Stránka 3 z 4
Napsal: stř 09.04.2008 20:09
od Caris
Dnes rano jsem se na auto dival a testovl. Muj stav je stejny jak popisujes ty. Kdyz za behu ohrateho motoru pomalu otevres expanzku vyletnou vzduchove bubliny do expanzky? Kdyz byla hlava praskla tak vyletlo par bublin cca litr vzduchu.
Napsal: čtv 10.04.2008 08:37
od dafson
No ted zrovna nemuzu auto natocit tak nemuzu vyzkouset jeste je mozne ze nekde prisava vzduch a nebo je spatne to pretlakove vicko zitra to tahnu znovu do servisu tak uvidime...
Napsal: pát 11.04.2008 12:34
od xboy
Dá se poznat jestli je to těsnění, nebo hlava, nebo se to chová stejně?
Já jsem ted vyměnil chladič, protože tekl, ale když jsem ho vyndal, tak jsem zjistil že je nafouknutej.
Horní hadici od chladiče mám horkou a tvrdou, tu spodní moc ne...
Voda se taky valí ven, ale bublinek jsem si nevšiml.
Napsal: pát 11.04.2008 13:54
od Caris
Myslim ze problem s vodou je snad nejhorsi co se da diagnostikovat. Asi prvni priznak je ze se ztraci voda. Kdyz neodkapava nekde ve spojich a za predpokladu ze vicko a vodni pumpa tesni, tak zrejme je problem v tesneni nebo praskle hlave.
Napsal: pát 11.04.2008 14:02
od xboy
Tak já tam měl takový tlak, že to odnesl chladič a nerad bych ted zničil další, protože natlakovaný to je a v nejslabším místě to prostě půjde zas ven

Napsal: pát 11.04.2008 14:13
od Caris
ztraci se ti voda? me zacinala tect voda ve spojich(hadice na chladici, hadicka do expanzky) pak z nej litaly bubliny do expanzky
Napsal: pát 11.04.2008 15:02
od Maxiczech
Tohle je hroznej problém..

Jak jdou tlaky ven z motoru, tak je to dycky na vopocení celého těla..
Reaguji na několik výše uvedených přízpěvků. Mám pocit, že prasklá hlava se za určitých okolností projevuje jako prasklé těsnění.
Jen se zeptám..
Co vás vede k tomu, otevírat motorový prostor a sahat na tvrdost hadic? Když se nic neděje, auto topí, chladí a tak..
Já osobně do motoru vůbec nelezu.
To tady můžeme meditovat do aleluja, esli je to dost tvrdý nebo dost měký..
Ta vlhkost z výfuku je jak píše Pavel H. Normální..

A já už jsem snad tady o tom taktéž něco nablil..

Napsal: pát 11.04.2008 18:32
od Caris
Pred trema nedelema jsem delal prasklou hlavu, tak jsem zatim nesvuj jesli jsem to udelal dobre, zda neni jeste praskla hlava na dalsim valci atd .Pred tim diky tomu ze jsem kapotu obcas otevrel jsem zjistil ze se ztraci voda a tvrdou hadice. Kdybych na to neprisel tak bych ho jisto jiste uvaril protoze teplota byla stale stejna.
Napsal: pát 11.04.2008 21:53
od fafejta
xboy píše:Dá se poznat jestli je to těsnění, nebo hlava, nebo se to chová stejně?
Já jsem ted vyměnil chladič, protože tekl, ale když jsem ho vyndal, tak jsem zjistil že je nafouknutej.
Horní hadici od chladiče mám horkou a tvrdou, tu spodní moc ne...
Voda se taky valí ven, ale bublinek jsem si nevšiml.
Tak obecně,se nechá poznat prasklá hlava, těsnění pod hlavou či válec přeci tak,,že se systém natlakuje a v případě,že tlak klesá a kapalina neutíká vnějškem,tak utíká dovnitř a to je právě ono.
A myslím si,že každý,kdo dělá profesialně,by si nelajs dávat hlavu atˇ už spravovanou či nejasného původu bez tlakové zkoušky.
Napsal: pát 11.04.2008 23:19
od Kelim
docela mě šokujete, mě se furt ztrácela voda a jak sem vyměnil termostat tak ok a teď po 12 000km to chtělo cca 1 litr a za chvilu na to mě praskl plastový spoj u chladiče na hadici co vede do termostatu, jako evidentně ten plast byl už steřelej (dle způsobu rozpadnutí)...ale jesi je tam příliš tlak?...je to 535i 2002rok
Napsal: sob 12.04.2008 12:33
od MagicMisel
tak ja taky prispeju neco k tomuto tematu!praskl me chladic z boku na plastu tak sem koupil novej a nedalo me to a sledoval sem tlak hadic a hadice byli tvrdy jako svina!nechal sem udelat test jestli to nekde netlakuje a byl v poho!koupil sem novy víčko na expancku a furt to tlakovalo jako svina=hadice furt tvrdy jak blazen!ubral sem z expancky docela hodne vody aby to bylo pod rysku a od te doby je klid ,hadice sou v poho!zajimavy je ze pokud bylo auto studeny tak tam kapaliny bylo trosku nad rysku!a kdyz bylo zahraty na provozku tak ta kapalina byla az po vicko!ted jak sem ubral chladici kapalinu tak vse v poho!
Napsal: sob 12.04.2008 17:10
od Caris
Praskle hlavy je asi vetsi problem pro tds a td nez benzinaky
Napsal: sob 12.04.2008 17:27
od Zaza
Měl jsem něco podobného a pomohlo pořádně pročistit vapkou všechny chladiče od špíny.Myslím chladič vody,klimy a oleje aut.převodovky a posilovačče.
Napsal: sob 12.04.2008 22:11
od oldaf
Tlak vody u ohřátého motoru se pohybuje okolo 1baru tak je přece normální že hadice jsou tvrdý. To je teda nápad otvírat expanzku u ohřátýho motoru. Pokud se nestrácí voda , topí to, a nepřehřívá tak to není třeba řešit.
Napsal: sob 12.04.2008 22:37
od Hanz
tak nejak... znam par pribehu, kdy se resenim neexistujiciho problemu dost zasadni problem umele vyrobil...
topeni topi? olej je normalni? ve vode neni emulze? neleje z vejfuku jak z konve a neni za autem citit sladky zapach? tak to nereste a nedlachnete hadice jak jarynove

Napsal: ned 13.04.2008 15:58
od fafejta
oldaf píše:Tlak vody u ohřátého motoru se pohybuje okolo 1baru tak je přece normální že hadice jsou tvrdý. To je teda nápad otvírat expanzku u ohřátýho motoru. Pokud se nestrácí voda , topí to, a nepřehřívá tak to není třeba řešit.
To přeci není jako u Žigula,aby,když otočíš víčkem o čtvrt otáčky bylo otevřený.Tady těch závitů je dost nato,aby se tlak normálně vyrovnal.Když je chlazení OK,tak se nemůže nic stát.To by si pak houby diagnostikoval,kdyby ses bál otevřít víčko u nemocnýho chlazení,tak asi přeci proto tam dali tolik závitů.
Napsal: ned 13.04.2008 16:24
od dafson
No nevim nevim s tim oteviranim za tepla- me auto topilo spatne a tak sem oteviral vicko za teplyho motoru a nezdalo se mi ze bych nebyl opatrny pomalinku postupne sem oteviral a ten gejzir co najednou vyletel mi popalil ruku tak ze sem dva mesice marodil v bolestech popaleni druhyho stupne po cele ruce a tim si zpusobil zaroven prasklou hlavu nechci tu rozpoutat nejakou hadavou debatu ale tohle je moje zkusenost a otevirani za tepla bych si uz hooodne moc rozmyslel...
Napsal: ned 13.04.2008 18:38
od fafejta
No přeci,když hledám závadu na nemocnym chlazení,tak povolim víčko,abych zjistil jestli to bude třeba tlačit vodu ven tak,že to povolim ono to přes tu napůl povolenou zátku bude valit vodu ven,tak přeci nebudu povolovat víc,ale nechám tomu čas,aby se stačil tlak vyrovnat.Nebo myslíš,že se tlak vyrovná,ty zátku sundáš a on tam bude pak ještě zbytkový tlak,který vystřelý jak gejzír s určitým zpožděním?Já jsem se s tím tedy nesetkal.
Napsal: ned 13.04.2008 19:42
od dafson
Ja tu nikomu nic netvrdim jen sem napsal to co se mi stalo a nechci nikomu vycitat jeho nazory s tebou plne souhlasim ale nemocne chlazeni se preci da vyzkouset i pri studenym motoru kdyz otevres vicko nastartujes motor a kdyz se pri pridani plynu pri zahrivani nevali voda ven tak by to melo byt ok...
Napsal: ned 13.04.2008 20:14
od Caris
Dnes jsem to zkousel. Motor ohraty na provozni teplotu. Hladina vody v expanzce na sipky. Chcipnul jsem motor a okamzite jsem povolil zatku na expanzce (opatrne) chladici system si lehce odfoukl. Zadna voda nevystrilkla ven.