Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klepání TDS - ne od motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Author »

mam stejnej problém...
ráno nastartuju, neklepe nic, popojedu cca kilometr a začne to klepat.
cca 4 klepnutí během jedné vteřiny, pak vteřina ticho a zase 4 klepnutí
když položim nohu na spojku(nesešlápnu) tak to klepání cítim na pedálu
když spojku vyšlápnu, přestane to
pokud je zima a jezdim cukačky po městě dělá to asi pořád, moc ve městě nejezdim, ale jakmile vyjedu za město ujedu cca 10 km přestane to
stačí nepatrně přidat plyn a taky to přestane

pravděpodobně to je buď setrvák nebo převodovka, to co vydává ten zvuk, ale po přečtení těchto dvou témat začínam věřit, že to klepání ať už v převodovce nebo setrváku bude způsobovat něco jiného

už asi zbývá jen ten tlumič torzních kmitů na řemenici
necelých 9t. bez daně origo

tátovi se u peugeotu HDi taky rozsypal, klepalo to celkem podobně, nebylo to úplně pravidelný, ale tam jakmile řekl v servisu že mu něco klepe v motoru má najeto 70t. tak ho rovnou objednali
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#42 Příspěvek od radokrno »

kurvajs no chtělo by to pro jednou rozlousknout...
skoušel někdo ten tlumič torzních kmitů???nebo je to prostě jen setrvák co tlumý ty vibrace.?
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#43 Příspěvek od radokrno »

tkoušel někdo měnit řemenici klikovky??
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#44 Příspěvek od radokrno »

Author píše:mam stejnej problém...
ráno nastartuju, neklepe nic, popojedu cca kilometr a začne to klepat.
cca 4 klepnutí během jedné vteřiny, pak vteřina ticho a zase 4 klepnutí
když položim nohu na spojku(nesešlápnu) tak to klepání cítim na pedálu
když spojku vyšlápnu, přestane to
pokud je zima a jezdim cukačky po městě dělá to asi pořád, moc ve městě nejezdim, ale jakmile vyjedu za město ujedu cca 10 km přestane to
stačí nepatrně přidat plyn a taky to přestane

pravděpodobně to je buď setrvák nebo převodovka, to co vydává ten zvuk, ale po přečtení těchto dvou témat začínam věřit, že to klepání ať už v převodovce nebo setrváku bude způsobovat něco jiného

už asi zbývá jen ten tlumič torzních kmitů na řemenici
necelých 9t. bez daně origo

tátovi se u peugeotu HDi taky rozsypal, klepalo to celkem podobně, nebylo to úplně pravidelný, ale tam jakmile řekl v servisu že mu něco klepe v motoru má najeto 70t. tak ho rovnou objednali

podle mne je to u každýho setrvák či převodovka,ale ta příčina je stopro jinde...mohl by jsi mi ukázat či někde najít co konkrétně myslíš tím tlumičem,,nejdená se tedy jen o řemenici??
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Author »

jo, je to hlavní řemenice, ale neni nasazená přímo na kliku, ale nějak přes gumu, asi jako hardyna
mělo by to tlumit asi kmity od klimy, serva atd.
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Author »

Obrázek

ta 1

zatim sem našel od Meyle za 3400, což by šlo, teď ale zjistit, zda to je ono
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#47 Příspěvek od Kail »

Tak to někdo zkuste,já už nemám na čem :) .Kdybych ještě měl TDSo tak to asi zkusím,3500kč není tolik.
Na druhou stranu pořád nechápu jak je možný že to po zahřátí přestane.
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Author »

No já se na to asi chystam :?
Podle mě ta samotná řemenice neklepe. Já to vždy slyšim buď od setrváku nebo převodovky. Jediná možnost je, že jak je ta řemenice už v prdeli tak to nějak rozechvěje kliku a pak to někde klepe v tý převodovce než se ohřeje. Nic jinýho už mi nenapadá.
Na nějakým peugeot foru psali, že prej když se udělá ryska, přes obě části řemenice. Pak se to projede třeba se zapnutou klimou a když ty rysky potom nesedí tak je v prdeli. Ale tam je taky všude přístup jak k penězům.
Zatim to budu tak nějak poslouchat a až dodělam dílnu tak se na to vrhnu.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#49 Příspěvek od oldaf »

Author píše:mam stejnej problém...
ráno nastartuju, neklepe nic, popojedu cca kilometr a začne to klepat.
cca 4 klepnutí během jedné vteřiny, pak vteřina ticho a zase 4 klepnutí
když položim nohu na spojku(nesešlápnu) tak to klepání cítim na pedálu
když spojku vyšlápnu, přestane to
pokud je zima a jezdim cukačky po městě dělá to asi pořád, moc ve městě nejezdim, ale jakmile vyjedu za město ujedu cca 10 km přestane to
stačí nepatrně přidat plyn a taky to přestane

pravděpodobně to je buď setrvák nebo převodovka, to co vydává ten zvuk, ale po přečtení těchto dvou témat začínam věřit, že to klepání ať už v převodovce nebo setrváku bude způsobovat něco jiného

už asi zbývá jen ten tlumič torzních kmitů na řemenici
necelých 9t. bez daně origo

tátovi se u peugeotu HDi taky rozsypal, klepalo to celkem podobně, nebylo to úplně pravidelný, ale tam jakmile řekl v servisu že mu něco klepe v motoru má najeto 70t. tak ho rovnou objednali

Tak se taky přidám, před měsícem mi to začalo mlátit jako tobě. Po nastartování nic, ale dojedu na křižovatku a už to klepe, takže musím stát na spojce jinak po mě všichni koukaj :D První mě napadlo že setrvák, tak jsem ho vyměnil i s lamelou přítlačákem a ložiskem. Dělalo to furt, tak jsem vyměnil převodovku, dělalo to stále, teď mám zkontrolovaný vstřiky a tlaky, a furt to klepe. Motor má naprosto klidný chod, nehází sebou, jede dobře ale to drnčení je tam furt. Takže o víkendu vyměním setrvák u řemenice.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#50 Příspěvek od radokrno »

každopádně dej vědít co a jak, :wink:
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#51 Příspěvek od oldaf »

Takže po výměně setrvačníku u řemenice se nic nestalo, klepe to dál. Ale už asi vím čím je to způsobené. Zjistil jsem že kliková hřídel má asi 2mm vůli, jezdí dopředu a dozadu a tím to asi mlátí, protože pokud se jen trochu přimáčkne spojka tak se klika posune dopředu a neklepe to. Takže jsem vzal kousek prkýnka a při nastartovaným motoru jsem zatlačil na řemenici u kliky, tím se klika posunula dozadu a klepání přestalo :D Tak asi bude vyběhaná druhá šála na klice, ta je totiž vodící.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#52 Příspěvek od radokrno »

oldaf píše:Takže po výměně setrvačníku u řemenice se nic nestalo, klepe to dál. Ale už asi vím čím je to způsobené. Zjistil jsem že kliková hřídel má asi 2mm vůli, jezdí dopředu a dozadu a tím to asi mlátí, protože pokud se jen trochu přimáčkne spojka tak se klika posune dopředu a neklepe to. Takže jsem vzal kousek prkýnka a při nastartovaným motoru jsem zatlačil na řemenici u kliky, tím se klika posunula dozadu a klepání přestalo :D Tak asi bude vyběhaná druhá šála na klice, ta je totiž vodící.
jo tak to je potěšující...
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od Author »

no, taky bych tady viděl radši napsáno, že si vyměnil řemenici a je klid, ale hlavní je že konečně někdo přišel (doufam) na to, co klepání způsobuje
jakmile se dostanu k autu taky na to mrknu, ale myslim si, že je víc než pravděpodobný, že na tom budu stejně
Snicker
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 08.12.2008 01:00

#54 Příspěvek od Snicker »

no a co sa da s tymto urobit?
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#55 Příspěvek od oldaf »

Snicker píše:no a co sa da s tymto urobit?


Vyměnit šálu č.2 a č.3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Snicker
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 08.12.2008 01:00

#56 Příspěvek od Snicker »

to si asi nevymenim sam co?
Snicker
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 08.12.2008 01:00

#57 Příspěvek od Snicker »

no a ake je to presne cislo dielu na e39 525TDS? zajtra idem zistovat kto mi to spravi a co vsetko to obnasa

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#58 Příspěvek od oldaf »

Snicker píše:no a ake je to presne cislo dielu na e39 525TDS? zajtra idem zistovat kto mi to spravi a co vsetko to obnasa

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Je to stejný jak na E34 tak na E39, pokud bych to dělal tak bych rovnou vyměnil všechny šály.
Snicker
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 08.12.2008 01:00

#59 Příspěvek od Snicker »

tak si ma predbehol s tym linkom, dole ale pise yellow, green, white a tie cisla znamenaju vôľu? zajtra skocim do tempusu a sa spytam za kolko sa to da objednat. pri vymene musi ist dole hlava, spustit olej, vypustit chladiacu kvapalinu... co to vsetko este obnasa?
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#60 Příspěvek od oldaf »

Motor ven z auta. A ceny jsou tam uvedené taky. O moc levněji než to maj v BMW to stejně neseženeš.
Odpovědět