Napsal: čtv 23.12.2010 21:53
zapojeny bude dobre jsou tam jen 4 kabely 2 jsou ty co rozpojuje a 1 je 12+ a ten druhej je od alarmu na spinani
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
EDIT: teď jsem trochu googlil imobilizéry a vypadá to že většina je jich skutečně zapojená tak že se relé musí sepnout (ne rozepnout) aby auto mohlo odjet. Odběr je pak mnohem menší, ale hrozí, že porucha imobilizéru vypne za jízdy motor, pokud bude rozepínat okruh který se nepoužívá jen ke startování.jarda píše:Předpokládejme, že teď tam máš autorelé zapojené tak, že přes něj teče proud při zaalarmovaném autě. Pokud je to autorelé s odporem 90 ohm, tak žere 0.133 ampérů. Pokud změříš že to žere výrazně víc, někde je chyba a možná bude stačit to relátko vyměnit za stejné funkční.
Pokud se Ti 0.133 zdá moc, můžeš
- tam dát jiné relé s větším odporem, tedy menším odběrem
(kolik proudu to musí snést poznáš podle pojistky přes kterou ten proud teče). Tohle řešení musí stačit.
- to zapojit opačně, tak aby bylo sepnuté po odalarmování (to bych nedělal pokud by Ti to v případě poruchy vyplo za jízdy motor, ale třeba na startér by to asi nevadilo)
- tam dát to bistabilní relé, pokud takové za rozumné prachy seženeš a dokážeš ho rozumně zapojit (třeba na signál odemčení a zamčení), to bych dělal až jako poslední možnost.