Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak brzdí E 39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 178
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od RedBaron »

ManyP píše:Panove tak ja sem si tam dal ate desky a brembo kotouce a mam s nema uz 5t a zatim v poho. Tuk tuk tuk na drevo. No a zadek sem dal Brembo s ferodama ale ty sem zatim nejel.
Ma jizda je svizna takze brzdy pouzivam a myslim ze e34 brzdi fakt moc dobre!!!
Kola mam teda 235/45-17 a zadek 255/40-17. Ted ale zadek pude na 235. Komplet vsechno na podvozku (zaveseni, silace, cepy, servo, pruziny riegger sport, tlumice) mam nove.
ManyP: Proč měníš staggered setup za obojí stejné? Je to nedotáčivý? Já jedu v pátek pro 540i E34 tam je 235/45/17 všude tak by mě to zajímalo. Jel jsem s M5 E34 315PS a tam bylo 225-17 / 245-17 a bylo to super, ten zadek prostě potřebuje trakci.
ManyP
Registrovaný
Příspěvky: 424
Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
Bydliště: Hovorany
Klubové ID: 102
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od ManyP »

menim pac sem koupil nova kola a tam sou gumy 235/45. Byla to akce. Ale casem tam zase pude 255/40-17 ale az se to sjezdi. No ja tam mel prva i 225 ale to bylo nic moc pak 235 to bylo lepsi ale nej se mi ukazalo 235 predek a zadek 255 to sedelo uplne suprove to uz se v zatacce fakt nehlo a ten zadek byl v prudkech rychlech zatackach bombove stabilni! Doporucuju 255 zadek a 235 predek ale co mam v planu v lete tak ze dam 255/40 na vsechna kola a verim ze to bude uplne nej akorat ze cim sirsi tim se hur sjizdeji. Spotreba stoupla o 1 litr pri prestupu z plechacu (205) na letni 235 resp 255 a sekunda na rozjezdu ale na tu ja seru pac v zatackach se to hodi a pri brzdeni na dalnici z 180 (200) je to znat nehorazne.
Zatim cus
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Klubové ID: 57

#43 Příspěvek od Maca »

Maca píše:Nevím jestli tohle téma už není passé, ale v pátek mi vyměnili oba přední brzdiče, oba náboje, dali mi tam nové kotouče a destičky (oboji ATE - doufám, že ne z Polska :)) a nakonec kontrola a seřízení geometrie, takže tak během měsíce uvidíme jestli to pomohlo (zatím to funguje). A jestli už nic nenapíšu, tak proto že to nepomohlo a visím na nejbližším stromě :), páč už nikdo neví co by s tím bylo jinýho.
Tak na stromě zatím nevisím, ale konstatuji, že po najetí 3.000 km jsou ty brzdový kotouče zase zkroucený :cry: a servisákům už docházejí možnosti, co by tak ještě bylo možný vyměnit, aby k tomu nedocházelo. Jakékoliv rady uvítám.
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 59
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Bombarder »

necetl jsem celou diskuzi. mel jsem stejny problem na E36. tusim, ze tomu pomohla vymena cepu a ulozeni tlumicu. zkus zjistit v jakem to mas stavu..
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 178
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od RedBaron »

Maca píše:
Maca píše:Nevím jestli tohle téma už není passé, ale v pátek mi vyměnili oba přední brzdiče, oba náboje, dali mi tam nové kotouče a destičky (oboji ATE - doufám, že ne z Polska :)) a nakonec kontrola a seřízení geometrie, takže tak během měsíce uvidíme jestli to pomohlo (zatím to funguje). A jestli už nic nenapíšu, tak proto že to nepomohlo a visím na nejbližším stromě :), páč už nikdo neví co by s tím bylo jinýho.
Tak na stromě zatím nevisím, ale konstatuji, že po najetí 3.000 km jsou ty brzdový kotouče zase zkroucený :cry: a servisákům už docházejí možnosti, co by tak ještě bylo možný vyměnit, aby k tomu nedocházelo. Jakékoliv rady uvítám.
Mám neskutečný nutkání říct něco hodně neslušnýho o politice výrobců autodílů. Do prvovýroby jdou třeba sachs tlumiče, vydrží někomu i přes 100 tisíc km a když potom koupíš sachsy jako náhradní díl, jsou po dvaceti tisících v prdeli. Teď ještě ATE s těma kotoučema z máslové oceli, jsem zvědav co bude další a kde budeme shánět aspoň trochu slušné komponenty pro naše miláčky :x
Lukke
Registrovaný
Příspěvky: 1010
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 1930

#46 Příspěvek od Lukke »

ManyP píše:pri brzdeni na dalnici z 180 (200) je to znat nehorazne.
No ja nevím, ale to mají širší gumy vliv na rychlost zpomalování na dálnici ze 180? Myslel jsem, že to má vliv až v okamžiku, kdy by kola měly jít do smyku a tím pádem se využívala rovnice čím širší gumy=tím větší styčná plocha=lepší brzdný účinek. Ale pokud brzdíš na dálnici ze 240 na 100 třeba během několika sekund, tak se kola stejně nezablokují a šířka gumy by neměla mít vliv, protože stejně má stálý kontakt s vozovkou. Nebo se mýlím? Píšeš, že je to znát nehorázně, tak proto tahle reakce...
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#47 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

abdul píše:musim taky potvrdit reneho slova...
bytlik ma ty zimmermany taky a uz jsme je museli nechavat dvakrat liznout... proste se to pokrivi a hotovo...
Mam je taky a hazou jako svine .. vazeni, nikdy si je nekupujte. A ja kreten jsem stary dobry original kotouce nechal v servisu lezet. :cry:
ManyP
Registrovaný
Příspěvky: 424
Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
Bydliště: Hovorany
Klubové ID: 102
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od ManyP »

Pro Lukkeho: sirsi guma = vetsi treni = neblokno se. Skus si to s 205 a pak s 255 a obe vem na tvrdo a poznas.
Lukke
Registrovaný
Příspěvky: 1010
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 1930

#49 Příspěvek od Lukke »

ManyP píše:Pro Lukkeho: sirsi guma = vetsi treni = neblokno se. Skus si to s 205 a pak s 255 a obe vem na tvrdo a poznas.
Snad jsem o tom blokování něco psal ne? Vypadá to, jako by jsi nečetl vůbec můj příspěvek. Nebo ty když na 205 kolech zbrzdíš z 200 za 100 na dálnici, tak se tě zablokujou kola? Mně se ještě nestalo, abych zablokoval na dálnici kola. To nemyslíš vážně... Chápu, že na normální silnici to má vliv od doby zablokování kol, ale na dálnici?
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od RuDoSh »

no me se jednou pri hodne horke chvilce nachvili zablokovaly....
ManyP
Registrovaný
Příspěvky: 424
Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
Bydliště: Hovorany
Klubové ID: 102
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od ManyP »

no pochop: abs je zarizeni ktere ti zabranuji bloknuti kol pri brzdeni. Abs snima kola "jak rychlo se toci". No a cim sirsi tim vetsi sila k bloknuti pac maji daleko vetsi prilnavost => tim pozdeji ti zacne prerusovat nebo omezovat brzdeny tlak! Takze cim sirsi tim min bere abs pac neni potreba a jak je znamo tak pokud je silnice sucha a neni mokra atd tak abs prodluzuje brzdnou drahu. No a tak jak sem rikal obuj tam 205 a zadupni a poznas jak se to abs bude moc posrat z teho bloknuti ktere musi odstranit zmenou talku nebo prerusenim brzdne sily a pak si to skus s papucama (255) a to servo bude spinkat pac ho nic nevzbudi.
=>cim sirsi tim kratsi brzdna draha
Anonymous

#52 Příspěvek od Anonymous »

LOPOLO píše:
abdul píše:musim taky potvrdit reneho slova...
bytlik ma ty zimmermany taky a uz jsme je museli nechavat dvakrat liznout... proste se to pokrivi a hotovo...
Mam je taky a hazou jako svine .. vazeni, nikdy si je nekupujte. A ja kreten jsem stary dobry original kotouce nechal v servisu lezet. :cry:
No ono u BMW vůbec je s těma kotoučema problém,a nejen u zimermmanu,ale i tak světové značky jako ate a brembo tak nevím... teď až budu potřebovat koupím origo BMW! Nebo něco racingového...
Lukke
Registrovaný
Příspěvky: 1010
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 1930

#53 Příspěvek od Lukke »

ManyP píše:no pochop: abs je zarizeni ktere ti zabranuji bloknuti kol pri brzdeni. Abs snima kola "jak rychlo se toci". No a cim sirsi tim vetsi sila k bloknuti pac maji daleko vetsi prilnavost => tim pozdeji ti zacne prerusovat nebo omezovat brzdeny tlak! Takze cim sirsi tim min bere abs pac neni potreba a jak je znamo tak pokud je silnice sucha a neni mokra atd tak abs prodluzuje brzdnou drahu. No a tak jak sem rikal obuj tam 205 a zadupni a poznas jak se to abs bude moc posrat z teho bloknuti ktere musi odstranit zmenou talku nebo prerusenim brzdne sily a pak si to skus s papucama (255) a to servo bude spinkat pac ho nic nevzbudi.
=>cim sirsi tim kratsi brzdna draha
Vysvětluješ mi to tady jak malýmu Lojzovi ze školky. :lol: Nijak nezpochybňuju Tvé předložené informace, ale já reagoval na Tvůj příspěvek, kde jsi psal, že na dálnici je to při brždění ze 180 nehorázný rozdíl. Vyznělo to jako kdybys pořád brzdil na dálnici až do aktivace ABS. To je přece nesmysl. Byla to jen reakce na to, že při normálním ježdění na dálnici rozdíl v brzdném účinku gum 205 vs 255 nepoznáš, pokud nedojde k zablokování kol. A to nedojde v ani jednom případě v 99% času stráveném na dálnici. Něco jiného je např. brzdit ve vesnici, kdy Ti tam vběhne např. dítě. Tady už můžeš uplatnit ten Tvůj argument. 8)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od RuDoSh »

no dite jsem jeste nastesti nedobrzdoval, ale kreteny na dalnici stokrat... ;-)
ManyP
Registrovaný
Příspěvky: 424
Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
Bydliště: Hovorany
Klubové ID: 102
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od ManyP »

dik RuDy
Lukke
Registrovaný
Příspěvky: 1010
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 1930

#56 Příspěvek od Lukke »

RuDoSh píše:no dite jsem jeste nastesti nedobrzdoval, ale kreteny na dalnici stokrat... ;-)
Nemá cenu tohle rozebírat, když každý se bavíme o něčem jiném. 8) :wink:
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#57 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Lukke píše:
RuDoSh píše:no dite jsem jeste nastesti nedobrzdoval, ale kreteny na dalnici stokrat... ;-)
Nemá cenu tohle rozebírat, když každý se bavíme o něčem jiném. 8) :wink:
255 - muzes pusobit vetsim tlakem na pedal bez toho aby se ty kola zacaly blokovat to znamena, ze zastavis zpomalis driv nez s 205 kdy se ty kola zacnou blokovat driv, to znamena ze na ne musis pusobit mensim tlakem kdyz nechces aby se blokly tim padem mas mensi zpomaleni, aspon tak to chapu :) a je jedno jestli jedes po dalnici nebo po okresce :)
530DAT
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: stř 31.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od 530DAT »

Teda tady se z brzd staly gumy :lol: ale ted ma muj krasavec nalitano 30k a zacal ??? brzdit jak vsteklej, je to neco uplne jinyho nez driv???!!! Nechapu, libi se mi to, ale jak to???? :?: :?:
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#59 Příspěvek od skautik Čestný člen »

530DAT píše:Teda tady se z brzd staly gumy :lol: ale ted ma muj krasavec nalitano 30k a zacal ??? brzdit jak vsteklej, je to neco uplne jinyho nez driv???!!! Nechapu, libi se mi to, ale jak to???? :?: :?:
asi se ti konecne po 30k zajeli desticky :)
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od psena »

Rozdil v sirce pneu poznas pri brzdeni hodne.A na dalnici se daji zablokovat 195/65 bez problemu, klidne pri 150kmúhod.225/50 co mam tedku uz asi ne, ale jeste jsem nastesti nemel moznost to zkusit!
Odpovědět