Stránka 3 z 4
Napsal: pát 21.08.2009 15:16
od Cuky
Ach tak to jsem nezkoušel
Napsal: pát 21.08.2009 15:50
od George_D
Ja měl na Compactu pneu 215/45/17 a dle tacho 225 na rovině jel. Motor M42 a samosvor 3.15 . Jinak jeden z nej motoru, co jsem kdy měl, s tak malym obsahem to fakt jede

Napsal: pát 21.08.2009 22:18
od Totic
jarda píše:No já se chtěl jen ujistit, nikde jsem tady nenašel že by někdo na plnou hubu řekl že když má kolo s pneumatikou stejný obvod (a šířku) tak je jedno (z hlediska akcelerace a spotřeby) jaký má průměr ráfku.
díky.
Teoreticky kola se stejným obvodem a šířkou, ale jiným ráfkem budou mít spotřebu a akceleraci shodnou. Akorát ten vetší ráfek bude nejspíš težší což ovlivní valivost atd.
V praxi záleží na modelu výrobce, směsy, vzorku a opotřebení, což ovlivněje akceleraci a spotřebu.
Tohle je zajímavá kalkulačka. Žádný pneu v kombinace ráfků a profilů pneu nebudou ve výsledku v průměru a obvodu stejný. Vždycky je o pár mm rozdíl.
http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?s ... _pneu_a=17
Takže různé předepsané rozměru kol z techničáku se stejně liší průměrem a obvodem. Pak se mění akcelerace/maximálka/spotřeba.
Napsal: pát 21.08.2009 23:16
od Kami1
teoreticky souhlasim, ale rozdil tech par mm je houby, daleko vic akceleraci ovlivni styl razeni
rovnez treba povrch vozovky bude mit vetsi vliv na spotrebu nez material gumy(nepocitam specialky)
vetsi(tezsi) rafek- horsi akcelerace, ale mensi valivej odpor(pri zachovani obvodu), takze uspora zas bude podle dynamiky jizdy
vyssi tlak pneu zase snizi spotrebu na ukor adheze
funkcnost tlumicu tez muze vyrazne ovlivnit akceleraci i spotrebu
kalkulacka je super, taky pouzivam
kdyz to shrnu, tak tam kde jeden ridic pri zmene rozmeru rafku zaregistruje zlepseni, tak ridic s odlisnym stylem jizdy zase zaregistruje zhorseni
kdyz mas jinej difer, musis taky jinak radit
Napsal: sob 22.08.2009 12:04
od capri
jarda píše:No já se chtěl jen ujistit, nikde jsem tady nenašel že by někdo na plnou hubu řekl že když má kolo s pneumatikou stejný obvod (a šířku) tak je jedno (z hlediska akcelerace a spotřeby) jaký má průměr ráfku.
díky.
v tomhle případě hraje roli už jenom váha

kompletu ráfek guma
Napsal: sob 22.08.2009 16:26
od sadamcx65
...dneska jsem se díval na pár obrázku na googlu ... vše to byly motory M42 318is v E36tkách a docela čumím, protože jak jde hadice od ventilového víka, tak já ji mám vepředu jako E30

a nějaký další nejasnosti jsem tam našel ... ale motor je E36 tak já nevím ... podívejte se na fotky a napište ...
http://e36.rajce.idnes.cz/E36_318is_M42/ díky

Napsal: sob 22.08.2009 16:54
od Kami1
mas to spravne
Napsal: ned 23.08.2009 09:06
od Cuky
Jojo ta hadice je dobře ,le tam jak píšeš o nějaké přírubě,tak tam být nemá já tam mám však volnbězný ventil je přišroubovanej na jednom z těch šroubů
Napsal: ned 23.08.2009 12:03
od _peper
V motorech jsou podle roku výroby trochu rozdíly. Třeba i v té hadici s odvětráváním deklu ventylů. Novější motory jí mají vzadu starší vpředu.
Napsal: ned 23.08.2009 13:08
od sadamcx65
ok, tak to jsem rád

zatím jsem objednal váhu vzduchu, tak uvidím jaký v tom bude rozdíl ....
Napsal: pát 28.08.2009 00:32
od Infernal
Zdravym,nechtel sem zakladat nove tema tak se prisockuju sem.Doufam ze to nevadi a nikdo se nenastve.Mam E 46 318 r.v. 99.Obcas kdyz jedu a slapnu na plyn tak se to jen tak velice line roztahne a baworacek je rad ze jede (prehnane receno) a jindy slapnu na plyn a krasne tahne.(zadny zazrak,ale me to staci

) A jeste neco kdyz je studen tak na neutral krasne drzi otacky a rucicka se ani nepohne,ale kdyz nekde zastavim a zase nastartuju tak se otacky docela pohupuji

Napsal: pát 28.08.2009 21:23
od Totic
Tož vyměň váhu vzduchu, nebo filtr no.. Ale může být kotel věcí. Váha vzduchu - diagnostika - lambda - svíčky - přísávání.. Radši si přečti všechny podobný příspěvky, nic novýho ti k tomu nikdo nenapíše. Co s nějakým vícoktanovým palivem se to nezpraví ? OMV Carrera apod.

Napsal: sob 29.08.2009 00:22
od Kami1
taky tipuju vahu,
resp. pal. pumpa nebo reg. tlaku paliva, snimac pedalu plynu...
Napsal: sob 29.08.2009 01:49
od Koovi
k té maximálce...je taky krom výše jmenovaného snad i další možnost pokud se nepletu, pokud jsem to nepřehlídnul. pokud si to auto nechal dřívější majitel nachipovat tak je i ten výkon potažmo kroutící moment o kousek výš což pak může dělat ten rozdíl...navíc, když já si nechával dělat chip u 318TI (318IS) tak díky chipu je posunutý i omezovat otáček tuším z původních 6800 ot/min na 7100 ot/min.
Napsal: ned 30.08.2009 10:30
od Cuky
Cuky píše:A když jsme u toho výkonu tak by mne zajímalo... Je normální že na 195,50R15 kolech jedu na 2.valt 110 a až pak jde do omezovače a na 4.kvalt jedu 200 ? To mám asi delší difer ne?
Nemáte s tímto nějakou zkušenost? mě se to zdá divný
Napsal: ned 30.08.2009 11:45
od bmw4ever
Já mám e36 318iS M44 a jsem spokojenej auto do města super, s diferem 3.60 to docela jede. Po městě to papá do 8l/100km svižnou jízdou. venku by jsem typoval o něco málo méně.
myslím že to je super motor s poměrem cena/výkon
Napsal: ned 30.08.2009 11:46
od bmw4ever
Cuky píše:Cuky píše:A když jsme u toho výkonu tak by mne zajímalo... Je normální že na 195,50R15 kolech jedu na 2.valt 110 a až pak jde do omezovače a na 4.kvalt jedu 200 ? To mám asi delší difer ne?
Nemáte s tímto nějakou zkušenost? mě se to zdá divný
Máš asi dost dlouhej diferák to mi jede 535i
Mě to jede na 2 omezovač max 80-85 víc ne
Napsal: ned 30.08.2009 12:02
od Cuky
bmw4ever píše:Cuky píše:Cuky píše:A když jsme u toho výkonu tak by mne zajímalo... Je normální že na 195,50R15 kolech jedu na 2.valt 110 a až pak jde do omezovače a na 4.kvalt jedu 200 ? To mám asi delší difer ne?
Nemáte s tímto nějakou zkušenost? mě se to zdá divný
Máš asi dost dlouhej diferák to mi jede 535i
Mě to jede na 2 omezovač max 80-85 víc ne
No m44 má prý kratší dif. ale o tolik si nemyslím no abych měl převodovej poměr jako 535ka no nevim nevim. Ono bylo dřív čipovaný než jsem to koupil tak možná proto se měnil difr. Jo a mám dotaz jak poznám samosvor? Vždy když zahrabe tak berou obě to budu asi mýt samosvor ne?
Napsal: ned 30.08.2009 14:34
od Koovi
zvedni auto, aby byla zadní náprava "ve vzduchu"...a zatoč kolama. pokud se obě kola současně točí stejným směrem je to zamosvor...pokud každé jinak je to obyč diferák...
Napsal: ned 30.08.2009 17:53
od bmw4ever
Cuky píše:bmw4ever píše:Cuky píše: Nemáte s tímto nějakou zkušenost? mě se to zdá divný
Máš asi dost dlouhej diferák to mi jede 535i
Mě to jede na 2 omezovač max 80-85 víc ne
No m44 má prý kratší dif. ale o tolik si nemyslím no abych měl převodovej poměr jako 535ka no nevim nevim. Ono bylo dřív čipovaný než jsem to koupil tak možná proto se měnil difr. Jo a mám dotaz jak poznám samosvor? Vždy když zahrabe tak berou obě to budu asi mýt samosvor ne?
na diferáku je štítek který když začíná S tak je tam samosvor.
Popř. si stoupni jedním kolem na štěrk a ruhým na asfalt a hrábni když ti zahrabe i to na asfaltu máš vyhráno.