Stránka 3 z 3
Napsal: pon 24.08.2009 09:14
od gyrous
Silikon pod hlavu,jo?

Dlouho jsem se takle nepobavil.
A abych nové těsnění vysřihoval z papíru,to snad taky nemyslíš vážně.To jsewm dělal na fichtlovy.

Jak dlouho myslíš že vydrží pod výfukem papírové těsnění?A hlavně od motorů M50 je víko ventilů,sání,atd na gumovém těsnění.[/quote]
Jo silikon pod hlavu myslím vážně a je to náhrada místo zabroušení hlavy.
Měnit holé těsnění je nesmysl, obyčejně to těsnění se jen tak zničehonic nerozpadne samo od sebe, ani stářím, ......
Gumové? tak sis sám odpověděl, jaké vlastnosti asi silikon má?
To že píšu že někdo to tak řeší nemyslím sebe, a asi jsi ještě neviděl ten papír, který se stříhá že? to v papírnictví není na prodej, je to stejný materiál jako skutečné těsnění, pouze mu chybí ty kovové kroužky a jo dokonce v normálním prodeji už od nějaké ty firmy taky dělají, že těsnění dostaneš i bez těch kovových kroužků...
To snad není možný, mi neříkej, že tam u vás nejsou kamenné prodejny, které jsou specializované pro automechaniky a lakýrníky a voni ti to dají, když to řekneš, například papír na těsnění...

Napsal: pon 24.08.2009 10:15
od libovka
Silikon jako náhrada místo zabroušení halvy ??????

Tak to potěš koště ....
Jestli si tohle někdo přečte a udělá to podle tvého návodu tak je mi ho líto.
Ach jo .......
Napsal: pon 24.08.2009 11:46
od gyrous
Taky je jasný, pokud to někdo neviděl, jak se to aplikuje, tak to není zas tak dobrý nápad, protože tu jde o zkušenosti. Ten silikon se jemně roztírá pouze po hraně obvodu těsnění ať už starého nebo nového a hlavně na papíru, né na část motoru, dále musí se vyhnout všem otvorům a tloušťka vrstvy by měla být menší než půlmilimetr. Kovový části by měly být něčím mastný. Učel je, aby se ten silikon vsákl do papíru a nevytýkal olej ven. Tohle se dělá aby byl motor zcela suchý a pak to akurát vyjde při namontování, že stihne zaschnout a všechny místa utěsní...
A na hlavu válců se to taky aplikuje, protože už se několikrát stalo, že po pouhé výměně těsnění bez nanesení silikonu ten motor byl mokrý a vzhledově to nevypadá extra dobře. Navíc pokud se nanese tenká vrstva, tak nemá šanci, aby to někdo poznal, že je tam nějaký silikon. Jinač nečistit blok od bordelu z těsnění, dokud nebudou ucpané díry od šroubů, na ty obzvlášť pozor, vychytávka, doporučuju pokud bude bordel na bloku motoru tak vysát.
Napsal: pon 24.08.2009 13:15
od FiliposII
To s tim silikonem na tesneni pod hlavu bych nepovazoval za blbost, opravdu sa tam dava, je to bezne u nakladnich aut.Proste je to pojistka, kdyz je hlava zabrousena na hrubo, Postup aplikace je tak jak tu bylo napsano.
Jak tu psal stejny autor o papirovem tesneni, prodavane na metraz, tak to je pravda, a je stejne kvalitni jako origo (pokud to neni cina). Ale ted nemam na mysli tesneni pod hlavu, jen ostatni (tenke) tesneni.
Jinak su zastancem davat tesneni nove. Pripadne pojistit jeste silikonem.
A jak tu nekdo psal jesi menit srouby do hlavy, tak to je kvuli temu, ze sa ty srouby behem zivota natahuji a ztraceji pevnost. A pri opetovnem utahovani by to nemoseli vydrzet. A nejaka 500 za srouby neni tak moc. Ja osobne, kdyz jsem si delal hlavu, tak jsem daval vse nove a pod hlavu jsem daval projistotu este silikon (specialni), protoze sa me nelubilo, jak me opracovali hlavu, dle mne to bylo moc hrube.
Jinak kdyz je praskla hlava, jen mirne (mikro prasklina), tak jde videt az po zahrati. Nejlepsi je horakem ohrivat postupne hlavu a sledovat, co sa kde rozevira. Pri studenem motoru nebyla prasklina vubec poznat, zadne fukani vzduchu do chladica, vsecko to zacalo, az byl radne ohraty. A nez jsem vubec dosel na to, ze je praskla hlava (auto uz jsem s tim koupil) tak jsem nalej 5000km. A na chodu motoru nebylo nic poznat. Jen pokud byl motor delej na volnobeh (5 minut), tak vyletela teplota (zavzdusnilo se cerpadlo). Kdybych jen odvzdusnil chladic, tak bych s tim jezdil asi dalsich par tisic km, nez by sa prasklina zvetsila. Tak jsem to opravil, a po oprave najeto 30tkm bez problemu (aj s tim silikonem).
Napsal: pon 24.08.2009 15:14
od libovka
Já silikono nevěřím a když nemusím tak ho nepoužívám.
Napsal: pon 24.08.2009 16:38
od Kami1
kdyz je hlava zabrousena na hrubo
- to jako když jsem to omylem dal zbrousit ožralýmu strojaři nebo jsem ji vzal šmirglem??
Víte jaky jsou ve spalovacím prostoru teploty a tlaky? Jakou teplotu vydrží ten silikon
Tohle bych možná bral u motorů s nízkým poměrem výkonu na objem válce.
Můžete uvést zdroj těchto informací
Učel je, aby se ten silikon vsákl do papíru
těsnění je z papíru kterej saje? Pane Bože.
Pokud mám kvalitní těsnění, tak tam z pravidla výrazně uvedeno, že se na něj žádný jiný sračky nemaj matlat! A nasadit na očištěnej (nezamaštěnej!) povrch.
U těch šroubů také dochází při dotažení k zdeformování závitu takže pak nejdou dotáhnout stejným způsobem(30Nm,90st,90st),
přesto jsem zjistil že někteří mechanici je v klidu používaj(tak jestli na to náhodou není nějakej silikon)
kartonu zdar
Napsal: pon 24.08.2009 18:02
od gyrous
Kami1 píše:...
Ten červený silikon vydrží hodně, abych tě více zmátl a tys ho nesehnal, tak je taky v černém provedení a v modrém a na loctite zapomeň, prodává se v jiném provedení hehe... Navíc psal jsem, že se nanáší po obvodu, tedy až za chladícími kanálky. Viděl jsi hlavu, né svoji, ale od motoru?
S těma šroubama co tu píšeš, tak ty se nestrhávají, dětská chyba je, že se tam nechá nějaká špína a bez úniku ten bordel pak určitý šroub vymele závit nezávit, v horším případě nakřapne blok motoru.
Každý papír saje, saje i dřevo, mě jde o zatmelení setin milimetrů. Což papír nezvládne dobře zatěsnit, ten těsní rovnoměrně, ale stačí setina milimetru škvírka a máš celou stranu motoru ze sraček a špíny po najetí x km...
PS: až budeš sundávat někdy něco na motoru, tak těhle doporučení se vyvaruj, hlavně u těsnění olejové vany atd...

Napsal: pon 24.08.2009 20:42
od libovka
gyrous píše:Kami1 píše:...
Ten červený silikon vydrží hodně, abych tě více zmátl a tys ho nesehnal, tak je taky v černém provedení a v modrém a na loctite zapomeň, prodává se v jiném provedení hehe... Navíc psal jsem, že se nanáší po obvodu, tedy až za chladícími kanálky. Viděl jsi hlavu, né svoji, ale od motoru?
S těma šroubama co tu píšeš, tak ty se nestrhávají, dětská chyba je, že se tam nechá nějaká špína a bez úniku ten bordel pak určitý šroub vymele závit nezávit, v horším případě nakřapne blok motoru.
Každý papír saje, saje i dřevo, mě jde o zatmelení setin milimetrů. Což papír nezvládne dobře zatěsnit, ten těsní rovnoměrně, ale stačí setina milimetru škvírka a máš celou stranu motoru ze sraček a špíny po najetí x km...
PS: až budeš sundávat někdy něco na motoru, tak těhle doporučení se vyvaruj, hlavně u těsnění olejové vany atd...

Kamil1 má pravdu,těsnění pod hlavu stejně nesaje.A ty šrouby se při utahování natahujou tudíž je lepší je dát vždy nové.
Napsal: pon 24.08.2009 20:51
od Kami1
gyrous: Můžeš prosím uvést zdroj těch informací(technologických postupů), co nám tu předkládáš.
Napsal: pon 24.08.2009 22:06
od capri
červenej silikon vydrží možná hodně ale nikdy ho nedavat na těsnění pod hlavu na vanu možná jen když člověk je šetřílek a chystá se použít stary těsnění což je podle mě blbost no ale at si každej dělá svý auto jak chce at si ho tim silikonem třeba opatlá celý

Napsal: úte 25.08.2009 06:03
od gyrous
libovka píše:....
klidně, v předchozím odstavci jsem psal, že tohle se řeší pokud se nezarovná hlava. Psal jsem taky, že těsnění se jen tak nerozpadne.
A pokud nemá člověk těsnění s těma kovovýma kroužkama, tak to v brzké době budě dělat znova, opakuju bez tý zarovnaný hlavy. Nevěřím žádnýmu těsnění, co je savý tedy mikrostřapatý z nějakých chemických vláknin. Dřív nebo později dojde na jejich poškození, protože to jsou číny. Sundával jsem hlavu a zůstaly z toho většinou roztřásněný papíry, proto jim tak říkám dřív či později to nasaje ať to chce nebo ne, jediný co nesaje je guma a kov a proto zas já věřím silikonu...
Pod hlavu jsem to nikdy nedával, protože mám známosti a zarovnání i s kompletní zkouškou a vybroušením ventilů mě vyjde na tisícovku...
Ale jestli někdo bude sundávat hlavu a jen měnit těsnění tak je to dobrý tip, protože samotné těsnění nic nezmůže. A ty gumový díly jsou dobrý, ale stárnou, proto je dobrý jim pomoct. POkud zde má každý motor suchý tak je to zcela v pohodě. Ale taky ty starý E36 a taky auta co sem tam přiložím ruku jsou do 50t a jsou to už rozpadlý auta s najetými stovky tisíc km...
Když má někdo 150t na auto, proč by neměl 25t na servis...
A kup do auta do 50 tisíc komplet těsnění za desítku v kvalitním provedení...

Napsal: úte 25.08.2009 06:55
od T613
Kami1 píše:gyrous: Můžeš prosím uvést zdroj těch informací(technologických postupů), co nám tu předkládáš.
nazev dila: Velka kniha technologicky mouder, teorii a prehmatu
autor: Sir Gyrous ml.
naklad: 1ks
Silikon je dobry na tesneni casti, kde neni takovy pracovni tlak (prsa, mozna spodek, vana, sani atd) kdyz uz nechci davat tisice za origo tesneni. Taky to nekdy delam, proc ne. Ale cpat silikon pod hlavu s tim, ze neni uplne rovna je mazec

Kvalita a slozeni tesneni pod hlavy je taky dane motorem a jeho tlaky, razy jake tam vznikaji. Jiste ze tesneni pro 4val 0.9 do matizu bude vypadat jinak nez pro R6 3.5.
Takze je blbost sem tahat nakladaky a brat to takto vseobecne.
Napsal: úte 25.08.2009 07:47
od libovka
Já mám alergii když dělám auto a vše je oblité silikonem a musím tu část rozebrat,tak už jen to čištění toho starého silikonu mě drtí.Už jen pohled na motor když z pod těsnění lezou krápníky silikonu.Halvně to nikdy dokonale neodmastíš takže dřív nebo později to stejně ten silikon vyfoukne.Prostě těsnění je těsnění.A nějaký vystřihování těsnění,když v dnešní době vše koupíš hotové,je ztráta času.

Napsal: úte 25.08.2009 09:23
od gyrous
libovka píše:Já mám alergii když dělám auto a vše je oblité silikonem a musím tu část rozebrat,tak už jen to čištění toho starého silikonu mě drtí.Už jen pohled na motor když z pod těsnění lezou krápníky silikonu.Halvně to nikdy dokonale neodmastíš takže dřív nebo později to stejně ten silikon vyfoukne.Prostě těsnění je těsnění.A nějaký vystřihování těsnění,když v dnešní době vše koupíš hotové,je ztráta času.

Furt lepší, než zgychaný motor vod oleje smíchaného s prachem taková matlavá sračka, nepoznáš kde končí hlava a začíná blok, hlavně zasrané nářadí, gola ořechy, být to servis tak už vidím, že by ten motor v životě nepřijali, hlavně že to každej čistí zvrchu víka ventilů, sací potrubí, ale šrouby a spoje, to ať je klidně zamaštěný, vždyť je to hezčí, když to krásně lícuje a že je tam otvor a skovaný šroubek a člověk zbytečně lomcuje s částí motoru že to nejde sundat...

Napsal: úte 25.08.2009 15:47
od capri
myslim si že kdyby ten silikon byl tak dokonalej tak ho pod tu hlavu davaj ve výrobě jinak těsnění pod hlavu bez těch kovů snad ani neni a krom toho těsnění těsnilo 15let dokud se v tom někdo nehrabal a a nedal tam to same ktere je už nahovno takže když se dá nové nevidim duvod to lepit na silikon
Napsal: úte 25.08.2009 19:56
od Kami1
T613 píše:Kami1 píše:gyrous: Můžeš prosím uvést zdroj těch informací(technologických postupů), co nám tu předkládáš.
nazev dila: Velka kniha technologicky mouder, teorii a prehmatu
autor: Sir Gyrous ml.
naklad: 1ks
Silikon je dobry na tesneni casti, kde neni takovy pracovni tlak (prsa, mozna spodek, vana, sani atd) kdyz uz nechci davat tisice za origo tesneni. Taky to nekdy delam, proc ne. Ale cpat silikon pod hlavu s tim, ze neni uplne rovna je mazec

Kvalita a slozeni tesneni pod hlavy je taky dane motorem a jeho tlaky, razy jake tam vznikaji. Jiste ze tesneni pro 4val 0.9 do matizu bude vypadat jinak nez pro R6 3.5.
Takze je blbost sem tahat nakladaky a brat to takto vseobecne.
gyrousi, můžeš prosím uvést zdroj těch informací(technologických postupů), co nám tu předkládáš.
T613:

, škoda tak malého vydání, asi bych jeden výtisk taky bral.
Znovu k těm šroubům, máte někdo nějaký zkušenosti? Já bych starý znovu nedal, ale řek bych, že při znovu dotažení s citem to vydrží.
Zatím se k tomu vyjádřil aorát FiliposII(s tím souhlasím) a trochu i gyrous(opět mlel o něčem jiným než byl dotaz),
jde mi o to, jestli tu uvidím odpověď typu: Dal jsem starý, ale po xx km se podfouklo těsnění, při další výměně se zalomil/strhl šroub ... atd..
Napsal: úte 25.08.2009 20:03
od capri
co já vím tak se šrouby normálně měněj oni vydržej i ty stary ale asi se davaj novy z nejakyho duvodu a jinak dotažení s citem neni pač se musej utahovat na určitej moment takže cit necit šroub se utahne stejně tak nebo tak

Napsal: úte 25.08.2009 20:15
od Dan td
Technické dotazy nepatří do pokecových sekcí, viz pravidla = LOCK