-40, vyrábí ho i Castrol.
Napsal: ned 27.01.2013 22:40
od Rady523i
ok zkusím ho a pak dam vedet jestli to prestalo nebo ne díkes
Napsal: pon 28.01.2013 11:20
od TM
Rady523i píše:,,,,,,,,,ktery olej je lepsi nevim jestli bmw qwality 5w30 LL04 a nebo edge 5w30
"Origo BMW olej" = Catrol, takže je to úplně jedno
akorát jsem slyšel, že není castrol jako castrol, že některý jsou vyrábený v Polsku a není to pak ono, otázka pak je, jestli zrovna ten castrol vydávaný za BMW je taky z Polska nebo ne...
Napsal: pon 28.01.2013 11:46
od Francis
Opakuju znova: Není to kvalitou nebo cenou oleje, ale viskozitní třídou. I kdyby použil nejdražší a normě přesně vyhovující 5W-30, hluk po startu motoru zřejmě bude přetrvávat. Olej specifikace 10W-40 je "hustší" a déle mu bude trvat, než z netěsných zdvihátek vyteče. Problém se tím odstraní jen částečně, prodlouží se doba odstávky motoru po které cvakat nebude z půl dne na den nebo den a půl, tzn. po víkendovém stání stejně zacvaká, ale při denním používání pravděpodobně ne.
Howgh
Napsal: pon 28.01.2013 13:07
od TM
To naprosto nijak nezpochybňuju, nicméně otázka, zda radši BMW nebo Castrol tu zazněla, tak mi přišlo vhodné uvést, že je teoriticky ten samý olej

Napsal: pon 28.01.2013 18:45
od Rady523i
ja jsi tu říkal že by se hustším olejem tim myslím 10w40 prodloužila doba za kterou by olej vytekl z tech zdvihatek ,,, bylo by to lepší i s 5w40 , mylím tim že by olej zustal dele tam kde ma a navic by byl lepe startovatelny v zimně nebo jsem premyslel jeste o 5w50
vim třeba to bude dražší , ale levnější než oprava hyder a jinak dnes přez znamého jsem dostal cenovku od INY 250 kč za kus což de o proti 600set ,,,,,,,a zeptam se 523,525,528 je maji stejne nebo ne
Napsal: pon 28.01.2013 19:36
od Francis
Žádáš o radu nebo o potvrzení tvého názoru?
Pokud to první, tak už jsi ji dostal:
na zimu
http://maziva.heureka.cz/valvoline-durablend-10w-40/
na léto
http://maziva.heureka.cz/valvoline-vr1-racing-10w-60/
Tyto oleje používám já, motor má najeto 411 tisíc a nijak ho nešetřím. Je to doporučení z vlastní zkušenosti na stejném typu motoru jako máš ty (můj je M52B25 z 1998/03).
Pokud to druhé, tak zbytečně ztrácíš čas.
Napsal: pon 28.01.2013 20:33
od Rady523i
myslel jsem celoročně tento olej , ne ho menit na zimu a na leto ,,,
http://www.dum-byt-kancelar.cz/auto-mot ... 40-1l.html
Napsal: pon 28.01.2013 22:21
od Francis
Na léto ho dávám 10W-60 kvůli vysoké zátěži (zahřívání) na dálnici v Německu nebo na okruhu/letišti. Ty můžeš celoročně používat 10W-40, pokud jezdíš jen turistickým tempem.
Ty stále vyhledáváš syntetické lehkoběžné oleje, ale tvůj motor se statisíci najetými km potřebuje olej s vyšší viskozitou, který drží vyšší (= tlustší) vrstvu olejového filmu mezi opotřebenými součástkami (mezi nimiž je tím pádem větší vůle kterou je třeba vymezit). O zimní starty strach neměj, pokud je baterka v kondici tak s 10W-40 to v našich zeměpisných šířkách a našem podnebí startovat bude. Mám to vyzkoušeno, parkuju venku, jezdím po horách a nikdy se mi nestalo, že by startér motorem neotočil.
Napsal: úte 29.01.2013 00:26
od Totic
My tady hojně jezdíme na OMV Bixxol 10w40 a je to krásný ševelení, motory M50, M52, S50 atd.. Čili při nájezdu >150tis km klidně (spíš určitě) automaticky přejděte na viskoznější olej.