Stránka 3 z 10

Napsal: pát 16.01.2009 14:37
od PetacekBE
myslím kryt chladiče jak je vrtule z visco - nemluvím o elektro vrtuli... Potřebuju vyměnit viscospojku a nevím jak na to. zavazí mi tam ten kryt...

Napsal: ned 18.01.2009 15:15
od PetacekBE
Kucí - k tomu tlakování hadic - TDeSo se odvzdušnuje samo ???

Napsal: ned 18.01.2009 23:19
od Gav328ci
Ano odvzdušní se samo,při zahřátém motoru otevři víčko a tak na minutu přidej plyn tak na 2tisíse otáček při tom měj topení na max. Pak dolij kapalinu na max pokud pochybí a je hotovo

Napsal: pon 19.01.2009 16:50
od PetacekBE
to mi tak může prasknout hlava když je teplý motor a doleju studenou kapalinu :twisted:

Napsal: pon 19.01.2009 18:39
od ZaK
To ti nepraskne, pokud budeš opravdu jen dolévat a ne to znova celé plnit 8)
Mám k tématu malý technický dotaz. Pokud se začne motor přehřívat a vrtule to třeba už nestíhá chladit, spustí se větrák klimy nebo ten jede jen když spíná klima samotná?

Napsal: pon 19.01.2009 19:08
od tds
Ano,el. větrák se zapíná v závislosti na teplotě motoru.

Napsal: pon 19.01.2009 19:21
od ZaK
tds píše:Ano,el. větrák se zapíná v závislosti na teplotě motoru.


Takže čistě teoreticky, když mi na budíku neukazuje teplota, tak pokud se mi ještě el. vrtule nesepla, motor se mi nepřehřívá. Rafička mi totiž vyjede do první čtvrtiny a pak zas spadne dolů >>> určitě čidlo.

Napsal: pon 19.01.2009 20:12
od bmwfil
ZaK píše:
tds píše:Ano,el. větrák se zapíná v závislosti na teplotě motoru.


Takže čistě teoreticky, když mi na budíku neukazuje teplota, tak pokud se mi ještě el. vrtule nesepla, motor se mi nepřehřívá. Rafička mi totiž vyjede do první čtvrtiny a pak zas spadne dolů >>> určitě čidlo.


A nebo spíš termostat kaput...

Napsal: úte 20.01.2009 09:14
od tds
ZaK píše:
tds píše:Ano,el. větrák se zapíná v závislosti na teplotě motoru.


Takže čistě teoreticky, když mi na budíku neukazuje teplota, tak pokud se mi ještě el. vrtule nesepla, motor se mi nepřehřívá. Rafička mi totiž vyjede do první čtvrtiny a pak zas spadne dolů >>> určitě čidlo.

pokud je větrák na 100% funkční, tak ano.

Napsal: úte 20.01.2009 09:56
od ZaK
No tak pokud zapnu klimu a sepne kompresor, zapne se mi s ním i ten ventilátor, takže ten je funkční na 100 %. Otázkou je jestli funguje jen pro klimu, nebo jestli spíná i jako pomocné chlazení ... V termostatu bych asi chybu nehledal, ten s ukazatelem teploty nemá nic společnýcho, či?

Napsal: úte 20.01.2009 10:20
od tds
Spíná i jako pomocné chlazení,má na hlavě válců svoje vlastní spínací teplotní čidlo.
No termostat má s teplotou jakožto s ukazatelem společnýho docela dost,jelikož pokud se motor neohřeje tudíž ti to ani ukazatel nemůže ukázat.záleží jestli ti ta ručička spadne úplně dolů jak mrtvola nebo jen klesne

Napsal: úte 20.01.2009 10:49
od ZaK
vyjede do čtvrtiny, možná lehce přes a pak spadne úplně dolú. Tam zdechle leží celou cestu na jakoukoli vzdálenost. Pokud někde na chvíli zastavím a motor ochládne, tak se zase chytne ale za tu čtvrtku budíku už prostě nemá sílu a padá. Auto normálně topí, nevře, netlakuje a hadice od chladiče jsou teplé, takže termostat určitě ne. Budík je též v pořádku, protože při testu přístrojovky ručka letí do plných. Stejně bych s tím měl zajet na diagnostiku, ještě to tam nebylo :oops:
Tohle už je tuším mimo téma, zajímal mě jen ten ventilátor, ale jinak velké díky.

Napsal: úte 20.01.2009 12:22
od PetacekBE
jen tak mimochodem - jak se dá ta el. sahara vyzkoušet napřímo ??? mne právě že nefunguje - nevím esi je to v ní anebo v čidlech,příp pojistkách - která je ovšem good. Případně kdybych ji chtěl vymontovat tak to musím vydělat i přední nárazník ????
A máte někdo zkušenosti z výměnou visco - já se k ní nemohu dostat a nemohu shodit ten velký plastový kryt - nevím jak na to !!! A už mne to štve - motor hučí jak vysavač - přitom ta vrtule ubírá koně - jako kdybych měl zapnutou klimu a jinak je fantasticky tichý. jinak - má tento motor už hydroštely a jaké jsou pro něj optimální otáčky. Přeci jen je to nafťák a šestiválec. Já jezdím do těch dvou tisíc ot a šlapu tak do čtvrt plynu. Je to tak správné ??? Děkuji

Napsal: úte 20.01.2009 13:30
od tds
PetacekBE píše:jen tak mimochodem - jak se dá ta el. sahara vyzkoušet napřímo ??? mne právě že nefunguje - nevím esi je to v ní anebo v čidlech,příp pojistkách - která je ovšem good. Případně kdybych ji chtěl vymontovat tak to musím vydělat i přední nárazník ????
A máte někdo zkušenosti z výměnou visco - já se k ní nemohu dostat a nemohu shodit ten velký plastový kryt - nevím jak na to !!! A už mne to štve - motor hučí jak vysavač - přitom ta vrtule ubírá koně - jako kdybych měl zapnutou klimu a jinak je fantasticky tichý. jinak - má tento motor už hydroštely a jaké jsou pro něj optimální otáčky. Přeci jen je to nafťák a šestiválec. Já jezdím do těch dvou tisíc ot a šlapu tak do čtvrt plynu. Je to tak správné ??? Děkuji

takže:
u sahary přímo je konektor Buďto to vyzkoušíš přímo na něm nebo vyhodíš konektor z čidla na hlavě a spojíš ho.pak by měl větrák jet.Ano musí přední nárazník ven a myslím že i chladič klimy.
kryt u visco spojky je nejlepší sundávat zároveň s vrtulí.
hydroštely má ano.
Optímální otáčky je relativní pojem je to dle provozních podmínek.
Pokud jezdíš s teplým motorem do 2 tis ot.tak je zbytečně podtočenej,turbo ti pořádně neplní, stoupá spotřeba.ideální otáčky jsou u teplého motoru 2,2-4 tiš. já třeba když jedu v německu na dálnici tak si letím 180 na tempomat a motor si jenom pozpěvuje.je fakt že když se to trochu takhle protáhne tak motor potom úplně jinak jede.

Napsal: úte 20.01.2009 13:49
od bmwfil
Jen doplním, větrák má 2 rychlosti a často funguje jen ta pomalejší... Test je jednoduchý-vymontuješ větrák, dáš ho na zem a připojíš dostatečně dlouhými dráty k silnější baterce... Pokud je vše OK, měl by jezdit po zemi jak vznášedlo...

Napsal: úte 20.01.2009 14:28
od tds
spíš ta rychlejší ne?protože na té pomalejší odchází ten předřadný odpor a pak se to netočí.

Napsal: úte 20.01.2009 15:20
od PetacekBE
mno mne ten motor právě že jak je zahřátý na provozní teplotu tak i studený dosti klepe - ten olej už přesluhuje asi dest tis km. Je možný že je tam něco přidřeného ?? - třeba ty hydroštely anebo můžou tak klepat vstřikovací trysky... Může to být tím olejem ??? A ještě - prej existuje nějaká čistící hmota motoru která nahrazuje na omezený počet kilometrů olej - jezdí se s ní 3000 km a pak se vylije a nalije se olej. Existuje něco takového - doporučili by jste to na tento motor ??? Díkes...

Napsal: úte 20.01.2009 15:22
od bmwfil
tds píše:spíš ta rychlejší ne?protože na té pomalejší odchází ten předřadný odpor a pak se to netočí.


Máš recht, jsem zase dumal na něčím jiným... :oops:

Napsal: úte 20.01.2009 15:26
od bmwfil
No "klepat" může taky špatně nastavený předvstřik... A nějaký "hnusy" bych si do motoru nelil - pokud by to bylo něco extrémě agresivního a uvolnilo třeba i úsady vymezující vůle, spíš bys motoru uškodil. Současné kvalitnejší oleje (5W40) mají v sobě přisady zamezující tvorbě nových a lehce rozpouštějící ty staré úsady, takže žadné Horstovy přísady na 3000Km tam nelij!

Napsal: úte 20.01.2009 15:26
od tds
Do oleje nic nelij to je na hovno.
Těžko říct, může detonovat vstřik,Hydroštěly jsem ještě u tdsa cvakat neslyšel,teda pokud nepoužíváš úpně na p...u olej.taky to může být normální projev diesela,těžko říct co myslíš tím klepáním.
ten olej ti doporučuji vyměnit.jak víš že olej přesluhuje když ti ještě svítí zelené ukazatele servisu?trysky se daj normálně změřit v bosch servisu bez demontáže a stojí to asi 500,- takže nevím co řěšit.a výměna vstřiků vyjde na pár korun do 6 táců se vlezeš.olejem..těžko říct,ale spíš ne.