Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

odlehcenej setrvak->ted uz zkusenosti

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#41 Příspěvek od BudVlad »

paveld píše:Mě napadá jestli ten zvuk netlumilo to odpružení v tý dvojhmotě..?? Ale jen hádám..


Poznámka z F1 STAGE 1 CLUTCH KIT+FLYWHEEL:
NOTE: Replacement of dual mass flywheel may cause added gear noise
Obrázek
Koovi
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: čtv 11.12.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Koovi »

Zdravíčko,

- máte někdo zkušenosti s lehkým setrvačníkem z M20 L-jetronic (8,5 nebo 6,3 kg) na čtyřválci M42 318 TI (IS)?

- jakou je potřeba použít spojkovou sadu pro jaký typ motoru?

- startér je nutno použít taky jen z M20 nebo lze upravit ten původní z M42?

díky za info
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od paveld »

Podle ETK nepůjde použít tvůj startér. Bude to chtít sehnat M20tkovej..
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#44 Příspěvek od BMWIIIPower »

Všichni řešíte hmotnost setrváku,ale je potřeba brát hmotnost celýho setu.Třeba mezi m5 e28,kde má jednohmota jen 7.49kg (set 15,652kg) a 323i e36,kde má dvouhmota 240mm 11.488kg (set 16,868kg) je pak v komplet setu váhovej rozdíl usmolených 1.216kg :lol:Nebo třeba M50B20 jednohmota set je těžší o půl kila,než dvouhmota set...U M52B25 je dvouhmota set 240mm lehčí o kilo,než dvouhmota set 228mm...atd.Jiná káva by byla,nakombinovat to nejlehčí,pokud to jde..Třeba m5 e34 3,6 má jednohmotu 5,74kg+odpružená lamela 2,022kg (neodpružená cca 1kg)+přítlačák M52B25 4,25kg=12,012kg (11,12kg) a to už by bylo zajímavější.Koukal jsem jen na pár setů,který mě zajímaly,třeba by se našlo ještě něco lehčího...

EDIT:M52B25 do r.v. 11.95 přítlačák 240mm a 4,25kg,lamela 1,13kg.Od 11.95 228mm a 4,775kg,lamela 0,925kg.
M52B28 240mm a 4,25kg,lamela 1,13kg
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Dobré nápady, jenže přítlačák a lamela z M52B25 na setrvák S38B35 (M5 E28) tak nějak nepůjde, jsou rozdílné průměry lamel 228mm vs. 240mm.
Na setrvák S38B35 je možno použít přítlačák např. z S50/S52 (M3 E36).
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#46 Příspěvek od BMWIIIPower »

M52B25 měla 228mm i 240mm,přičemž 240 přítlačák je o půl kg lehčí(4,25kg).Stejný 240mm měla i b28.Přítlačák z S50 má 5,4kg,tudíž o 1,15kg těžší než B25,B28

Hodně lehkej set:
240mm setrvák z m5 e34 3,6 =5,74kg
240mm odpružená lamela (m5 e34,m5 e28) =2,022kg (1,13kg neodpružená)
přítlačák 240mm z M52B25 NEBO B28 =4,25kg
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pod přítlačák ze se setu s neodpuženou lamelou se odpružená lamela nevejde. Přítlačák je moc "mělký" a proto je lehčí.

Varianta co jsi spočítal je sice lehká, ale z nových dílů dost drahá a sehnat starší setrvák S38B36 asi nebude možné.
Nový setrvák pro S38B36 (M5 E34) je za nezanedbatelných 13.740,- Kč, kdežto pro S38B35 (M5 E28) "pouhých" 7.238,- Kč

"Levnou" variantou je koupit sadu Valeo SP 835038 (jednohmotový setrvák, odpružená lamela, přítlačák a ložisko) za cenu +- 12.000 Kč a nechat tento setrvák stočit a vyvážit. Je to dobrá cena, když vezmeme v potaz, že je to za komplet sadu.
Nepodařilo se mi najít, jakou hmotnost tato sada má.

Valeo sada má další výhodu v kompatibilitě věnce startéru, který by se u setrváku z S38 musel měnit, neb má jiný modul zubů.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jen malý upřesňující detail o průměru spojky:
M52B25 měla do 11/95 240 mm stejně jako M52B28, potom 228 mm stejně jako M52B20.
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#49 Příspěvek od BMWIIIPower »

No jasný,nikde jsem nepsal,že to nejlehčí jde nakombinovat,jen,že by to bylo zajímavý a teď už díky Francisovi víme,že nejde,pokud se nemýlí..jako třeba v případě průměrů spojek u m52b25.Já chtěl jen poukázat na to,že se každý honí za co nejlehčím setrvákem a už neřeší váhu lamely a přítlačáku...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Dík za důvěru :-)
Stačí podívat se na setrváky jednohmotové a dvouhmotové a budeš mít jasno. Jednohmotový má třecí plochu spojky v jedné rovině s dosedací plochou přítlačáku, kdežto dvouhmotový je zahloubený, třecí plocha spojky je "utopená" oproti dosedací ploše přítlačáku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#51 Příspěvek od BMWIIIPower »

Potom by to ale šlo dohnat podložkama mezi jednohmot. setrvákem a přítlačákem z dvouhmoty.Účel světí prostředky přece..Prostě,když se chce,jde všechno..I ten startér by se vyřešil.
kamil320i
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 21.08.2011 00:00
Bydliště: Dobříš

#52 Příspěvek od kamil320i »

chtel bych se zeptat jestli by to slo udelat i u M50B25? e34 525i 24v
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Naskládat mezi přítlačák a setrvák obyčejné ploché podložky nebude to správné řešení, šest segmentů též ne (bylo by třeba všechny pojistit proti pootočení kolíkem, takže nezbývá než nechat vyrobit souvislé mezikruží po celém obvodu. I tak riskuješ nesouosost, nerovnoběžnost ploch a tím nerovnoměrný záběr spojky.

Po prohledání ceníků vypadají zajímavě varianty:
1) přítlačák originál BMW pro S38B35 (E28 M5) + LUK 624158800 spojková sada M5 E28/E34, celkem 13.300 Kč, avšak bude třeba přelisovat věnec pro startér (ohřát, sklepnout, použít jiný z mrtvého setrváku pro M50/M52)
2) Valeo SP 835038 sada s jednohmotovým setrvákem pro M52B28, která se dá sehnat pod 12.000 Kč. Neznám hmotnost, předpokládám že bude obdobná jako u M50B25 monomass setrváku, takže bude třeba stočit=odlehčit a vyvážit.

Obě varianty vyjdou +- za podobnou cenu. Věnec setrváku je možno vyměnit svépomocí = stačí ohřát autogenem a jde odebrat nebo nasadit, tedy cena úpravy "za flašku" u někoho kdo má autogen, kdežto soustružení setrváku a zejména vyvážení bude třeba zaplatit.
Výhodou varianty M5 je nadimenzování na vyšší přenášený kroutící moment (282 Nm u M52 vs. 354 Nm u S38) a vznikne rezerva pro další úpravy motoru ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Případně ultralehký setrvák z ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E36-E46-M ... 4d04d16ccb

Má jen 4,5 kg :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#55 Příspěvek od BMWIIIPower »

[quote="Francis"]Naskládat mezi přítlačák a setrvák obyčejné ploché podložky nebude to správné řešení, šest segmentů též ne (bylo by třeba všechny pojistit proti pootočení kolíkem, takže nezbývá než nechat vyrobit souvislé mezikruží po celém obvodu. I tak riskuješ nesouosost, nerovnoběžnost ploch a tím nerovnoměrný záběr spojky.

To už trošku přeháníš s tou pečlivostí.Jsem si jistý,že 9 broušených podložek by stačilo..3 na kolíky a 6 pod šrouby.

Každopádně pravda je,že shánět použitý setrvák z m5 e34 je na dlouho a bude i za pálku+následný úpravy...Mnohem lepší a levnější varianta je ten z ebaye,nebo něco podobnýho a ve výsledku jsi pod 11ti kg.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

S podložkama to nebude tak jednoduché, dosedací plocha je část mezikruží, je podlouhlá, takže i podložky by musela mít takový tvar. Musel bys ji pak zajistit proti pootočení, např. svrtat se setrvákem a dát tam kolík, ale pak by to chtělo znova převážit.
Kolíky na aretaci přítlačáku by byly krátké v případě použití podložky, musel bys je nahradit za delší.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#57 Příspěvek od Rade520 »

Nebude teda nakonec nejlevnější sehnat starší jednohmotu a nechat ji odlehčit?
Nebo koupit něco takového:http://www.highperformanceparts.cz/odlehceny-setrvacnik-f1-racing-bmw-e36-m3-30-v6-95.11474
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zbytečně drahé s pochybnou kvalitou a kdovíjakou případnou reklamací. Originál pro E28 M5 je objednatelný u BMW za 7.238 vč. DPH, u Renocaru se slevou 10% za hezkých 6.514 Kč a to vše při hmotnosti 7,49 kg, tedy v podstatě to co tuningová odvrtaná napodobenina setrváku.

setrvák, díl č.8: http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/S ... s_flywheel
ceník: http://moto.bmwcartec.cz/cenik-nahradnich-dilu
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pro představu, za cenu setrváku v odkaze výše je možné na ebay.com koupit celou sadu čtyřdílnou sadu = setrvák, lamela, přítlačák a ložisko. Jen je třeba neobjednávat přímo s nekřesťanským poštovným, ale založit si v USA přeposílací box a nebo číhat na ebay.co.uk nebo ebay.de kde se občas tyto komplety objevují za takřka stejnou částku jako v USA, ale s evropským poštovným v řádu desítek éček nebo liber.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
kamil320i
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 21.08.2011 00:00
Bydliště: Dobříš

#60 Příspěvek od kamil320i »

prosim nevite jestli by to slo takhle udelat i u e34 M50B25? mam prevodovku uz venku kvuly spojce ale ted se rozhoduju jakou tam mam dat tak jestli by jste poradily jestly by tahle odlehcena spojka snesla vahu e34 se svorem... diky
Odpovědět