Stránka 3 z 4
Napsal: pát 17.02.2012 14:16
od JaraX
věřím že sou předohraby který bmw pojedou na sněhu,ale závísí to od auta, třeba oktávka I si na E38 neškrtne.
Napsal: pát 17.02.2012 14:21
od RuDoSh
Ne, vyjede v drtivé většině to co ostatní auta s hnanou jednou nápravou a hodně záleži na řidiči a obutí. A záleží na tom daleko víc než u předokolek.
Napsal: pát 17.02.2012 14:24
od Vlasta
Předohrab má větší výhodu ve vyšším sněhu, kdy se kola tím sněhem profrézujou, zatímco zadohrab ten sníh před sebou tlačí jako klín. A nesporná výhoda předohrabu je, že na zpátečku do kopce jede líp, než hundrtka
Napsal: pát 17.02.2012 14:27
od Becx
věčné zimní téma... každopádně handicap zadního náhonu v extrémních podmínkách je u mě vykoupen radostí z driftování

Napsal: pát 17.02.2012 14:28
od Traviss
Hlavně taky záleží jaký sníh, vždy když přišla obleva, tak jsem si na mokrém s e46 ani neškrtl - respektive se modlil, když to do kopečka jelo, rozjet se v takovém mírném kopci bylo umění. A toto byly 195/65 R15 pak i R16 3 druhy gum, vždy jedno..
Ale v prašanu nebo i mírně přimrzlém těžká pohoda..
Napsal: pát 17.02.2012 19:21
od Dettektorr
Pod tohle se podepíšu, mokrej sníh je nejhorší možnej povrch pro mě, ale to může bejt mejma řidičskejma návykama.
Napsal: pát 17.02.2012 22:26
od rooc
prefetuju jen zadokolky...bydlím na horách..., nikdy jsem neměl problém.., jen se s tím musí umět....a to tam mám barum polaris 3 a není to o tom, žebych na tom šetřil, ale v servisu nic jiného neměli a už jsem to akutně potřboval přezout a i s těmato gumama nou problém
Napsal: sob 18.02.2012 00:00
od Jendix
rooc píše:prefetuju jen zadokolky...bydlím na horách..., nikdy jsem neměl problém.., jen se s tím musí umět....a to tam mám barum polaris 3 a není to o tom, žebych na tom šetřil, ale v servisu nic jiného neměli a už jsem to akutně potřboval přezout a i s těmato gumama nou problém
muj gumař mi vždycky řiká, že jak je náhon na zadek, chce to hrubší profil.. sice gumy hučej.. ale snadno se prohrábnou.. s e61 jsem si ještě moc sněhu neužil.. ale ještě loni v zimě s e36 jsme vyjeli bez problému na horní stanici vleku na churáňově, a naprosto bez problému.. (pro neznalé, je tam normální parkoviště, tzn. autem to přístupné je, ale rovina tam rozhodně není)
Napsal: sob 18.02.2012 10:42
od KKKuba
Pánové nevím, s e36 na 205/55 r16 i s e34 na 195/65 r15 naprosto bez problému, vůbec mi nepřipadá že by to bylo nějak o hodně horší než předokolka... A to jsem s tím jel i přes ždárský vrchy(kdo tam byl tam ví co je to za trháky), a u nás na vysočině máme taky pár hezkejch kopečků, nemám jedinej problém...
Za kecy typu "zadokolka nic nevyjede" asi začnu lidem zapleskávat uši do hlavy...

Napsal: pon 20.02.2012 11:12
od SEMRY
Tak jak vidím každý píše něco jiného, mě osobně by zajímaly ty typy diferenciálů. Ví někdo?
Napsal: pon 20.02.2012 11:26
od Jendix
KKKuba píše:Pánové nevím, s e36 na 205/55 r16 i s e34 na 195/65 r15 naprosto bez problému, vůbec mi nepřipadá že by to bylo nějak o hodně horší než předokolka... A to jsem s tím jel i přes ždárský vrchy(kdo tam byl tam ví co je to za trháky), a u nás na vysočině máme taky pár hezkejch kopečků, nemám jedinej problém...
Za kecy typu "zadokolka nic nevyjede" asi začnu lidem zapleskávat uši do hlavy...

U e36 mě docela štvalo, že auto nemělo esp, jednou se mi v tunelu stalo na prakticky čistým ledu, že autu začala na hodně lehký plyn na pětku ujíždět prdel (a fakt jsem měl docela bobky při tom když jsem honil volant z jedný strany na druhou).. to by se u předokolky nestalo, a i kdyby.. bylo by to líp korigovatelný.. to je obrovská nevýhoda zadokolek, která je ale u novějších aut korigovaná přes esp..
Napsal: pon 20.02.2012 11:33
od JaraX
bohužel zadokolka bez stabilizace (nebo samosvoru) je trošku oříšek, ale zvládnout se dá, chce to jen rychly reakce, 90 procent roku jezdí člověk jako král, těch 10 procent to musí vydržet

Napsal: pon 20.02.2012 12:19
od bbeavis
Jo taky sem zazil podobnou vec kdyz mi prdel sjizdela do krajnice protoze tam byla sklopena selnice a predohrab mi vesele ujizdel
Jen nechapu jak tu nekdo muze popirat fyzikalni zakony a tvrdit ze trakce zadokolky je stejna neli lepsi nez predohrabu. To by ty auta museli mit rozlozeni vahy 50:50. Pokud kecam tak mi to klidne vysvetlete.
Diferencial sem zatim nasel jen tento
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... ProdPage=3
Jen by me zajimalo zda s tim ma nekdo zkusenost? Jak se to pak v ty zime projevi? Budou ty zatacky prdeli napred efektivbejsi

a budu to moct zkouset i do kopce aniz by mi auto kuli trakci nezastavilo....
Napsal: pon 20.02.2012 12:22
od JaraX
ale bmw ma rozložení vahy 50:50, ty auta se dokonce dovyvažujou
Napsal: pon 20.02.2012 12:38
od bbeavis
A ty predohraby taky? Myslel sem to tak ze pokud ma predohrab na predku nakou vahu musel by mit zadohrab tu samou na zadku. Ja tim bmw neodsuzuji proste sem si zvyk ze nedojedu vsude a pocitam s tim. A na beznych selnicich i v techto podminkach prevazne jezdim rychleji nez ostatni. Jen predjizdeni je nadlidsky ukol.

Napsal: pon 20.02.2012 13:31
od ARMAN
mno nikdy jsem neměl problem na sněhu s jakymkoli autem(lada samara, vectra, astra, 318e30) ale předminula zima s e34 mi občas dala zabrat hlavně na parkovišti se sněhem nad 20-25cm, byla to prvni zima s e34 nove zimaky 235/45/17 michelin alpine, samosvor, problem mylim byl široke gumy + že jsem měl předek vyšši než zadek takže jsem v hlubokem sněhu sednul na břicho

vždy jsem vyjel ale občas to byl boj
tady na parkovišti jsem zaboha nemohl zaparkovat rovně jakykoli pohyb byl porod
jinak jsem projezdil celou zimu skoro denně v jakemkoli(pražskym) počasi

Napsal: pon 20.02.2012 14:13
od StepanMatl
Je sice hezký, že má BMW rozloženou hmotnost 50:50, jenže předohraby mají třeba 70:30

Nehledě na to, že mít poháněnou nápravu, kterou lze navíc i zatáčet, je další výhoda.
Nelze jednoznačně říct, jestli víc projede předohrab nebo zadohrab. Záleží na situaci. Většinou ale předohrab vyhrává.
Jednou jsem zapadl s 320d na louce v kopci ve 20 cm sněhu, přijel kámoš s feldou, vytáhl mě a chtěl mi s tím zkusit vyjet nahoru, já si půjčil jeho feldu... Sakra ale jak ta jela, jako po asfaltu, a to na KO gumách.
Teď co mám Golfa a kámoš 320d, vyjedeme oba zhruba stejně.
U zadohrabů je důležitý udržovat větší rychlost. Bohužel jakmile se začne trhat prdel, většina lidí má tendenci hodně ubrat, aby to srovnala, jenže když se BMW zastaví, je konec.
V horách mají výhodu zadokolky. Předokolky musí v zatáčkách opatrně na plyn, jinak pojedou i s plným rejdem rovně. Zadokolka se v zatáčce jen sveze smykem a může s minimální ztrátou rychlosti pokračovat dál.
Při akceleraci a ještě víc při jízdě do kopce se váha přesune na zadek, takže je logické, že tady mají zadokolky navrch.
Na závěr: hádat se o tom, který pohon vyjede víc, je zbytečné, prostě se to nedá jasně rozhodnout. Pokud tedy neporovnáváme 4x2 a 4x4, tam je to jasné

Záleží na podmínkách, situaci, řidičovi a pneumatikách.
Napsal: pon 20.02.2012 16:00
od rooc
ARMAN píše:mno nikdy jsem neměl problem na sněhu s jakymkoli autem(lada samara, vectra, astra, 318e30) ale předminula zima s e34 mi občas dala zabrat hlavně na parkovišti se sněhem nad 20-25cm, byla to prvni zima s e34 nove zimaky 235/45/17 michelin alpine, samosvor, problem mylim byl široke gumy + že jsem měl předek vyšši než zadek takže jsem v hlubokem sněhu sednul na břicho

vždy jsem vyjel ale občas to byl boj
tady na parkovišti jsem zaboha nemohl zaparkovat rovně jakykoli pohyb byl porod
jinak jsem projezdil celou zimu skoro denně v jakemkoli(pražskym) počasi

neber to špatně.., ale je vždycky velmi zábavné ledovat Vás pražáky když začne sněžit

se z toho jdete všichni zastřelit...pak když vás potkám v horských oblastech nestačím nadávat.., buďto furt jezdíte smykem, nebo naopak 40..., protože co kdybyten sníh co je nahrnutý u krajnice...zase spadl i na cestu

Napsal: pon 20.02.2012 16:08
od PPetr
každopádně když vidim v jakém poměru se prodávají teď nová BMW s Xdrive tak jsem se tak nějak smířil že příští BMW už bude "praktičtější".....
Napsal: pon 20.02.2012 16:10
od rooc
nikdy.....až budu chtít 4x4 koupím si audi nebo subaru......zadek je zadek