Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39, 523i chlazení - dotaz

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#41 Příspěvek od Caris »

Je to uz pet let co jsem tam tu pumpu daval, byla od AutoStangl. Co byla za znacku uz nevim. Bud nepumpuje pumpa nebo je ucpany chladic.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#42 Příspěvek od Susi »

Přece nemůže bejt celej ucpanej, než jsem vyměnil (před dvěma měsíci) ten termostat, tak to chladilo jak ďas. Že by se ucpal za dva měsíce?

Podle mě, kdyby byl z velké části neprůchodnej, tak by se motor nechladil, ale musela by být stejně horká i ta spodní hadice. Nebo ne?
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#43 Příspěvek od Caris »

jedna vec z tech trech veci to bude. TERMOSTAT( vyndej dej do hrnce povarit a uvidis jestli se otvira a zavira), VODNI PUMPA jesli cerpa zda se neprotaci vrtulka na hridelce, CHLADIC zaneseny. Pokud do vymeny termostatu se to chovalo normalne a po vymene je problem asi bych zacal s termostatem. Proc jsi ho menil?
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#44 Příspěvek od Susi »

Psal jsem to vejš - teplota byla 65 - 70C. Na termostat mrknu taky.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#45 Příspěvek od Maslista »

jen uvedu že můj termostat má otevírací teplotu 98°C což v praxi znamená že teplota běžně dosahuje teplot kolem 100°C :idea:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#46 Příspěvek od Birkoff »

A ten termostat byl origo, nebo ho někdo vyměnil? Pokud jsi měnil jen ten termostat (origo za origo), tak bych zkontroloval tu pumpu. Jak bývá dobrým zvykem (alespoň u mě) když něco opravuješ, vysype se ještě něco dalšího.
elektrik
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 2294

#47 Příspěvek od elektrik »

to by mě zajímalo jestli u e34 jde taky zobrazit přesná teplota na displeji :?:
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#48 Příspěvek od Susi »

Maslista píše:jen uvedu že můj termostat má otevírací teplotu 98°C což v praxi znamená že teplota běžně dosahuje teplot kolem 100°C :idea:
Jak psal wEnC,

teplota mu vyleze na 92C a pak se nehne. Myslím, že tak je to v pořádku - konkrétně termostat pro 523/98 se má otevírat při 92C.
U novějších modelů jsou termostaty elektronicky řízený - nejdřív motor ohřejou nad provozní teplotu (něco přes 100C) aby se motor rychleji prohřál a pak jdou na nižší teplotu.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#49 Příspěvek od Susi »

Birkoff píše:A ten termostat byl origo, nebo ho někdo vyměnil? Pokud jsi měnil jen ten termostat (origo za origo), tak bych zkontroloval tu pumpu. Jak bývá dobrým zvykem (alespoň u mě) když něco opravuješ, vysype se ještě něco dalšího.
Ahojahoj,

původní termostat šel rovnou do koše a novej nebyl Origo BMW, nějaká Francouzká druhovýroba (běžně používaná) za 400,-
Mám stejnej pocit - pumpu jsem dneska objednal a v sobotu to vyměnim.
Určitě testnu i ten termostat.
Tak mi držte palce, ať nesněží... :cry:

Nějaká praktická rada? Na co si dát pozor? Není tam nějaký těsnění? - při objednávání jsem se zapomněl zeptat, ale asi by mi ho sám nabídl... U termostatu taky není.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#50 Příspěvek od Susi »

elektrik píše:to by mě zajímalo jestli u e34 jde taky zobrazit přesná teplota na displeji :?:
Návod na použití testu BC, kterej mám od "wEnC", je pouze na E39 a E46. :?
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od wEnC »

Ja daval original z BMW za 900,- byla to tuším značka WAHLER, úplně stejný tam byl i předtím.

starý termostat již plně otevřen a nový ještě nezačal otevírat...
Obrázek

kolem vodní pumpy je gumový o-kroužek a já ho měl pěkně roztáhlej asi z tepla, takže tam nechtěl jít zpět nacpat, musel sem to pořádně namazat, furt kousek gumy někde přebýval, lepší mít novej...

Susi: U termostatu těsnění je, taky o-kroužek, nasadí se na termostat a strčí se i s ním do díry v hlavě motoru.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#52 Příspěvek od Susi »

O víkendu jsem vyměnil vodní pumpu. Stará (plastová) se mírně protáčela... Takže snad opraveno.
Termostat jsem testoval a otevřel se v naprosto stejný okamžik, jako druný (nový, zapůjčený), tj. 92C.
Co se mi ovšem naneštěstí podařilo, tak ukroutit plastový odvzdušňovací šroubek na vrchní hadici. V garáži jsem vyrobl jakousi náhražku a modlil se každym km cesty zpět, aby nevylítla... :? Musím ho koupit a doodvzdušnit.

Největší pocuc byl s uvolněním viscy, jinak celkem pohodička, teda až na ten sníh co občas padal... :) (U vodní pumpy bylo nové těsnění)

Díky za rady všem!
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#53 Příspěvek od Susi »

Takže problém s přehříváním je už nějaký čásek vyřešen (děkuji za všechny rady). Bylo to částečně způsobeno i mojí nevědomostí, že pro tyhle motory je 100C běžná provozní teplota. Už jsem i vyměnil spálenej motor el. ventilátoru klimy- všechny rychlosti (při zapojení na 12V) fungují, pohoda.

Nechtělo se mi kvůli následujícímu dotazu zakládat nové téma, takže využiju toho minulého - aspoň to budou mít "hledači" hezky po kupě. Je tady o chlazení totiž uplně všechno :lol:

Takže:
Jak jsem říkal, ventilátor fouká, po zapnutí klimy se za okamžik roztočí. :wink:
Mám objednanou i novou viscu. Tu starou jsem z auta vyndal kvůli změření roztečí šroubů atd. a už jsem ji tam nedával. Teď, když funguje el. ventilátor, troufl jsem si viscu vyndat. Jenže když jsem po jízdě zastavil na parkovišti (teplotu jsem měl cca 100C) - koukám a vrtule se netočí. :evil:

Please, co ještě zbývá? Teplotní čidlo na pravé straně chladiče? Nebo nějaké relé?-které?

Jen podotýkám, že podle informací, který mám, by se el. ventilátor měl při 96C rozběhnout na 2. stupěň a při 104C na třetí, nejrychlejší.

Díky..
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#54 Příspěvek od JaneCk »

Ahoj. Tak zítra odjíždím do teplých krajin a už mám kapku nervy. Řeší se teplota vody, může mi někdo říct, kolik by teda měla mít? Mám 523iA 1998. Někdo píše 92° a ani se nehne, někdo 100°. Já mám tak 103, 104, když přijedu odněkud (hlavně teď v těch vedrech), než otevřu garáž a vjedu tam. Jinak ručička se jakoby nehne no. Ale visca už se jakože při těch teplotách točí. Je teda ta teplota mírně nad 100 OK?
Odpovědět