Stránka 3 z 3
Napsal: čtv 15.12.2011 18:39
od Jendix
Co se updatu automatu týče, myslím že je myšleno spíš přenastavení, kámošovi to dělal automechanik na e61 a prý přenastavil jen nějaké solenoidy.. víc o tom nevím.. co se dojmů z jízdy týče, docela si to pochvaloval, prý se automato chová líp..
Napsal: pát 16.12.2011 08:35
od rooc
já co mám naučené a málokdo to přizná ve zančkových servisech..., protože proč neprodat převodovku za 100k....a je to i potvrzené.., že záleží na stylu jízdy..., měl by se měnit v rozmezí 30-60tis km.., záleží, jestli jezdíš po městě, krátké drbačky.., nebo delší trasy..., já jsem v minulém autě automat měl a převodovku jsem dělal co druhou výměnu motorového oleje.., cca 30tis km.. a ta převodovka byla jako nová, stálo to i s filtrem těsněním olejem a zásuvkou cca 3k, divili by jste se, že ten olej je už po 30tis km černej.., ne krásně růžovej, tak si představte, jak asi vypadá po 200....takto jsem to dělal já, nicméně servisní interval je max 60tis....u všech automatů.....
Napsal: stř 21.12.2011 22:00
od Vlasta
Na kolik stupňů by se měl ohřívat motor M57N s automatem? Poslední tejden se mně to ohřívalo na 60 - 65 stupňů, vyměnili mně termostat na EGRu, říkali, že když se to ohřeje na těch 60, tak termostat na pumpě bude dobrej. Teď se to ohřívá na 80. Není to málo?
Napsal: stř 21.12.2011 22:10
od Jendix
Vlasta píše:Na kolik stupňů by se měl ohřívat motor M57N s automatem? Poslední tejden se mně to ohřívalo na 60 - 65 stupňů, vyměnili mně termostat na EGRu, říkali, že když se to ohřeje na těch 60, tak termostat na pumpě bude dobrej. Teď se to ohřívá na 80. Není to málo?
můžu se zeptat jak poznáš konkrétní teplotu? přes diagnostiku, nebo se to nechá vyčíst někde v idrivu? jinak z mých vlastních zkušeností se ohřívá auto uplně stejně jako v létě, ale mám 525d (stejně myšleno tak, že pozice pseudo teploměru u otáčkoměru se po zahřátí dostane na stejnou pozici)
Napsal: stř 21.12.2011 23:07
od Vlasta
Mám ACM
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=95
Právě to kolečko v otáčkoměru jsem měl stejně i při těch 60 stupních
Napsal: čtv 22.12.2011 02:11
od DavidS200
Co to je to ACM a jak to funguje ?
Jinak teplota motoru se dá vyčíst i v servisních datech do kterých se dá dostat a které se pak zobrazují na horním malém displeji mezi budíkama.
Ohřát se to musí v poho na 90°C. Já jsem to řešil taky dlouho, stejně jako dle diskuzí i mnoho dalších, když jsem nejprve měnil hlavní termostat, pak se to ohřívalo jen na cca 60°C a následně jsem měnil i ten termostat u EGR a od té doby je klid. Nemám žádný příhřev a na v těchto teplotách lehce na nulou mám na 90°C ohřáto do ujetí cca 12km a začíná to topit po dvou km.
Takže rada zní, nepatlat se v tom a vyměnit vždy oba termostaty, pokud se Vám nechce je oba vyndat a zkoušet na sporáku. Ten hlavní může být načlý a otevírá moc brzo, nebo je pootevřený, nebo nevím co, ale pokud se vymnění oba a jsou oba pak OK, musí se to ohřát.
Pokud to je třílitr a má webasto a to nechodí, tak tam ze zkušenosti s E39 se to pak ohřívá pomaleji. Teď mám 525 E61 a tam s tím po těch výměnách není jediný problém. Takže vyměnit i ten hlavní za nový originál, druhovýroba je téměř za stejné peníze, takže se nic neušetří.
Jinak ten hlavní otevírá mislím v 88°C.