Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39, 523i chlazení - dotaz
jedna vec z tech trech veci to bude. TERMOSTAT( vyndej dej do hrnce povarit a uvidis jestli se otvira a zavira), VODNI PUMPA jesli cerpa zda se neprotaci vrtulka na hridelce, CHLADIC zaneseny. Pokud do vymeny termostatu se to chovalo normalne a po vymene je problem asi bych zacal s termostatem. Proc jsi ho menil?
Jak psal wEnC,Maslista píše:jen uvedu že můj termostat má otevírací teplotu 98°C což v praxi znamená že teplota běžně dosahuje teplot kolem 100°C
teplota mu vyleze na 92C a pak se nehne. Myslím, že tak je to v pořádku - konkrétně termostat pro 523/98 se má otevírat při 92C.
U novějších modelů jsou termostaty elektronicky řízený - nejdřív motor ohřejou nad provozní teplotu (něco přes 100C) aby se motor rychleji prohřál a pak jdou na nižší teplotu.
Ahojahoj,Birkoff píše:A ten termostat byl origo, nebo ho někdo vyměnil? Pokud jsi měnil jen ten termostat (origo za origo), tak bych zkontroloval tu pumpu. Jak bývá dobrým zvykem (alespoň u mě) když něco opravuješ, vysype se ještě něco dalšího.
původní termostat šel rovnou do koše a novej nebyl Origo BMW, nějaká Francouzká druhovýroba (běžně používaná) za 400,-
Mám stejnej pocit - pumpu jsem dneska objednal a v sobotu to vyměnim.
Určitě testnu i ten termostat.
Tak mi držte palce, ať nesněží...

Nějaká praktická rada? Na co si dát pozor? Není tam nějaký těsnění? - při objednávání jsem se zapomněl zeptat, ale asi by mi ho sám nabídl... U termostatu taky není.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Ja daval original z BMW za 900,- byla to tuším značka WAHLER, úplně stejný tam byl i předtím.
starý termostat již plně otevřen a nový ještě nezačal otevírat...

kolem vodní pumpy je gumový o-kroužek a já ho měl pěkně roztáhlej asi z tepla, takže tam nechtěl jít zpět nacpat, musel sem to pořádně namazat, furt kousek gumy někde přebýval, lepší mít novej...
Susi: U termostatu těsnění je, taky o-kroužek, nasadí se na termostat a strčí se i s ním do díry v hlavě motoru.
starý termostat již plně otevřen a nový ještě nezačal otevírat...

kolem vodní pumpy je gumový o-kroužek a já ho měl pěkně roztáhlej asi z tepla, takže tam nechtěl jít zpět nacpat, musel sem to pořádně namazat, furt kousek gumy někde přebýval, lepší mít novej...
Susi: U termostatu těsnění je, taky o-kroužek, nasadí se na termostat a strčí se i s ním do díry v hlavě motoru.
O víkendu jsem vyměnil vodní pumpu. Stará (plastová) se mírně protáčela... Takže snad opraveno.
Termostat jsem testoval a otevřel se v naprosto stejný okamžik, jako druný (nový, zapůjčený), tj. 92C.
Co se mi ovšem naneštěstí podařilo, tak ukroutit plastový odvzdušňovací šroubek na vrchní hadici. V garáži jsem vyrobl jakousi náhražku a modlil se každym km cesty zpět, aby nevylítla...
Musím ho koupit a doodvzdušnit.
Největší pocuc byl s uvolněním viscy, jinak celkem pohodička, teda až na ten sníh co občas padal...
(U vodní pumpy bylo nové těsnění)
Díky za rady všem!
Termostat jsem testoval a otevřel se v naprosto stejný okamžik, jako druný (nový, zapůjčený), tj. 92C.
Co se mi ovšem naneštěstí podařilo, tak ukroutit plastový odvzdušňovací šroubek na vrchní hadici. V garáži jsem vyrobl jakousi náhražku a modlil se každym km cesty zpět, aby nevylítla...

Největší pocuc byl s uvolněním viscy, jinak celkem pohodička, teda až na ten sníh co občas padal...

Díky za rady všem!
Takže problém s přehříváním je už nějaký čásek vyřešen (děkuji za všechny rady). Bylo to částečně způsobeno i mojí nevědomostí, že pro tyhle motory je 100C běžná provozní teplota. Už jsem i vyměnil spálenej motor el. ventilátoru klimy- všechny rychlosti (při zapojení na 12V) fungují, pohoda.
Nechtělo se mi kvůli následujícímu dotazu zakládat nové téma, takže využiju toho minulého - aspoň to budou mít "hledači" hezky po kupě. Je tady o chlazení totiž uplně všechno
Takže:
Jak jsem říkal, ventilátor fouká, po zapnutí klimy se za okamžik roztočí.
Mám objednanou i novou viscu. Tu starou jsem z auta vyndal kvůli změření roztečí šroubů atd. a už jsem ji tam nedával. Teď, když funguje el. ventilátor, troufl jsem si viscu vyndat. Jenže když jsem po jízdě zastavil na parkovišti (teplotu jsem měl cca 100C) - koukám a vrtule se netočí.
Please, co ještě zbývá? Teplotní čidlo na pravé straně chladiče? Nebo nějaké relé?-které?
Jen podotýkám, že podle informací, který mám, by se el. ventilátor měl při 96C rozběhnout na 2. stupěň a při 104C na třetí, nejrychlejší.
Díky..
Nechtělo se mi kvůli následujícímu dotazu zakládat nové téma, takže využiju toho minulého - aspoň to budou mít "hledači" hezky po kupě. Je tady o chlazení totiž uplně všechno

Takže:
Jak jsem říkal, ventilátor fouká, po zapnutí klimy se za okamžik roztočí.

Mám objednanou i novou viscu. Tu starou jsem z auta vyndal kvůli změření roztečí šroubů atd. a už jsem ji tam nedával. Teď, když funguje el. ventilátor, troufl jsem si viscu vyndat. Jenže když jsem po jízdě zastavil na parkovišti (teplotu jsem měl cca 100C) - koukám a vrtule se netočí.

Please, co ještě zbývá? Teplotní čidlo na pravé straně chladiče? Nebo nějaké relé?-které?
Jen podotýkám, že podle informací, který mám, by se el. ventilátor měl při 96C rozběhnout na 2. stupěň a při 104C na třetí, nejrychlejší.
Díky..
Ahoj. Tak zítra odjíždím do teplých krajin a už mám kapku nervy. Řeší se teplota vody, může mi někdo říct, kolik by teda měla mít? Mám 523iA 1998. Někdo píše 92° a ani se nehne, někdo 100°. Já mám tak 103, 104, když přijedu odněkud (hlavně teď v těch vedrech), než otevřu garáž a vjedu tam. Jinak ručička se jakoby nehne no. Ale visca už se jakože při těch teplotách točí. Je teda ta teplota mírně nad 100 OK?