Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klepání TDS - ne od motoru
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 314
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
mam stejnej problém...
ráno nastartuju, neklepe nic, popojedu cca kilometr a začne to klepat.
cca 4 klepnutí během jedné vteřiny, pak vteřina ticho a zase 4 klepnutí
když položim nohu na spojku(nesešlápnu) tak to klepání cítim na pedálu
když spojku vyšlápnu, přestane to
pokud je zima a jezdim cukačky po městě dělá to asi pořád, moc ve městě nejezdim, ale jakmile vyjedu za město ujedu cca 10 km přestane to
stačí nepatrně přidat plyn a taky to přestane
pravděpodobně to je buď setrvák nebo převodovka, to co vydává ten zvuk, ale po přečtení těchto dvou témat začínam věřit, že to klepání ať už v převodovce nebo setrváku bude způsobovat něco jiného
už asi zbývá jen ten tlumič torzních kmitů na řemenici
necelých 9t. bez daně origo
tátovi se u peugeotu HDi taky rozsypal, klepalo to celkem podobně, nebylo to úplně pravidelný, ale tam jakmile řekl v servisu že mu něco klepe v motoru má najeto 70t. tak ho rovnou objednali
ráno nastartuju, neklepe nic, popojedu cca kilometr a začne to klepat.
cca 4 klepnutí během jedné vteřiny, pak vteřina ticho a zase 4 klepnutí
když položim nohu na spojku(nesešlápnu) tak to klepání cítim na pedálu
když spojku vyšlápnu, přestane to
pokud je zima a jezdim cukačky po městě dělá to asi pořád, moc ve městě nejezdim, ale jakmile vyjedu za město ujedu cca 10 km přestane to
stačí nepatrně přidat plyn a taky to přestane
pravděpodobně to je buď setrvák nebo převodovka, to co vydává ten zvuk, ale po přečtení těchto dvou témat začínam věřit, že to klepání ať už v převodovce nebo setrváku bude způsobovat něco jiného
už asi zbývá jen ten tlumič torzních kmitů na řemenici
necelých 9t. bez daně origo
tátovi se u peugeotu HDi taky rozsypal, klepalo to celkem podobně, nebylo to úplně pravidelný, ale tam jakmile řekl v servisu že mu něco klepe v motoru má najeto 70t. tak ho rovnou objednali
Author píše:mam stejnej problém...
ráno nastartuju, neklepe nic, popojedu cca kilometr a začne to klepat.
cca 4 klepnutí během jedné vteřiny, pak vteřina ticho a zase 4 klepnutí
když položim nohu na spojku(nesešlápnu) tak to klepání cítim na pedálu
když spojku vyšlápnu, přestane to
pokud je zima a jezdim cukačky po městě dělá to asi pořád, moc ve městě nejezdim, ale jakmile vyjedu za město ujedu cca 10 km přestane to
stačí nepatrně přidat plyn a taky to přestane
pravděpodobně to je buď setrvák nebo převodovka, to co vydává ten zvuk, ale po přečtení těchto dvou témat začínam věřit, že to klepání ať už v převodovce nebo setrváku bude způsobovat něco jiného
už asi zbývá jen ten tlumič torzních kmitů na řemenici
necelých 9t. bez daně origo
tátovi se u peugeotu HDi taky rozsypal, klepalo to celkem podobně, nebylo to úplně pravidelný, ale tam jakmile řekl v servisu že mu něco klepe v motoru má najeto 70t. tak ho rovnou objednali
podle mne je to u každýho setrvák či převodovka,ale ta příčina je stopro jinde...mohl by jsi mi ukázat či někde najít co konkrétně myslíš tím tlumičem,,nejdená se tedy jen o řemenici??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 314
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
No já se na to asi chystam
Podle mě ta samotná řemenice neklepe. Já to vždy slyšim buď od setrváku nebo převodovky. Jediná možnost je, že jak je ta řemenice už v prdeli tak to nějak rozechvěje kliku a pak to někde klepe v tý převodovce než se ohřeje. Nic jinýho už mi nenapadá.
Na nějakým peugeot foru psali, že prej když se udělá ryska, přes obě části řemenice. Pak se to projede třeba se zapnutou klimou a když ty rysky potom nesedí tak je v prdeli. Ale tam je taky všude přístup jak k penězům.
Zatim to budu tak nějak poslouchat a až dodělam dílnu tak se na to vrhnu.

Podle mě ta samotná řemenice neklepe. Já to vždy slyšim buď od setrváku nebo převodovky. Jediná možnost je, že jak je ta řemenice už v prdeli tak to nějak rozechvěje kliku a pak to někde klepe v tý převodovce než se ohřeje. Nic jinýho už mi nenapadá.
Na nějakým peugeot foru psali, že prej když se udělá ryska, přes obě části řemenice. Pak se to projede třeba se zapnutou klimou a když ty rysky potom nesedí tak je v prdeli. Ale tam je taky všude přístup jak k penězům.
Zatim to budu tak nějak poslouchat a až dodělam dílnu tak se na to vrhnu.
Author píše:mam stejnej problém...
ráno nastartuju, neklepe nic, popojedu cca kilometr a začne to klepat.
cca 4 klepnutí během jedné vteřiny, pak vteřina ticho a zase 4 klepnutí
když položim nohu na spojku(nesešlápnu) tak to klepání cítim na pedálu
když spojku vyšlápnu, přestane to
pokud je zima a jezdim cukačky po městě dělá to asi pořád, moc ve městě nejezdim, ale jakmile vyjedu za město ujedu cca 10 km přestane to
stačí nepatrně přidat plyn a taky to přestane
pravděpodobně to je buď setrvák nebo převodovka, to co vydává ten zvuk, ale po přečtení těchto dvou témat začínam věřit, že to klepání ať už v převodovce nebo setrváku bude způsobovat něco jiného
už asi zbývá jen ten tlumič torzních kmitů na řemenici
necelých 9t. bez daně origo
tátovi se u peugeotu HDi taky rozsypal, klepalo to celkem podobně, nebylo to úplně pravidelný, ale tam jakmile řekl v servisu že mu něco klepe v motoru má najeto 70t. tak ho rovnou objednali
Tak se taky přidám, před měsícem mi to začalo mlátit jako tobě. Po nastartování nic, ale dojedu na křižovatku a už to klepe, takže musím stát na spojce jinak po mě všichni koukaj

Takže po výměně setrvačníku u řemenice se nic nestalo, klepe to dál. Ale už asi vím čím je to způsobené. Zjistil jsem že kliková hřídel má asi 2mm vůli, jezdí dopředu a dozadu a tím to asi mlátí, protože pokud se jen trochu přimáčkne spojka tak se klika posune dopředu a neklepe to. Takže jsem vzal kousek prkýnka a při nastartovaným motoru jsem zatlačil na řemenici u kliky, tím se klika posunula dozadu a klepání přestalo
Tak asi bude vyběhaná druhá šála na klice, ta je totiž vodící.

jo tak to je potěšující...oldaf píše:Takže po výměně setrvačníku u řemenice se nic nestalo, klepe to dál. Ale už asi vím čím je to způsobené. Zjistil jsem že kliková hřídel má asi 2mm vůli, jezdí dopředu a dozadu a tím to asi mlátí, protože pokud se jen trochu přimáčkne spojka tak se klika posune dopředu a neklepe to. Takže jsem vzal kousek prkýnka a při nastartovaným motoru jsem zatlačil na řemenici u kliky, tím se klika posunula dozadu a klepání přestaloTak asi bude vyběhaná druhá šála na klice, ta je totiž vodící.
Snicker píše:no a co sa da s tymto urobit?
Vyměnit šálu č.2 a č.3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
no a ake je to presne cislo dielu na e39 525TDS? zajtra idem zistovat kto mi to spravi a co vsetko to obnasa
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Snicker píše:no a ake je to presne cislo dielu na e39 525TDS? zajtra idem zistovat kto mi to spravi a co vsetko to obnasa
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Je to stejný jak na E34 tak na E39, pokud bych to dělal tak bych rovnou vyměnil všechny šály.