Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

cestujeme se 7er

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od JaraX »

pepino5xx píše:Účinnost atmosferického benzínu je až 25%, a nemyslím si, že teplota chad. kapaliny vyšší o 20°C pomůže či uškodí.


btw snížení emisi jde samozřejmě se zvýšením učinnosti a opravdu si myslíte že to tam dali jen tak ten termostat?
je to čistá fyzika, to je jako by jsi napsal že nema cenu intercooler kterej sniži teplotu vzduchu o 20C
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#42 Příspěvek od pepino5xx »

Proč ho dam dali nevím, ale nebude to tak jednoduchý jak myslíme, bude to v něčem úplně jiném.
tomascz2
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: pon 08.10.2007 00:00
Bydliště: Olomouc

#43 Příspěvek od tomascz2 »

pepino5xx píše:Proč ho dam dali nevím, ale nebude to tak jednoduchý jak myslíme, bude to v něčem úplně jiném.



.........třeba proto aby to bylo dražší............ :lol: :lol:
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od milo »

V kazdem bmw vozim/vozil jsem:

- utesnovac chladice-kdyz mi povolil chladic na rozhrani hlinik plast, dojel jsem s tim bez problemu z Berlina domu
- kvalitni vodeodolna paska "gafa" - vzdy praskne ta hadice kterou nemas
- kus benzinove hadice (posledne mi na e34 praskla v tatrach pri -20...)
- rychloopravna sada pneu - i kdyz nezalepi vetsinou diru poradne, da se nouzove dojet na nejblizsi benzinku a prohodit za rezervu - neni nad to menit kolo nekde v kopci na dalnici, v noci a za deste ;)
- pajka na 12V, kus cinu
- uhliky do alternatoru
Deathbox
Registrovaný
Příspěvky: 1640
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Morava

#45 Příspěvek od Deathbox »

milo píše:V kazdem bmw vozim/vozil jsem:

- utesnovac chladice-kdyz mi povolil chladic na rozhrani hlinik plast, dojel jsem s tim bez problemu z Berlina domu
- kvalitni vodeodolna paska "gafa" - vzdy praskne ta hadice kterou nemas
- kus benzinove hadice (posledne mi na e34 praskla v tatrach pri -20...)
- rychloopravna sada pneu - i kdyz nezalepi vetsinou diru poradne, da se nouzove dojet na nejblizsi benzinku a prohodit za rezervu - neni nad to menit kolo nekde v kopci na dalnici, v noci a za deste ;)
- pajka na 12V, kus cinu
- uhliky do alternatoru


Zrovna nedávno se mi stalo že mi na e36 odešly uhlíky, asi 300km od domova, musel jsem na benzince koupit tu největší baterku a dojet na ni. Nic proti, ale chtěl bych vidět jak měníš uhlíky v alternátoru někde u cesty, nemyslím si že jsem uplně manuálně nezručný, ale když jsem měnil ty uhlíky drbal jsem se s tím půl dne, a to jsem byl na dílně, takže komplet nářadí, zvedák
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od milo »

Zalezi od auta, uhliky v terenu jsem menil kdysi na e34 525i s m20, byla to brnkacka, je pravda ze u modernejsich alternatoru s vodnim chlazenim to moc realne u krajnice neni.

V kazdem pripade bych byl pro presun tady toho topicu do jine sekce, muze byt uzitecny i pro majitele jinych aut nez jen e38 ;)
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od T613 »

no jo ono pristup k alternatoru u V8 motoru (coz je 8 z 10 E38) je trochu jiny nez u R6. A jak pises pokud je to M62 s vodou chlazenym altikem tak na ceste nemas sanci.

Jo presunte to do pokecu, tam to nikdo neuvidi :lol: Je to tema da se rict o e38 tak proc to tahat jinam
Deathbox
Registrovaný
Příspěvky: 1640
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Morava

#48 Příspěvek od Deathbox »

no ta R6 v e36 je na tom z místem podobně jako V8 v e38, to si moc nevybereš
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Snejk »

T613 píše:M62 s vodou chlazenym altikem tak na ceste nemas sanci.


Vodou chlazeny altiky měli až ty posledni s vanosem, tu skoro nikdo nema tak to je vpohodě :)
petrbmw
Registrovaný
Příspěvky: 96
Registrován: pon 07.01.2008 01:00
Bydliště: Plzen

#50 Příspěvek od petrbmw »

já mám zkušenost že když máš nářadí/díly tak nikdy nic nepotřebuju.. průser je když nic nemám(prostý zákon schválnosti)

Járu tedy chápu

P.S.než 2 roky starým korejcem,francouzem atd...raději 20let staré BMW
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od JaraX »

uhlíky do altíku si na cestě nevyměním, ale bez altíku se dá nouzově dojet koupí baterek nebo nabíjením té puvodní a vypnutím všeho na el.
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#52 Příspěvek od pragdejf »

fakt fuj hnus M62 ma termostat az na 105°C. no k ty teplote: tohle sem vytah ze skodovackyho techwebu. sice tusim, ze to na strankach bmwklubu nema co delat;-) ale moudří se učí od druhých....

Spalovací motor je tepelný stroj a jeho konstrukce je počítána na provoz při určité teplotě, dnes nejčastěji okolo 90° C. Nejlepší vlastnosti má motor při teplotě 120° C, ovšem zatím nemáme přijatelně levné oleje, které by tuto teplotu snášely. Udržovat teplotu chladící kapaliny na hodnotě okolo 120° C znamená zvýšení tlaku v chladící soustavě aby nedošlo k jejímu varu. Při varu se vytváří parní bubliny, které značně omezují přestup tepla se stěn do kapaliny, dochází k místnímu přehřívání materiálu, který se v tom místě tepelně více roztáhne a narušuje tvar součásti se všemi negativními důsledky. Systém se zavzdušňuje, chladicí kapalina špatně cirkuluje. To dále komplikuje možnost použití tak vysoké teploty v provozu, protože se značně zvýší nároky na těsnost soustavy. (Motory Mercedes - Benz pro F1 této vlastnosti využily, provozní teplota je 125° C a při první sezóně nasazení v McLarenech byly nepřekonatelné jak výkonem, tak spotřebou.) Všechny zde uvedené hodnoty platí pro motor zahřátý na provozní teplotu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od JaraX »

no jo, měl jsem pravdu
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od jiriik »

hodnou a veselou ženskou :lol:
phal
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 01.03.2009 01:00

#55 Příspěvek od phal »

je fakt, že vozit si s sebo nějaké ty hadičky, nářadí a podobné není od věci.S tou pumpou už nevím..asi bych ji nezvládl vyněnit, ale jinak souhlasím. bavoráky nejsou tak malé, aby tyhle blbůstky neuvezli někde zašupnuté v rezervě. Já tohodle stylu ale příkladem nejsem. na delší trasy sem jezdil už se stařičkou E21 a vyšploucla mě jen jednou za 10 let co sme ji měli. Přestal fungovat vstřik, ale bylo to jen 100km od domu tak OK. Po sléze jízdy do Polska cca 1600kmtam a zpět s E28 a taky nic. S E34 sem byl 2x Srbsku a Černé Hoře a 1x ve Francii a nevezl sem zhola nic. A servis před odjezdem taky moc velkej nebyl. na poprve sice kontrola v autoservisu, ale naposled sem koukl jen já jestli něco někde nekape, nevisí a podobně, koupil 1l oleje, 2l destilky a jelo se. 3000 Km za 7 dní a nic se neposralo.Možná to vypadá jako hazard, ale mám buď štěstí, nebodobry auto. Na servis sem vůbec prase, doleju kapaliny, vyměním co vyloženě hoří a žádny velky mazlení. ne že bych si ho nevážil ale jezdím teď každej týden pracovně na SK cca 600km tam a to samé zpět a nemám čas ani money se vrtat s kdejakou kokotinou. Největší zápich byl když sem z toho Srbbska od Budapešti táhl na laně kamoša s Faldou(r.v.98, 80000km) já E34 520 (r.v.93,tehdy jen 310000-dnes 350000).
Ať si klidně kdo chce letí letadlem ale za dovolenou autem bych to já neměnil.Po cestě člověk navštíví a uvidí to co by z letadla nemohl. Prostě dobrodrůžo.
_____
Mimochodem teď pokukuju po E38 728nebo730. Poraďte a povězte jaké máte zkušenosti.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od JaraX »

tak tak, souhlasím, většina věci se taky dá sehnat ruzně na vrakáči, letos jedu turecko autem a to už chce byt trošku připravenej a prostě se mi libi to že člověk si musí poradit sám, ale taky vás nezklame jednání nějakyho osla z cestovky.
phal
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 01.03.2009 01:00

#57 Příspěvek od phal »

já nevím jak vy, ale já raděj strávím nějakejch pár hodin za volantem bavoráku, než abych čekal jak debil na terminálu na letišti a ještě se pomalu člověku dívají až do řiti, jestli neveze nejakou tu bombu, nebo drogy.Jinak mám lítání moc rád, ale ta procedůra potom a před tím+ cestování na a z letiště mi ten zážitek z letu dost zhnusí. Takže souhlasím z již uvedeným názorem že létat do destinací nad 3000km. Jinak by BMW
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od JaraX »

ja chapu lidi co maj oktávky že litaj, to bych nejradši lital i praha brno, ale třeba v 7er je uplně neskutečny cestovani, člověk ani neví že jede. najet 2000km za jeden den není problem bez toho aby se posádka uplně odrovnala.

MOD fishmaker : odstraněna zbytečná citace přímo předchozího příspěvku
disgorge13
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: sob 09.02.2008 01:00

#59 Příspěvek od disgorge13 »

co vozim v aute a kam jezdim nejdale
1200km na jeden zatah za 10h na jih francie
naradi zaklad bmw,rezerva , papiry , termostku s kafem :)

kdyz se neco posere mam pojisteni a volam blondynu na telefonu
vseobecne opravdu nebudu nic delat na dalnici a rovnou lezu za svodidla

( pred 10 lety zastavil otec na dalnici u bouracky a po 1min dostal tafku zezadu auto bylo 1/2 kratsi)


kolega byl s 528 tourem v taljansku komplet bez naradi a posral se vzdadu mech - no co 2dny prodlouzena dovolena cena stejna jako v CR

pravda je pokazde se pripojistit na cestu do zahranici a mate po starosti
Odpovědět