Stránka 3 z 5
Napsal: ned 05.12.2010 18:17
od mivo
Snad ventil kurenia ??? Tazko povedat. Skus diagnostiku.
Tds-ka nema ziadny odvzdusnovak. Odvzdusni sa sama cez tenku hadicku, ktora ide z vyrovnavacej nadrzky do chladica.
Po doplneni chladiaceho media treba dat kurenie na maximalnu teplotu, ventilator topenia na nizsiu rychlost a nechat bezat motor. Obcas ho na chvilu podrzat na 2000 - 2500 ot. Potom v pripade ubytku kvapaliny doplnit a opakovat postup. Ked je hladina bez zmien, zavriet vicko a pripadne odskusat za jazdy.
V klime sa pouziva medium R134A celorocne - nie je potrebne nic menit. Aspon 1-2x za mesiac ju treba na chvilu zapnut, aby sa "vyvetrala" prechodom cerstveho vzduchu.
Napsal: ned 05.12.2010 18:27
od H
Ventil topení ... takže zkusit odvzdušnit topení?
A ještě poslední amatérský dotaz. Když nechám topení na největší teplotu a nejnižší "foukání" ... víčko chladící nádrže nechat otevřené a po 2000-2500 otáčkách zašroubovat? Díky
Napsal: ned 05.12.2010 18:59
od mivo
Topenie sa neodvzdusnuje zvlast. Je to jeden okruh s chladiacou zmesou. Myslel som, ze trebars ventil topenia nefunguje - neotvara (jedna z moznych pricin, preco nejde topenie). Treba zistit v tom pripade, preco neotvara. Moze to byt mechanicka chyba v samotnom ventile alebo nedostava "povel" od cidla, ze chcem teplo a ma sa otvorit. Preto som ti pisal o diagnostike...
Pri tom odvzdusnovani ventilator topenia nie na uplne minimum, ale na nizsiu rychlost - nechaj ho bezat tak, aby si na stupnici videl napr. 5 - 6 ciarok.
Otacky motora zvysit a podrzat chvilu zvysene, potom znova volnobeh. Pocas chodu na volnobehu skus mackat hadice rukou - ak tam mas vzduch, pomozes mu tym uniknut do vyrovnavacej nadrzky. Mozes auto postavit aj do mierneho kopca aby bol chladic co najvyssie (vzduch vzdy unika smerom hore). Opakuj tento postup a ked aj po zvyseni otacok bude hladina vo vyrovnavacej nadrzke na maxime (prestane ubudat), zavri ju a skus sa previest. Za jazdy kontroluj teplotu motora. Rucicka by mala byt u ohriateho motora kolmo.
Napsal: ned 12.12.2010 17:36
od cmelak
Kupoval už tedy někdo oba origo termostaty najednou kolem 2 tis? Chci je teď koupit a vyměnit, jenže nevim kde a podle jakýho čísla? Mám 530D 142kW r.v. 2001
Našel jsem jen tento ale stojí 2tis což je docela raketa na to že jsem slyšel, že origo oba 2tis taktéž
http://elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?B ... &NodeId=-1
Napsal: ned 12.12.2010 19:17
od Zdenal
Už jsem ti to psal, že oba stojí kolem 2000,- origo, takže zajdeš do BMW a řekneš, že chceš termostaty na svoje auto a oni ti je prodaj. A nepotřebuješ žádný čísla dílů, řekneš jim vin a oni ti poradí. Co potřebuješ u takové banality ještě za informace.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=90470
Napsal: sob 18.12.2010 12:17
od cmelak
Tak termostat koupen origo v BMW a vyměněn, koupil jsem i ten na EGR ventil ale asi ho tam nemám, nikde jsem ho nenašel takže mám asi 135kW verzi, nevim teda proč diagnostika ukazovala 2001. Takže kdo chce tento druhej origo termostat nechť mi napíše
Oba dva mě vyšli na 1790,- Kč
Měl jsem na tom starým domečku zevnitř ulomenou jednu pacičku co ten termostat držela takže voda tekla kolem a chovalo se to pořád jako kdyby byl otevřenej.
Teplota jde samozřejmě teď rychleji nahoru a topí to (vlažně) během 2-3 minut, stejnak mám ale provozní teplotu (na půlce) ráno asi tak při -5C až tak za 10km.. Příhřev jede, odvzdušnil jsem to, tak nevim jestli je to už OK.
Napsal: ned 19.12.2010 17:01
od Jurimir
Taky mám E39 530D, 2001 142 kW. V loni v zimě mi doslova praskl ten termostat, který je na předku motoru nahoře. Ten mám auto asi 3 dny po výměně převodovky, byl to docela ranec. S topením mám ale stejný problém. Za ty 3 dny co to mám zpátky bych řekl, že to topí čím dál tím míň. Dneska v noci jsem v tom skoro mrznul, ručička teploty byla pořád v půlce modrého pole, včera byla alespoň pár mm za polem. Ani kolečko na palubovce a ani digitální teplota na to nemá vliv. Směs mám do -27, takže problémy se směsí, které popisujete by to být neměly. Hádal bych to na termostat (ten druhý) nebo myslíte kouknout ještě jinam?
Napsal: ned 19.12.2010 17:19
od cmelak
No takže jakej termostat si měnil? Ten na chladící kapalinu nebo na EGR ventil? Tipuju to teda na ten na chladící kapalinu. Ten druhej mám origo novej ještě nevybalenej kdyby si chtěl.
Napsal: ned 19.12.2010 19:03
od Jurimir
Měnil jsem takovej ten malej, co je u motoru hned vepředu nahoře - hned pod plastem.
Napsal: ned 19.12.2010 19:11
od cmelak
Jurimir píše:Měnil jsem takovej ten malej, co je u motoru hned vepředu nahoře - hned pod plastem.
No tak to je ten co mi zbyl, máš teda špatnej ten na chladící kapalinu č.6
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
stojí origo v BMW necelou tisícovku.
Napsal: ned 19.12.2010 19:18
od Jurimir
To bude asi ono. Musím to zkusit celý projít a uvidíme, snad mi nikde neprotíká voda, tváří se to podezřele. Tobě zbyl ten č.6? To co jsem měnil je to číslo 14-15.
Napsal: ned 19.12.2010 19:29
od cmelak
Jurimir píše:To bude asi ono. Musím to zkusit celý projít a uvidíme, snad mi nikde neprotíká voda, tváří se to podezřele. Tobě zbyl ten č.6? To co jsem měnil je to číslo 14-15.
Mě zbyl bohužel ten co si zrovna vyměnil ten č. 14..
Napsal: pon 20.12.2010 14:25
od Jurimir
Dnes jsem zkoušel následující:
- v nádobce na kapalinu bylo za studena skoro na dně. Dolil jsem tedy litr fridexu a trochu destilky, směs mám teď nastavenou cca na -30 stupňů. Dolíval jsem po cca 12 km jízdy, než jsem se dostal do prodejny a potom auto začalo ihned topit o poznání lépe. Ukazatel teploty se pohnul z modrého pole ke druhé čárce, tedy cca do 1/3, standardně je při běžné provozní teplotě v 1/2, tedy kolmo vzhůru.
Potom jsem to nechal chvíli na volnoběh probublat a zadělal. Jel jsem asi 5 km a teplota pořád stejná. Pak jsem ve městě nabral manželku a jel jsem cca 15 km domů. Při cca 10 km jsem si všimnul, že opět ukazatel teploty klesá. Auto topilo, ale o poznání hůř než při dolití. Po dojezdu domů jsem zkontroloval stav kapaliny a ta neubývá, tak nevím, proč mi to začalo klesat.
Po dojezdu jsem tedy povolil odvzdušňovací šroub č.15 podle obrázku na tomto odkazu
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 a potom jsem prošlápl plyn. Kapalina trochu vystříkla, takže snad mám odvzdušněno. Pak už jsem s tím ale nejel, tak uvidíme při příští jízdě.
Napsal: pon 20.12.2010 20:42
od Johaaan
Vyndej termostat, byva na nem varazena teplota otevirani, muzes zkusit na sporaku.. myslim si ze bude problem jen v nem, nekdy chodi, ale ne do plna, tim padem neotevre ani nezavre oba okruhy maly/velky a taky to takhle hapruje. nekdy i praskne ten plechovy drzak samotneho ovladaciho teliska termostatu, ten zustane castecne pootevreny,vyoseny silou pruziny a dal se nikam nemuze hnout, stejny problem. ja bych na nic necekal, povypust vodu a sundej termostat, uvidis hned.
Napsal: pon 20.12.2010 21:25
od Jurimir
Ok, díky za radu. Máš na mysli ten termostat nahoře, který je v tomto odkazu
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 jako součástka č.14 nebo máš na mysli hlavní termostat č.6? Ta 14 mi minulou zimu praskla, takže tam je origo úplně nová, chápu však, že to neznamená, že se to vydrbalo... [/url]
Napsal: úte 21.12.2010 18:45
od lesta540
Zdenal píše:Jo a před tim jsem měl e38 740i a než jsem objel barák (cca 500 metrů) tak to topilo a dalších 500 metrů to bylo ohřátý. To bylo neskutečný...
taky jsi spalil asi 10 litru benzinu:-D
Napsal: úte 21.12.2010 19:36
od cmelak
Jurimir píše:Ok, díky za radu. Máš na mysli ten termostat nahoře, který je v tomto odkazu
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 jako součástka č.14 nebo máš na mysli hlavní termostat č.6? Ta 14 mi minulou zimu praskla, takže tam je origo úplně nová, chápu však, že to neznamená, že se to vydrbalo... [/url]
Prosimtě, prostě kup a vyměň ten spodní termostat č.6 a problém vyřešen.
Napsal: úte 21.12.2010 20:36
od Jurimir
Ok, díky moc... dám vědět, jestli to pomohlo...
Napsal: stř 29.12.2010 20:41
od wilicim
Cau chlapi, zítra jdu vyměnovat termostat u e39 525i. Když ráno nastartuju tak se zahřívá docela normálně ale zastaví se na první čárce za modrou a dál už nestoupá. Muže to být ještě nečím jiným než tím termostatem? Nemá někdo návod jak na výměnu. Díky
Napsal: stř 29.12.2010 22:21
od Jurimir
Já posílám průběžné info: včera jsem byl v Maďarsku (jedna cesta cca 320 km). Při vyšších otáčkách to topilo líp, zpátky jsem jel přes Rakousko a to šlo pomalu (cca 60 km/h) a topilo to míň. Podle nepravidelných příznaků soudím, že to opravdu bude tím termostatem, takže po novým roce ho hned vyměním.