Stránka 3 z 5
Napsal: pát 08.05.2009 21:32
od PetacekBE
Napsal: sob 09.05.2009 04:57
od belch
Nechci šířit poplašnou zprávu, ale PŘESNĚ takový zvuk MĚL můj motor... než dozvučel. Doplňující otázka: nemá občas jakoby nepravidelný chod? Težko se to popisuje slovy, jakoby chvílemi - výhradně zatepla - "nepálil" jeden válec. To by totiž můj motor vystihovalo zcela dokonale.
Abych nenapínal - jednoho dne na dálnici jsem zaslechl zvláštní, plácavě tikavý (je těžké si to představit, ale věřte, těžší je to popsat

) zvuk. Jakoby větší kamínek ve vzorku pneumatiky, abych to přiblížil. Než jsem se stihl rozkoukat, svítila kontrolka mazání a to už jsem to rovnou i v těch stočtyřiceti vypnul.
Diagnóza: zcela uklepané šály kliky na posledním válci. Klika na vyhození, údajně - neviděl jsem ji - ztenčená v předmětném místě skoro o centimetr.
Snad je to jen ta řemenice...

Napsal: sob 09.05.2009 06:38
od PetacekBE
Napsal: sob 09.05.2009 06:43
od PetacekBE
btw : kolik jsi měl nalítáno na tom motoru než se Ti to stalo ?
Napsal: sob 09.05.2009 10:56
od belch
Dle tacho 294 tis. km, ale kdo ví...
Napsal: sob 09.05.2009 18:29
od gyrous
Odpovídám ti, protože se nudím, takže vstřiky stříkaj naftu tam není co by vydávalo zvuk. Teoreticky kdyby si slyšel to takzvané detonační spalování a jestli ti to tak říkají, tak by se to ozývalo přes písty do vany, taky cestou, kde se má tvořit komprese, a kde tedy uniká zvuk, tam i vzduch=nízké tlaky, nové pístní kroužky a nic neuslyšíš hehe. (A doporučuju, výkonově nevím jak u tebe, ale po téhle opravě to auto jede jak má a teoreticky je rovnocenné podle technických parametrů 530i). Vrchem ten zvuk neutíká, to by přes ty vstřiky první tekla nafta až pak zvuk. Ale né prostě někde jsem četl, že máš žhavení i při teplým startu, samozřejmě že při těhle podmínkách nastartuješ na cvrnk. Žádný speciálně nastavené čerpadlo, ale máš odpojený teplotní čidlo.

Napsal: sob 09.05.2009 23:08
od PetacekBE
děkuju
Napsal: ned 10.05.2009 08:30
od gyrous
Abych byl přesný, to je zvuk auta co jede nebo jel na sucho kapánek přidřený, takže vyměnit olejovou pumpu, to jsem zapoměl napsat, ani to nezkoušet startovat, pokud člověk chce navrátit vlastnosti TDSka, samosebou se s tím jezdit dá, ale už to není typicky ševelící TDSko. Vono se to pak při super mazání možná časem ztiší, pokud mu člověk dopřeje ten nejlepší olej na trhu. Mě to tehdy ztichlo v létě, když na to pralo aj slunko a venku přes 30°C.
Mimochodem nemyslím olej plnou syntetiku nebo něco co je řidké, jsem zastánce zásadně nelít 5W a podobné do motoru s hydroštely, to je pro ventily funus. 10W ale třebas s častější výměnou, zatím tobě ventily necvakají, to by dělalo takové cik cik cik cik, a to ti dělá ale takové malilinkaté zdálky až když si dal kameru až pár centimetrů k motoru tak to tam bylo slyšet, ale přehluší to ten rachot...
Napsal: ned 10.05.2009 11:25
od Kail
Tou sou zase prognózy

,občas mi připadá že když se tady někdo u TDS zeptá na prasklou žárovku,stejě to zachvilku skončí u toho že má celej motor totálně v piči,buď na vyhození nebo celkovou generálku za 80 000kč

Napsal: ned 10.05.2009 12:38
od belch
Kail píše:Tou sou zase prognózy

,občas mi připadá že když se tady někdo u TDS zeptá na prasklou žárovku,stejě to zachvilku skončí u toho že má celej motor totálně v piči,buď na vyhození nebo celkovou generálku za 80 000kč

No jo, jenže ono tomu tak zhusta opravdu je...

Napsal: ned 10.05.2009 14:03
od PetacekBE
já nemám kovový zvuk ale jak píšeš - asi vyměním tu oil pumpu - po výměně oleje ale ten motor opravdu běží tišejc.... S tím vynecháváním toho válce - motor při tahu běží v pohodě a na volnoběh taky - spíše mi tam rachotí nějaké ložisko řemenice...
Napsal: ned 10.05.2009 15:28
od Kail
belch píše:No jo, jenže ono tomu tak zhusta opravdu je...

Tak je pravda že troufnu si říct 95% TDS v čechách (a i jinde...) má k původním vlastnostem (kultura chodu,výkon a spotřeba) hóódně daleko no,to moje má taky mnohem "traktorovější" chod než má být,ale myslím že tomu z velké části napomáhá právě jak už tu bylo řečeno nastavení čerpadla...
Na volnoběh mi v tom motoru něco klepe,ale nikdo nedokáže říct co to je,já už na tom takhle najel 70tis. km,olej to žere minimálně (nedolévám),spotřeba kolem 8-9L (a že ho nešetřím) a jede to líp než jakékoliv TDSo co jsem potkal a měl možnost porovnat,chceš mi říct že je ten motor v háji?
Jinak bych ti ještě vyvrátil to že vstřikovač nemůže klepat,máš sice pravdu že vstřikovač vstřikuje naftu,ale jistě zrovna tobě nemusím vysvětlovat jak ten vstřikovač funguje,pokud je vháji tak jehla uvnitř opravdu může klepat (ale fakt je že určitě ne tak jak je na videu...)

Napsal: ned 10.05.2009 16:20
od belch
Vypadá to, že si rozumíme.
Jinak k tomu vstřikovači a klepání... Myslím si, že pleteme hrušky s jabkama. Vstřikovač jako takový neklepe, ale pokud nerozprašuje tak, jak má, klepe přímo motor na tom válci, a dělá to ty zvuky, o kterých se bavíme.
Napsal: ned 10.05.2009 16:31
od Kail
Tak já myslím že může "cvakat" i samotnej vstřikovač,ale to je fuk...
Spíš by mně zajímalo,jestli jsi někdy nechával dělat všechny vstřiky a jestli to bylo na něčem hodně znát nebo ne (spotřeba,chod motoru,kouřivost atd...).
Měl jsem je v plánu,ale většina lidí (včetně chlapíka z BDS) mi řekla že se na to mám vykašlat,že u předkomůrky je to uplně fuk,prej hlavně když to tam nějak teče

-tenhle názor se mi ale nechce moc líbit

,na druhou stranu tady na klubu každej říká že se to příznivě projeví na spotřebě,tak nevím

Napsal: ned 10.05.2009 18:53
od PetacekBE
Mne ten motor klepe tak jak mu na to videu - nemyslím řemenici myslím čistě jeho chod. Kámoš tady z klubu kterej z Kroměříže mi měnil žhaviče - ale to je fuk. Nastartoval jsem motor a trošku jsem mu šlápl asi na cca 2000 ot tak na necelýho půl plynu - a z výfuku vyletěl takový natmavlý kouř - prej to tak má být - jinak by v tom motoru bylo něco špatně.... - nyní navazuji na tu kouřivost. Chod motoru při vyšších točkách jsem nějak moc posoudit nemohl protože mám zadřenou tu viscu a veškerý kouzelný zvuk motoru přehlušuje ta neustále se točící vrtule.... Moitor hučí jako vysavač - auto jde slyšet půl kilometra daleko. Jezdím za cca - 8.5 ltr - kombinace...... Což si myslím že na takový motor je to velice dobrý výsledek... A navíc z automatem....
Napsal: ned 10.05.2009 20:31
od belch
@Kail: Taky jsem slyšel více variant názorů, a těmi negativními jsem se zviklat nenechal - repasi vstřikovačů jsem měl v plánu. Nestihl jsem to.

V nově zakoupeném motoru mají být vstřikovače nedávno po repasi, tak to porovnám.
Jinak co se týče toho "cvakání", určitě by to nebyl ten rachot, jako jsme slyšeli na videu.
@PetacekBE: Kolego, jak dlouho to auto máš?
Napsal: pon 11.05.2009 09:07
od PetacekBE
půl roku
Napsal: pon 11.05.2009 10:25
od 524td
Měl jsem je v plánu,ale většina lidí (včetně chlapíka z BDS) mi řekla že se na to mám vykašlat,že u předkomůrky je to uplně fuk,prej hlavně když to tam nějak teče

-tenhle názor se mi ale nechce moc líbit
Nevím co je to za chlapíka, který ti řekl takovou blbost, ale to je jedno. Samozřejmě že i u předkomůrky záleží na tom, jak tryska rozprašuje. Pokud jen teče, tak palivo není využito jak má a motor nefunguje jak by měl. Viděl jsem také díky tekoucímu vstřiku propálený píst.
Napsal: pon 11.05.2009 14:35
od PetacekBE
chci se zeptat jak je u TDS řízen sytič a jaké mají být otáčky sytiče studeného motoru.
Napsal: pon 11.05.2009 20:30
od VlastikS
Tak klukovi tam cvaká jeden ventil. S tím hlasem motoru fakt nevím dnešní digitální záznamy jsou těžko srovnatelné asi jako makro květin na fotografii...
Vstřiky, tak to je zase téma, musím se přidat prosím jako kutil domácí, co si pořídil TDSko poradím. Ty vstřiky se dají vymontovat z auta, rozebrat samozřejmě pročistit jo v bílých rukavičkách, hezky namontovat zpátky zatěsnit pořádně a člověk se u toho zapotí a umouní maximálně u motoru. Když ten vstřik nefajčí tak to háže otáčky jo v neutrálu a nebo viditelně teče, pak to stojí za to ten vstřik okamžitě vyměnit...
