Stránka 3 z 5
Napsal: pon 11.10.2010 09:55
od Author
mam stejnej problém...
ráno nastartuju, neklepe nic, popojedu cca kilometr a začne to klepat.
cca 4 klepnutí během jedné vteřiny, pak vteřina ticho a zase 4 klepnutí
když položim nohu na spojku(nesešlápnu) tak to klepání cítim na pedálu
když spojku vyšlápnu, přestane to
pokud je zima a jezdim cukačky po městě dělá to asi pořád, moc ve městě nejezdim, ale jakmile vyjedu za město ujedu cca 10 km přestane to
stačí nepatrně přidat plyn a taky to přestane
pravděpodobně to je buď setrvák nebo převodovka, to co vydává ten zvuk, ale po přečtení těchto dvou témat začínam věřit, že to klepání ať už v převodovce nebo setrváku bude způsobovat něco jiného
už asi zbývá jen ten tlumič torzních kmitů na řemenici
necelých 9t. bez daně origo
tátovi se u peugeotu HDi taky rozsypal, klepalo to celkem podobně, nebylo to úplně pravidelný, ale tam jakmile řekl v servisu že mu něco klepe v motoru má najeto 70t. tak ho rovnou objednali
Napsal: pon 11.10.2010 11:52
od radokrno
kurvajs no chtělo by to pro jednou rozlousknout...
skoušel někdo ten tlumič torzních kmitů???nebo je to prostě jen setrvák co tlumý ty vibrace.?
Napsal: pon 11.10.2010 12:01
od radokrno
tkoušel někdo měnit řemenici klikovky??
Napsal: pon 11.10.2010 12:12
od radokrno
Author píše:mam stejnej problém...
ráno nastartuju, neklepe nic, popojedu cca kilometr a začne to klepat.
cca 4 klepnutí během jedné vteřiny, pak vteřina ticho a zase 4 klepnutí
když položim nohu na spojku(nesešlápnu) tak to klepání cítim na pedálu
když spojku vyšlápnu, přestane to
pokud je zima a jezdim cukačky po městě dělá to asi pořád, moc ve městě nejezdim, ale jakmile vyjedu za město ujedu cca 10 km přestane to
stačí nepatrně přidat plyn a taky to přestane
pravděpodobně to je buď setrvák nebo převodovka, to co vydává ten zvuk, ale po přečtení těchto dvou témat začínam věřit, že to klepání ať už v převodovce nebo setrváku bude způsobovat něco jiného
už asi zbývá jen ten tlumič torzních kmitů na řemenici
necelých 9t. bez daně origo
tátovi se u peugeotu HDi taky rozsypal, klepalo to celkem podobně, nebylo to úplně pravidelný, ale tam jakmile řekl v servisu že mu něco klepe v motoru má najeto 70t. tak ho rovnou objednali
podle mne je to u každýho setrvák či převodovka,ale ta příčina je stopro jinde...mohl by jsi mi ukázat či někde najít co konkrétně myslíš tím tlumičem,,nejdená se tedy jen o řemenici??
Napsal: pon 11.10.2010 13:00
od Author
jo, je to hlavní řemenice, ale neni nasazená přímo na kliku, ale nějak přes gumu, asi jako hardyna
mělo by to tlumit asi kmity od klimy, serva atd.
Napsal: pon 11.10.2010 13:10
od Author
ta 1
zatim sem našel od Meyle za 3400, což by šlo, teď ale zjistit, zda to je ono
Napsal: pát 15.10.2010 15:52
od Kail
Tak to někdo zkuste,já už nemám na čem

.Kdybych ještě měl TDSo tak to asi zkusím,3500kč není tolik.
Na druhou stranu pořád nechápu jak je možný že to po zahřátí přestane.
Napsal: pát 15.10.2010 21:15
od Author
No já se na to asi chystam
Podle mě ta samotná řemenice neklepe. Já to vždy slyšim buď od setrváku nebo převodovky. Jediná možnost je, že jak je ta řemenice už v prdeli tak to nějak rozechvěje kliku a pak to někde klepe v tý převodovce než se ohřeje. Nic jinýho už mi nenapadá.
Na nějakým peugeot foru psali, že prej když se udělá ryska, přes obě části řemenice. Pak se to projede třeba se zapnutou klimou a když ty rysky potom nesedí tak je v prdeli. Ale tam je taky všude přístup jak k penězům.
Zatim to budu tak nějak poslouchat a až dodělam dílnu tak se na to vrhnu.
Napsal: sob 16.10.2010 00:35
od oldaf
Author píše:mam stejnej problém...
ráno nastartuju, neklepe nic, popojedu cca kilometr a začne to klepat.
cca 4 klepnutí během jedné vteřiny, pak vteřina ticho a zase 4 klepnutí
když položim nohu na spojku(nesešlápnu) tak to klepání cítim na pedálu
když spojku vyšlápnu, přestane to
pokud je zima a jezdim cukačky po městě dělá to asi pořád, moc ve městě nejezdim, ale jakmile vyjedu za město ujedu cca 10 km přestane to
stačí nepatrně přidat plyn a taky to přestane
pravděpodobně to je buď setrvák nebo převodovka, to co vydává ten zvuk, ale po přečtení těchto dvou témat začínam věřit, že to klepání ať už v převodovce nebo setrváku bude způsobovat něco jiného
už asi zbývá jen ten tlumič torzních kmitů na řemenici
necelých 9t. bez daně origo
tátovi se u peugeotu HDi taky rozsypal, klepalo to celkem podobně, nebylo to úplně pravidelný, ale tam jakmile řekl v servisu že mu něco klepe v motoru má najeto 70t. tak ho rovnou objednali
Tak se taky přidám, před měsícem mi to začalo mlátit jako tobě. Po nastartování nic, ale dojedu na křižovatku a už to klepe, takže musím stát na spojce jinak po mě všichni koukaj

První mě napadlo že setrvák, tak jsem ho vyměnil i s lamelou přítlačákem a ložiskem. Dělalo to furt, tak jsem vyměnil převodovku, dělalo to stále, teď mám zkontrolovaný vstřiky a tlaky, a furt to klepe. Motor má naprosto klidný chod, nehází sebou, jede dobře ale to drnčení je tam furt. Takže o víkendu vyměním setrvák u řemenice.
Napsal: ned 17.10.2010 15:16
od radokrno
každopádně dej vědít co a jak,

Napsal: úte 26.10.2010 16:45
od oldaf
Takže po výměně setrvačníku u řemenice se nic nestalo, klepe to dál. Ale už asi vím čím je to způsobené. Zjistil jsem že kliková hřídel má asi 2mm vůli, jezdí dopředu a dozadu a tím to asi mlátí, protože pokud se jen trochu přimáčkne spojka tak se klika posune dopředu a neklepe to. Takže jsem vzal kousek prkýnka a při nastartovaným motoru jsem zatlačil na řemenici u kliky, tím se klika posunula dozadu a klepání přestalo

Tak asi bude vyběhaná druhá šála na klice, ta je totiž vodící.
Napsal: úte 26.10.2010 20:30
od radokrno
oldaf píše:Takže po výměně setrvačníku u řemenice se nic nestalo, klepe to dál. Ale už asi vím čím je to způsobené. Zjistil jsem že kliková hřídel má asi 2mm vůli, jezdí dopředu a dozadu a tím to asi mlátí, protože pokud se jen trochu přimáčkne spojka tak se klika posune dopředu a neklepe to. Takže jsem vzal kousek prkýnka a při nastartovaným motoru jsem zatlačil na řemenici u kliky, tím se klika posunula dozadu a klepání přestalo

Tak asi bude vyběhaná druhá šála na klice, ta je totiž vodící.
jo tak to je potěšující...
Napsal: stř 27.10.2010 20:45
od Author
no, taky bych tady viděl radši napsáno, že si vyměnil řemenici a je klid, ale hlavní je že konečně někdo přišel (doufam) na to, co klepání způsobuje
jakmile se dostanu k autu taky na to mrknu, ale myslim si, že je víc než pravděpodobný, že na tom budu stejně
Napsal: úte 02.11.2010 00:22
od Snicker
no a co sa da s tymto urobit?
Napsal: úte 02.11.2010 00:33
od oldaf
Snicker píše:no a co sa da s tymto urobit?
Vyměnit šálu č.2 a č.3
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Napsal: stř 03.11.2010 19:31
od Snicker
to si asi nevymenim sam co?
Napsal: stř 03.11.2010 23:06
od Snicker
no a ake je to presne cislo dielu na e39 525TDS? zajtra idem zistovat kto mi to spravi a co vsetko to obnasa
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Napsal: stř 03.11.2010 23:09
od oldaf
Snicker píše:no a ake je to presne cislo dielu na e39 525TDS? zajtra idem zistovat kto mi to spravi a co vsetko to obnasa
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Je to stejný jak na E34 tak na E39, pokud bych to dělal tak bych rovnou vyměnil všechny šály.
Napsal: stř 03.11.2010 23:17
od Snicker
tak si ma predbehol s tym linkom, dole ale pise yellow, green, white a tie cisla znamenaju vôľu? zajtra skocim do tempusu a sa spytam za kolko sa to da objednat. pri vymene musi ist dole hlava, spustit olej, vypustit chladiacu kvapalinu... co to vsetko este obnasa?
Napsal: stř 03.11.2010 23:25
od oldaf
Motor ven z auta. A ceny jsou tam uvedené taky. O moc levněji než to maj v BMW to stejně neseženeš.