Stránka 3 z 4
Napsal: stř 01.02.2012 22:05
od Brátn
pazda píše:...tvuj prvni odkaz, vidim jich tam docela hodne....
ty to prostě nepochopíš, tady nejde o nic jinýho než o matematiku, tady máš dvě stránky
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
ukaž mi na nich kde tam mám E36 E46 compacty nebo cokoliv jiného než jsou 323ci a 330ci?
neukážeš narážíš pořád na první odkaz, který jsem dal, když se podíváš na tyhle dva, tak tam nic jinýho než 323ci a 330ci nenajdeš a spotřeba není o půl litru jak tvrdíš ty, ani o litr jak jsem psal, ale o 1,33 litru to nejenže potvrzuje mou teorii, ale dokonce zvětšuje ten finanční rozdíl takže ne 36000 za 100000km ale 49000 při 37kč/l což dá celkem nějakých 55-60 za 4 roky to jsi na 15 ročně a víc jak litr měsíčně
jasný není to praxe všechno je teorie a já jsem letadlo, tady ti lidé jsou všichni teoretici a nikdo z nich těmi auty nejezdí, stránka je vymyšlená a celé je to FAKE
už jen tím cos napsal robimu jsi potvrdil, že mám pravdu, když je to na 25000km tak nešetřím ale na 40000 ano? a co teprve celkových 100? jediný rozdíl v tom šetření je v rychlosti
a tvrzení, že ty peníze nevidíš a že je utratíš jinde a že se posere tohle a tamto, je hloupá, jelikož nikdy nevíš co se vysype, ale o to nejde vysypat se může jak to i tamto obě auta jsou stejně poruchová a tohle je irelevantní, ano nikdo ti nikdy nedokáže reálně ten rozdíl na všech nákladech, ale my se bavíme o provozních, takže matematicky to funguje v reálných příkladech => existuje to
dle tvé teorie bych mohl říct, že když koupím veyrona a polo, tak polo může být dražší na provoz jako veyron, jelikož nejsi schopný to nikdy srovnat, stejný čas silnice styl jízdy atd prostě ne a důkaz na to taky nedáš, navíc se ti polo může desetkrát vysypat a budeš ho kupovat zgruntu celé nové po dílech a na veyronu nevyměníš ani brzdy a to se ti to hned zvedne ty náklady na km u pola výš než u veyrona, ale matematicky je to na provozních nákladech jasné, mimochodem s tím nemá co dělat vysoká škola, to je matika základní školy
opomenul jsi naprosto druhého vysokoškoláka Hollyho, který ti na tuhle debatu rezignoval už dávno
nic končím tohle je furt dokola, Ondra moc dobře ví proč si to koupil a myslím, že ho ten můj a hollyho, i kdyby smyšlený výpočet, hřeje u srdce a má radost, že šetří, tak mu ji klidně vyvrať mě je to jedno, já si stojím za svým, přít se o tom, kdo má pravdu už nechci, z toho co jsi napsal souhlasím jen s tím, že nikdy nevíš co se dál vysype a které z dvou aut bude nakonec dražší, ale to je tolik neznámých, že to nikdy nedopočítáš, tady jsme řešili jen náklady na provoz ne údržbu
mír a čau
Napsal: stř 01.02.2012 22:32
od pazda
V jake dimenzi se pohybujes?
Doufam ze vis ze jsi tou posledni vetou poprel ten cely clanek co jsi sepsal

ve stredoskolske realite tam proste rozdil neni. Jestli zijes v jine realite je to tvuj problem.
Bez se radsi ucit

Napsal: stř 01.02.2012 23:17
od pazda
Bratn píše:z toho co jsi napsal souhlasím jen s tím, že nikdy nevíš co se dál vysype a které z dvou aut bude nakonec dražší, ale to je tolik neznámých, že to nikdy nedopočítáš, tady jsme řešili jen náklady na provoz ne údržbu
mír a čau
gratuluju... trvalo ti to pekne dlouho nez jsi na to prisel. Tohle tvrdim celou dobu, jelikoz je rozdil v nakladech tak maly, tak jakakoliv blbost muze zpusobit ze misku vah prevazi bud na stranu 330 nebo 323. Nechapu o cem se porad dohadujes. A samozrejme se resi veskery naklady na auto, aspon prvozni naklady u me obsahuji i beznou udrzbu.
Mimochodem Ondra si to koupil kvuli stavu a tve teorii jsme se jeste s Mattyxem od srdce zasmali

Napsal: stř 01.02.2012 23:35
od MattyX
Napsal: čtv 02.02.2012 01:37
od Brátn
pazda píše:..
ty o koze já o voze to nemá cenu jak říkám nebudu se tady už zapojovat gratuluj si komu chceš je to kravina, spotřeby jsou jiné to jsem ti dokázal, víc nepotřebuju, kdybys sis to spočítal pořádně možná bys došel na to co ti říkám já, ale to je jedno
Napsal: čtv 02.02.2012 02:25
od Poldav6
Nevim jestli to bude nekoho zajimat.. ale svoji 330xi jsem zacal jezdit kdyz mela necelych 100tis km, od te doby mam najezd kolem 23tis km rocne. Dnes mam 174tis. km.
Naklady na auto mi prijdou celkem vysoke:
po zprumerovani na jeden rok mi to vyslo takhle:
servis + udrzba: 51.300
pojisteni (pov + hav): 18.000 (na letosni rok mam komplet s 5% spoluuc. za 14.500 u Kooperativy, ale to neni moc standardni pojistka...)
palivo (prumer 10,6l): =10,6 * 230 * X kde X je cena za litr, kolem 90.000
Predesilam, ze s autem jsem jezdil do servisu a gumy mel za dobre ceny. Pokud si bude clovek resit veci svepomoci, jiste dokaze dost usetrit. Tipuju ze minimalne tretinu ze servisnich nakladu.
Od listopadu taky jezdim na E85, je to takovy pokus, jak usetrit neco na palivu

Uz nedoufam, ze bych mohl setrit 1Kc na km, ale 50h to snad da, uspora tedy cca 11tis. Kc rocne na palivu.
323 usetri na palivu, pojisteni, pneumatikach, oleji (ja dolevam 0,3 - 0,4dcl na 1000km, ale pri cene 150Kc/l me to az tak netrapi), mozna neco na spotrebaku.. Tech 10k rocne to da urcite.
Napsal: čtv 02.02.2012 10:57
od pazda
Bratn píše:pazda píše:..
ty o koze já o voze to nemá cenu jak říkám nebudu se tady už zapojovat gratuluj si komu chceš je to kravina, spotřeby jsou jiné to jsem ti dokázal, víc nepotřebuju, kdybys sis to spočítal pořádně možná bys došel na to co ti říkám já, ale to je jedno
polovina 330 tam jezdi levneji nez 323. Chyba ve statistice? V realnym svete to je pro tebe info ze budes jezdit 8-11 u 323 a 8,5-12 u 330. Je jasny ze napr u V12 kde bude 12-18 jsou ty naklady jinde, ale tady je prekryv tak velky a rozdil tak vratky ze to nejsi schopen dokazat, ale klidne krm dal lidi o tom ze si muzou s 323 po 4 letech rict jo usetril jsem 20tis. Rozdil je tak maly ze to nema smysl resit.
Napsal: čtv 02.02.2012 10:59
od pazda
Poldav6: pekna spotreba na ixu

Napsal: čtv 02.02.2012 11:13
od Fx
Osobně mám spotřebu od roku 2006 v rozptylu 7,2 - 10,5 litru na sto, dlouhodobý průměr 9,2. Jedná se ale o 323i E36, tedy singlevanos motor. O spotřebě si vedu dlouhodobě záznamy o tankování, ceně paliva a ceně na kilometr. Se stále rostoucí cenou paliva a celkovými náklady na život mě spotřeba auta zajímá prakticky nejvíc ze všeho. Sice ještě nejsem ve stavu, kdy bych se na BMW chtěl vykašlat a jít do nějakého TDi, nicméně mě už nějak nebere silnější motor, protože ho nepotřebuju - a to, co mám, mi z hlediska výkonu na 95% stačí, přičemž spotřeba je stále přijatelná. Počty jsou jednoduché - kdo auto potřebuje a nemá peněz na vyhazování, ten to prostě řeší.
Je hezké, že tu píšete, že ty peníze stejně skončí jinde... Ano, skončí jinde, a to je právě tím, že člověk ušetří. Nejde tu přece o to, aby ty peníze visely někde na účtu a člověk se kochal pohledem na nějaké číslo. Ale pokud ušetřím na palivu 500 měsíčně, mám např. internet "zadarmo" oproti provozu auta, kde bych tolik neušetřil. Občas tak trochu mlátím hlavou o zeď, proč jsem si nepořídil nějakou mrchu, kterou můžu nechat relativně bez obav na ulici. Jen tímhle bych ušetřil 13200 kaček ročně za garáž. Někdo to má naopak pojištěný, někdo to neřeší. Podle toho pak vypadají náklady na auto. Já jsem se na nákladech na auto za loňský rok dostal na nějakých 10 Kč/km. Poměrně drahý špás, ale bylo to hlavně tím, že jsem měl služební auto, svým jsem ujel cca 200 km za měsíc a palivo z toho činilo zanedbatelnou položku. V tu chvíli to ale není dopravní prostředek, to je hobby.
Za celou dobu vlastnictví auta mi ale vychází náklady na najetých 70tis km pořád dobře a jsem rád, že jsem nešel jinou cestou. Tohle má ale každý jinak a předpokládám, že Pepino se rozhodl svobodně a nákup auta si promyslel. Nechápu, proč tady každýmu někdo nutí, že např. 318i je úplně k ničemu a že jediný, co má smysl, je 328/330. Kdyby daná motorizace nedávala vůbec smysl, proč by ji v Mnichově dělali...
Napsal: čtv 02.02.2012 11:53
od pazda
Fx: pletes jabka s hruskama. To co tvrdim je ze vzdy lepsi brat vyssi variantu pri danem poctu valcu. 318i bych bral rozhodne radsi nez 316i, naklady stejne a u 318i mam par koni navic a samozrejme bude levnejsi na provoz nez sestivalec. Stejna situace je i na druhe strane ja si radsi koupil 540i nez 530i, stejny motor, stejny pocet valcu, stejna spotreba jen vykon diametralne odlisny. A michas do toho Mnichov, on je to docela rozdil kdyz auto kupujes novy a mas si priplatit 300k za lepsi motorizaci, kdyz auta kupujes za stejnou cenu, tak je to prece jina situace.
Ja neresim to ze si to nekdo nema kupovat, kdyz ti to staci tak OK

jen jsem asi 10x slysel argument kupuju 323i protoze usetrim. Coz nemusi byt 100% pravda z vyse uvedenych duvodu.
Napsal: čtv 02.02.2012 12:42
od Fx
Může to být pravda a nemusí, to si musí každý umět spočítat sám. Mě prostě zaráží, že místo toho, aby se Pepinovi pochválil stav auta, vznikla čtyřstránková debata o tom, že si měl koupit 330Ci.
Napsal: čtv 02.02.2012 13:07
od pazda
Fx: co se tyce pochvaleni stavu auta, o to strach nemej, tahle diskuze vznikla jeste podstatne driv nez to auto koupil a vsichni vime ze stav auta stejne nakonec rozhodl. Jen jsme se bavili nad tim, jak se Bratn do krve hadal nad tim jak usetri majlant a pritom to vubec nemusi byt pravda diky minimalnim rozdilum a cca 90% prekryvu spotreb obou aut.
Napsal: čtv 02.02.2012 16:54
od matal
PK_530iA: 330i E46 má jiné-větší přední kotouče a brzdiče o proti 530i E39, proto tam 16" kola nejdou, je to kvůli tomu,že se už ve výrobě počítalo s tím,že se s 3er více kraví.. Na 330i se dělají origo vrtané př.kotouče na 530i ne..
Tahle debata je vcelku zajímavá, každý máte jistou pravdu, já se přikláním k názoru Pazdy a Mattyxe.. Brátnova teorie má jeden vcelku postatný háček- cena benzínu je proměnlivá s neznámou..
Když jsem koupil 530i E39 M54 v r.2007, tak benzín stál cca 26kč, následný rok benzín slevnil na 22,50,-, to trvalo asi půl roku a pak už se jen zdražovalo do dnešních cen..
Měřit spotřebu ve městě je docela nesmysl,protože se ve městě nejezdí vždy stejně-hustota provozu.. Na dlouhý trasy se měřit dá, již několikrát jsem se podle BC dostal s 530i na hodnotu 7,1L a nebyla to žádná pomalá jízda- 80-120km/h na silnicích ll.třídy..
asi před 6 měsíci jsem vynuloval BC, když bylo teplo,tak BC ukazoval 8,4L, ted v zimě 8,9L.. jezdím zhruba 60-70% město..převážně trasa Tišnov-Brno,kdo zná ví jakej je tu zkur*** provoz..
Je pravda,že M54 bere olej, když jsem dával 0w30,tak to žralo cca 1L/5000km, ted dávám 5w40 a spotřeba oleje klesla na 0,5L/5000km.
olej je LongLife 01,mění se po 25.000,-km, M52 olej moc nebere,ale mění se po 15.000km
Spotřeba paliva je hodně závislá na způsobu jízdy,ale to není asi nutné připomínat..
Osobně kdybych si měl vybrat mezy m52 nebo m54 za stejnou cenu,tak samozřejmě půjdu do m54, těch 60PS výkonu je hodně znát.. a prakticky rozdíl v nákladech mezy uvedenýmy vozy je pro mě 0-0-nic..
Brátnova teorie je na prd,pokud ji neumí realizovat v praxi, což podle mě by musel celý rok tech ušetřených pár kč dávat bokem do prasátka a jednou za rok je spočítat..
Pěkný den
Napsal: čtv 02.02.2012 19:17
od pazda
Matal: přesně

a myslím že ani prasátko by nestačilo, protože to jak by se jezdilo s druhou motorizací je jen teorie nebo alternativní realita (nevíš kolik máš do toho prasátka hodit). Dalo by se to srovnat na dvou autech ve zhruba stejném stavu a jezdit s nima za sebou uplně stejně rychle. Po nějaké době bys spočítal kolik máš v jaké obálce peněz a kolik jsi ušetřil proti druhé variantě.. ale tohle je asi celkem nemožný

Napsal: čtv 02.02.2012 20:39
od MattyX
Aaaaaaano a to je to oč tu běží

Napsal: sob 04.02.2012 18:19
od LiborM
Jsem rád, že za ten týden,co jsem se nemohl vyjádřit to všichni chápou. Rozdíl 0..0..nic
Napsal: sob 04.02.2012 22:52
od Huska
tato celá debata je nesmyslná protože nelze porovnávat dva různé řidiče ve dvou různých autech.
Můj příklad: svou 323i jsem jezdil v průměru kolem 9,5l/100km, v okamžiku kdy jsem ho dal manželce (vyfasoval jsem služebáka) tak auto mělo dlouhodoubou spotřebu skoro o litr nižší. V praxi to znamená že rozdíly jsou pouze jízdním stylem.
U e46 můžu porovnat 323i, 328i a 330i které jsme měli/máme v rodině a všechny žrali při stejném řidiči stejně!
Napsal: pon 06.02.2012 00:00
od MatelliE36
jen přídám svojí zkušenost s 330Ci s kterou v dnešních podmínkách jezdim za 11,4l /100km. Jezdim cca 70-80 % město. Zatim na svoji nejnizsi spotrebu jsem se dostal po okreskách cestou do Domažlic na 7,9l/100km

Napsal: stř 08.02.2012 16:01
od beann
panove logicky... 323 kdyz min papa i kdyby o 0,2litru oproti 330 a 330 ma i drazsi spotrebaky jako gumy a brzdy atd...
nevim co resite... asi to jestli nekdo usetri v prumeru 500 nebo 800?
ikdyby usetril za celej provoz 5000 tak usetril.
Napsal: stř 08.02.2012 16:08
od MattyX