Strosek píše:Já mám zkušenost z e30 318iS, nebo 1.8 M40 - taky tam nedoporučujou lejt minerál 15w -40, ale 10w-40 a to je teoreticky ještě starší motor.
Tady byly před 20 lety ( v roce 86 ) oleje na recept - pod pultem , takže to je jasný, ale v Německu to bylo čecko trošku jinak. Tam byly, jsou furt o nějakejch minimálně 10 let furt napřed .
Promiň, ale M40 rozhodně starší motor není a hlavně řešení jeho mazací soustavy a hlavně domazávání vačky sprchou není právě nejlepší, což ukázala léta provozu. Tyto olejové sprchy se rády zanášely při používání méně aditivovaných olejů té doby. Tyto oleje ještě nedisponovali tak vysokým stupněm aditivace proti tvorbě úsad jako současné moderní produkty. Dnes jsou tyto obavy již prakticky neopodstatněné. Tedy pokud člověk nekupuje nějaké no-name produkty s pochybným původem.
No já myslel, že M40 je vývojově starší jak M50. A, že je na hovno, o tom není pochyb.
Ale co teda, do M40 klidně minerál 15w-40 ? Asi jo teda jak píšeš. Já nevim, já bych ho tam prostě radši nelil. Stejně tak do M50. Poud bych si nebyl jistej kvalitou oleje. Jedině 15w-40 plně syntetickou.
Strosek píše:Já mám zkušenost z e30 318iS, nebo 1.8 M40 - taky tam nedoporučujou lejt minerál 15w -40, ale 10w-40 a to je teoreticky ještě starší motor.
Tady byly před 20 lety ( v roce 86 ) oleje na recept - pod pultem , takže to je jasný, ale v Německu to bylo čecko trošku jinak. Tam byly, jsou furt o nějakejch minimálně 10 let furt napřed .
Promiň, ale M40 rozhodně starší motor není a hlavně řešení jeho mazací soustavy a hlavně domazávání vačky sprchou není právě nejlepší, což ukázala léta provozu. Tyto olejové sprchy se rády zanášely při používání méně aditivovaných olejů té doby. Tyto oleje ještě nedisponovali tak vysokým stupněm aditivace proti tvorbě úsad jako současné moderní produkty. Dnes jsou tyto obavy již prakticky neopodstatněné. Tedy pokud člověk nekupuje nějaké no-name produkty s pochybným původem.
No já myslel, že M40 je vývojově starší jak M50. A, že je na hovno, o tom není pochyb.
Ale co teda, do M40 klidně minerál 15w-40 ? Asi jo teda jak píšeš. Já nevim, já bych ho tam prostě radši nelil. Stejně tak do M50. Poud bych si nebyl jistej kvalitou oleje. Jedině 15w-40 plně syntetickou.
Sice tam tu 15W-40 dát můžeš, ale na rovinu do M40 bych dával v současnosti pouze SAE 5W-40, nemluvě o variantě is. Jsou to točivé motory a zaslouží si oleje z kvalitnějších základových olejů než jsou ty co se používají pro výrobu většiny produktů třídy SAE 15W-40.
Jinak M50 vychází koncepčně z M20, M40 byla v 90tých letech zcela nová konstrukce.
major píše:Sice tam tu 15W-40 dát můžeš, ale na rovinu do M40 bych dával v současnosti pouze SAE 5W-40, nemluvě o variantě is. Jsou to točivé motory a zaslouží si oleje z kvalitnějších základových olejů než jsou ty co se používají pro výrobu většiny produktů třídy SAE 15W-40.
Jinak M50 vychází koncepčně z M20, M40 byla v 90tých letech zcela nová konstrukce.
No vidíš a vo tom tady celou dobu žvaním. Jo dát to tam můžu, ale radši ...
Jinak já myslel, že M40 vychází zasejc z M10. Že to má jen jinou hlavu,...
Takovýdle diskuze jsou pro většinu lidi o hovně, ale já se třeba aspoň něco dozvěděl. Oleje, to je věčný téma.
major píše:Sice tam tu 15W-40 dát můžeš, ale na rovinu do M40 bych dával v současnosti pouze SAE 5W-40, nemluvě o variantě is. Jsou to točivé motory a zaslouží si oleje z kvalitnějších základových olejů než jsou ty co se používají pro výrobu většiny produktů třídy SAE 15W-40.
Jinak M50 vychází koncepčně z M20, M40 byla v 90tých letech zcela nová konstrukce.
No vidíš a vo tom tady celou dobu žvaním. Jo dát to tam můžu, ale radši ...
Jinak já myslel, že M40 vychází zasejc z M10. Že to má jen jinou hlavu,....
Většinou vždy najdeš něco ze starého v novém, ale zde to překopali poměrně dost.
Takovyho cloveka jsem shanel, potreboval jsem to vedet od nekoho, kdo tomu opravdu rozumi. Dneska je na takovyho cloveka tezky narazit, vetsina lidi jen okecava vsechno dokola, ale pak sami tapou...
Bambim píše:Takovyho cloveka jsem shanel, potreboval jsem to vedet od nekoho, kdo tomu opravdu rozumi. Dneska je na takovyho cloveka tezky narazit, vetsina lidi jen okecava vsechno dokola, ale pak sami tapou...
Kdyby jsi si precetl to 15 strankovy tema o olejich tak tu stim zase nemusis otravovat...
Bambim píše:Takovyho cloveka jsem shanel, potreboval jsem to vedet od nekoho, kdo tomu opravdu rozumi. Dneska je na takovyho cloveka tezky narazit, vetsina lidi jen okecava vsechno dokola, ale pak sami tapou...
Kdyby jsi si precetl to 15 strankovy tema o olejich tak tu stim zase nemusis otravovat...
Ty orisku, mam rad, kdyz jsem stredem pozornosti...
Nech si keci nebo ti ji dostanes, ze prijdes s botama od snehu a s bananem v ruce...
Bambim píše:Takovyho cloveka jsem shanel, potreboval jsem to vedet od nekoho, kdo tomu opravdu rozumi. Dneska je na takovyho cloveka tezky narazit, vetsina lidi jen okecava vsechno dokola, ale pak sami tapou...
Kdyby jsi si precetl to 15 strankovy tema o olejich tak tu stim zase nemusis otravovat...
Ty orisku, mam rad, kdyz jsem stredem pozornosti...
Nech si keci nebo ti ji dostanes, ze prijdes s botama od snehu a s bananem v ruce...
Tohle je dobra debata, fakt se člověk pobaví, pořád tady každej řeší nějaký problemy s kárama a tady problem s olejem, kterej se namaže na banán a strčí až po kule do prdele. Fakt končim.
Jen tak, ja do baga nikdy nedám 15w40, to je tak do 120ky a může to bejt kastrol nebo hrnec ....
Mirw píše:Jen tak, ja do baga nikdy nedám 15w40, to je tak do 120ky a může to bejt kastrol nebo hrnec ....
To byl zase jeden "odborný" názor od člověka, který o olejích neví ani to základní, co si lze kdekoli přečíst. Odteďka až do podzima bude v každém BMW snad kromě nejnovějších commonrailů a těch s intervaly 30.000 km fungovat jako hodinky.